• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gekkenwerk! Ford Focus RS met 401 pk

Auteur: robbie, gepost 21 december 2009 om 20:44 – 35 Reacties

Ford Focus RS Mcchip
Met dank aan de tuners van Mcchip kan je van een Ford Focus RS nu helemaal een banden vretend monster maken.

Voor mensen die de standaard 305 pk (en 440 Nm) van een Focus RS niet genoeg vinden heeft Mcchip twee tuningspakketjes ontwikkeld. Power stage 1 bestaat ‘slechts’ uit aangepaste software en krikt het vermogen op tot 345 pk en 520 Nm en je kan dan een topsnelheid halen van 271 km/u. De kosten voor deze ingreep zijn slechts 799 euro.

Hou je wel van een beetje torque steer? Dan moet je zeker gaan voor Power stage 2. Want dan heb je plotseling 401 pk en 612 Nm en ligt je topsnelheid op 278 km/u. Deze vermogenswinst is behaald door een andere intercooler, sport uitlaatsysteem, gemodificeerd inlaatspruitstuk, speciale bougies en een nieuw stukje software. Volgens Mcchip moet dat garant staan voor powerful pulling and dynamic drive. En je bent 4.499 euro armer.

Volgens mij ben je gek als je zoveel vermogen loslaat op je voorwielen. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk…

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-rs, Ford, mcchip, tuning

Vorig bericht: « Voor het circuit: BMW Z4 GT3 (met 480 pk V8!)
Volgend bericht: Spyker en GM onderhandelen nog steeds »

Lees Interacties

Reacties

  1. robbertomartini zegt

    21 december 2009 om 20:45

    ziek

    Login om te reageren
  2. Keaven zegt

    21 december 2009 om 20:50

    Geef mij dan maar Power Stage 1, dat scheelt ee hoop geld en je bent op een bochtige weg zeker zo snel.

    Login om te reageren
  3. g40freak zegt

    21 december 2009 om 20:50

    stage 1 zou ik dan nog wel doen, voor 800 euro 40 pk en 80 nm erbij.
    Maar dat stage 2 lijkt me echt belachelijk.
    Maar ik zou wel eens willen rijden in een fwd auto met 400 pk, lijkt me toch wel grappig.
    tot je nieuwe banden nodig hebt :)

    Login om te reageren
  4. rene zegt

    21 december 2009 om 20:51

    gewoon bruut 401 pk’tjes op je voorwielen dat is lekker gummen op de straat:P
    ben wel benieuwd of het ook echt beetje onder controle te houden is.

    Login om te reageren
  5. opelsintrafreak zegt

    21 december 2009 om 20:52

    ik vind de topsnelheid best tegenvallen maar dat aantal pk’s is wel super veel.

    Login om te reageren
  6. WinZ zegt

    21 december 2009 om 20:56

    @robbertomartini: Beterschap! :P

    OT: Dus… uiteindelijk lijkt mij stage1 de meest aantrekkelijke optie qua prijs/prestatieverhouding. 40 pk meer voor 800 euro of 96 pk meer voor 4500 euro,. De Focus RS lijkt mij standaard al geweldig, dus hoeft er voor mij nou niet gelijk een heleboel mee te gebeuren. :)

    Login om te reageren
  7. AMG Powerrr zegt

    21 december 2009 om 21:00

    Haha, Stage 2 ftw! 1x gasgeven en het stuur wordt zo uit je handen gerukt :D

    Login om te reageren
  8. Erik zegt

    21 december 2009 om 21:06

    Ik zou voor Stage 3 gaan, een Audi RS3 met een 340pk vijfcilinder, maar toch in 4.7s op de 100.

    Login om te reageren
  9. Badboykiller zegt

    21 december 2009 om 21:21

    ford blijft ford pff

    Login om te reageren
  10. autogier zegt

    21 december 2009 om 21:25

    haha als je aleen de koppeling al op laat komen heb je al wielspin :D

    Login om te reageren
  11. Stefan-Venema zegt

    21 december 2009 om 21:26

    Pff, onze 2.0 (145pk) focus heeft al wielspin als t een beetje vochtig is en er een beetje enthousiast wordt opgetrokken. Ook als t droog is heb je hem makkelijk aan t roken. Met 300, laat staan 400 pk rook je continu je banden op.

    Login om te reageren
  12. NLBUURMAN zegt

    21 december 2009 om 21:26

    612 NM?! wauw :)

    Login om te reageren
  13. MathMadd zegt

    21 december 2009 om 21:33

    stage 1 valt best mee qwa kosten dan

    Login om te reageren
  14. Ferrari Fan zegt

    21 december 2009 om 21:37

    Autoblog testen die 401pk versie!

    Login om te reageren
  15. Henry F. zegt

    21 december 2009 om 21:46

    Zo’n upgrade is wel nodig ook, het Engelse blad EVO heeft meer dan één Focus RS op de rollenbank gezet, en van de standaard beloofde 305 pk’s bleken er zo’n 30pk onvindbaar.

    In dezelfde sessie werden een nieuwe Mégane RS, een Golf GTI en een Leon Cupra op de rollenbank gezet, die haalden de opgegeven pk’s echter wel.

    Niet zo verwonderlijk dat de Mégane RS er als beste uitkwam in een confrontatie met de Ford. De VAG-produkten waren al eerder afgevallen.

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    21 december 2009 om 21:50

    Lijkt me echt compleet ruk rijden. Laat maar, is niet aan mij besteed.

    Login om te reageren
  17. Machoman zegt

    21 december 2009 om 21:51

    stage 1 is wel mooi geprijsd, maar aan de andere kant als je al zoveel geld aan een ford focus uitgeeft kan die 4500eu stage 2 er ook nog wel bij

    Login om te reageren
  18. Jochempie zegt

    21 december 2009 om 22:01

    Haha wat grappig, ik kwam dit bericht op een andere website eerder vandaag tegen toen ik zocht naar een focus RS met meer dan 400 pk :)

    Login om te reageren
  19. RickB zegt

    21 december 2009 om 22:06

    En dan vrklaren ze dodge voor gek met hun Caliber SRT-4…

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    21 december 2009 om 22:24

    Revo-knuckle (of zoiets) is niet magisch. Dit zal een vreemde gewaarwording zijn. Ik ben wel benieuwd naar een krachtmeting tussen een standaard RS en eentje met 401 pk.

    Login om te reageren
  21. j zegt

    21 december 2009 om 22:27

    Zijn dit echte pk’s of marketing pk,s anaway scheurt dat zo,n kleine ford niet aan stukken

    Login om te reageren
  22. JDM__Wotevajjjj zegt

    21 december 2009 om 23:00

    wanneer gaat er eens een tuner een AWD focus rs maken ? eerst grip dan pk’s…

    Login om te reageren
  23. slappehap zegt

    21 december 2009 om 23:46

    Stufe 2 mag met “nur Export” vast niet de weg op.

    Login om te reageren
  24. Eric zegt

    22 december 2009 om 07:55

    Met Stufe 3 krijg je een bandenabonnement er bij!!!

    Login om te reageren
  25. jurrian zegt

    22 december 2009 om 12:53

    om dit op de weg te krijgen mogen ze die diff wel pootjes geven zodat hij zelf mee kan helpen.

    Login om te reageren
  26. vale46 zegt

    22 december 2009 om 16:12

    WTF!! Wie is op het zieke idee gekomen de fucusRS NOG meer pk’s te geven? Geen normale mens in ieder geval!!
    En zoals JDM Wotevajjjj al zei: eerst AWD of RWD en dan pas extra pk’s. Maarja, het zijn tenslotte chiptuners, geen echte tuners, intercooler verandere kan elk kind!

    Ik pas voor deze auto, want als je optrekt is de kans vrij groot dat er plots heel veel mist opkomt en je geen reet meer ziet!

    Login om te reageren
  27. Benz.. zegt

    22 december 2009 om 17:28

    Bommetje! :)

    En nog retegoedkoop ook in verhouding..

    Login om te reageren
  28. Woestijnridder zegt

    22 december 2009 om 19:52

    Ik vraag me af of het RevoKnuckle van Ford ook bij 400pk nog zo goed werkt (zouden ze dat ook hebben getest voor meer dan pakweg 300pk?).
    Wat filmpjes op Youtube hier en daar laten zien dat er schijnbaar toch goed gereden kan worden met bijvoorbeeld een 375pk Focus RS. Is ook een kwestie van wennen aan je auto denk ik maar goed, ik heb er nog nooit in gereden ;-)

    Login om te reageren
  29. Carmaster zegt

    22 december 2009 om 20:19

    Veel vermogen? Voorwielaandrijving?

    De Oldsmobile Toronado.
    375pk, op de voorwielen.

    Login om te reageren
  30. Carmaster zegt

    22 december 2009 om 20:20

    Standaard btw.

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    23 december 2009 om 14:52

    Zinloos lijkt me:P

    Login om te reageren
  32. Frederik zegt

    5 januari 2010 om 04:38

    Teveel PK’s op die voorwielen. Dat loopt verkeerd af…

    Login om te reageren
  33. Ombouwservice zegt

    5 februari 2010 om 16:11

    Met 305 PK kost het me al 2 voorbanden per 10.000 km.

    met 401 pk ben ik bang dat ik 1 keer per 2 maanden nieuwe voorbandjes moet kopen.

    Focus RS kopen?

    http://www.ombouwservice-webshop.com/a-9335888/auto/ford-focus-rs-2009-305-pk-groen

    Login om te reageren
  34. Jeffrey zegt

    5 augustus 2010 om 12:54

    @Stefan-Venema: Jullie focus 2.0 is ook écht wel te vergelijken met een Focus RS…Petje af voor je geweldige bijdrage!

    Wederom lekker afkraken op papier mensjes… Ik ben wel benieuwd wat deze gaat doen op een mooi bochtig weggetje! Meer driving-fun krijg je niet voor dat geld dunkt mij!

    Login om te reageren
  35. Jeffrey zegt

    5 augustus 2010 om 12:55

    @Ombouwservice: Ligt dit aan het vermogen of kan jij gewoon niet rijden?

    Ik denk het laatste.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North