• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: eerste Maybach Landaulet in Nederland

Auteur: Alwood, gepost 25 januari 2009 om 09:50 – 62 Reacties

Mercedes-S-panorama?


Onopvallend komt de Maybach aan glijden. Wederom een Maybach 62, weliswaar een nieuw exemplaar, lijkt zich naar de Amsterdam RAI te begeven. Toch klopt de puzzel nog niet helemaal, iets is anders aan dit voertuig-der-extreme-luxe, dan toont zich de achterkant.

Blijkt het een Landaulet te zijn! Er mag dan een jaar levertijd aanvast zitten, een van de eerste exemplaren is wel linea recta naar ‘ons’ kikkerlandje verscheept.

Uitgevoerd in de schutkleur ‘zilvergrijs’ valt de Maybach in het dagelijks verkeer weg tegen de achtergrond. Een witte is in Nederland toch wat ‘uit de toon’ en loopt een te groot risico op verminking. Bovendien is het wel heel prettig om weer eens een nieuwe kleurstelling op een Maybach te zien. Het is niet altijd nodig om een two-tone te bestellen of de brochure-kleur aan te houden.

De Maybach Panoramadak-edition is maar liefst twee maal vastgelegd. Beiden series zijn te zien door op onderstaande foto’s te klikken.

Mercedes-S?
Nee! Maybach :D

Met dank aan DJD en Riicharrd voor de topspot!

Ook interessant!

  • Gespot - Maybach GLS is protserig in het kwadraat
  • Gespot - De groenste Porsche van Nederland
  • Gespot - Bloedgave Lamborghini Miura, gewoon in Nederland
  • Gespot - Is dit de lekkerste Jaguar XK van Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

62, Gespot, landaulet, Limousine, Maybach

Vorig bericht: « Nissan verwacht eerste verlies in 14 jaar!
Volgend bericht: Nieuwe Generatie BMW 1-serie krijgt een 1.3 liter? »

Lees Interacties

Reacties

  1. slk zegt

    25 januari 2009 om 10:00

    Heel apart. De kleur mag er ook wezen.

    Login om te reageren
  2. Tim (de Hummergek) zegt

    25 januari 2009 om 10:00

    -edit: first post – ip ban –

    Login om te reageren
  3. tom zegt

    25 januari 2009 om 10:01

    ziet er goed uit voor wie er een kan permitteren

    Login om te reageren
  4. Ringfan zegt

    25 januari 2009 om 10:01

    Is van een gepensionneerde “vuilnisman” uit mijn woonplaats…

    Meneer heeft nog meer fijne auto’s en woont ook leuk…

    Ik had toch wel een iets meer opvallende kleur gekozen…

    Login om te reageren
  5. jOnas zegt

    25 januari 2009 om 10:05

    ik zie het nut niet van zo’n wagen :s

    Login om te reageren
  6. Emile_Benz zegt

    25 januari 2009 om 10:05

    HELLO! Dit is nog eens ’n goeie manier om wakker te worden. :)

    Login om te reageren
  7. p1eter zegt

    25 januari 2009 om 10:16

    Om de een of andere reden blijf ik het lelijke dingen vinden. Koop dan gwn een verlengde S65..

    Login om te reageren
  8. DJD zegt

    25 januari 2009 om 10:17

    @jOnas: je kan zonnebaden mét chauffeur (hoe je dat ook wilt doen in Nederland) en je hebt iets wat een ander niet heeft… ;)

    Login om te reageren
  9. jOnas zegt

    25 januari 2009 om 10:17

    Ik vond de vorige pagina “even geduld” niet slecht, kunnen we die nog 5 minuutjes terug zetten :p

    Login om te reageren
  10. pieter zegt

    25 januari 2009 om 10:19

    Iedereen het WTF car award lijstje al gezien?

    Login om te reageren
  11. circlestorm69 zegt

    25 januari 2009 om 10:22

    € 405093 aan BPM pff…
    Belachelijke auto.
    En het blijft een Mercedes, dus gewoon een hele luxe taxi!

    Login om te reageren
  12. Doewap zegt

    25 januari 2009 om 10:45

    Kenteken 2e foto vergeten te sjoppen?

    Login om te reageren
  13. r3fl3x zegt

    25 januari 2009 om 10:45

    Zag woensdagavond een 62 vanuit de tram vlakbij de Rai, dat zal deze dan wel geweest zijn… In het donker valt ’n Maybach wel op vind ik, niet alleen door z’n grootte, maar vooral door de bijzondere achterlichten.

    Login om te reageren
  14. Fova' zegt

    25 januari 2009 om 10:57

    Hij heeft toch nog zuinigheidslabel E!

    Login om te reageren
  15. jan zegt

    25 januari 2009 om 11:04

    en op de bovenste foto achter de Maybach Landaulet, de nieuwe Maybach Vito

    Login om te reageren
  16. trommelt zegt

    25 januari 2009 om 11:06

    Wel indrukwekkend.
    Niet mooi.

    ’t is en blijft een fake Rolls. Doe mij maar het echte werk.

    Login om te reageren
  17. JPM zegt

    25 januari 2009 om 11:13

    Kijk zo stimuleert men de economie in moeilijke tijden! Gewoon 4 ton aan BPM betalen. Kunnen we allemaal nog wat van leren ;)

    Login om te reageren
  18. ZeRoo zegt

    25 januari 2009 om 11:14

    @Ringfan, vuilnisman? Mss moet ik dan ook maar vuilnisman worden.. betalen beter dan ik had verwacht zo te zien..

    Login om te reageren
  19. appieflappie zegt

    25 januari 2009 om 11:15

    Grappig dat Mercedeshaters het altijd hebben over taxi’s, terwijl de kwaliteit van dat merk toch ver blijft uitsteken boven de alfa’s en peugeot’s waar zij zo warm van worden.

    Dat je het een taxi noemt kan je zelfs zien als een compliment. Na 200.000 valt de gemiddelde auto zo wat uit elkaar en een mercedes rijd na 500.000 nog vrolijk rond ;)

    Login om te reageren
  20. Majinstar zegt

    25 januari 2009 om 11:18

    Die kenteken platen zijn vast gejat en opgeplakt, want taxi’s hebben geen gele kenteken platen. En…..

    HA HA . Hij staat gewoon bij het station van de RAI. Kijk die Vito taxi die voorbij rijdt.

    Login om te reageren
  21. Vive la FRANCE! zegt

    25 januari 2009 om 11:26

    Inderdaad, dit is gewoon een hele uberdecadente taxi, misschien wel een leuk idee voor Dubai: de Maybach als taxi inzetten!

    Login om te reageren
  22. BMW M3 E30 zegt

    25 januari 2009 om 11:30

    als dat ding 1,5 miljoen moet kosten zou ik het wel weten. gewoon een Phantom EWB en drophead coupe en voor het wisselgeld op vakantie.

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    25 januari 2009 om 11:40

    Hij is niet zo mooi als de Phantom, maar indrukwekkend is hij zeker! (vooral de prijs…)

    Login om te reageren
  24. q-oekje zegt

    25 januari 2009 om 11:50

    hmm als beginend bestuurder betaal je al 2376,72 per maand aan verzekering
    voor de gewone 62s of is het niks

    Login om te reageren
  25. Apache zegt

    25 januari 2009 om 11:54

    Hola hola…. Wat horen mijn ogen hier allemaal? Fake Rolls Royce? Dure Mercedes? Kijk nog eens goed binnenin of dit al deze wanpraat wel waard is:

    Het is wel een 62s, ik weet het, maar die rare comments sloegen op Maybach in het algemeen, dus…

    Maar dit soort design vind je niet in een Mercedes S65 AMG verlengd model ofzo en ik vind het meer geslaagd dan Rolls Royce’s interieur design.

    Login om te reageren
  26. Ringfan zegt

    25 januari 2009 om 11:55

    @ ZeRoo

    Ja, “vuilnisman”. Zo omschreef meneer zichzelf, jaren geleden toen ie in een aflevering van Glamourland (die over Saint Tropez ging) zat…

    Login om te reageren
  27. gerjan zegt

    25 januari 2009 om 11:59

    hey das de auto van mijn schoonpa!

    Login om te reageren
  28. Sjon zegt

    25 januari 2009 om 12:04

    Ik heb het hele idee van de Maybach nooit goed begrepen volgens mij… Wanneer je zo’n extreme luxebak ontwikkeld zou je zeggen dat Maybach zich wil onderscheiden van alle andere auto’s in dat segment.

    Als je zo’n hoge prijs vraagt voor de verschillende modellen dan moeten die auto’s behalve technisch perfect ook qua design op ongekende hoogte zitten. De enige die zich in de superdeluxe-segment echt onderscheidt is Rolls-Royce met de Phantom. Kort gezegd: Er is gewoonweg niks dat op de Phantom lijkt en qua lijn en design is het een gewaagde maar zeer stijlvolle auto.

    Wat mij betreft klopt een Maybach van geen kant. Net als een Mercedes zal de auto perfect in elkaar zitten, maar daar is dat ook alles mee gezegd. Qua lijn vind ik deze Landaulet iets weg hebben van de niet zo fraaie Bentley Limousine waarin Queen Elizabeth zich van en naar Buckinham-palace laat driften. (http://www.autocult.com.au/img/gallery/full/TorqueOmata2486.jpg) En qua design lijkt het nog steeds op een grote Mercedes S-klasse met iets meer funky koplampen en achterlichten.

    Zoals een Volkswagen Phaeton vaak wordt aangezien voor een Passat, zo onderscheidt deze auto zich van een S-klasse. Ik vind het maar een laf design. Bijna alsof ze erop bezuinigd hebben. Wat mij betreft is ook de Landaulet vlees noch vis. Dan kan je alle luxe van de wereld in je auto hebben zitten, het is en blijft een lelijk hok. En sowieso begrijp ik niet wat je in Nederland moet met een Landaulet… 2 dagen in het jaar dakkie open?

    Login om te reageren
  29. Quinten zegt

    25 januari 2009 om 12:06

    OK, van wie is die nou?

    Login om te reageren
  30. Quinten zegt

    25 januari 2009 om 12:12

    OK, van de heer Zegwaard. Zie ook:

    http://www.autogespot.com/item/3087/gespot-maybach-62s-landaulet/

    Login om te reageren
  31. q-oekje zegt

    25 januari 2009 om 12:23

    jah idd van wie is die nou?

    Login om te reageren
  32. maus zegt

    25 januari 2009 om 12:24

    ik zie de shauffeur al zitten met z’n teugels en zweep in de hand, ooh nee het is geen landauer

    Login om te reageren
  33. DonSei zegt

    25 januari 2009 om 12:27

    Ziet er groot en luxe uit maar blijft toch een merceslook alike auto…

    p.s. voor de BPM en de BTW van die auto’s ken woutertje al weer bijna een bank nationaliseren:P

    Login om te reageren
  34. Scirocco zegt

    25 januari 2009 om 12:36

    Mensen die dit een Mercedes vinden, dan is Rolls Royce een BMW, Bentley een VW en Ferrari in principe een FIat???

    Login om te reageren
  35. TinQ zegt

    25 januari 2009 om 12:39

    Auto behoort aan de man die luistert naar de naam ‘Zegwaard’.
    Ken de chauffeur overigens, is gewoon een student.

    Login om te reageren
  36. AutoInformatief zegt

    25 januari 2009 om 12:57

    Ik zag hem op autogespot met het dak open, dat zag er wat beter uit moet ik zetten.

    Dat dak ziet er maar lelijk uit zeg! Nee dan heb ik toch liever een 62S, dan maar wat minder exclusief…..

    Login om te reageren
  37. JPM zegt

    25 januari 2009 om 13:05

    @ Apache

    Smaak, dat is waar het om draait. Misschien is het luxer, mooier, beter, duurder maar dat zijn niet de woorden waar smaak over gaan. Ingetogen, elegant en duurzaam dat zijn woorden waar smaak en een Rolls-Royce interieur mee geassocieerd worden. Voor sommige mensen is smaak niet van belang en speelt overdaad een rol, voor dat soort mensen is er een Maybach.

    Login om te reageren
  38. Mouzie zegt

    25 januari 2009 om 13:18

    Mooie auto, mooie kleur, gruwlijk vet interieur!

    Login om te reageren
  39. Gijs zegt

    25 januari 2009 om 13:45

    Het ding heeft zuinigheidslabel E omdat hij qua bodemoppervlak waarschijnlijk wordt vergeleken met een vrachtwagen! wel chique manier van vervoer trouwens, weer eens wat anders.

    Login om te reageren
  40. Ossehaas zegt

    25 januari 2009 om 13:53

    Wel grappig dat je op de foto van de binnenzijde een simpele oplader met adapter van een Nokia gsm ziet die hij in de 12v aansluiting zit :-)

    Login om te reageren
  41. joske zegt

    25 januari 2009 om 14:06

    Zegwaard?

    Daarvan is net een bedrijf failliet gegaan, autotransport gedeelte.

    Das lullig als je daar werkte, sta je op straat en je voormalige baas koopt wel lekker een mega bak. Voor dat geld had die dat bedrijf nog wel ff kunnen laten doordraaien??

    Login om te reageren
  42. empyreum zegt

    25 januari 2009 om 14:09

    Blijkt ook maar weer eens hoe bizar de zuinigheidslabels zijn opgezet..

    als je bijvoorbeeld de alfa 147 met 1.6 16v vergelijkt met de landaulet: de 147 stoot bijna precies de helft CO2 uit, gebruikt, gebruikt precies de helft per kilometer, maar toch allebei een E-label…. :-s

    Login om te reageren
  43. ripjans zegt

    25 januari 2009 om 14:16

    De BPM over dit geval is echt ziek :P
    € 405093

    Login om te reageren
  44. RS zegt

    25 januari 2009 om 14:26

    @ appieflappie
    Welkom in Nederland. 3 serie diesel en een pak van de C&A voor het leven.

    Login om te reageren
  45. Apache zegt

    25 januari 2009 om 14:34

    @ JPM

    En wat als ik het nu echt eens MOOIER vind dan de Rolls? Op een manier van smaak? En wat heb jij te zeggen in wat mijn smaak moet zijn en wat niet?

    Login om te reageren
  46. VLS54 zegt

    25 januari 2009 om 14:52

    Decadent, héél decadent. Nee echt, héél decadent.

    Login om te reageren
  47. The Netherlands For Sure zegt

    25 januari 2009 om 15:13

    Ik zal uitkijken naar de tweede Landaulette, die schijnt hier in Ede, want Leo Westermeijer heeft ‘m besteld, rond te rijden, of te gaan rijden, ik ben benieuwd, maar een beetje in de buurt van de Arnhemseweg [daar woont Leo]rond gaan hangen. Als ik ‘m zie, maak ik wel foto’s. anders even naar Oosterbeek, dat is dicht in de buurt, voor nog meer foto’s, van deze Maybach 62 Landaulette.

    Login om te reageren
  48. H zegt

    25 januari 2009 om 15:28

    Qua luxe en afwerking gaat de Maybach wel boven de RR, als je nog chiquer wil dan een maybach moet je een jacht kopen van 1 of 2 miljoen. En ik zeg dit als persoon waarvan de letters RR gebrandmerkt op het hart staan.

    Maar er gaat niets boven dat Rolls gevoel, venzelfsprekend heb je dat dus niet in deze.

    En de superrijken gaan niet zo voor de hytech snufjes in een auto, vooral omdat dat betekend zat ze ZELF aan knopjes moeten gaan draaien.

    Bovendien geeft een Rolls je eventjes afsluiting van de wereld, afgezien van de gsm en laptop. dankzij het rustige serene interieur.

    Maar puur uit rationele overweging zonder hart voor auto’s is een Maybach geen idiote keuze, het is dan kwestie van smaak. Vooral als je zelf niet moet rijden, hoe onhandig moet dat niet zijn om met zes en… meter auto te rijden, ik denk ongeveer zoiets als dit:

    http://www.youtube.com/watch?v=oEodLlXOg4c

    Maar toch, wie koopt dat nu als je een phantom (lwb) kunt krijgen, kiekens

    Login om te reageren
  49. disco3 zegt

    25 januari 2009 om 17:55

    eerste ‘enige’ maybach landaulet van nederland!

    Login om te reageren
  50. vroem zegt

    25 januari 2009 om 19:20

    Alubeam kleur uit het AMG programma van hun 40 jarig bestaan

    Login om te reageren
  51. Solstice zegt

    25 januari 2009 om 19:28

    Dapper dat iemand in deze tijden de depreciatie van zo’n auto durft te aanvaarden. Binnenkort moet er maar een strookje asfalt (kilometertje of vijf) naar deze held vernoemd worden, lijkt me. ;)

    Login om te reageren
  52. mashell zegt

    25 januari 2009 om 21:42

    Dramatische stijging van de Maybach verkopen in Nederland. Vorig jaar 0, nu in de eerste maand al 1. Ik stel: de krediet crisis is voorbij! Kunnen we weer normaal doen!

    Login om te reageren
  53. Sorcerer zegt

    26 januari 2009 om 08:30

    Iemand hier noemde het feit dat hij een E-zuinigheidslabel heeft. Dat geeft weer mooi aan hoe absurd het systeem nu is.

    Een Maybach Landaulet (benzinetank 110 liter) zuipt:
    1 op 4,5 in de stad
    1 op 6,8 op buitenwegen
    (gecombineerd rond de 1 op 6)

    Een BMW M3 krijgt (met 1 op 8) een label G. De reden? De “oppervlakte” van de Maybach in relatie tot zijn brandstofverbruik is veel groter. Hij is relatief gezien (verbruik gedeeld door oppervlakte) zuiniger.

    Right… Maargoed, toch weer 4 ton belastingen voor de staat :+

    Login om te reageren
  54. de sjonnies zegt

    26 januari 2009 om 12:48

    4 ton om er zo’n lelijke Nederlandse plaat op te laten hangen….

    Login om te reageren
  55. BMW X6 zegt

    26 januari 2009 om 21:29

    14 in een dozijn ( nee niet 13 en ook niet 12 ),

    Mocht ik deze tegen komen onderweg , kickdown intrappe en men foto camera pakken.
    Wat hou ik van deze wagen,

    Greetz ,
    BMW X6 3.0xdrive HE Driver.

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    26 januari 2009 om 23:15

    Het is dat je weet dat het duur en zeldzaam is, maar het stelt verder niets voor…

    @ BMW X6; 14 in een dozijn? Je houdt van deze auto? Ik neem aan dat je het eerst over de Maybach hebt, en dan over je X6? Anders spreek je jezelf tegen… Niet erg duidelijk verwoord iig.

    Login om te reageren
  57. lincoln zegt

    26 januari 2009 om 23:19

    @BMWX6 .. je nick doet al niet echt denken aan een speekwoordenspecialist te zijn .. ik zeg 15 in een dozijn .. heb ik nu gewonnen ??

    Login om te reageren
  58. JH zegt

    26 januari 2009 om 23:31

    Er zijn een paar Maybachs in taxi uitvoeringen voor een paar peperdure hotels gemaakt. Verder blijft de motor een ervaring apart. Op de autobahn is er niks leukers als tussensprintjes maken want van 160 – 240 vliegt dat ding gewoon. Enig nadeel: in de bochten wordt je wagenziek (bij de 62) omdat de achterkant een beetje een nasleep effect heeft als van zo’n verlengde autobus ;) En als je 250 met dit ding rijdt dan kan je bijna fluisteren en je verstaat mekaar nog, zo goed is’tie geisoleerd (en we reden toen zonder speciale isolatie bodemplaat!)

    Login om te reageren
  59. Graafke zegt

    29 januari 2009 om 08:56

    Kost als je hem herberekend op de BPM € 1.475.653,-! (BPM € 405.093,-)

    Login om te reageren
  60. diedjee zegt

    30 september 2009 om 08:16

    Jee, wat een slee!
    Overigens is bij het eerste plaatje het nummerbord prima leesbaar, bij de tweede foto is denk wat verkeerd gegaan, daar kan ik ‘m niet meer lezen…

    Login om te reageren
  61. Evert-Jan zegt

    30 september 2009 om 09:30

    Ik zie vaak vreemde reacties en gevoelens voorbij komen op AB.

    Laatst bij de nieuwe Bentley Mulsanne,
    Velen hier die zeuren over chineese koplampen.

    Deze Maybach reeks koplampen zijn pas cheap ogend!

    En voor de genen die het hebben over de Benz kwaliteit.
    Dan is het sneu voor de eigenaar maar zal deze
    overpriced limo over acht jaar toch ook roest blaren
    gaan vertonen, net als een S-Klasse van acht jaar oud.

    Login om te reageren
  62. 406_v6 zegt

    30 september 2009 om 09:49

    @Evert-jan,

    Jij hebt een roestende “S” ???
    Ken zat “S-sen” die >8jr zijn maar nog strak in de lak zitten.
    Probleem met roest is vaak het “onderhoud” (of het gebrek daaraan) door de eigenaar.
    Onlangs een Ouwdie A8 gezien met zo’n alu-spaceframe, dat was behoorlijk gecorrodeerd, oorzaak was niet verwijderd strooizout van de afgelopen winter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North