
We hebben er een aantal jaren op moeten wachten, maar Jaguar heeft de XF dan eindelijk een fatsoenlijk setje koplampen gegeven. Het doet mij echter heel sterk denken aan de Jaguar C-XF conceptcar uit 2007.
De nieuwe XF zal onthuld worden tijdens de New York autoshow (later deze maand) en waarschijnlijk staat hij ook in Shanghai. Er gaan zelfs geruchten dat de nieuwe XF ook (kortstondig) te bewonderen zal zijn tijdens de AutoRAI. Naast het nieuwe uiterlijk is het ook nog noemenswaardig dat er een 190 pk sterke 2.2 liter grote viercilinder diesel onder de motorkap komt te liggen. (via: jokeforblog)


![Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]](https://www.autoblog.nl/files/2021/09/jaguar-xf-achtervolging-432x240.jpg)


Wow laat ik de eerste zijn die dit zegt: Dat ziet er zeer mooi uit! De XF was sowieso al een prachtbak, maar de koplampen waren iets te “soft” bij de rest van het uiterlijk vind ik.
Nu vind ik hem perfect!
Jaguar was toch die veel te dure ford ?
@Mixpower: ja vroeger, nu een veeeeeeeeeeeeeeel te dure Tata Nano :p
@meneersander: Oh ja is ook zo ;)
@meneersander: Of de Nano is een supergoedkope Jag…
Nee, toch niet.
Mooie auto! Maar doe mij dan toch maar een Duitser!
hehe, dit staat veel beter!
nice!!!
Dit maakt wat mij betreft de XJ overbodig, nu maar hopen dat de achterkant ook mooier is geworden.
staat hier niet gewoon een XJ?
@love4sportcars: dacht ik ook
@love4sportcars: Het ‘familiegezicht’ komt ook bij Jaguar sterker naar voren, maar hier staat toch echt een XF. ;)
Prachtige auto gewoon! Nu die koplampen gefixt zijn helemaal perfect..
echt prachtig mooier dan de duitse auto’s hopen dat ze de achterkant bijna hetzelfde houden
OMG, geweldig!
Hopelijk kan ik hem op de RAI even bekijken!
Wauw, een zeer geslaagde facelift. De koplampen waren het enige kritiekpuntje wat ik had bij de XF. Hij heeft nu wel veel weg van de XJ, maar is dat negatief? Het doet aan beide niks af, ik kan me voorstellen dat de achterlichten ook wat strakke LED-techniek hebben meegekregen. Dus dan is ‘ie helemaal af. Goed bezig daar bij Jaaaguar.
gelukkig is dat ouderwetse hobbeltje uit de koplampen verdwenen. Dit is zoizo meer stijl dan die zo gewone duitsers.
Dit heb je toch véél liever dan de diesel Designers edition! :D
wooow, well done jaguar !!
eindelijk die lelijke koplampen weg
Ben ik de enige die stomverbaasd is over een 190pk 4cilinder diesel in een vlaggenschip van een luxemerk?
@GeoBem007: De XF is niet het vlaggenschip, dat is de XJ. De concurenten (E-Klasse, 5-serie, A6) hebben allemaal een viercilinder dieselmotor in de aanbieding dus waarom niet?
Hebben ze eindelijk mooie koplampen gemonteerd krijg je een groot stuk tafelzilver waar de mistlampen en LED kermis horen :( Hopen dat de deurpanelen in het interieur er nu ook fatsoenlijk uit zien.
@mashell: de huidige heeft ook van de chroom strips hoor ;)
Heerlijk die gemene blik die hij nu heeft! Zeker een vooruitgang. De vorige had inderdaad iets lelijk vooraan, nu het weg is weet ik wat!
haha, ik had eerst alleen gelezen ‘facelift’ dus d8 dat het een facelift was van een XJ. maar is van de XF super mooi!!
ooo welke baas gaat binnen kort naat NW me me welke baas gaat er dus zowie zo even naar deze auto show ik.
Heren van autoblog bedankt voor dit news anders had ik het nooit geweten dat ie was.
Geweldig die nieuwe neus!
Hij staat ook op de AutoRAI als het goed is. Tenminste, dat dacht ik gelezen te hebben toen ik vanmiddag de nieuwsbrief van Jaguar door zat te lezen die ik in m’n mail kreeg. Ook die smurfblauwe XKR-S is aanwezig, net als de nieuwe XJ.
“..Het doet mij in elk geval heel sterk denken aan de Jaguar C-XF conceptcar uit 2007..”
Eindelijk Jaguar, zo had die vanaf het begin moeten zijn! Was dat nou zo moeilijk? 4 jaar verpest.
@Freewarefreak: Als ze de XF meteen zo gemaakt hadden, dan zou de XJ bekeken worden als een uitgerekte XF. Nu hebben ze het omgedraaid, en is iedereen tevreden…
Neus van de enige minpunt. Nu is ie helemaal mooier dan de A6, 5-serie, E-klasse, GS enz :)
alle jaguars lijken op mekaar :p
Eindelijk de juiste koplampen!!!
whooot 10X beter! Eindelijk weer echte (kattenogen) Jaguar lights.
Tjongejonge, moesten ze daar jaren over nadenken.
Jammer, voor mij en waarschijnlijk ben ik één van de weinige, die de “oude” koplampen wel geslaagd vond. Deze nieuwe exemplaren houden het op niets, net de XJ, godslelijk dus in mijn ogen. De rest van de voorzijde is ook al geen verbetering, helaas missie mislukt.
Mooie wagen, ik ga niet zeggen dat ik liever een Duitser heb, maar deze is toch wel lekker.
Staat hem goed!
doe mij m maar zo.

nu is het een XJ en ik zie zelfs BMW 3
@Flamingo: Crappy shop, maar ik begrijp wat je bedoelt. Maar je moest het voorzeggen, anders had ik het niet gezien. Valt wel mee dus…
Blijft een mooie auto!
Hele goede stap van jaguar, een goede facelift en een kleine instapmotor. Hoop dat het een beetje voordelig uitpakt in het zakelijk leasen…
De Jag XF was al bloed-bloed-bloedmooi en nu is hij bloed-bloed-bloed-bloedmooi…
@Svenska_Aeroplan_AB: Amen. Ik heb toen de C-XF op de RAI stond er 20 minuten naar staan kijken. Werd er werkelijk stil van.. kippenvel.. wat een waanzinnig mooie auto. Ik hield spontaan van Ian Callum. En toen kwam de productversie met die kikkerlampen.. ben 2 jaar chagrijnig geweest.. sukkels. En nu heeft hij eindelijk de juiste lampen. En diep in mijn hart had hij nog iets extremer gemogen. Ze hadden de C-XF zo 1 op 1 moeten bouwen.
Lekker Alfa Romeo design van 8 jaar geleden. Zo zie je maar wie er het voortouw neemt.
@ iedereen:
Gewetensvraag:
Wie van jullie rijdt er eigenlijk Jaguar?
En dan niet van je pa of ma, maar van jezelf?
@Emerald_Green_Jag: Gewetensantwoord: ik niet. Ik heb er geen geld voor. Rij een 12 jaar oud VW-tje.
@Emerald_Green_Jag: Nope, te arm. Jammergenoeg. Ik zou niet lang twijfelen als ik het kon…
Op dit moment rij ik al XF, vond hem alleen een beetje saai worden tov de Duitse concurrentie. Dit is dé rede om weer naar een nieuwe te kijken… ik ben weer extra blij vandaag… hopen dat ze de limited editon “PACE” ook op de 4cilinder diesel mogelijk maken!! dan zou het feest compleet zijn…
@erikdee: bedoel je deze?
(bron: nieuwsbrief Jaguar Nederland)
De Jaguar XF krijgt een nieuwe 2.2 liter viercilinder dieselmotor die wordt gecombineerd met een brandstofbesparend Intelligent Stop/Startsysteem waarmee het de zuinigste Jaguar ooit wordt. Zo wordt het verbruik beperkt tot slechts 5,4 l/100 km en bedraagt de CO2-uitstoot 149 gram CO2 per kilometer. Toch produceert de motor 190 pk en een indrukwekkend koppel van 450 Nm. De nieuwe dieseluitvoering wordt naar verwachting voorzien van een A-label en gaat deze zomer in productie.
@Emerald Green Jag,
Hier een jaguar rijder, geen nieuw model voor mij ik blijf de X308 het mooiste vinden helemaal in mijn uitvoering de XJR….
De nieuwe modellen heb ik een dubbel gevoel bij, aan de ene kant een moderne Jaguar kan ik waarderen, aan de andere kant een Jaguar hoort gewoon (persoonlijk) tijdloos te zijn. De nieuwe modellen zullen in de toekomst niet tijdloos blijven en daarom blijf ik lekker in mijn XJR rondrijden, wat zeer zeker geen straf is.
@205GTI16: de X308 is inderdaad een mooi model, maar de X350 vind ikzelf het mooist omdat hij wat meer robuust oogt, de X358 (=laatste upgrade) weer minder.
Overigens ben ik een Jag rijder.
@Emerald_Green_Jag: hmm.. je avatar en username deden anders vermoeden. ;) Wat vind jij persoonlijk van de XF en XJ (nieuwe modellen)? Ben benieuwd naar de mening van een Jaguar man.
@Freewarefreak: Ik vind de nieuwe modellen mooi, al vind ik ze niet te vergelijken met de vorige modellen.
Wanneer je de nieuwe XJ naast het vorig model zet, zijn de lijnen moderner – spannender. Maar datzelfde gold voor de oer XJ toen deze naast de MKII stond.
Zo ook de XF: zet deze naast een S-type en de S-type doet ‘olde worlde’ aan. De facelift vind ik geslaagd: de ronde koplampen zorgden voor een mooi gewelfde motorkap, maar waren uit balans, hoewel niet storend, met de lijn van de rest van verlichting.
Jaguar is geslaagd te moderniseren met behoud van een eigen gezicht.
Hieronder zie je wat foto’s die ik heb gemaakt van de nieuwe XJ die tijdens een preview bij mijn dealer stond.
http://www.autojunk.nl/2009/12/nieuwe-xj
@Emerald_Green_Jag: “..Jaguar is geslaagd te moderniseren met behoud van een eigen gezicht..”
Eens. Het is nu echt een mooie line-up aan het worden zo met de XF en XJ. Nu nog een keer een mooie sportcoupe er weer bij of een nieuwe E-type. Ik vind het ook fijn dat het merk weer begint terug te komen. Onder Ford was het niet goed, onder Tata doen ze het veel beter. Hetzelfde geld voor Land Rover.
@Emerald_Green_Jag: Oja, mooie fotoshoot van die XJ. Dikke bak! :)
@Emerald_Green_Jag:
Toevallig zit ik om me heen te kijken om eens een ander te kopen. Voordeel van de X350 is het interieur, met name de grote middenconsole staat mij wel aan. Nadeel hij is gewoon hoger en een Jag hoort vor mij laag en breed te zijn…
Zit nu te dubben tussen een X350 en wederom een X308 alleen nu in de XJR100 uitvoering, met erg weinig kilomters, omdat ik dat toch wel de ultieme X308 vind……..
@205GTI16: Wat kost dat zo, een deftige tweedehands?
10x beter.. de koplampen waren het enigste wat ik niet mooi vond aan deze wagen.. hij staat trouwens de laatste drie dagen op de autorai, ik heb met de jaguar dealer in eindhoven gesproken en hij vertelde mij dat.
VW actie? Niet te onderscheiden van de XJ, waar gaat de wereld heen.
@The360box: So what? De neuzen van de X-type en de XJ leken ook veel op elkaar.
Hij is boos!
Hij was al mooi en nu is hij nog mooier.. Ben benieuwd of ze m onder het prijsniveau kunnen brengen van zijn 3 grootste concurrenten(5-serie, E-serie, A6). (Dus rond de pak m beet € 45.000,- in NL). De mooiste is ie al van dit stel en hij zou daarmee weleens ook een nog groter succes kunnen worden dan hij al is. Belangrijker nog; misschien wel betaalbaar voor mij…
@tvr1974: Denk dat ze hem op of zelfs wat boven dat prijsniveau gaan zetten. Werkt ‘PremiumFeel’ in de hand, een hoog prijskaartje…
@tvr1974: Ben benieuwd of ze m onder het prijsniveau kunnen brengen van zijn 3 grootste concurrenten(5-serie, E-serie, A6). (Dus rond de pak m beet € 45.000,- in NL).
Gaat nooit, Jaguar is standaard al veel beter uitgerust dan zo’n Duitsertje, als je de opties neemt bij een BMW of Mercedes die bij een Jaguar standaard zijn, kom je meestal rond dezelfde prijs uit (misschien zelfs meer bij de Duitsers)
@flamingo leuk knip en plak werk.
Voor wie een Britse BMW altijd al wilde hebben (uitgezonderd mini), it’s your turn.