• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gereden: BMW M6

Auteur: sacha, gepost 2 juni 2006 om 10:01 – 82 Reacties

BMW M6


De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat deze auto heel hoog op mijn favorieten lijstje staat. Laat ik er geen doekjes om winden, ik beschouw de E63 BMW M6 als pure sex op wielen.

Welbeschouwd vind ik BMWs onaantrekkelijk, liever gezegd lelijk. Zeker de laatste generatie BMWs, waarschijnlijk het Bangle effect, zijn niet aan mij besteed, de freude am fahren ten spijt. Daarnaast maak ik er geen geheim van dat ik een bepaalde voorkeur heb. Maar de 6-serie is uitzondering op de regel. Al sinds de E24 M635CSi vind ik het een absolute want-to-have automobiel.

Groot was dan ook mijn vreugde dat we de M6 mochten beoordelen. Dat het 3 dagen voor mijn vakantie was deed dan ook niet terzake. Ik tik dit artikel vanaf mijn hotelkamer in de eerste dagen van mijn vakantie omdat ik het anders waarschijnlijk niet uit mijn gedachten kan zetten. Laat dus voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat ik een mooie BMW wel degelijk op waarde kan schatten.

BMW M6
Over smaak valt niet te twisten. Daarom zal iedereen het met mij eens zijn dat deze auto de mooitste seriematig geleverde velgen heeft die momenteel te krijgen zijn. Bovendien vind ik het knap hoe M GmbH met subtiele styling aanpassingen zo’n totaal onsubtiele auto hebben kunnen maken. Laten we wel wezen, de 645/650 is een midlife-crisis mobiel van heb ik jou daar (hoor ik daar iemand Gordon zeggen?). De M6 is alles behalve dat.

BMW M6
De aanblik van deze M6 (zwart kleedt lekker af) is genoeg om kleine kinderen aan het huilen te maken, en wilde beesten terug in hun hol te jagen. Zelden zag ik zo’n uitgesproken aantrekkelijke edoch agressieve auto. De eerste twee reacties, binnen het uur dat ik in deze auto mocht rijden, waren van twee aantrekkelijke vrouwen (echt gebeurt): De ene beschuldigde me van totale wansmaak (Gatver, wat een ordinaire voetballers auto! Die is toch niet van jou hé), en de andere wilde zo bij me in de auto springen (Is die auto van jou? Die vind ik zooo mooi, daar zou ik ook wel een stukje mee willen rijden!). Ze hebben beiden gelijk.

BMW M6 pook“Maar hoe rijdt ie nou?” vraag je je waarschijnlijk af. Nou, dat hangt er vanaf. Als je de auto start staat ie in standje ‘oma‘. De vering staat op zijn zachtst, en de peekaas staan op 400. Dat is allemaal tot daar aan toe, maar het ouwbolligst is de versnellingsbak, die schakelt daadwerkelijk alsof je oma aan de pook zit. Ik vermoed dat dat door de BMW Motorwerks techneuten bewust is gedaan om het contrast met de ‘M’ stand zo groot mogelijk te maken, want dan is alles opeens anders. Er zit een ‘M’ knopje op het stuur die in één keer deze drie voornoemde eigenschappen op zijn agressiefst zet. Ik vraag me alleen wel af waarom je elke keer als je de auto start je je favoriete instelling weer moet invoeren, het zou handig zijn als alles zo stond als toen je de auto stopte.

BMW M6
Om de ervaring overzichtelijk te houden heb ik de auto alleen in de ‘M’ stand gereden. En dan wordt het leuk. Hoewel we eerder met vermogende auto’s hebben gereden was deze ervaring toch weer anders. De ene 500Pk is kennelijk de andere niet. Het ‘bescheiden’ koppel (520Nm @ 6.100rpm) en de hoogtoerige natuur van de motor zorgen voor een vrij relaxte rijervaring totdat je de motor echt laat gieren. De SMG versnellingsbak schakelt soepeltjes door de 7 versnellingen op-en-neer, maar het bewezen nut van deze ‘echte’ versnellingsbak boven de automaat van, noem een, CLK DTM is voor een leek als mijzelf nog niet helemaal duidelijk. Ik denk dat de puristen van Motorwerks er nog niet aan toe willen geven. Wat absoluut wel leuk is aan de SMG is dat ie bij het neer-schakelen een dotje tussengas geeft wat voor de rij-ervaring weer een pluspunt is.

BMW M6 heads up display
Om het gevoel te hebben dat je in een openbare-weg-raceauto zit moet je de toeren dus hoog houden. In de ‘M’ stand verschijnt er een heads-up-display met een toerenteller die aangeeft hoe ver je nog kunt gaan. En dat is geen overbodige luxe, want al zit de motor rond de 7.000rpm dan loopt ie nog als een naaimachientje. Je hebt met andere woorden niet door dat je al tegen de red-line aanzit. Ware het niet dat het display rood wordt en begint te knipperen als het tijd is om op te schakelen.

BMW M6
Grip is absoluut indrukwekkend, en ondanks het toch niet subtiele leeg-gewicht van meer dan 1.700Kg plakt de auto aan de weg. Bij bobbels in het wegdek merk je wel dat de auto een beetje los komt van de weg (in de stugste onderstel stand), maar dat doet geen afbreuk aan de wegligging. Maar het meest memorabel vond ik toch wel de manier waarop de M6 tot stilstand komt. Het betere Face/Off gevoel als je begrijpt wat ik bedoel.

BMW M6
Het interieur is ‘stricktly business’ en hoewel netjes afgewerkt niets bijzonders. Maar dat is ook niet nodig. De details maken het geheel precies goed, denk aan de flippers aan het stuur, de versnellingspook, de iDrive knop (die ik niet gebruikt heb, zo lang mochten we de auto niet lenen).

Concluderend moet ik bekennen dat de BMW M6 een evenwichtige indruk maakt. En hoewel de auto van heel dichtbij een beetje ‘nerdy‘ overkomt, met alle mogelijke electronisch/technische instellingen en het carbon-fiber dak, is het totaal beeld vooral indrukwekkend en bedreigend. Typisch een BMW die ik wel zou willen hebben.

– Alle afbeeldingen zijn in groot formaat te bekijken door er op te klikken.
Met dank aan Mathijs van der Vinne voor de fotografie!

BMW M6

BMW M6

BMW M6

BMW M6

BMW M6

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
    Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
  • Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
    Mijn Auto: BMW M135i van Stefan

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, m6, Rijtest

Vorig bericht: « Britse auto’s zijn het beste
Volgend bericht: Audi RS4 Avant en RS4 Cabrio videootje »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    2 juni 2006 om 10:12

    Vakwerk Sacha, mijn complimenten! Absoluut geen BMW fan, maar een M6 heeft wel wat. Niet alles aan de auto is mooi, maar als totaalbeeld in zwart is het toch wel een fraaie bak.

    Login om te reageren
  2. Turbopaultje zegt

    2 juni 2006 om 10:29

    Mogen ze aan Kluivert en co verkopen. M6 blijft een 6 en dus f…ugly.

    Kunnen ze daar in München die M635 niet reviven ?

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    2 juni 2006 om 10:29

    Mathijs van der Vinne heeft een paar strakke kiekjes geschoten. Moet ‘ie mij ook maar eens leren.

    Login om te reageren
  4. Wouter zegt

    2 juni 2006 om 10:41

    Damn, als ik dit zo lees, krijg ik op eens weer spijt dat ik niet ben mee gegaan. Overigens vind ik de M5 echt mooier.

    Login om te reageren
  5. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    2 juni 2006 om 10:44

    De M635csi is inderdaad een fantastische sport klassieker en echt een liefhebbers auto in hart en nieren. En de M6 is ook echt een mooi staaltje techniek om mee te mogen rijden vooral die 507pk’s heerlijk om mee voorruit te schieten en om lekker mee uit te acceleren als je uit een lekkere bocht komt gezet. Maar persoonlijk zelf ga liever voor een alpina B12 5.7 switchtronic! Oftewel de BMW 850csi in een alpina huidje. Heb ooit is zelf mogen rijden in zo’n alpina maar ik was werkelijk direct verkocht. En ik zou deze alpina wel tegen die M6 durven zetten op de nurburgring!

    Login om te reageren
  6. tim zegt

    2 juni 2006 om 11:15

    what the fuck is een switchtronic?

    Login om te reageren
  7. Masera zegt

    2 juni 2006 om 12:09

    Ben geen BMW fan maar zou weleens een stukje willen rijden, wanneer kan dat?

    Login om te reageren
  8. Axxx zegt

    2 juni 2006 om 12:10

    switchtronic was een automaat van alpina waarmee je ook met pijlen aan t stuur kon sturen.

    Login om te reageren
  9. nashua zegt

    2 juni 2006 om 12:25

    lijkt een leuke familiewagen :)

    heb je ook kunnen proeven van de Automatic Launch Control?
    lijkt me wel een leuke optie :)

    Login om te reageren
  10. HLK zegt

    2 juni 2006 om 12:29

    Goeie review hoor, maar waar blijven de videobeelden? Desnoods geluidsopnames :P

    Login om te reageren
  11. Miki zegt

    2 juni 2006 om 12:48

    VIDEO VIDEO VIDEO !!!

    Login om te reageren
  12. Powerslide zegt

    2 juni 2006 om 13:12

    Blijft een stoer apparaat, maar toch blijf ik een knagend gevoel houden dat je net zo goed (of beter) de M5 kan kopen.

    Login om te reageren
  13. Porsche Fan zegt

    2 juni 2006 om 14:17

    Porsche 911 Turbo is beter
    de beste uit zijn klasse

    Porsche The Best

    Login om te reageren
  14. Mpower zegt

    2 juni 2006 om 14:36

    Leuk (eerlijke) revieuw, zelfs Sacha is onder de indruk van de M6!

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    2 juni 2006 om 14:38

    leuk zo’n reactie van Porsche Fan, maar het voegt niets toe! Fijn dat jij dat vindt…. maar wat moeten wij ermee?

    Login om te reageren
  16. O.D. zegt

    2 juni 2006 om 15:25

    Ik ben het alleen niet eens over de velgen die het mooiste zouden van de hedendaagse auto’s. Ik vind die van de nieuwe Turbo toch écht mooier.
    http://www.porsche.com/filestore.aspx/normal.jpg?pool=germany&type=galleryimage&id=tu997-experience-wallpapers-05&lang=none&filetype=normal
    http://www.pistonheads.com/pics/news/13825/997-turbo-brakes-L.jpg

    En ik zou ook liever de M5 hebben, maar verder geen problemen met deze hoor. Ik zou er alleen niet voor kiezen als ik het geld zou hebben.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    2 juni 2006 om 15:54

    die velgen onder de 911 Turbo lijken wel erg geïnspireerd op de M6 velgen… (of andersom? geen idee, misschien zijn ze allebei wel niet de eersten geweest)

    Login om te reageren
  18. Stephan zegt

    2 juni 2006 om 16:07

    Vind het interieur niet echt mooi met die glimmende middenconsole. Als je zoveel geld neerlegt voor een auto.. Maar ja ik hoef nog niet te kiezen in die categorie/prijsklasse auto’s, maar dan had ik denk ik niet de m6 gekozen.

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    2 juni 2006 om 16:29

    in deze kleur is hij prachtig maar als je een basis kleur zoals blauw neemt (zo zie ik dikwels een in men buurt) lijkt het een enorme lompe bak

    Login om te reageren
  20. j,p zegt

    2 juni 2006 om 16:43

    k snep echt niet hoe mensen negatief kunnen praten over een m6 veeg eerst je bille schoon voordat je begint te praten over iets die je nie eens in je dromen kan zien en trouwens als je vind dat de m5 mooier is dan de m6 heb je echt geen smaak.

    Login om te reageren
  21. henk zegt

    2 juni 2006 om 16:50

    hoe kun je nou zo’n krappe porsche 911 met zo’n grote M6 (4 persoons) vergelijken…die gast is niet wijs denk ik dan

    gr henk

    Login om te reageren
  22. AlexZjuH zegt

    2 juni 2006 om 17:09

    @ J.P. dromen staat altijd vrij, en het is niet zo dat je alleen maar dingen mooi kan vinden die je je kan veroorloven. andersom precies hetzelfde, al kan je em never nooit niet kopen, an nog kan je em lelijk vinden.

    @ henk… m5 is 4 persoons, m6 gok ik op 2+2

    Login om te reageren
  23. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 17:31

    Wat het voordeel is van een SMG tov automaat?? …. Wat weten je eigenlijk wel…?Een automaat heeeft altijd slip… Slip=Kut en traag…!! SMG is één van de snelst schakelende shit die er is momenteel..!! zelfs ferarri heeft moeite gehad om zoiets snel te bouwen!! MB heeft automaat…. Daarom SMG van BMW!! ;-)

    Login om te reageren
  24. A.r zegt

    2 juni 2006 om 17:52

    Sex op wielen? Een BMW? Aston Martin, dat is pas sex op wielen….

    Login om te reageren
  25. jens zegt

    2 juni 2006 om 17:54

    @ ar

    veel sexplezier zou ik zegge dan

    jonges jonges toch

    Login om te reageren
  26. silasse zegt

    2 juni 2006 om 22:24

    iedereen is percies negatief.
    hoe zou dat komen
    met je verkeerde been uit je bed gestapt??

    ik vind het een top auto.
    vind zelfs de m5 lelijk.

    Login om te reageren
  27. Ejay zegt

    3 juni 2006 om 00:07

    Het blijft een leuke wagen, ook weer leuke review. Voor als je je verveelt: kijkeen naar het bopvenste pijltje op het pookje en je ziet de onderste wit worden :-D

    Op foto’s lijkt de achterkant altijd zo’n zonnedek, maar in het echt is het heel anders gelukkig.

    Login om te reageren
  28. mgs13 zegt

    3 juni 2006 om 04:12

    de m6 word beschreven als een 2+2 maar als je de concurentie bekijkt is de m6 wel een heeeel ruime 2+2. je kunt de m5 als 5zitter bestellen staat in de optie lijst. maar dan moet je de isofix en een meergewicht erbij nemen.
    over smaak valt te twisten zoals altijd. voor mij hangt het er gewoon vanaf heb je grote kinderen of niet. groot = m5 klein = m6 of hoe hard of puristisch ben je. hoe weet je dat van die 5 plaatsen? ik heb drie kinderen direkt gevraagd aan de dealer. hoe doen ze het? andere achterbank.

    Login om te reageren
  29. JeffreyG zegt

    4 juni 2006 om 11:51

    de M6 is een prachtige wagen
    je zou niet zeggen dat hij zo snel zou zijn
    heerlijk veel pk’s en veel extra rotzooi erop en eraan :)
    dat is pas een auto :D

    Login om te reageren
  30. Nicklien zegt

    4 juni 2006 om 21:36

    Een beauty met ballen!
    Ik ben om, wat een wagen!!

    Login om te reageren
  31. sacha zegt

    5 juni 2006 om 18:01

    @Martijn: De automaat van de CLK DTM schakelde net zo strak zo niet strakker als deze SMG-bak. Vandaar de conclusie: SMG, hoezo…

    Login om te reageren
  32. ikke zegt

    24 augustus 2006 om 17:20

    nu het artikeltje is geweldig geschreven maar ik zou nieuwsgierig al sik ben de prijs van de wagen er wel bij willen hebben staan want nu moet ik naar een andere site gaans urfen om te weten of hij ook niet aleen aston martin snel is maar ook aston martin duur is

    Login om te reageren
  33. Lampredi zegt

    26 augustus 2006 om 10:51

    Als je dit sex op wielen vind begrijp ik waarom de leggings destijds zo in zwang waren.

    Login om te reageren
  34. Sjoerd zegt

    13 september 2006 om 19:09

    Ik werk zelf bij een BMW dealer en dit is Sex, puur Sex…als je hem in het echt ziet en mag voelen en rijden krijg je kippenvel, echt!

    Sjoerd

    Login om te reageren
  35. BMW 323Ci zegt

    12 november 2006 om 15:56

    Zal ik het maar zeggen zeker?

    Pure PORNO!!!

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    13 november 2006 om 14:48

    Monster in een 6serie costum!

    Login om te reageren
  37. SamuraI zegt

    15 november 2006 om 19:20

    Dat is nu den enigste schone BMW.

    Login om te reageren
  38. NISmo zegt

    15 november 2006 om 21:13

    Staat er ook een dicht bij mijn huis, zelfde kleur en alles, werkelijk een geweldige auto, hoewel ik de speciale bruine kleur voor de M6 nog net iets mooier vindt (en nee, niet dat roodbruine ‘which looks like a vets forearm’ (Jeremy Clarkson)). Die in dat mooie bruin staat namelijk 2 straten verderop :D

    Login om te reageren
  39. Pieter zegt

    21 november 2006 om 18:33

    super auto..!!

    Login om te reageren
  40. Wezel zegt

    22 november 2006 om 09:20

    Knappe techniek, strakke wagen, alleen vind ik het een foute voetballerswagen. Wedden dat je over 2 jaar diverse coffeeshopeigenaren erin rond ziet karren…….. Gebeurt nu ook met het vorige model M5 en de X5 errug jammer…

    Login om te reageren
  41. Gap zegt

    29 november 2006 om 21:09

    Ik vind de M6 een decadente bak, past wel bij mij. Jammer dat mijn banksaldo niet net zo decadent is…

    Login om te reageren
  42. tony zegt

    11 december 2006 om 10:11

    Doe mij maah een geblendeerde 7serie E38 type

    Login om te reageren
  43. stefke zegt

    13 december 2006 om 23:35

    voor de porsche lovers, de BMW M6 is een stukske sneller ze dan de vorige porsche Turbo, genoeg officiele trekkies op M5board en M6board

    Login om te reageren
  44. Vegeta zegt

    15 december 2006 om 21:27

    Wat je zegt over die M instellingen is niet waar. Je kunt in iDrive instellen wat er gebeurd als je op de M knop drukt. (en ja dat onthoudt de auto dan)

    Login om te reageren
  45. Micha Lepanovic zegt

    20 december 2006 om 13:06

    M6…..mooooooiste auto van BMW ooit!
    Ik zou deze best wel in mijn woonkamer willen hebben…
    “Kijken, kijken,….niet kunnen kopen”…
    Later als ik groot word….(ben nu 34j)….

    Login om te reageren
  46. rik zegt

    24 december 2006 om 11:50

    ik vind hem een beetje overengineerd maar voor de rest een prima auto met zeer mooie looks maar geef mij voor het zelfde geld toch maar een porsche
    GT3

    Login om te reageren
  47. joop zegt

    2 januari 2007 om 17:30

    rik de gt3 is wel een beetje duurder dan de m6

    Login om te reageren
  48. Damian zegt

    10 januari 2007 om 12:41

    Van mij mag je komen met je Porsche GT3…
    De echte BMW M6 kenners en degene die er mee gereden hebben, weten precies wat ik bedoel…

    Launge-mode aan en doortrekken tot de 330km/u

    Voor mij de ultime openbare wegracer.. (als je het zo kunt noemen)..!!!
    Meer hoef ik niet te zeggen…

    …”Damian”…

    Login om te reageren
  49. Sami zegt

    11 januari 2007 om 16:57

    ik vind em echt een hele mooie auto ik ben zelf een audi fan maar ik zou de m6
    wel willen rijden.

    Login om te reageren
  50. Jan zegt

    12 januari 2007 om 13:11

    Zoals Jeremy al zei, de ontwerpers zijn bij het ontwerpen van deze auto aan de achterkant in slaap gevallen. Mooie auto, gruwelijke motor, mooie velgen maar die achterkant ziet er absoluut niet uit.

    Login om te reageren
  51. JonasGTsI zegt

    17 januari 2007 om 21:58

    Ik het gisteren het geluk gehad op in de auto van een buur te rijden even, hij had de auto gehuurd voor een dag, vraag mij niet naar de reden, want de auto heeft bijna de ganse dag thuis gestaan, zonde van de kans dus, maar ik heb wel meegereden even en ook een kwartiertje zelf gereden zoals ik al zei met de auto, en ja hoor, het was de M6, prachtige wagen, binnenin, het interieur, de lijnen, en vooral de kracht en het geluid van de motor die eronder ligt! amai, ik heb echt genoten van mijn korte ritje, hij bromt het als het wre uit van plezier tot net geen 8000 toeren in elke versnelling, nu alleen nog hopen dat ik nergens geflitst ben ofso… maar kortom naar mijn mening is deze auto echt de top!

    Login om te reageren
  52. Arnoud zegt

    17 januari 2007 om 22:24

    En ik blijf het een hele lelijke auto vinden. Het lijkt wel een opgezwollen pad. Het front is nog wel het lelijkst van alles. Daar komt dan nog boven op dat het geen hardcore circuit auto is maar ook geen comfortabele über GT. Dan vind ik de M5 veel geslaagder.

    Login om te reageren
  53. LINGIER JO zegt

    18 januari 2007 om 15:23

    ja als auto liefhebber heb ik ook een test kunnen realiseren met de m6 cabrio,onbegrenst; ja mijn vriend een ex racer was er ook wel voor te vinden,dus samen naar de dealer,daar ik met een 630i cabrio rij? en er toen nog geen m6 cabrio te verkrijgen was? was ik wel verplicht om te wachten. punt is dat mijn vrouw deze iets te traag vindt.dus geen probleem.
    reden was om samen met mijn vriend de eerste kennis making te kunnen ondervinden om zodoende mij huiswaards te begeven zodat mijn vrouw de teug weg kon realiseren.
    doch, bij de dealer toe gekomen bleek het een klant zijn wagen te zijn zij uiteraard zijn goedkeuring tot rijden had gegeven. alleen hadt ik hier niet op gerekend, dus werdt het een test rit met de verkoper achteraan erin begon het rigje. ja de wagen stond al op temeratuur. de klant stond ons nog even uit te zwieren , en ja? even het m-knopje indrukken om alles te kunnen benutten, ik heb me dan even laten gaan. het schakelen was voor mij iets te bruud(telkens we aan de rode lichten een sprint gingen maken) ook was er een geklop achteraan te horen bij bruusk optrekken. het was een helse rit van een halfuurtje,voor mij een ontspanning,alleen kon ik niet naar mijn woonst rijden om mijn vrouw de terugtocht te laten maken.
    terug bij de dealer gekomen was de klant blij,uiteraard? als je zo plots uw wagen ziet voorbij scheuren op de naast gelegen hoofdbaan.
    hij was nog blijer als ik hem vermelde dat ik de race start niet heb uitgevoerd(dit is maar 5 keer mogelijk om daarna een andere koppeling te laten vervangen).
    het geklop dat we hadden in de wagen achteraan heb ik op het laatst ontdekt,dat was de verkoper zijn hooft dat tegen de achter zetel sloeg(voor de verkoper van bmw was dit zijn eerste ervaring in een m6).
    alleen miste ik het gebulder van de motor op stationair toerental zeker.en ja, de remmen doen het uitstekend.
    nu ben ik verplicht om nogmaals een test rit aan te vragen voor mijn vrouw zelver. van wege jo(belgie)

    Login om te reageren
  54. peter zegt

    19 januari 2007 om 00:08

    Kijk hier een leuk filmpje met een M6, kan je zelf nog zo’n M6 verdienen, moet je wel hard werken uiteraard.
    http://www.enncell.com/video.php?video=1

    Login om te reageren
  55. bmw power zegt

    25 januari 2007 om 23:30

    vind de m6 een vette auto. Hij wint niks voor niks voor zijn V10 motor de prijzen van engine of the year 2006 en 2007. Zo er toch wel wat in die bmw’s.

    Login om te reageren
  56. ikke zegt

    27 januari 2007 om 10:03

    ik zal het julie allemaal zeggen intt echt een al ge er in zit is da machien pas een beest

    Login om te reageren
  57. lipton zegt

    5 februari 2007 om 17:30

    @ bmw power
    helemaal met je eens.

    Dit is gewoon een beestige wagen met een beestige motor.

    Login om te reageren
  58. TFFY zegt

    7 februari 2007 om 23:17

    @ Porshefan

    Leuk dat jij een Porsche beter vindt maar hoe doe jij dat dan als je met 4 personen of 5 met 250 KM p/u een dagje Duitsland onveilig maken wilt inplannen.

    Bedoel hier natuurlijk mee dat Porsche een sportwagen is en de 6 serie nooit gebouwd is met dezelfde aspiraties.

    Zou anders zijn als je de te verwachten A8 ermee zou gaan vergelijken.

    Ik zou gaan voor de 6 serie, heb ik dan nog wat over de Porsche erbij voor het betere kicken.

    Login om te reageren
  59. Jusfendi zegt

    12 februari 2007 om 19:22

    een ware beest deze auto, dat ondervind je ook als je hem tegenkomt. Zeer imposant.. een minpuntje vind ik de achterkant

    Login om te reageren
  60. sven zegt

    28 februari 2007 om 09:29

    Met 4 of 5 personen Duitsland onveilig maken , dat is pas verantwoordelijk !
    Als je wilt knallen doe je dat alleen en zet je niet het leven van je passagiers op het spel !

    Login om te reageren
  61. BUBBLEMASTER zegt

    5 maart 2007 om 20:05

    kaulo loetoe……wat een mega mega monster!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  62. BMW Fan (een trouwe) zegt

    11 maart 2007 om 18:28

    mijn vader heeft een bmw m6, en ik kan je vertellen, geen enkele andere BMW rijdt zo fantastisch als de BMW M6 :D

    Login om te reageren
  63. Jonas zegt

    16 maart 2007 om 17:14

    ik wou dat mijn vader dit ook kocht, maar die blijft trouw aan zijn 5serie…
    misschien koop ik me later wel een M6, als ik al wat langer werk, dat zou pas heerlijk zijn…

    Login om te reageren
  64. Big Bill zegt

    4 april 2007 om 15:46

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  65. my zegt

    14 april 2007 om 12:39

    Er bestaat toch niet veel beter dan de m6 het is luxe comfort en speed ineen!
    Mijn vader heeft een z4 maar ik denk wel dat een m6 nog iets beter is dus ja dat zul je dan zelf wel voelen hoe die zit en welke classe hij heeft .
    Als ik de m6 punten zou moeten geven on 10 krijgt hij van mij toch een dikke 9/10.

    Login om te reageren
  66. wilco faber zegt

    14 april 2007 om 20:28

    De M6 is een bruut apparaat. Uiterlijk is alleen niet 100% mn smaak. De prestaties wel, onbegrensd 330 op de teller (315 echt gok ik).

    Toch liever de E24 als t om looks gaat.

    Login om te reageren
  67. Rob zegt

    21 april 2007 om 21:26

    Ik twijfel tussen een M5 of een M6. Mijn voorkeur gaat uit naar de M6, maar ik heb 2 kinderen van 8 en 6. Is de achterbank ruim voldoende hiervoor? Kan je hen een langere tijd achterin zetten?

    Login om te reageren
  68. lincoln mark8 zegt

    21 april 2007 om 21:52

    @Rob…. ja kan makkelijk… maximaal 5 dagen achtereen…..m6 m6 m6 m6 m6 m6 (ik wou dat ik zo,n keuze kon maken)

    Login om te reageren
  69. Rob zegt

    22 april 2007 om 17:20

    @Lincoln, dank je voor je reactie. Ik heb ze uiteraard in de showroom achterin gezet, maar echt uren rijden is een ander verhaal. Bovendien wil de verkoper toch alleen maar verkopen, dus echt waarde hecht ik niet aan zijn praatjes.
    Ik ga op model kiezen en dan wordt het dus de M6.

    Login om te reageren
  70. Alex zegt

    23 april 2007 om 18:25

    damn echt een strakke bak. Ben ook niet echt weg van het uiterlijk van BMW maar als ik zoiets in mijn achteruitkijkspiegel zie aankomen stoven ga ik echt wel aan de kant :P

    Login om te reageren
  71. Ruben ( AutoFan!!) zegt

    7 mei 2007 om 19:33

    De Bmw m6, Echt super mooi man ! Daarom hebben wij er ook zo een :P
    Hij is echt fantastisch !! 4 seconden op de 100!! Hij heeft een super mooie blik, hij is gewoon super!! ook dat geluid . mmmm… heerlijk :P

    Login om te reageren
  72. Kobey zegt

    16 mei 2007 om 01:37

    Damnn what a beatiful Car..!!!

    Login om te reageren
  73. Nick zegt

    18 mei 2007 om 19:37

    zijn wel veel mensen die een m6 hebben ofniet..

    Login om te reageren
  74. Clio Rs Sport zegt

    24 mei 2007 om 16:59

    Ruben niemand gelooft jou dat jullie een m6 hebben.

    Login om te reageren
  75. Timo zegt

    16 juni 2007 om 15:13

    ik beschouw de E63 BMW M6 als pure sex op wielen. perfect omschreven van de schrijver van dit stuk. meer kan ik niet zeggen. prachtige wagen!!!

    Login om te reageren
  76. Alvaro zegt

    17 juni 2007 om 14:49

    Ik ben geen fan van deze BMW. Nu we het over esthetische auto’s hebben zou ik viel liever gezien dat ze de BMW 850CSi V12 een vervolg hadden kunnen geven ipv de lelijke M5.
    Met enkele motor upgrades en een geliktere body (waar ooit de Jaguar E-type zo bekend mee werd) zou ik deze BMW meer sex op op wielen gaan noemen en heb je bovendien een echte luxe sportwagen uit het topsegment.
    Nu ben ik bang dat de foute types met deze wanna-be sport sedan aan de haal gaan. Dus alle BMW fans lobby voor de BMW 850CSi V12, deze was pas echt een brute auto voor zijn tijd. (1995)
    http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=241

    Login om te reageren
  77. mix zegt

    10 juli 2007 om 19:05

    Ik heb mogen genieten van een rit in bmw m5 op nurburgring, ik kan u wel degelijk vertellen… M5, mooiste sedan van alle europese wagens

    Login om te reageren
  78. Renzo zegt

    10 juli 2007 om 19:31

    Best mooi natuurlijk maar ik zou nooit in mijn leven als iemand me vraagt wat voor auto ik heb willen antwoorden met “Een BMW”. Dat merk en het hele imago gaat tegen al mijn principes in.

    Login om te reageren
  79. mix zegt

    11 juli 2007 om 20:45

    ieder zijn eigen smaak natuurlijk

    Login om te reageren
  80. ACSnitzer zegt

    4 januari 2008 om 17:47

    Jha een mooie auto heb vorig week een gekocht ben meteen naar de autobahn geweest :P hij gaat lekker hard zeg alleen 1 minpuntje die schakelflippers daar ben ik nog nie aan gewend want mijn vorige auto de 645ci had dat ni ik ben de 296 gegaan ( dat zei de head up display) maar hij kon wel harder maar ik had mijn 2 zoons en vrouw bi me

    Login om te reageren
  81. ACSnitzer zegt

    4 januari 2008 om 18:00

    mijn zoons zijn 3 en 6 ze pasten nog net wel een minpunt die achterbank

    Login om te reageren
  82. Bert zegt

    30 juli 2008 om 15:27

    Hoi,

    BMW M635CSI is inderdaad een fantastische auto. Wegens de mogelijkheid tot aanschaf van een Z1 verkoop ik mijn M635CSI.
    Het is een perfecte auto met slechts 79.845 originele kilometers (onderhoudsboekje aanwezig). Ik heb hem gekocht van de eerste eigenaar dus de wagen is volledig gedocumenteerd. Hij is in het Alpine Wit met buffel lederen antraciet interieur. Nooit herspoten, nooit een accident en zeker nooit een restauratie gebeurd. Auto staat er als nieuw bij.
    Vraagprijs: 23.000 euro
    Belgie
    [email protected]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North