• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power tilt de BMW M3 GTS van 450 naar 720 pk!

Auteur: Dennis, gepost 29 maart 2011 om 20:40 – 50 Reacties

G-Power BMW M3 GTS

Yeah baby, zo kennen we G-Power! Geen lullige ingreepjes waarbij er 50, 100 of misschien zelfs 150 pk wordt gewonnen, maar gewoon 270 paarden toevoegen aan de bestaande kudde van 450 paardekrachten, om uit te komen op een gruwelijke 720 pk.

G-Power had eerder al aangekondigd voornemens te zijn zich aan de exclusieve BMW M3 GTS (slechts 150 exemplaren) te vergrijpen. Toen was het beoogde vermogen nog niet bekend en hielden we rekening met ongeveer zeshonderdzoveel pk, maar dat zijn er dus een verbluffende 720 geworden.

De benodigde ingreep was niet eenvoudig. De 4,4 liter grote V8 werd met 10 procent vergroot en er werd een knoepert van een supercharger gemonteerd. Daarnaast ongetwijfeld nog een hele waslijst met modificaties en tweaks om de wilde kudde in het gareel te houden. Harde prestatiecijfers heeft G-Power nog niet, maar heeft eigenaren van de 620 pk sterke Porsche 911 GT2 RS gewaarschuwd hun borst alvast nat te maken.

G-Power BMW M3 GTS

Met dank aan Dennis voor de tip

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Oranjegekte: deze BMW M8 'GTS' heeft 900 pk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g-power, gts, M3, oranje, tuning

Vorig bericht: « Kamer besluit: Geen losse controles bij trajectcontrole
Volgend bericht: Belgische weerman weigert mooie zomer te voorspellen in ruil voor cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. coppy zegt

    29 maart 2011 om 20:45

    allemaal tof, maar heeft iemand weet van den nieuwe 1 reeks welke met een 1400 cc turbo benzine gaat uitkomen ?

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      29 maart 2011 om 20:47

      @coppy: LOL, lekker droog gereageerd. Wel bijzonder off-topic.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 maart 2011 om 22:34

      @coppy: 1-serie wordt voortaan alleen nog als motorfiets gemaakt…

      Login om te reageren
    • rijgewoonbmw zegt

      30 maart 2011 om 04:45

      @coppy: lekker belangrijk…

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      30 maart 2011 om 11:01

      @coppy: Nobody cares, we only want more…

      Login om te reageren
  2. Punk zegt

    29 maart 2011 om 20:47

    DAMNNNNNNNNNNNNNNNNNNN dikke RS5 killer!! (was die al);)

    Login om te reageren
    • Marijn90 zegt

      29 maart 2011 om 21:17

      @Punk: OMG… Speciaal voor jou dit artikel, heb je vanavond weer iets om over te fantaseren… Maar volgens mij neem jij met http://www.bmw.de ook al genoegen.

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      30 maart 2011 om 13:55

      @Punk: De RS5 is nooit een M3 killer geweest gelijkwaardig ja, maar qua rij gedrag en de lol zeker niet! Audi probeert in de buurt te komen lukt zo ook aardig maar zijn er nog steeds niet.

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        31 maart 2011 om 01:11

        @drivingpleasure: Feit, de M3 is ongeklopt. De RS6 is op zijn beurt wel beter dan de M5..

        Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    29 maart 2011 om 20:53

    Gelukkig worden de supercars ook steeds sneller want die staan anders mooi voor lul tegen zo’n M3.

    Login om te reageren
  4. kets zegt

    29 maart 2011 om 20:54

    dat zoveel paarden onder je motorkap passen :lol:

    Login om te reageren
  5. GOD zegt

    29 maart 2011 om 20:56

    720pk maar? nee ik kijk verder. :lol:

    Login om te reageren
  6. spykerboy zegt

    29 maart 2011 om 21:01

    autorijtest autoblog? klinkt goed :D

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    29 maart 2011 om 21:04

    Ben benieuwd hoe ze dat aan het asfalt willen krijgen.. de 450pk en bijbehorend koppel van de GTS maakt die auto al behoorlijk tailhappy. MAar goed, veel is het wel. Opmerkelijk trouwens dat er zoveel ruimte in het blok is voor de grotere cilinderinhoud….

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      29 maart 2011 om 21:15

      @w0o0dy: Idd wel opmerkelijk. Blijkbaar zijn de cilinderwanden dik genoeg om hem 2x uit te boren.
      G Power kennende zit dat allemaal wel goed.

      Login om te reageren
      • bassie zegt

        29 maart 2011 om 21:30

        @GOD: niet uitboren, stroker kitje (plattere zuiger, langere drijfstang= meer inhoud) en niets aan doen verder :)

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          29 maart 2011 om 21:41

          @bassie: een strokerkit zou het hoogtoerige karakter om zeep helpen… dus dat lijkt me niet de beste keuze. Dan liever een grotere cilinder en nieuwe zuigers. Korte slag= toeren.. lange slag leuk voor het koppel, maar dat zit met de dikke supercharger toch al wel goed.

          Login om te reageren
          • bassie zegt

            2 april 2011 om 20:18

            @w0o0dy: Helemaal gelijk, zo zou ik het ook doen! Maar zo is het niet bij deze m3 gedaan..

            Login om te reageren
        • GOD zegt

          29 maart 2011 om 22:37

          @bassie: W0o0dy heeft het al perfect uit gelegd.

          Login om te reageren
  8. beieren zegt

    29 maart 2011 om 21:21

    Dik bruuuuuut!!! Alleen met dat oranje heb ik het echt gehad, doe hem in mat zwart en dat ding wordt levensgevaarlijk!

    Login om te reageren
    • saenkanter zegt

      29 maart 2011 om 21:30

      @beieren: Juist met deze kleur val je goed op in het verkeer.. een zwarte BMW is dagelijkse kost en geen necktwister! Denk aan Ford Focus RS, Audi RS3, Opel Astra OPC etc. Eyecather in het oranje!

      Daarnaast is het onze nationale kleur, kan nooit vervelen!

      Login om te reageren
  9. ds3lover zegt

    29 maart 2011 om 21:28

    vindt die pk strijd beetje nutteloos, wat ben met 720 pk als je geen grip en aerodynamica hebt?

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      29 maart 2011 om 21:52

      @ds3lover:

      mja maar PK’s is niet het enige dat G-Power heeft aangepakt ;)

      Login om te reageren
  10. Freewarefreak zegt

    29 maart 2011 om 21:58

    Oke.. wat een beest. En dan nu DE vraag: welke is de ultieme? Deze van G-Power? Of toch de Mannhart X6M M3?

    http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/25/video-manhart-m3-met-707-pk-sterk-x6-m-motorblok

    Supercharger power versus BI-Turbo power. Roept u maar?

    Login om te reageren
    • barney zegt

      29 maart 2011 om 22:16

      @Freewarefreak: 335D. Ook genoeg vermogen en toch lekker 1 op 15 tuffen.

      Login om te reageren
    • Marijn90 zegt

      29 maart 2011 om 22:35

      @Freewarefreak: Manhart..!!

      Login om te reageren
    • Bartholomeo zegt

      30 maart 2011 om 13:34

      @Freewarefreak: Dit vraagt om een autoblog rijtest!

      Login om te reageren
  11. Freude_am_Fahren zegt

    29 maart 2011 om 22:35

    Zou dit niet zowat de hele balans van deze auto verknoeien? In de M3 GTS is alles op elkaar afgestemd, ga je aan een ding knoeien, dan klopt het niet meer.
    Ik vraag mij af of dit ding, op cirquit, wel zo veel sneller is als de “standaard” M3 GTS

    Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    29 maart 2011 om 22:35

    De oplage van de GTS was toch beperkt ? Hebben ze er dus nog eentje op de kop kunnen tikken bij G-Powaaahhhh ;-)

    Login om te reageren
  13. VeniVidiVici zegt

    30 maart 2011 om 01:22

    Nou dat beloofd nog wat voor de aankomende BMW F10 M5 G-Power :) aangezien die ook een 4.4l V8 Twin-Turbo heeft.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 maart 2011 om 10:03

      @VeniVidiVici: laat me raden…ook 720Pk ? ;-)

      Login om te reageren
  14. Stopwearingpants zegt

    30 maart 2011 om 03:26

    Leuk hoor, jammer dat ie elke 5000 km minimaal een complete beurt nodig heeft waarbij de hele zooi móet worden vervangen

    Login om te reageren
  15. rijgewoonbmw zegt

    30 maart 2011 om 04:50

    daarom kan je olie toevoegen.. werkt goed hoor

    Login om te reageren
  16. hollow zegt

    30 maart 2011 om 07:38

    Wat een belachelijke en infantiele reactie naar de Porsche GT2 RS toe… Ze vergeten dat deze laatste wel een goede wegligging zal hebben en vooral een ietsje langer zal meegaan. Elke idiote tuner kan mega pk’s uit een blok persen om Porsche en Ferrari op een recht stuk belachelijk te maken. En dat is de clue…op een recht stuk.

    Login om te reageren
    • ferrari zegt

      30 maart 2011 om 08:55

      @hollow: het blok is niet voor niets met 10% vergroot om alles heel te houden/betrouwbaar te maken. de standaard GTS versie gaat al belachelijk snel over een circuit. zal nu wel weer wat sneller gaan.

      Login om te reageren
  17. mrB zegt

    30 maart 2011 om 08:42

    ”Harde prestatiecijfers heeft G-Power nog niet, maar heeft eigenaren van de 620 pk sterke Porsche 911 GT2 RS gewaarschuwd hun borst alvast nat te maken.”

    Uhm, volgens mij gaat de GT2 RS toch een heel stuk harder over circuits. Daar gaan die 720pk niet veel aan helpen om dat dicht te rijden, het is gewoon te veel. Mischien bij het stoplicht

    Login om te reageren
    • ferrari zegt

      30 maart 2011 om 08:53

      @mrB: wederom weer op een wilde suggestie gebasseerd. wie weet op welk niveau de standaard M3 GTS al staat en dat G-Power echt de hele wagen heeft aangepakt kan ik me heel goed voor stellen dat deze versie wel degelijk sneller is dan die Porsche GT2RS.

      Login om te reageren
  18. hollow zegt

    30 maart 2011 om 10:04

    @Ferrari: misschien wel, misschien niet. Ik zet mijn geld liever in op de technologische knowhow van een bedrijf met enorme resources als porsche dan op een tuner. Al eens video’s gezien van M3 met superchargers? heel tailhappy…

    Login om te reageren
  19. Megakix zegt

    30 maart 2011 om 10:05

    Voor de vergelijking moet je even naar ‘On Track’ kijken op Youtube.com. Hierin zie je dat de Porsche GT2 de snelste is van het hele zwikkie, en dat met ruime voorsprong. Met 720Pk zal de GTS BMW echt wel inlopen, maar de verschillen blijven gering.

    Login om te reageren
  20. bohica zegt

    30 maart 2011 om 10:22

    Ik zie een hoop reacties die nergens op gebaseerd zijn.
    Misschien moeten we ons keer aan de feiten houden en niet aan menigen.

    Login om te reageren
  21. Thibault zegt

    30 maart 2011 om 10:57

    720 pk in een M3, nice ! :D
    Die mannen van G-Power zijn goed bezig !

    Login om te reageren
  22. xilver zegt

    30 maart 2011 om 11:02

    Dat ding is echt belachelijk krachtig. Die lui van G-Power hebben grootheidswaanzin… gelukkig maar :mrgreen:

    Login om te reageren
  23. gerard1710 zegt

    30 maart 2011 om 17:06

    Ik vind dit echt geweldig. Er kleeft echter 1 nadeel aan G-Power: het is godsgruwelijk duur. Bijvoorbeeld die m5 G-Power kost (inclusief m5) €300.000 in DUITSLAND!!

    Login om te reageren
  24. bmwpowerm5 zegt

    30 maart 2011 om 18:43

    beetje appels met peren vergelijken
    origineel uit de fabriek vs een getuned hok
    z’n gpower m3 moet je naast een porsche van 9ff zetten dan word het een heel ander verhaal

    Login om te reageren
  25. pug206 zegt

    30 maart 2011 om 22:29

    Ach die Gpower kit kost meen ik 54000€ dus die 700 pk zal wel goed zitten, alleen op alle filmpjes van de G power creaties is te zien dat ze alleen banden oproken, dus ja tis maar waar je voor kiest gaat wel bloed snel in een rechte lijn.

    Login om te reageren
  26. As_long_as_it_is_fast zegt

    31 maart 2011 om 01:12

    Ja hallo, over een upgrade gesproken. Kleine modificatie hier en daar en VLAM 720pk onder de billen. Gaan en dan schaafwonden krijgen van op te trekken en in je stoel heen en weer te schuiven, like.

    Login om te reageren
  27. pug206 zegt

    31 maart 2011 om 09:08

    Kleine 50 ruggen voor een upgrade noem ik niet klein, en niet te spreken over de banden slijtage:-)

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    31 maart 2011 om 18:40

    Dit is toch zo’n beest hé… Heb een maand ofzo geleden 1 zien rondrijden niet zo ver van hier… Als ik niet zo gehaast was, dan was ik zeker gestopt om foto’s te nemen… :s

    Login om te reageren
  29. Cantago zegt

    2 april 2011 om 15:41

    Hebben hebben hebben! Klinkt als een gaaf apparaatje;)

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    12 april 2011 om 00:31

    OH MY GOD!
    Waar zijn de sleutels!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North