• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kamer besluit: Geen losse controles bij trajectcontrole

Auteur: Dennis, gepost 29 maart 2011 om 19:51 – 14 Reacties

Trajectcontrole A4


Wanneer je wat vaker op de weg zit, dan ken je de stukken snelweg met trajectcontrole natuurlijk uit je hoofd. Je weet exact waar ze beginnen en eindigen. Tussen deze twee punten hoef je je voortaan geen zorgen meer te maken om door een mobiel flitsteam geflitst te worden wanneer je eventjes te hard rijdt.

Je moet er uiteraard nog wel voor zorgen dat je gemiddelde snelheid de toegestane snelheid (+marge) niet overschrijdt, maar het is de politie niet langer toegestaan om langs snelwegen waar trajectcontrole plaatsvindt, ook nog eens losse snelheidscontroles uit te voeren. Hierover werd vandaag in de Tweede Kamer een SP-motie aangenomen.

SP-Kamerlid Farshad Bashir had van het Openbaar Ministerie vernomen dat weggebruikers het systeem van de trajectcontrole als een eerlijker wijze van snelheidscontrole ervaren dan één apart meetpunt. Om die reden werd per motie aan het kabinet gevraagd om de losse flitsers, en flitspalen bij trajectcontroles uit te sluiten. (via: nu.nl)

Ook interessant!

  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
  • Video: beschonken bestuurder spint tegen politie

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, politie, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Wimmer nog een keer over de C63 AMG heen, nu 601pk
Volgend bericht: G-Power tilt de BMW M3 GTS van 450 naar 720 pk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. jackl zegt

    29 maart 2011 om 20:00

    Hehe, meer flikken over om elders te flitsen.

    Login om te reageren
  2. barney zegt

    29 maart 2011 om 20:10

    Deden ze dat dan? Je dubbel naaien als je te hard gaat? Stel muiters.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    29 maart 2011 om 20:59

    Volgens mij is het juridisch drijfzand om te gaan staan flitsen binnen de trajectcontrole. De mensen die je pakt bekeur je namelijk voor een overtreding twee keer… (je kunt namelijk nooit aantonen dat het twee losse overtredingen zijn…
    Dus volgens mij gewoonweg niet haalbaar en daarom “geven ze ons een eerlijke regel”, wassen neus dus.

    Login om te reageren
    • Dennis zegt

      29 maart 2011 om 21:26

      @w0o0dy: Ik volg je even niet. Wanneer je bijvoorbeeld een deel van het traject file had, kun je best even kort 160 rijden, zonder dat je trajectgemiddelde boven de maximale snelheid uitkomt. Echter wanneer je op dat moment net geflitst wordt, krijg je toch een boete. Met andere woorden: als je binnen de trajectcontrole geflitst wordt, betekent dit niet automatisch dat je dan twee boetes zou krijgen. Deze maatregel is dan geen wassen neus.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        29 maart 2011 om 21:35

        @dennis: nee, maar als je geflitst wordt kun je daarna volle bak doorgaan, het is dan toch al te laat… dan heeft de trajectcontrole geen zin meer, maar wat ga je dan doen als overheid?

        Login om te reageren
        • Dennis zegt

          29 maart 2011 om 21:44

          @w0o0dy: Ah, bedoel je het zo.

          Login om te reageren
        • mhl6 zegt

          30 maart 2011 om 09:15

          @w0o0dy:

          Zo denk ik er inderdaad ook over.

          Login om te reageren
  4. RuVi zegt

    29 maart 2011 om 21:03

    ja inderdaad…. en natuurlijk zou het ook de trajectcontrole teniet doen. Het werd gepresenteerd als het ultieme middel tegen hardrijden. Als je er dan nog bij gaat staan flitsen uit dat weinig vertrouwen in de trajectcontrole.
    Bovendien kunnen ze nu lekker elders gaan staan

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    29 maart 2011 om 22:38

    Gebeurde al nevernooitnie…maar goed, ze hebben een BESLUIT genomen, en dat is al héél wat !

    Login om te reageren
    • BestwelMichel zegt

      30 maart 2011 om 10:32

      @Megakix: gebeurde nooit??? naja vooruit hier werkte de traject controle niet correct.

      http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/09/trajectcontrole-op-de-a4-werkt-niet

      Login om te reageren
  6. tarquesh zegt

    30 maart 2011 om 06:01

    Wel duidelijk waar het begint en ophoud.

    Login om te reageren
  7. antoon zegt

    30 maart 2011 om 10:50

    Ik heb een vraagje, Begrijp ik dat je dus niet word beboet als je met 150 km/u langs een controle post rijdt omdat daar alleen je kenteken en tijdstip word opgenomen. Als je vervolgens maar zorgt dat je gemiddelde snelheid laag genoeg is?

    Login om te reageren
  8. Griffin zegt

    30 maart 2011 om 11:05

    SP-logica in optima forma, dit besluit. Inderdaad, als er ergens een file staat aan het begin van een traject-controle-traject en je staat er lang genoeg stil om daarna nooit meer het gemiddelde van 100 te kunnen overschrijden, dan is dit een vrijbrief om daarna even heerlijk ongelimiteerd het gas in te kunnen drukken. Maar zo ver hebben die rode-tomaten-vretertjes nooit doorgedacht natuurlijk, dat volgt pas een jaar later (if ever). Als true petrolhead kan je hier natuurlijk alleen maar blij mee zijn, dat dan weer wel :-D.

    Login om te reageren
  9. Sorcerer zegt

    30 maart 2011 om 11:21

    Ik heb ze nog nooit zien flitsen bij een trajectcontrole. Beetje nutteloos ook. Dubbel bekeuren mag verder ook niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North