• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen koopje: Gepantserde S-Klasse van Aldi oprichter

Auteur: robbie, gepost 4 augustus 2010 om 20:58 – 72 Reacties

Mercedes S420 L Theo Albrecht


Als je aan Aldi denkt schieten eigenlijk meteen de woorden ‘goedkoop’ en ‘Duits’ door je hoofd. Dat laatste is zeker van toepassing op de zwaar gepantserde S420 L van de 1,5 week geleden overleden (mede-)oprichter van Aldi, Theo Albrecht. De term goedkoop past echter niet bij deze auto. Het prijskaartje is namelijk 100.000 euro.

Veel mensen weten niet dat Theo Albrecht (en zijn broer Karl) tot de rijkste mensen ter wereld behoren. Ze zijn allebei(!) goed voor een geschat vermogen van zo’n $16 miljard (en wellicht nog veel meer). Echter sinds de ontvoering van Theo in de jaren ’70 leiden beide broers een teruggetrokken leven.

En sinds oktober 1996 tot aan zijn dood liet Theo zich vervoeren in deze zwaar gepantserde (B6/B7) W140 waar zo’n 176.000 km op de teller staat. De ombouw van normale S-Klasse tot rijdende bankkluis is gedaan door de firma Trasco uit Bremen (tegenwoordig Carat Security Group). En de nieuwwaarde van deze auto was een shocking 1,5 miljoen D-Mark (zo’n 770.000 euro) in 1996.

Ondanks zijn immense vermogen stond Theo wel bekend als een zuinig persoon. Dat verklaart waarschijnlijk ook meteen waarom er een stoffen interieur in deze S-Klasse zit en geen lekker luxe lederen interieur. Mocht je interesse hebben in deze dikke S-Klasse dan moet je je melden bij Michael Fröhlich in Düsseldorf. Bedenk je overigens wel even dat de wegenbelasting voor deze rijdende kluis niet mals zal zijn ;) (via: autobild.de)

Mercedes S420 L Theo Albrecht

Mercedes S420 L Theo Albrecht

Mercedes S420 L Theo Albrecht

Mercedes S420 L Theo Albrecht

Mercedes S420 L Theo Albrecht

Mercedes S420 L Theo Albrecht

Ook interessant!

  • Koopje! Deze Nederlandse Maybach S-klasse kost maar €54k
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

gepantserd, Mercedes, occasion, s-klasse, w140

Vorig bericht: « Geen braakschade? Geen geld van de verzekering!
Volgend bericht: Is het nu al Pasen? Knalgele Lexus LFA »

Lees Interacties

Reacties

  1. mb man zegt

    4 augustus 2010 om 20:59

    Nee dankje.Lelijkste s ooit.

    Login om te reageren
  2. autospotter zegt

    4 augustus 2010 om 21:00

    Nee, laat maar. Geef mij dan maar de 2010 versie is iets mooier

    Login om te reageren
  3. RickB zegt

    4 augustus 2010 om 21:03

    Succes met het op kenteken zetten…
    Chassis nummer is niet origineel Mercedes, kan de RDW heul moeilijk over doen!

    Login om te reageren
  4. e39 zegt

    4 augustus 2010 om 21:05

    dit is en echte mercedes ,geef mij maar en w140 s600 of s350d 0 km

    Login om te reageren
  5. The360box zegt

    4 augustus 2010 om 21:08

    Waarom betaal je er dan nog zoveel BPM etc. voor, deze machine is toch al ”oud” en dan betaal je toch iets van 10%?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 augustus 2010 om 21:20

      @The360box: waar lees jij iets over BPM? Ik heb het over wegenbelasting. Dat is iets heel anders ;)

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        4 augustus 2010 om 21:48

        @robbie: Oja, oeps :lol:

        Login om te reageren
  6. Wanker zegt

    4 augustus 2010 om 21:09

    Eh, wat wordt er bedoeld met allebei? allebei samen of allebei apart?

    Login om te reageren
    • Wanker zegt

      4 augustus 2010 om 21:10

      @Wanker:

      Damn geen edit knop, ik doelde dus op dit;
      “Ze zijn allebei(!) goed voor een geschat vermogen van zo’n $16 miljard (en wellicht nog veel meer).”

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        4 augustus 2010 om 21:21

        @Wanker: er wordt mee bedoeld dat ze allebei goed zijn voor (minimaal) $16 miljard. Daarom het woord allebei. Anders had ik wel gezegd: Ze zijn samen goed voor $16 miljard…

        Login om te reageren
  7. edzo zegt

    4 augustus 2010 om 21:13

    beiden dus…

    Login om te reageren
  8. RickB zegt

    4 augustus 2010 om 21:17

    Waarom zo op de centen als het er met kruiwagens tegelijk in komt?

    Login om te reageren
    • DavidZ zegt

      4 augustus 2010 om 21:48

      @RickB:
      Hun “vermogen” hebben ze niet cash. Zoveel zijn ze naar schatting waard, indien Aldi Nord of Sud wordt verkocht.

      Dat er een stoffen bekleding in zit hoeft niet op zuinigheid te duiden: leer kan erg plakken bij warmte, of koud aanvoelen in de winter, en je glijdt er meer op (ook al zal zo’n chauffeur rustig rijden).

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        4 augustus 2010 om 22:49

        @DavidZ:
        Het is een gezegde…
        Is hetzelfde als op je buik schrijven, pak jij toch ook geen permanent marker…

        Login om te reageren
    • TWJ zegt

      4 augustus 2010 om 23:58

      @RickB:
      Waarom zuinig doen als ’t geld met bakken tegelijk binnenkomt?

      Rijk zijn is niet moeilijk… rijk blijven wel?

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        5 augustus 2010 om 08:30

        @TWJ:
        Met 16 miljard?
        Daarom zeg ik, het komt er met bakken in en waar moet je het aan spenderen? Na leuk huisje + interieur, paar mooie auto’s misschien ben je dan voor een paar miljoen klaar, en dan? zit je nog met 15.5 Miljard dan komt de bank in actie die zorgt nog eens voor een sloot rente…

        Login om te reageren
  9. Laue zegt

    4 augustus 2010 om 21:23

    Ik kan dit soort mensen wel waarderen. Hij had ook een dikke gepantserde roller kunnen rijden met 40 inch chrome velgen. bescheiden man.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      4 augustus 2010 om 21:25

      @Laue:
      Het is geen kamper…

      Login om te reageren
  10. mesutulku zegt

    4 augustus 2010 om 21:25

    Verbaast met dat het interieur niet nog in plastic is verpakt:p

    Login om te reageren
  11. MDA zegt

    4 augustus 2010 om 21:27

    Haha! Dat glas van de bestuurder… hoe dik is dat!!
    .
    Maar goed: zuinige klootzakken dat het waren (echt goed heeft het personeel van de Aldi het nooit gehad), een ontvoering gun je ze niet, dus dan maar een panzer-S.
    .
    Ik hoef hem trouwens niet, zoals de meeste dingen van de Aldi.

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    4 augustus 2010 om 21:28

    Dus je koopt zo goedkoop mogelijk producten van inferieure kwaliteit in, huurt een lading goedkope leegstaande halletjes, legt de producten daar nog in de transportdoos neer en je wordt er rijk mee. Die gasten zijn geniaal…

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      4 augustus 2010 om 21:31

      @Citrofiel: We kunnen ook zoiets beginnen! Naast onze brandmelder business. En laten we het de Lidl noemen. Deal?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        4 augustus 2010 om 21:33

        @toyotaprius: Mooi idee en wat een fantastische naam! ;)

        Login om te reageren
    • RickB zegt

      4 augustus 2010 om 21:36

      @Citrofiel:
      Kijk eens naar meneer Gates.
      Knikkert een bestuuringssysteem op een plastic schijfje, vraagt er 200 euro voor en klaar ben je!
      Terwijl je gewoon word genaaid waar je bij staat…
      Studenten versie: 40 euro en nog winst maken…
      Maargoed verzin maar iets wat veel mensen nodig hebben.
      Deze mensen hebben het zeer slim aangepakt!
      Er zijn altijd wel mensen die het niet breed hebben en toch aan hun dagelijkse behoeften moeten komen.
      En zo gek slecht zijn de producten van de Aldi/Lidl niet.
      De beste mouserende witte wijn (De naam Champagne mag alleen gebruikt worden als het uit die streek komt) was toch echt van de Lidl, volgens wijn experts!
      En in Duitsland verkopen ze ook doodleuk Pepsi en Sisi. :)

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        4 augustus 2010 om 22:06

        @RickB: Ja, die Gates moet puur de ontwikkelingskosten eruit halen, productiekosten heeft hij haast niet, dus een gigantische mogelijke winst per product. Helaas snap ik echt helemaal niks van programmeren.

        @robbie: Zou een af-fabriek S600 Guard niet goedkoper zijn dan een apart gemaakte S420 Pantser? Nou ja, misschien heeft hij het er nog uit weten te halen met brandstofkosten… :roll:

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          4 augustus 2010 om 22:29

          @Citrofiel: heb ook zo’n vermoeden dat er wat veiligheidsopties op zitten die Mercedes zelf misschien nog niet kon leveren. Zoals deuren die je met behulp van een explosie uit de auto kan blazen (uiteraard maar 1x te gebruiken). En nog wat andere zaken.

          Ik denk dat hij niet echt heeft gezuinigd op de veiligheidssystemen in zijn auto. En het is nou eenmaal ook een feit dat er tig bedrijven zijn die gespecialiseerd zijn in het beveiligen van auto’s. En die zijn wellicht nog wel beter dan de fabrikant zelf.

          Login om te reageren
  13. rick zegt

    4 augustus 2010 om 21:29

    deze S roest!

    Login om te reageren
    • DavidZ zegt

      4 augustus 2010 om 21:51

      @rick:
      W140 staat niet bekend om zijn roestproblemen dacht ik (ik kan me niet herinneren er iets in AutoBild etc over gelezen te hebben). Dit itt veel andere modellen met de Ster……

      Login om te reageren
  14. Jippie zegt

    4 augustus 2010 om 21:32

    Hmm, shit ik heb geen groot rijbewijs.

    Login om te reageren
  15. ZwerverRoodbaard zegt

    4 augustus 2010 om 21:32

    Berichtje over die ontvoering, ze vroegen eerst aan hem of hij wel Theo Albrecht was vanwege z’n oude pak :P

    Btw, wat gebeurd er met een Alto/Micra/Cuore als je met zoiets daar tegen aan rolt?

    Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    4 augustus 2010 om 21:41

    Wat ik mij nu vooral afvraag is waarom geen gewone S-guard?

    Die werden toen zeker al gemaakt en ik kan me moeilijk inbeelden dat die toen al een +- 770 000 euro (ruim omgezet) kosten, die kunnen toch naar believen aangepast worden en hun hoogste beveiligings graag kan je een Leopard-tank mee aan.

    Login om te reageren
    • DavidZ zegt

      4 augustus 2010 om 21:49

      @Hupke:
      “Guard” versies van MB zelf kwamen pas ver na 1996 dacht ik.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 augustus 2010 om 21:54

      @Hupke: wat DavidZ zegt en maybe omdat de W140 er alleen als S600 Guard was en Theo ook genoegen nam met een S420 ;)

      Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 augustus 2010 om 21:43

    Autoblog lijkt vandaag wel Autotrader!
    vOOR AL UW MOOIE OCCASIES…

    Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    4 augustus 2010 om 21:49

    Is die site van Trasco Bremen enkel in het portugees trouwens. Wel raar dat er geen engels of duits ofzo mogenlijk is.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 augustus 2010 om 21:59

      @Hupke: de Duitse tak heet tegenwoordig Carat Security Group ipv Trasco.
      http://www.caratsecurity.com/

      Login om te reageren
  19. Emile_Benz zegt

    4 augustus 2010 om 22:15

    VERKOCHT!

    Weet je hoe blits dit staat voor mijn stacaravan! :D

    Login om te reageren
  20. Emile_Benz zegt

    4 augustus 2010 om 22:15

    EDIT: en gewoon op Duits kenteken laten staan…

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    4 augustus 2010 om 22:16

    dit zijn de westerse super-rijken lui ..
    gewoon een 15 jaar oude auto met stoffen bekleding ..

    nix geen sneue glimmende supercars in een binnenstad ..
    dat is tenslotte voor sukkels ..

    Login om te reageren
  22. reggiane zegt

    4 augustus 2010 om 22:33

    Heel gevaarlijk zo’n auto, als je onverhoopt mee in een sloot terecht komt kan je meppen met je lifehamertje tot je een ons weegt maar breken zal de voor /zijruit niet.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 augustus 2010 om 22:39

      @reggiane: lees mijn reactie van 22:29 nog eens… Deze auto beschikt dus over de optie om de deuren met springstof eruit te laten knallen. Dat werkt wel een stukje beter dan een lifehamer ;)

      Login om te reageren
      • Arnold zegt

        4 augustus 2010 om 22:47

        @robbie: ontsteken ze ook als ze nat worden ?? :P

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          4 augustus 2010 om 22:54

          @Arnold: lijkt me wel voor dat geld ;) Ontploffingen onderwater hoeven volgens mij niet zo’n probleem te zijn.

          Login om te reageren
          • Arnold zegt

            4 augustus 2010 om 23:06

            @robbie: rotjes worden ook slof met de jaren :P dat ding is 15 jaar oud of zal daar zoveel verschil in zitten?

            Login om te reageren
  23. jee-oekeloeres zegt

    4 augustus 2010 om 22:35

    waar zit de schietstoel?

    Login om te reageren
  24. Rob USA zegt

    4 augustus 2010 om 22:36

    Let op mensen dit is een MB waarvan de houdbaarheidsdatum
    allang is verstreken net als hun producten zeg maar.

    Login om te reageren
  25. Arnold zegt

    4 augustus 2010 om 22:42

    wegenbelasting duur watvoor blokkie ligt erin dan? want gewicht maakt bij ons in duitsland niks uit ;)

    @Citrofiel het is ook erg moeilijk

    Login om te reageren
  26. Koning zegt

    4 augustus 2010 om 22:44

    krijg je voor dat geld niet eens leren bekleding?

    Login om te reageren
  27. Paul zegt

    4 augustus 2010 om 22:47

    Dit model was toen de beste auto ter wereld, net als zijn voorganger.. Momenteel is het weer hetzelfde verhaal, na een dipje te hebben gehad. Dat dipje was trouwens geen probleem voor de eigenaren, want die krijgen alles netjes vergoed, ook buiten de garantie, alsook het roestprobleem die een klein % van de modellen hebben gehad door toedoen van de staalfabrikant waar mercedes toen niks aan kon doen!
    Voila, iedereen weer iets wijzer vandaag;-).

    Login om te reageren
  28. Laurens zegt

    4 augustus 2010 om 23:01

    Als die man een gekozen ambtenaar was, had hij inmiddels al de 12 cylinder versie onder de kont gehad.

    Login om te reageren
  29. CarloBrantsen zegt

    4 augustus 2010 om 23:01

    Heren… stond gisteren al op carros.nl!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 augustus 2010 om 23:10

      @CarloBrantsen: gefeliciteerd! Alleen jammer dat het meestal andersom is ;)

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      5 augustus 2010 om 09:34

      @CarloBrantsen: who cares…ik, en wrs vele anderen, kijken niet op die websites… dus posten maar die handel! het blijft leuk nieuws

      Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      5 augustus 2010 om 10:57

      @CarloBrantsen:

      nee maar, als het em echt is hebben we gewoon een hoofdredacteur in de commentpanelen.. :D
      welkom meneer Brantsen, geef de jonge honden hier nog maar wat tips over journalistiek, en correcte spelling enzo.. ;)

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        5 augustus 2010 om 13:03

        @bakkerst: ach spelfouten/typfouten zijn slordig en glippen er wel eens tussendoor. Inhoudelijke fouten daarentegen, daar staat bij mij de doodstraf op ;)

        Login om te reageren
        • bakkerst zegt

          5 augustus 2010 om 15:23

          @robbie:
          ik mag hopen van niet, want dan had de redactie al een poosje geleden gesloten moeten zijn :P

          Login om te reageren
  30. SHFT zegt

    4 augustus 2010 om 23:05

    Ik las even “van AUDI oprichter” :p

    Login om te reageren
  31. raceporsche zegt

    4 augustus 2010 om 23:55

    Tja erg handig zo’n auto, wacht je toch tot die uitstapt…PANG! klaar…sta je dan met je dure benz…gewoon pruik op doen en snor op plakken en hop lekker rijden in je smart….lijkt mij slimmer als je al het gevoel heb dat ze je om willen leggen.

    Login om te reageren
  32. six-trey zegt

    5 augustus 2010 om 00:55

    Ik had hem enkel gekocht indien het een River S420 was. Een Benz no way

    Login om te reageren
  33. Sorcerer zegt

    5 augustus 2010 om 01:22

    Vrachtwagenrijbewijs nodig, helaas niet dus ;(

    Login om te reageren
  34. Die Bruine zegt

    5 augustus 2010 om 09:15

    Dat is toch wel een onzinnige aanname. Ken genoeg mensen die leer helemaal niets vinden. Velours zit heel prettig en ademt ook nog goed.

    Login om te reageren
  35. SanderLR zegt

    5 augustus 2010 om 10:17

    Ok, heb je dan wel een vrachtwagenrijbewijs voor nodig: max. toegestane massa > 3500 kg ;)

    Login om te reageren
  36. the-budel-guy zegt

    5 augustus 2010 om 12:00

    ik hoef hem niet geef mij maar een S uit 2010 hoefd niet eens Gepantserd te zijn

    Login om te reageren
  37. Marc zegt

    5 augustus 2010 om 12:25

    Wegenbelasting mag die naam niet dragen in Duitsland. Tenzij jullie 283 Euro voor een Audi S8 D2 veel vinden :-) Men kijkt hier niet naar het gewicht van een auto maar naar de hoeveelheid schadelijke stoffen die een auto uitstoot.

    Login om te reageren
  38. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    5 augustus 2010 om 12:26

    5 (als ik het goed voorheb) dubbele ruiten!!!
    omg,die deuren moeten nogal wat wegen??

    Login om te reageren
  39. HDM zegt

    5 augustus 2010 om 13:59

    @Frederik: zoveel als een standaard S uit die tijd xD

    Login om te reageren
  40. eed zegt

    5 augustus 2010 om 14:07

    Deze was gisteraaf de duitse TV.
    En het is geen vrouwen auto. De deuren dicht gooien moet met veel kracht gebeuren.
    En in de koffer ligt een telefoon en kan met springladingen weer openen bij een gijzeling.
    Ook zit er een alarmknop achter de achterlampen. Door die stuk te slaan kun je er op drukken.

    En voor een gepanserde auto vind ik hem niet duur, heb hem alleen niet nodig.

    Login om te reageren
  41. AMG Powerrr zegt

    5 augustus 2010 om 14:38

    Een S420 heeft vast grote moeite om zoveel gewicht mee te zeulen. Ik hou het gewoon bij een S600 (waarom geen S65…) Guard. Meer mijn ding.

    Login om te reageren
  42. laulau zegt

    6 augustus 2010 om 11:17

    Hee dit is iets voor een Nederlandse rapper die rare vriendjes heeft.

    Login om te reageren
  43. Benz.. zegt

    6 augustus 2010 om 15:38

    @Rob USA: “Let op mensen dit is een MB waarvan de houdbaarheidsdatum
    allang is verstreken net als hun producten zeg maar.”

    Let op mensen, deze persoon die zulke onzin neertypt wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken..

    Een Chevrolet rijden en het dan over de houdbaarheidsdatum hebben. :lol:

    Login om te reageren
  44. Benz.. zegt

    6 augustus 2010 om 15:40

    Jammer maar helaas, dit was echt dé ultieme kilometervreter van de maffiabaas, dictator of andere hoge pief.

    Login om te reageren
  45. Alfarobert zegt

    15 januari 2012 om 11:53

    Ik snap gewoon niet dat iemand die al miljarden heeft(erfgenamen in dit geval)nog zoveel geld vraagt voor zo’n auto.Geeft hem gewoon weg,ben je er ook vanaf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North