• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: de eerste AM One-77 in België

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 april 2011 om 10:34 – 45 Reacties

Aston Martin One-77


Slechts 77 exemplaren wereldwijd geproduceerd, waarvan er nog zo’n tien op een nieuwe eigenaar wachten, dat maakt de Aston Martin One-77 tot een behoorlijk zeldzame verschijning in het straatbeeld. Afgelopen weekend was het echter raak, toen een van de €1.000.000+ supercars zich bij onze zuiderburen liet zien.

De 760 pk sterke Aston Martin liet zijn snuit zien tijdens de FIA GT1-races op Zolder, waarna enkele oplettende spotters hun burgerplicht deden en de foto’s op autojunk zetten. Kan iemand mij vertellen op wat voor kenteken deze auto staat? Liechtenstein en Monaco vallen volgens mij al af.

Tot nu toe was ik overigens persoonlijk vol lof over het design van de One-77, maar bij bovenstaande foto doemt toch een eerste punt van kritiek op. Het rechterportier lijkt qua design erg slecht aan te sluiten op de heuppartij van de wagen. Het loopt van kaarsrecht ineens in een flinke bolling over, die er wat onnatuurlijk uit ziet. Het kan natuurlijk het perspectief zijn, maar echt vloeiend ziet het er niet uit.

Aston Martin One-77

Voor zover bekend heeft de One-77 vooralsnog slechts één Nederlandse koper, Ronald van de Laar, a.k.a. de Schrik van elke Grid Girl. Bekijk de spots HIER en HIER, met dank aan pj en jje003.

Bonus: een filmpje van de One-77 in een parkeergarage, waarbij de eigenaar ook even de V12 laat revven:

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Gespot - Aston Martin Cygnet doet staarwedstrijdje met een Smart
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Gespot, one-77, Supercars

Vorig bericht: « Peugeot kondigt 100% Chinees hybride-concept aan
Volgend bericht: Novitec kietelt de Maserati GranCabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marijn90 zegt

    11 april 2011 om 10:38

    Hier zou ik mijn vriendin dus voor inruilen…

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      11 april 2011 om 10:40

      @Marijn90:
      Vriendin? Wie is dat? :)

      even serieus, wat een prachtwagen. Alleen het prijskaartje betekent toch wel dat ik er nooit een zal hebben :’)

      Login om te reageren
      • Marijn90 zegt

        11 april 2011 om 10:48

        @rvssax: Zou je graag een foto willen laten zien maar snap niet helemaal hoe dat posten werkt.. Deze AM is in ieder geval een stuk mooier ( en kost waarschijnlijk nog minder in onderhoud ook ) ;). Nee dat laatste was een geintje, zoveel kost ze nu ook weer niet.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          11 april 2011 om 10:53

          ’t is niet zo moeilijk hoor, gewoon lezen en uitvoeren: Je kunt eenvoudige tags (, en (haakje openen)img src=”image-url” width=”450″ />) en smilies gebruiken. Moet lukken toch?

          Login om te reageren
        • rvssax zegt

          11 april 2011 om 11:02

          @Marijn90: Nee mijn bedoeling was echter. Wie is mn vriendin? Als of ik haar niet meer kende. -nu ik hem uitleg is het helaas niet zo grappig-. Maarja..

          Login om te reageren
          • Marijn90 zegt

            11 april 2011 om 11:27

            @rvssax: Haha sorry dat ik je grap verkracht ;). Was er nog niet helemaal bij vannochtend..

            Login om te reageren
            • rvssax zegt

              11 april 2011 om 11:50

              @Marijn90: geen probleem :). ben ooit wel is met wat betere gekomen. :)

              on topic: db9 is wel mooier, maar tis wel een brute bak hoor.

              Login om te reageren
  2. Fova zegt

    11 april 2011 om 10:40

    Ik zou zeggen uit kanton Luzern, Zwitserland

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      11 april 2011 om 10:42

      @Fova: Inderdaad, daar kwam ik na het kijken van het filmpje dus ook achter… Altijd weer die stinkend rijke Zwitsers he!

      Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    11 april 2011 om 10:50

    Tax-Free LUzern nummer, de rode band geeft de tijdlijn wanneer’íe het land weer uitmoet of ingevoerd moet worden.

    Login om te reageren
  4. terazino zegt

    11 april 2011 om 11:07

    kan er niets aan doen, maar vind het ding foeilelijk. Aston maakt mooier spul in mijn ogen.

    Login om te reageren
  5. Dimglor zegt

    11 april 2011 om 11:10

    Een vriend van me heeft hem ook zien staan in die ondergrondse garage…
    Het was de ondergrondse parking van het Carbon Hotel in Genk..
    De eigenaar was een Deen die kwam racen in Zolder voor Aston Martin…
    In 6 weken tijd heeft ie er al 3000 km mee gereden…
    Echt een prachtige wagen…

    Login om te reageren
    • slappehap zegt

      11 april 2011 om 12:14

      @Dimglor: Klopt, auto is van Jan Struve.

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      11 april 2011 om 17:58

      @Dimglor: Foutje… Is 6400 km ;-)

      Login om te reageren
  6. feije zegt

    11 april 2011 om 11:18

    Ik vind de db9 zeker mooier. De overgang van portier en wielkast is inderdaad ‘een beetje raar’.

    Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    11 april 2011 om 11:34

    Ligt het aan mij of is er enorm kleurverschil tussen de deur en het achterpaneel of is het two tone lak ofzo

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      11 april 2011 om 12:06

      @E34M5Touring:
      Je bedoelt in het filmpje? Dat is de schaduw..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        11 april 2011 om 12:21

        @JamesBond007: Nah op de topic foto ook

        Login om te reageren
  8. saba zegt

    11 april 2011 om 11:51

    Het rechterportier lijkt qua design erg slecht aan te sluiten op de heuppartij van de wagen. Het loopt van kaarsrecht ineens in een flinke bolling over, die er wat onnatuurlijk uit ziet. Het kan natuurlijk het perspectief zijn, maar echt vloeiend ziet het er niet uit.

    kom op, dat is overduidelijk de bedoeling geweest en altijd al heel goed te zien geweest,…

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      11 april 2011 om 13:18

      @saba: Misschien de bedoeling, maar bij sommige dingen vraag je je wel eens af waarom dat de bedoeling is. Ik in dit geval ook. Ik zou ‘m naar de “b-stijl” laten lopen ipv vlak erachter.

      Login om te reageren
      • saba zegt

        11 april 2011 om 14:32

        @Vanquish: kan, maar ik bv als “designer” heb eerder mn bedenkingen bij dat rare knikje in de ruit die perse met de heup mee moest, of dat extra gat onderaan de grill, of het feit dat de optische balans van de voorkant voor de as van de voorwielen ligt ipv erop en daarna kom ik pas bij die rare heup uit, die ik overigens nog minder erg vind dan het feit dat hij exact evenhoog is als de heuplijn aan de voorkant, ik vind het een leuke auto maar er kon zoveel meer mee, jammer,…

        Login om te reageren
        • saba zegt

          11 april 2011 om 14:35

          @saba: en ohja, als je stylings elementen van een hyundai gaat jatten vind ik je al helemaal gaar,…

          Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          11 april 2011 om 17:10

          @saba: Aan de punten die jij zojuist beschreef stoor ik mij ook aan. Ik vind de nadrukkelijk aanwezige verticale lamellen van de grill ook jammer. Als de ontwerper van de One-77 alleen de verticale lamellen in chroom had laten uitvoeren had ik het mooi gevonden. Bovendien is dat meer des Aston Martin. Nu is het een ordinaire Peugeot-muil. ;)

          Login om te reageren
          • saba zegt

            11 april 2011 om 21:07

            @AutomotiveDesigner: idd, ik denk dat die grill net iets te groot is voor dat geintje, maar hoe dan ook, als ik moest kiezen tussen dit en die 1001 pk seat ging ik toch hiervoor,…

            Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          11 april 2011 om 23:44

          @saba: Eens. Maargoed, je moet toch iets doen om de auto er specialer uit te laten zien dan de auto’s die ze al aanboden. Anders betaalt niemand dit idiote bedrag. Dat lijkt me niet de eenvoudigste klus. Overigens vraag ik me bij bijna elke auto wel af waarom ze iets op een bepaalde manier gedaan hebben. Vaak zit dat ‘m niet in wat de ontwerper heeft bedacht, maar in het feit of iets kan of niet. Ik als “designer” leer dat soort dingen dan weer…

          Login om te reageren
          • Ram-G-maN zegt

            12 april 2011 om 13:12

            @Vanquish: Bedoel je zo’n voorbeeld als de Hyundai Genesis Coupé? Die heeft ook “feature” vanaf de B-stijl. ;) Ik vind het gewoon een verminking.

            Login om te reageren
            • saba zegt

              12 april 2011 om 14:02

              @AutomotiveDesigner: ja, alleen vind ik em bij die genesis beter kloppen dan bij dit model, daar komt ie er nog mee weg omdat het bijvoorbeeld ook weer terug komt in de koplampen, bumper en vele malen subtieler gedaan is,…

              Login om te reageren
              • Ram-G-maN zegt

                12 april 2011 om 15:49

                @saba: Wat dat betreft moet ik je gelijk in geven. :D Het designelement komt meermaals terug bij de Genesis Coupé.

                Denk jij dat het ruitje tegen de A-stijl uit noodzaak is ontstaan bij de One-77? Volgens mij konden ze niet zonder dat ruitje de zijramen volledig laten zakken door de diepe concave plaatwerk. Als de convexiteit van heatexitgates minder geprononceerd aanwezig was zou de One-77 verlost zijn van dat stomme ruitje tegen de A-stijl meen ik.

              • saba zegt

                12 april 2011 om 16:44

                @AutomotiveDesigner: weet ik wel zeker, ik stoorde me daar idd ook verschrikkelijk aan, zelfde met de gallardo :(, het verpest een design gewoon, dan hadden ze nog beter met van die countach raampjes kunnen komen, das nog cool ook,…

              • Ram-G-maN zegt

                13 april 2011 om 16:33

                @saba: Dat is zeker cool, bij de McLaren F1 ziet het ook lekker racy uit. 8)

  9. astondb9 zegt

    11 april 2011 om 12:00

    Ik kan dus echt niet wachten tot de pa van mijn girl dit beestje geleverd krijgt. Mag hellaas zelf nog niet rijden maar op de pasagiersstoel van dit ding door de zwitserse bergen is ook niet niks.
    Kwijl kwijl!!

    Login om te reageren
  10. burninrubber zegt

    11 april 2011 om 12:18

    Ik vind hem lelijk sorry, vond ik al de eerste keer toen in schetsen zag. Echt zo een auto die gekocht wordt om de prestige :(

    Login om te reageren
  11. cayenneturbo zegt

    11 april 2011 om 12:22

    Zalige bak

    Login om te reageren
  12. mercedesje zegt

    11 april 2011 om 12:23

    heb er die ook gezien en vooral gehoord in antwerpen. kon jammergenoeg geen fotto maken. da was echt zo hard balen.

    Login om te reageren
  13. brunel zegt

    11 april 2011 om 12:41

    Prachtwagen, alleen zal dit ding door de prijs en gelimiteerde opgave meer behandeld worden als een museumstuk dan een auto…

    Login om te reageren
  14. Kvgorp zegt

    11 april 2011 om 12:52

    Damn wat is dit mooi.

    Login om te reageren
  15. spykerboy zegt

    11 april 2011 om 13:21

    ronald van de laar…. die ken ik wel ja :P zyn zoon rijd suzuki cup natuurlijk.. heb zijn zoon wel is ontmoet op zandvoort.. verder tja niet mijn auto… ik had liever een CGT of een opgevoerde enzo gehad maar dat is persoonlijk natuurlijk

    Login om te reageren
  16. Roelio zegt

    11 april 2011 om 13:50

    Als je van de zijkant kijkt dan gaat het design, vanaf de achterkant van de deur, compleet de mist in. De achterkant is imo ook te kort. Maar neus en kont zien er dan wel weer zeer goed uit.

    Login om te reageren
  17. Yeelen zegt

    11 april 2011 om 14:17

    Hier nog een wat mooier footootje (gemaakt door Philippe Collinet): http://www.flickr.com/photos/c0ll1/5609707430/

    Login om te reageren
  18. rollsroycebsron zegt

    11 april 2011 om 17:16

    leuke auto hoor, een aparte verschijning.
    maar in mijn ogen geen 1 miljoen waard.
    dan wel 100 keer liever een rolls drophead coupe!

    Login om te reageren
  19. a3aan zegt

    11 april 2011 om 18:20

    Als ik het filmpje zo zie vind ik het niet echt een mooie auto

    Login om te reageren
  20. brinky zegt

    11 april 2011 om 19:52

    Wat een lelijke aston martin. (dus nog steeds een aardige auto om te zien) Doe dan maar een gewone DBS of rapide.

    Login om te reageren
  21. Stino zegt

    11 april 2011 om 22:08

    vanachter te breed

    Login om te reageren
  22. mckroket zegt

    12 april 2011 om 03:31

    waarom wordt zo`n gedrocht hier een prachtwagen genoemd, maar een CLS word volledig afgekraakt.

    nou, ik vind de CLS erg mooi en dit een gedrocht. wel een bruut ding, maar niet mooi.

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    13 april 2011 om 19:20

    Echt mooi vind ik dit ding niet. Als ik die lak zie dan lijkt het net zo’n plastic concept, of een simpele honda ofzo. In het echt zal hij er wel anders uitzien, maar ik vind het niks. Daarnaast lijkt de auto meer op zo’n walgelijke SLR dan op een stijlvolle en toch sportieve Aston Martin. Waar is de stijl heen? Vooral die aansluiting van de deur vind ik, net als de schrijver hier boven, vreselijk lelijk! Jammer… In dit geval is het niet zo erg dat er maar weinig van gemaakt zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North