• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Frank Stephenson wordt hoofd design McLaren

Auteur: RubenBaeten, gepost 10 augustus 2008 om 23:22 – 15 Reacties

Frank Stephenson

Frank wie? Nou, degene die eigenhandig de retro-hatchback een gezicht heeft gegeven toen hij de New Mini, Fiat 500 èn de Alfa Mito ontwierp, díe Frank. Eerder werd al bekend dat hij zou opstappen bij Alfa, en nu heeft Frank Stephenson een nieuw onderkomen gevonden bij McLaren.

Voor de ontwikkeling van de SLR maakte McLaren nog gebruik van hun Formule1-ingenieurs, maar nu ze niet langer met Mercedes samenwerken moeten ze er zelf toch nog wat meer moeite in stoppen. Stephenson treedt in de voetsporen van Gordon Murray, de ontwerper van de legendarische McLaren F1, als het hoofd van een nieuw op te zetten designteam dat zich alleen met straatauto’s bezighoudt. Hij zal daarmee verantwoordelijk zijn voor supercars die het moeten opnemen tegen de Ferrari’s en Maserati’s van deze wereld. Oftewel zijn vorige werk.

Geboren in Marokko en opgegroeid in de VS kwam Stephenson in 1991 bij BMW terecht. Vanaf 2002 bekleedde hij de positie van Concept Design Director bij de Ferrari-Maserati Group en werkte daar onder andere aan de MC12 en de F430. In 2005 verhuisde hij naar Fiat/Lancia, waar hij de Nuova 500 tekende. De Alfa Mito was de laatste auto die hij voor de Italianen ontwierp. (bron: car design news)

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

frank-stephenson, McLaren, Supercars

Vorig bericht: « Video: Hasselhoff streamt de Gumball
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Mazda3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Davidov zegt

    10 augustus 2008 om 23:29

    Ik hoop dat ie een mooie F1-opvolger creëert. Hij heeft immers al veel moois op zijn naam staan 8)

    Login om te reageren
  2. Tombnolz zegt

    11 augustus 2008 om 01:03

    Damn… wist niet dat eenzelfde persoon de enige drie echt leuke kleintjes heeft getekend! Respect! Ik voel het aan het krullen van m’n tenen: McLaren wordt weer top!

    Login om te reageren
  3. Bunzing zegt

    11 augustus 2008 om 01:03

    mini, fiat 500 en alfa mi-to……….
    Gaat mercedes downsizen ofzo?

    Login om te reageren
  4. Tombnolz zegt

    11 augustus 2008 om 01:29

    @ Bunzing

    McLaren & Mercedes hebben niets meer met mekaar te maken… En ik kan me moeilijk een mini-McL voorstellen :)

    Login om te reageren
  5. marruk zegt

    11 augustus 2008 om 01:34

    @ Bunzing:
    volgens mij kan jij niet lezen…
    ”(…) en nu heeft Frank Stephenson een nieuw onderkomen gevonden bij McLaren”.

    ”(…) maar nu ze (McLaren) niet langer met Mercedes samenwerken moeten ze er zelf toch nog wat meer moeite in stoppen. Stephenson treedt in de voetsporen van Gordon Murray, de ontwerper van de legendarische McLaren F1(…)”.

    En dan gaat Mercedes downsizen?
    Misschien met de misschien toekomstige GLA/MLA of wat dan ook..
    Maar dan heb je je bericht op de verkeerde pagina gepost.
    Deze meneer gaat bij McLaren werken. Dat is heel wat anders dan Mercedes.

    Login om te reageren
  6. smoke zegt

    11 augustus 2008 om 02:00

    @Tombnolz

    Niet?

    Login om te reageren
  7. sacha zegt

    11 augustus 2008 om 03:09

    @Tombnolz: “McLaren & Mercedes hebben niets meer met mekaar te maken”

    Euh… Heeft Mercedes niet 30% van de aandelen McLaren in handen? En deden ze niet iets met motorsport samen? En hebben ze niet een straatauto die (nog steeds) in samenwerking wordt gemaakt?

    Login om te reageren
  8. Tombnolz zegt

    11 augustus 2008 om 11:23

    @ Sir Smokelat

    Ok, maar dat radicaaltje zal toch niet de naam McLaren dragen, toch?

    @ sacha

    Ik kniel voor de enige echte Mercedeskenner. Ik heb het wat te zwart-wit voorgesteld. Uiteraard hebben beide merken nog met mekaar vandoen. Ik wilde eerder zeggen dat beide merken niet meer samen een SLR-opvolger gaan ontwikkelen.

    Login om te reageren
  9. Edman zegt

    11 augustus 2008 om 12:09

    Zoals die lelijke MiTo op de 8C zou moeten lijken krijgen we zeker een soort Smart die op de McLaren moet gaan lijken?

    Dan maar hopen dat die niet zo lelijk als de MiTo wordt…

    Login om te reageren
  10. Tombnolz zegt

    11 augustus 2008 om 12:33

    @ Edman

    Probeer je te shockeren?

    Login om te reageren
  11. JH zegt

    11 augustus 2008 om 12:55

    Stephenson was ook verantwoordelijk voor de Maserati MC12…ik weet niet wat daar klein of lelijk aan is…

    Login om te reageren
  12. Jorden zegt

    11 augustus 2008 om 14:44

    hoe druk zou je het hebben als hoofd design bij McLaren???
    Lijkt me wel een lekker baantje! :D

    Login om te reageren
  13. Tombnolz zegt

    11 augustus 2008 om 16:38

    @ Jorden

    Ja, nu je ’t zegt… :)

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    11 augustus 2008 om 18:15

    Hij heeft dan wel drie designtechnisch top zijnde kleine hatchbackjes getekend, en ook aan sportwagens met Italiaanse flair, maar beide vereisen een compleet andere aanpak dan de Duitse sportwagens, lijkt me. Ik ben benieuwd naar wat hij hiervan maakt.

    Login om te reageren
  15. JanJansen zegt

    12 augustus 2008 om 00:03

    Stephenson met Gordon Murray vergelijken, shame on you Ruben!
    Analoog aan een boomchirurg met een neurochirurg vergelijken.

    Stephenson is art-designer en ontwerpt een leuke buitenkant, waarna het innerlijk volgt.
    Gordon Murray is een van de meest innovatieve engineers ter wereld en heeft de F1 andersom ontworpen, eerst het innerlijk en daarna pas het uiterlijk; m.a.w. vorm volgt functie. Compleet andere mindset om tot een eindresultaat te komen.

    hierbij wat info over de F1, nogmaals het doet me echt pijn in mijn hart dat deze didactische les nodig is:
    deel 1
    http://www.jaylenosgarage.com/video/video_player.shtml?vid=187638
    deel 2
    http://www.jaylenosgarage.com/video/video_player.shtml?vid=187639

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North