• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen vierdeurs Ferrari!

Auteur: autoblogger, gepost 13 juli 2007 om 10:25 – 44 Reacties

" class=


Zoals we weten zijn Porsche en Aston druk bezig zijn met vierdeurs coupé’s, zelfs Bugatti en Spyker zouden plannen hebben om een sedan te lanceren. Ferrari niet, het Italiaanse merk vindt een vierdeurs auto niet passen bij de bedrijfsfilosofie.

Jean Todt, de nieuwe CEO van Ferrari SpA, vertelde dit in een interview met de Wall Street Journal: Ferrari has never considered a four-door car. We feel have the range — particularly with the two-plus-two, twelve-cylinder vehicles — to satisfy our clients. It’s just not in line with our philosophy to introduce a four-door car. Simply put, it’s not what our customers are expecting from a Ferrari.

Puntje voor Ferrari, ze laten zien dat ze niet overal achteraan lopen. Voor de echte doorzetters is er overigens wel wat te regelen. Een Sultan heeft reeds op basis van de 456 GT een aantal vierdeurs sedans laten maken, en ook de 456 Shooting Break is niet onbekend.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari

Vorig bericht: « Steeds meer Belgen aan de kampeerwagen
Volgend bericht: Chery verviervoudigdtttt omzet uit export »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ton zegt

    13 juli 2007 om 10:29

    Maar niks over een SUV.
    Stiekem zijn ze wel met een tractor bezig wat op diesel gaat rijden… ;) :D

    Login om te reageren
  2. JANUS zegt

    13 juli 2007 om 10:34

    Chapeau Ferrari.
    Een 4 deurs Ferrari….Ik moet er niet aan denken !

    Login om te reageren
  3. JANUS zegt

    13 juli 2007 om 10:37

    (Hoewel dit toch wel iets heeft…………)

    Login om te reageren
  4. JLJ zegt

    13 juli 2007 om 10:38

    Pininfarina probeerde Ferrari al in 1980 over te halen om een 4 deurs sedan te produceren, wat helaas niet lukte, ondanks het schitterende ontwerp.

    Login om te reageren
  5. smokin zegt

    13 juli 2007 om 10:48

    Ik denk ook dat FIAT daar zusterlief Maserati voor heeft aangewezen. En misschien later Alfa Romeo die qua prijs daar vlak onder lijkt uit te komen met zijn 169 (smokin kijkt koffiedik).

    Wat dat betreft doet FIAT dat een stuk beter dan de VAG groep, die uitermate zijn best doet om zelf zijn grootste concurrent te zijn.

    Login om te reageren
  6. vinox zegt

    13 juli 2007 om 10:50

    DAS gesproken zie, “past niet in de filosofie”, ewel ze hebben gelijk. Iedereen springt weeral op de trein van de trends en wil meedoen aan de vierdeurscoupé hype. Ik ben ze nu al beu, en de meeste vierdeurs coupés zijn er nog niet eens…

    Login om te reageren
  7. realist zegt

    13 juli 2007 om 10:54

    trekt nergens op…een vierdeurscoupé.

    Login om te reageren
  8. LPJ zegt

    13 juli 2007 om 10:57

    Alleen al het feit dat het vierdeurs coupé genoemd wordt is te belachelijk, afblijven Ferrari! ;-)

    Vierdeurs fastback klinkt niet cool genoeg?

    Login om te reageren
  9. Bramzel zegt

    13 juli 2007 om 11:15

    Jammer. Die aangepaste 456’en vond ik echt schitterend, vooral die station die hierboven is gepost. Het geeft aan dat dergelijke modellen prima van Ferrari kunnen komen zonder ook maar iets van hun stijl en klasse te verliezen, en nog steeds binnen het imago kunnen passen. Gemiste kans naar mijn mening.

    Login om te reageren
  10. DUBos zegt

    13 juli 2007 om 11:26

    [img]http://www.leblogauto.com/images/ferrari_456_gta_venice_berline.jpg[/img]

    Login om te reageren
  11. DUBos zegt

    13 juli 2007 om 11:28

    Login om te reageren
  12. DUBos zegt

    13 juli 2007 om 11:29

    niet mis toch ?

    Login om te reageren
  13. Michiel_vd_Brink zegt

    13 juli 2007 om 11:36

    1980 Ferrari Pinin

    Login om te reageren
  14. Wat die Stoere Sjoerd nou weer zegt

    13 juli 2007 om 11:38

    Ik vind dat ze gelijk hebben. Hoewel de aangepaste auto’s niet verkeerd zijn zie ik Ferrari en vier deuren niet door een deur gaan. Neemt niet weg dat ik erg uitkijk naar de Aston Martin Rapide, de Porsche Panamera en andere vierdeurssportwagens in spe van de andere merken.

    Login om te reageren
  15. bramwillemse zegt

    13 juli 2007 om 11:41

    gelukkig maar, ferrari durft een eigen lijn te trekken. tenminste nog één merk dat niet klakkeloos de laatste ‘mode’ volgt :)

    Login om te reageren
  16. JLJ zegt

    13 juli 2007 om 11:59

    Dank U, Michiel!
    Ik kan me nog goed herinneren toen die werd gepresenteerd. Wat was ik onder de indruk, zeg! Vooral ook het interieur is schitterend. Pininfarina had zelfs nagedacht waar je vooraan de kentekenplaat eventueel kwijt zou kunnen: op de spoiler ;-)

    Login om te reageren
  17. classic red zegt

    13 juli 2007 om 12:48

    @Ton

    Dan moet het dus wel een 2-deurs SUV worden.

    Login om te reageren
  18. Markus zegt

    13 juli 2007 om 13:01

    @ Michiel: zijn daar de 2-deurs 400 en 412 van af geleid, neem ik aan? Dat is nog steeds een mooie Ferrari.

    Login om te reageren
  19. Michiel_vd_Brink zegt

    13 juli 2007 om 13:05

    @ Markus: Nee, de 365 GT4 2+2 (later de 400 en 412) was er eerder dan deze Pinin Concept.

    Login om te reageren
  20. thompson zegt

    13 juli 2007 om 13:05

    Dan nemen we toch de Maserati 4d…

    Login om te reageren
  21. Steven met de toogzweer zegt

    13 juli 2007 om 13:29

    Die rode 4-deurs had erger gekund. Heeft wel wat. Zet er een trekhaak op en hij is klaar voor de vakantie :-)

    Login om te reageren
  22. Markus zegt

    13 juli 2007 om 13:29

    @ Michiel, huh, dat is raar. Daar lijkt ie erg veel op! Beetje jammer van Pininfarina…

    Maar nog even over die foto boven dit bericht… wat een LELIJK ding! Die print op de zijkant…pffff, verschrikkelijk. De gepost 456 versies zijn wel gelukt, dat hebben ze goed gedaan bij Ferrari.

    Login om te reageren
  23. Steven met de toogzweer zegt

    13 juli 2007 om 13:39

    Het gebouw “Francorchamps” op de foto is trouwens de ex-importeur van Ferrari Belgio. (Voor het importeursschap werd overgenomen door Frankrijk)
    Heeft dus wel ooit in onze contreien gestaan!

    Login om te reageren
  24. Michiel_vd_Brink zegt

    13 juli 2007 om 13:43

    @ Steven: die Pinin is nog steeds eigendom van een Belg.

    Login om te reageren
  25. Michiel_vd_Brink zegt

    13 juli 2007 om 13:45

    http://www.ferrariownersclub.co.uk/happenings/2005/july/goodwood_mm/report.asp

    “Among the Ferraris displayed in the prestigious Cartier Style et Luxe Concours were the four-seated Pinin Prototype of 1980, owned today by Belgian Ferrari legend Jacques Swaters.”

    Login om te reageren
  26. Leon zegt

    13 juli 2007 om 13:46

    Ferrari Quatroporte :)

    Login om te reageren
  27. smokin zegt

    13 juli 2007 om 13:57

    Het is dan inderdaad een Ferrari Quattroporte

    Quattro =4
    porte = deuren

    Die italiaanse namen klinken altijd fantastisch.

    Login om te reageren
  28. Steven met de toogzweer zegt

    13 juli 2007 om 14:05

    @michiel:

    Thanx! Wist ik ni…

    Login om te reageren
  29. Svennos zegt

    13 juli 2007 om 14:09

    Deze heeft idd wel wat JANUS :) mooi

    Login om te reageren
  30. rgseidl zegt

    13 juli 2007 om 14:17

    Logisch dat Fiat niet toestaat dat Ferrari een vier-deurs coupe gaat maken. Dat is het terrein van zustermerk Maserati.

    Login om te reageren
  31. Robin zegt

    13 juli 2007 om 14:41

    Een 2+2 is gewoon een 2 zitter met een klein achterbankje? Of kan je een elke driedeurs auto een 2+2 noemen.

    Login om te reageren
  32. JPM zegt

    13 juli 2007 om 14:45

    Toen ik de reactie van Jean Todt las moest ik toch denken aan wat Enzo Ferrari ooit zei: ‘American playboys drive convertible’s’
    Enzo hield alleen van puur racen en raceauto’s, de enige reden dat hij cabrio’s ging maken was omdat die zo goed verkochten bij Amerikanen.
    Hij zou zich omdraaien in zn graf als er een 4-deurs Ferrari zou komen.

    Login om te reageren
  33. JLJ zegt

    13 juli 2007 om 15:04

    @JPM
    Waarom?? Bovenal was Enzo Ferrari een Bussiness Man. Met dezelfde redenatie als voor de cabrio’s zou een sedan zeker mogelijk zijn als Ferrari.
    Times have changed, ten tijde van de Ferrari Pinin zou de wereld (klanten) waarschijnlijk een Ferrari sedan nog niet geaccepteerd hebben. Nu, met een SUV als best verkopende Porsche, zie ik het probleem niet.

    Login om te reageren
  34. Nick zegt

    13 juli 2007 om 17:38

    Haha Ferrari én filosofie?

    Het begon met: “De paard trekt de wagen”.

    En het nu is het al zover de er een 612/599 is…

    Login om te reageren
  35. Pomoek zegt

    13 juli 2007 om 19:24

    Inderdaad een wat wereldvreemde reactie van Ferrari. Maar goed, moeten ze natuurlijk in principe zelf weten, de klanten die een dergelijke auto willen gaan dan naar de concurenten die ze wel aanbieden. Wel jammer, want het zou een bijzondere auto zijn geworden. Wat eigenlijk nog verbazingwekkender is is dat Bugatti nog steeds geen 4-deurs saloon heeft. Ongeveer 10 jaar geleden lieten ze een aantal tekeningen zien die op een dergelijke auto duide. Ze hebben m.i. dus een trend gezet, maar daar zelf niets mee gedaan.

    Login om te reageren
  36. Pomoek zegt

    13 juli 2007 om 19:25

    Edit: Oh, Bugatti is er dus wel mee bezig. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. De concepts van 10 jaar geleden zagen er in mijn herinering wel een stuk beter uit. Heeft iemand nog een plaatje?

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    13 juli 2007 om 21:40

    Jammer hoor. Een Ferrari sedan zou heel mooi kunnen worden, zoiets:

    ;)

    Login om te reageren
  38. Jorgdesign zegt

    14 juli 2007 om 11:57

    Heel goed dat Ferrari niet met 4 deurs carrosserieën doen. Ten eerste vind k het heel leljk bij een Ferrari staan en ten tweede past het niet bij hun bedrijfsfilsofie.
    De Ferrari SUV van mij was gewaagd, maar wlden eens zien hoe dat uitpakte.

    Laat ze lekker sprtwagens bouwen, misschien een Dino?;) en geen sedans.

    Jorgdesign

    Login om te reageren
  39. Oscar zegt

    14 juli 2007 om 21:37

    “Geen vierdeurs Ferrari!” gelukkig maar, waarom? zie eerdere foto’s

    Login om te reageren
  40. GREEK zegt

    14 juli 2007 om 22:31

    ferrari is gewoonweg tweedeurs
    vierdeurs past hier niet in het plaatje!!

    Login om te reageren
  41. JPM zegt

    16 juli 2007 om 22:14

    @JLJ

    Het verschil is dat hij cabrio’s ging maken uit noodzaak. Nu heeft Ferrari geen geld meer nodig. En dat Enzo Ferrari een business man was, hahaha dat is echt onzin. Hij was alles behalve een business man, hij hield van racen, moest uit pure noodzaak straatauto’s bouwen. Hij heeft de tent nooit verkocht om op die manier veel geld te verdienen iets wat een business man allang gedaan zou hebben.

    Login om te reageren
  42. Ascari zegt

    23 juli 2007 om 13:38

    Ja en de Pinin Sta er nog in de Ecurie Francorchamps. Hij is de bezichtigen ook. Echt te moeite om te zien. Het ander Model staat in in Modena. even een recht zetting Parijs voert geen Ferrari’s meer in in Belgie. De invoer wordt gedaan door de garages van FERRARI zelf in Belgie en dat zijn er 3 Sint-Martens latem, Wijnegem en Watermaal – Bosvoorde. Hebben ze mij zelf bevestigd.

    Login om te reageren
  43. MEZELUF zegt

    25 juli 2007 om 14:27

    het is gewoon een fotoshop van een 612!

    niet mooi trouwens

    Login om te reageren
  44. Jeffrey zegt

    11 mei 2008 om 20:02

    die auto die Citrofiel laat zien is wel vet en in details alleen is de neus zo lelijk waarom niet een gladde motorkap? dan was het een auto die ik zal kopen ;).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North