• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen grap: Ferrari 365 GTB/4 Panther Shooting Break

Auteur: robbie, gepost 19 november 2010 om 23:04 – 30 Reacties

Ferrari 365 GTB4 Panther Shooting Break
Dit is geen replica. Dit is geen photoshop. Dit is inderdaad een originele Ferrari 365 GTB/4 Daytona (1972), omgebouwd tot een Shooting Break. Wel zo handig als je wat boodschappen mee wil nemen.

Aangezien een reguliere Ferrari voor sommigen niet speciaal genoeg is zijn er altijd mensen die iets meer (of anders) willen. En zo kwam Luigi Chinetti Junior (zoon van de Amerikaanse Ferrari importeur) op het idee om “iets bijzonders” te maken van een Daytona. In 1974 kreeg Bob Jankle van het Engelse Panther Westwinds vervolgens de opdracht om een Daytona om te bouwen tot Shooting Break.

En ze gingen zelfs nog een stapje verder. Niet alleen werd de achterkant aangepast, ze voorzagen gelijk zo’n beetje de hele auto van een nieuw huidje. Voor sommige mensen zal dit heiligschennis zijn, maar een geile opvallende verschijning is het wel. Meer over deze bijzondere Ferrari kan je hier lezen. (via: flaviendachet)

Ook interessant!

  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video - het geluid van de Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Ferrari 296 GTB maakt gamedebuut in onverwachte game

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

365, coachbuilding, daytona, Ferrari, gtb, Klassiekers, panther, zwart

Vorig bericht: « Eerste detailfoto’s Chrysler 300C zijn bekend
Volgend bericht: Sergio on a roll: vraagprijs Alfa Romeo 80% omlaag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    19 november 2010 om 23:05

    Zo’n mongolenproject heeft destijds de Aston Martin Lagonda ook ondergaan…waardeloze shit.

    Login om te reageren
  2. stonie zegt

    19 november 2010 om 23:06

    Pffff wat een verkrachting van het originele ontwerp

    Login om te reageren
  3. creative zegt

    19 november 2010 om 23:21

    ik vind t eigenlijk wel wat hebben, mooi silhouet van de zijkant, fraai kontje.. ja doe maar!

    Login om te reageren
  4. mout zegt

    19 november 2010 om 23:21

    Nou, zet die waardeloze shit dan maar bij mij op de oprit! Dit keer vind ik het knutselproject nog beter dan het origineel. En dat is al geweldig!
    Zoals de Volvo 480 (of een beetje de C30) gewoon iets heeft, zonder dat het nou zo racey of mooi is.

    Login om te reageren
  5. berengun zegt

    19 november 2010 om 23:23

    heel mooi ontwerp, heel tijdloos, de achterkant zou nog steeds niet misstaan op een hedendaagse supercar…

    Login om te reageren
  6. Sheep zegt

    19 november 2010 om 23:27

    Google maar eens een plaatje van de ferrari 250GTO breadvan, de achterkant lijkt hier wel heel veel op.

    Login om te reageren
  7. KaCh1ng zegt

    19 november 2010 om 23:27

    lijkt op een boot…

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      20 november 2010 om 11:20

      @KaCh1ng: Dat dacht ik dus ook!

      Login om te reageren
  8. porsj zegt

    19 november 2010 om 23:31

    het is toch wel wat zo he die achterkant, net een C30

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      20 november 2010 om 01:29

      @porsj: Ja hè, sjongejonge. Kon die ontwerper dan echt niets beters dan naar de toekomst reizen en een ontwerp kopiëren? ;)

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        20 november 2010 om 03:30

        @Citrofiel: +1

        Login om te reageren
  9. LJ zegt

    20 november 2010 om 00:09

    eigenlijk echt wel heel erg zonde, maar desalniettemin mag het resultaat er wezen;-)

    Login om te reageren
  10. jp zegt

    20 november 2010 om 00:21

    Zo in het zwart lijkt het toch net een begrafenisauto. Een heel snelle wel, maar toch.

    Login om te reageren
  11. toyotaprius zegt

    20 november 2010 om 01:14

    Toch altijd bijzonder dit soort projecten des al niet te min, zag ik deze auto en moest denken aan de voorloper van KUT..

    Login om te reageren
  12. Flamingo zegt

    20 november 2010 om 01:22

    holy fuck die is vet!! (geen grap)

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    20 november 2010 om 01:29

    Bah. Het origineel is in mijn ogen zo perfect, zoiets kan alleen maar mis gaan.

    Login om te reageren
  14. jackal zegt

    20 november 2010 om 01:47

    fantastische weergave van de seventies! doe mij er maar in in de zitkuil van mijn huiskamer naast lavalamp!
    misschien zonde van de daytona maar een fantastisch voorbeeld van seventies design, kan zo in star wars of een roger moore bond film…

    over 35 jaat word er waarschijnlijk schande gesproken ever alle slr’s, enzo’s en carrera gt’s die aangepakt zijn, dit is vergelijkbaar, ware het niet dat de verneukte supercars van toen er een stuk beter uitzien dan die van nu….

    die daytona spyder in jaren 80 bodywork is daarintegen weschrikkelijk

    Login om te reageren
  15. brinky zegt

    20 november 2010 om 01:56

    kijk nou, een sportwagen waar je wel je binnenspiegel kan gebruiken. Zou die het misschien daarom hebben gedaan? Destijds had je nog geen parkeersensoren…dus

    Login om te reageren
  16. spykerboy zegt

    20 november 2010 om 08:31

    van achtere is die wel lelijk met die grote glazen kap :( zonde van de auto :(

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    20 november 2010 om 09:28

    Mooi, niet mooi, heiligschennis…
    Allemaal helemaal niet relevant. In de tijd dat de Daytona nieuw was, vond iemand ’t prachtig, dus heeft hij dit laten maken. Als nu iemand een splinternieuwe Ferrari ombouwt is dat toch ook geen probleem?
    Iedereen die het verafschuwt moet dan maar een standaard Ferrari kopen, om zo het ‘erfgoed’ te beschermen voor de medemens-met-minder-smaak.

    Login om te reageren
  18. Jazzie zegt

    20 november 2010 om 09:32

    Vooral vanaf de zijkant vind ik het best mooi. Maar, als ik moest kiezen doe me dan toch de coupé maar. ;)

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    20 november 2010 om 09:39

    Tja, Ferrari heeft dit zelf over zich afgeroepen door ooit met de breadvan te gaan racen.

    Login om te reageren
  20. porsche911turbo2 zegt

    20 november 2010 om 09:50

    lijkt op een goedkope oude honda ofzo.

    Login om te reageren
  21. 288 GTO zegt

    20 november 2010 om 10:09

    Ik vind ‘m wel gaaf, i.d.d. een perfecte weergave van het design in de 70’s. Het is een bijzondere auto waarvan ik niet zo maar even een gelijksoortig model kan verzinnen dus best origineel en alles “klopt” gewoon. Ik ga niet zeggen of ik ‘m wel of niet mooier vind dan het origineel omdat het twee totaal verschillende auto’s zijn geworden. Ik vind ze allebei mooi.

    Login om te reageren
  22. Jelmer zegt

    20 november 2010 om 10:56

    Een hele andere categorie auto, maar ook omgebouwd naar een station: de tweedeurs BMW E30. Later kwam er natuurlijk een (vierdeurs) touring, maar ik vind deze wel zo smaakvol. En nog Nederlands ook! (even vier plaatjes naar beneden scrollen in de link)

    http://forums.fourtitude.com/showthread.php?4507866

    Login om te reageren
  23. hobbes zegt

    20 november 2010 om 19:40

    Die man heette niet Jankle, maar Jankel.

    Login om te reageren
  24. xilver zegt

    20 november 2010 om 22:12

    Belgische platen?

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    21 november 2010 om 14:51

    Ik vond het origineel toch mooier… Hoewel de verbouwing wel goed gelukt is!

    Login om te reageren
  26. porsj zegt

    21 november 2010 om 16:18

    @ Citrofiel: cryptisch allemaal maar bedoel auto vs auto, ontwerper/tijd daargelaten.

    Login om te reageren
  27. Hoflander! zegt

    22 november 2010 om 18:34

    Ik vind dit een van de leukere Ferrari’s. Het idee is eerdig maar de uitvoering niet (die randen tussen de carrosserie en de achteruit matchen gewoon niet met de rest). Jammer maar helaas.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North