• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gave Lamborghini design studies in het Audi Museum

Auteur: ricardo, gepost 22 maart 2011 om 14:44 – 28 Reacties

Lamborghini Diablo Roadster

Nog tot en met 31 juli te zien in het Audi Forum (museum) te Ingolstadt: een rijke verzameling aan epische Lamborghini prototypes. Modellen waar designers met bloed, zweet, tranen en heel vele boetseerklei aan hebben gewerkt, maar het productiestadium nooit hebben gehaald. Hier een fotoserie van de tien unieke auto’s die je er kunt vinden.

De autotekenaars die voor Lamborghini deze conceptcars hebben ontworpen zijn onder meer Marcello Gandini, Nuccio Bertone, Walter de’Silva en Luc Donckerwolke. Beslist niet de minste namen. De meest exclusieve auto die ertussen staat is waarschijnlijk de Lamborghini 400 GT Monza. Een auto die gebouwd werd met als doel deel te nemen aan Le Mans, maar dáár nooit terecht kwam, verkocht werd aan een Spanjaard en in 1996 werd teruggevonden in een verlaten schuur. Inmiddels is de bolide van velg tot dakhemel gerestaureerd, en heeft hij een plekje gekregen tussen de rest van de tamelijk unieke Lambo’s.

Verder staan de Lamborghini Miura S (1969), Lamborghini Countach LP400 (1974), Lamborghini P 132 (1986), Lamborghini Diablo Roadster (1992), Lamborghini Calà (1995), Lamborghini P 147 “Canto” (1997), Lamborghini P 147 Acosta (1997), Lamborghini Concept S (2005) en de onvolprezen Lamborghini Murcièlago Versace er opgesteld. TeamSpeed bracht ons op de hoogte van onderstaande fotoverzameling. SLIDESHOW!

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

400-gt, Audi, cala, concept, concept-s, countach, diablo, Klassiekers, Lamborghini, lp400, Luc-Donckerwolke, Marcello-Gandini, museum, Nuccio-Bertone, roadster, versace, walter-de-silva

Vorig bericht: « De nieuwe Aston Martin Virage in actie [video]
Volgend bericht: Muesli-nieuws: Opel Agila met 14% bijtelling »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    22 maart 2011 om 14:49

    Logisch natuuurlijk dat ze in het Audi museum staan…

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      22 maart 2011 om 17:18

      @Jokkebrok:

      Lamborghini is van VAG, dus ja het is opzich logisch dat het in het audimuseum staat.

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        22 maart 2011 om 18:45

        @MrSkyline: Dat weet iedereen… Zet ze dan in het Lambo museum

        Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      22 maart 2011 om 18:52

      @Jokkebrok: De Audi R8, deelt 15% van de onderdelen met een Gallardo. De motoren zijn een doorontwikkeling van Lamborghini en Audi: http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R8_(road_car)

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      22 maart 2011 om 19:24

      @Jokkebrok: lambo is van audi :)

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        22 maart 2011 om 21:30

        @KaCh1ng: Jajajajaja dat weet ik ook wel maarrrr, zet ze dan toch maar in het lambo museum als ze zo exclusief zijn…

        Login om te reageren
        • PCCB zegt

          22 maart 2011 om 23:03

          @Jokkebrok: Normaliter staan ze daar ook. Ze zullen voor de gelegenheid eens verhuisd zijn, vermoed ik.

          Login om te reageren
  2. exotic zegt

    22 maart 2011 om 14:50

    Doe Cala is zo mooi!

    Lijkt wel gisteren dat ik ermee aan het racen was in NFS!

    Login om te reageren
  3. exotic zegt

    22 maart 2011 om 14:50

    Die natuurlijk

    Login om te reageren
  4. bmwr zegt

    22 maart 2011 om 14:54

    er zitten wel een paar gave dingen bij zeg

    Login om te reageren
  5. Tiemen zegt

    22 maart 2011 om 15:04

    Ik blijf het geen pan vinden, al die klassieke racemonsters in een moderne setting als deze. Wel vette bakken.

    Login om te reageren
  6. Shenkie zegt

    22 maart 2011 om 15:09

    Die 400 GT Monza: WOW! Van enkele andere bolides kan ik echter begrijpen dat ze het productiestadium nooit gehaald hebben.

    Login om te reageren
  7. ruyjo zegt

    22 maart 2011 om 15:19

    die verdienen een lamborghini museum

    Login om te reageren
  8. Roelio zegt

    22 maart 2011 om 16:10

    Ik snap trouwens niet wat er zo speciaal is aan die Miura (buiten het feit dat het een Miura is natuurlijk ;) )

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      22 maart 2011 om 18:17

      @Roelio: Hoe veel bijzondere dingen wil je weten? (m.a.w.: Heb je even?)

      Monza stond vorig jaar in de Octane. Gaaf ding.

      Login om te reageren
  9. luis zegt

    22 maart 2011 om 16:13

    woow de Lamborghini Murcièlago blijft echt een pareltje

    Login om te reageren
  10. Reinbergen zegt

    22 maart 2011 om 16:19

    Die Versace is gewoon in productie geweest.

    Login om te reageren
    • smokin zegt

      22 maart 2011 om 17:43

      @Reinbergen: die Countach LP400 en Miura S ook.

      Login om te reageren
  11. birdboy zegt

    22 maart 2011 om 18:14

    Die Concept S is zooooo gaaf, echt jammer dat ie niet in productie ging.

    Ben ik de enige die bij de Cala gelijk aan de Sesto Elemento moest denken? Mooi dat na al die jaren de vorm nog steeds te herkennen is.

    Login om te reageren
  12. appeltje zegt

    22 maart 2011 om 18:49

    De Countach die daar staat is geen productiemodel. Wel een geniaal design trouwens, misschien nog wel mooier dan de serieproductie Countach. Dat Diablo prototype is duidelijk te herkennen als de voorganger van de Cizeta Moroder. Dat rode Diablo-achtige ding vind ik trouwens wel dramatisch :P

    Login om te reageren
    • smokin zegt

      23 maart 2011 om 08:45

      @appeltje:

      Volgens mij wel hoor, het is alleen die LP400, wat minder bekend als de 5000 S/QV etc.

      Login om te reageren
  13. Barnato zegt

    22 maart 2011 om 19:04

    Oe de Cala! NFS IIse volgens mij, maar wat een auto! Zo had eigenlijk de gallardo er uit moeten zien.

    Login om te reageren
  14. xilver zegt

    22 maart 2011 om 20:31

    Is wel leuk om de evolutie van de Lambo’s te kunnen zien. De Cala blijft wel mijn favoriet!

    Login om te reageren
  15. ericc zegt

    22 maart 2011 om 20:33

    Van sommige ben ik blij dat ze nooit in productie zijn gegaan. De Cala vind ik wel geslaagd.
    De Gallardo met dubble cabine doet me denken aan de Powerboten die een Lambo-motor gebruiken. In deze boten zit de bestuurder en trottleman ook apart.

    Login om te reageren
  16. doewap zegt

    22 maart 2011 om 20:41

    Wat doet die Cizeta Moroder V16T daar eigenlijk?
    Snotverdikkie! dat is natuurlijk Marcello Gandini’s eeuwige wigvorm die dat Diablo concept EXACT hetzelfde eruit laat zien!
    Ik vind de generaties van na de Countach werkelijk spuuglelijk. Totaal fantasieloos. Gelukkig is het met de komst van VAG een enorm stuk beter geworden.

    Login om te reageren
  17. Cubix zegt

    22 maart 2011 om 21:19

    Die Diablo Roadster heeft vroeger tijdens een Lamborghini tentoonstelling in het Autotron Rosmalen gestaan. Daar heb ik dat prototype in het echt gezien.

    Het zal rond 1992-1993 geweest zijn. Kan iemand zich dat nog herinneren?

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    23 maart 2011 om 01:00

    Wat een aparte… Nee, ik durf gewoon lelijke te zeggen! …studies hebben ze toch gemaakt.

    Login om te reageren
  19. macgyver88 zegt

    23 maart 2011 om 11:36

    Ze staan in het audi museum?! typisch voorbeeld hoe VW merken kan verneuken! laat ze aub niet alfa overnemen want dan hebben we weer een merk minder en een nieuwe VW erbij. + we weten waarom ze in het audi museum staan: ze willen juist gekoppelt worden aan de lambo’s omdat de consument dat in hun hoofd dan ook is denk je aan audi denk je aan lambo dus zal de audi ook wel zo goed en snel zijn…well people think twice! quattro is goed en de motortechniek innovatief maar de producten die erom heen zitten zijn allemaal ME-TOO producten, toch een beetje jammer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North