• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GCT CR-1 is eerste carbon caravan ter wereld

Auteur: MrBrown, gepost 5 april 2014 om 10:22 – 22 Reacties

Afbeelding GCT CR-1 is eerste carbon caravan ter wereldAfbeelding GCT CR-1 is eerste carbon caravan ter wereldAfbeelding GCT CR-1 is eerste carbon caravan ter wereldAfbeelding GCT CR-1 is eerste carbon caravan ter wereldAfbeelding GCT CR-1 is eerste carbon caravan ter wereldAfbeelding GCT CR-1 is eerste carbon caravan ter wereld

De CR-1 is een HUGE carbon caravan
Als er één sleurhut is die wij als autoliefhebbers enigszins moeten kunnen waarderen, dan is het deze Amerikaanse GCT CR-1 wel. Een meer dan 10 meter lange dubbelasser van high-tech materialen en voorzien van meer luxe dan een Hilton hotel.

Het prille caravanmerk Global Caravan Technologies heeft werkelijk alles uit de kast gehaald om de meest innovatieve caravan ever te bouwen. De carrosserie en het chassis van de CR-1 zijn volledig uit carbon opgetrokken. En omdat het niet eenvoudig is om een monocoque van deze schaal te bouwen, riepen ze de hulp in van een aantal IndyCar bouwers. Het merk claimt dat er geen enkele schroef of ander bevestigingsmiddel is gebruikt om de body bij elkaar te houden.

Heel lichtgewicht is het allemaal niet, de besparing door het gebruik van carbon wordt ruim gecompenseerd door de voorzieningen aan boord. Het interieur is bekleed met de meest luxe soorten leder en biedt plaats aan maximaal 6 personen. De caravan beschikt over een bed met carbon frame, twee grote flatscreens inclusief een uitstekend geluidssysteem, wifi, airco, een full-size koelkast en een riante badkamer met douche en een porseleinen krukje. Om maar even wat te noemen.

Daarnaast kan de klant kiezen om een wasmachine en droger te laten plaatsen of een complete 700W-installatie aan zonnepanelen op het dak te laten schroeven. Alle elektronica is aangesloten op een domotica systeem en rechtstreeks via een smartphone-app te bedienen. Daarmee is het zelfs mogelijk de automatisch dimbare ramen (!) naar donker te swipen. Al die luxe bij elkaar brengt het leeggewicht van de productieversie -dit is nog een concept- naar schatting op 2700 kilogram. Niet geschikt voor achter je station met 1.6 diesel, maar grote SUV’s zouden er geen moeite mee moeten hebben.

Het productiemodel wordt in de herfst van dit jaar geïntroduceerd, begin 2015 moet de verkoop van start gaan. Prijzen beginnen bij 170.000 dollar, maar wie een beetje wil customizen kan uitkomen op een prijs waar je ook een villa van kan kopen. De duurste versie gaat namelijk 770.000 dollar kosten.

Een video vind je op sleurhutjunk.nl.

Ook interessant!

  • Gespot - De foutste S 63 AMG ter wereld?
  • Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
    Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
  • We kopen allemaal maar een caravan of camper
  • minst betrouwbare Land Cruiser
    Dit is de minst betrouwbare Land Cruiser ter wereld

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

caravan, carbon, Lichtgewicht, Video

Vorig bericht: « Mercedes G63 AMG 6×6 in Jurassic Park 4
Volgend bericht: De Porsche 917/30 is nooit meer geëvenaard »

Lees Interacties

Reacties

  1. blootmens zegt

    5 april 2014 om 10:35

    Is dit wel nog op reis gaan?

    Login om te reageren
  2. Thijs_B zegt

    5 april 2014 om 10:36

    ’t blijft een sleurhut…

    Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    5 april 2014 om 10:37

    Bolwell had dat vijf jaar geleden al, maar die stond nog wel op een normaal chassis.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      5 april 2014 om 10:40

      @rotarypowah: ik bedoel dat het dus niet de eerste carbon caravan ter wereld is.

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      5 april 2014 om 22:45

      @rotarypowah: In Australie een LandCruiser met twee tentjes op het dak,GPS,een outback radio,watertanks en extra bezine is ook wel geinig.

      Login om te reageren
  4. krokant zegt

    5 april 2014 om 10:38

    Je bent wel helemaal van het lotje getikt om -als je het kan missen- 170.000 pop stuk te slaan op een CARAVAN!! T blijf een onding, vreselijk zwaar, vervelend om mee te rijden. Denk dat je dan liever een paar nachtjes Hilton boekt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 april 2014 om 10:42

      @krokant: nee hoor, als jij een paar miljoen verdient met je nieuwe film als ster acteur maar je moet daarvoor een tijdje op een filmset verblijven dan zijn dit soort caravans de manier om dat te doen.

      Login om te reageren
      • Lohran zegt

        5 april 2014 om 11:31

        @mashell: Dan nog. Er zijn een stuk ruimere caravans/campers dan deze. Daar kun je de zijkanten van uitschuiven.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          5 april 2014 om 12:41

          @lohran: die kosten wel iets meer dan 170k beginnen bij een half miljoen.

          Login om te reageren
        • rolov zegt

          5 april 2014 om 12:42

          @lohran: plus deze,kan ook uitschuiven Vlg mij.

          Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    5 april 2014 om 10:42

    Gebruik dan gewoon geen koolstofvezelcomposiet als het niet nodig is. Een sleurhut valt echt niet een lager wegenbelastingschaal op zo’n manier. Koolstofvezelcomposiet is zeer lastig te recyclen en dit bewijst maar weer hoe Amerikanen proleetfactor belangrijker achten dan doordachte oplossingen zoeken in de materiaalkunde.

    Login om te reageren
  6. follie14 zegt

    5 april 2014 om 11:23

    Nog een svt raptor ervoor en gaan…

    Login om te reageren
    • dodge-hemi zegt

      5 april 2014 om 14:03

      @follie14: raptor is niet bedoeld om zulke trailers te trekken.. met die veren eronder ga je geheit slingeren..

      Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      5 april 2014 om 14:49

      @follie14: Ik denk dat je met een gewone F150 beter af bent, een Raptor is meer een offroad truck

      Login om te reageren
  7. newguy92 zegt

    5 april 2014 om 11:24

    ‘Murica!

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    5 april 2014 om 12:21

    Paar omgekeerde Prius achterlichten op je carbon caravan….

    Login om te reageren
  9. rijnooit zegt

    5 april 2014 om 12:46

    Hypermodern… En dan van dat typisch ouderwetste – tegen het kamp stijl aan – interieur erin plempen.

    Login om te reageren
  10. siemi zegt

    5 april 2014 om 12:51

    Op zich wel een goed idee om de caravan opnieuw uit te vinden maar dat is niet de manier (voor Europa)

    Login om te reageren
  11. jerry zegt

    5 april 2014 om 13:24

    Even rijden op de snelweg en een stevig windje… en zoef daar gaat je huis van 770.000 dollar tegen de vlakte. Of er rijdt een niet oplettende vrachtwagenchauffeur je caravan aan stukken. Ach..zo bijzonder is het ook eigenlijk niet…

    Login om te reageren
  12. dodge-hemi zegt

    5 april 2014 om 14:04

    Ik zou hem wel wit willen hebben anders is het daarbinnen niet te houden..

    Login om te reageren
  13. 135i zegt

    5 april 2014 om 19:49

    Maar dan heb je ook wel wat!

    Login om te reageren
  14. sydney zegt

    5 april 2014 om 22:40

    Potverdimme, en ik dacht dat de Hobby van onze ouders een beuker was.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North