• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso

Auteur: appeltje, gepost 31 oktober 2008 om 13:22 – 38 Reacties

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso


Grote groepen mensen hebben ze lief, en grote groepen mensen moeten er niets van weten, maar één punt is wèl objectief vast te stellen, en dat is dat sommige modellen bijzonder veel waard zijn. De meeste bijzondere klassiekers zijn alsnog stukken minder waard dan een gloednieuwe Porsche of Bentley, maar een enkele schopt het zo ver dat zelfs in de afgelopen jaren de waarde nog is gestegen!

In het hart van Londen, voor The Berkeley, een hotel vlak bij Hyde Park Corner, stond gedurende een aantal dagen eens iets heel anders dan de daar gebruikelijke gloednieuwe Bentley’s, Aston-Martins en Mercedessen. Een Ferrari 250 GT Berlientta Lusso uit het begin van de jaren ’60. Dit was het laatste model uit de beroemde 250 serie, hoewel de 250 LM eigenlijk nog net iets later was, maar niet die 3,0 V12 voorin had liggen (behalve het eerste exemplaar). De Lusso had dat wel, het ging om een gedowntuned blok uit de 250 GTO dat in dit geval 250 pk leverde en door enkelen zelfs met de 290 pk uit de 250 GTO werd besteld. Overigens is de Lusso meer GT dan sportwagen, maar van een auto genaamd “Lusso” is ook niets anders te verwachten.. Op de eerste plaats is het dus een derivaat van de 250 GTE, wat juist weer de simpelste en minst kostbare 250 is. De auto stond op een chassis van 260 centimeter, waar bepaalde modellen op een kort chassis stonden (250 GT S.W.B. Berlinetta en California Spyder, 250 GTO, 250 LM), en bood dus nog voldoende ruimte voor twee (kleine) personen achterin. De zitpositie was wel iets achteruit gegaan ten opzichte van de 250 GTE omdat de daklijn anders was. Momenteel is de auto erg kostbaar en één van de weinige modellen die het investeren waar zijn, want enkele jaren geleden kostten Lusso’s een fractie van de huidige ruim-vier-ton! Het exemplaar van Steve McQueen werd vorig jaar geveild voor 2,3 miljoen dollar… Betaalbaardere klassiekers waren in dit artikel al te zien (300 SL Roadster daargelaten).

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso -foto Jim Appelmelk

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso -foto Jim Appelmelk

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso -foto Jim Appelmelk

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso -foto Jim Appelmelk

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso -foto Jim Appelmelk

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso -foto Jim Appelmelk

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso -foto Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB
  • Gespot - Gele Ferrari F12berlinetta is waanzinnig lekker

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

250, 250-gt, Ferrari, Gespot, Klassiekers, lusso

Vorig bericht: « Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, achterlichten II [bekend]
Volgend bericht: Last van de crisis? Koop een Murcielago voor € 37.500,- »

Lees Interacties

Reacties

  1. Peer zegt

    31 oktober 2008 om 13:26

    Mijn favoriete auto, bar none.

    Deze, een Facel Vega en een Espada en mijn collectie is compleet.

    Login om te reageren
  2. Breinstein zegt

    31 oktober 2008 om 13:27

    erg vet hoor, deze ferrari!

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    31 oktober 2008 om 13:32

    Prachtige auto. Maar wat een gruwelijke grote klokken in het midden.

    Login om te reageren
  4. Darahan zegt

    31 oktober 2008 om 13:33

    Die rare lip boven de neus.. Nee dank je wel.. Er zijn echt veel mooiere Ferrari klasiekers..

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    31 oktober 2008 om 13:36

    Oh my god… Da’s 1 van mijn favoriete Ferrari’s!

    Login om te reageren
  6. Kimi en Felipe zegt

    31 oktober 2008 om 13:40

    Wat een lijnen……….. mooier dan de lijnen van veel vrouwen;)
    Dit is een echte mooie klassieke Ferrari. Bella, bella!!!!

    Login om te reageren
  7. VonStroke zegt

    31 oktober 2008 om 13:42

    Gewoonweg schitterend!

    Login om te reageren
  8. jurrian zegt

    31 oktober 2008 om 13:46

    wat een prachtige wagen. maar die achterlichten, dat zouden ze tegenwoordig nog niet eens op pools aanhangertje schroeven, al heeft het wel wat en zou het zonder niet zo mooi zijn.

    Login om te reageren
  9. sebastianchubasco zegt

    31 oktober 2008 om 13:57

    tjeetje, moet die jaguar nou zo strak erachter…

    maar wat een uitzonderlijk mooi exemplaar zeg… ik dank god op mijn knieën voor de niet verchroomde borrani’s. kennenlijk een europese verzamelaar…

    de rondingen rond het voorspatbord zijn exemplarisch voor ambachtswerk, een directe samenwerkingsverband met de modellenmaker en de ontwerper. die rondingen worden bedacht met de handen en niet met het hoofd. daarom komen ze ook nooit zó mooi uit de computer.

    Login om te reageren
  10. Nijntje zegt

    31 oktober 2008 om 14:04

    Een woord, WOOW
    Machtige wagen !

    Login om te reageren
  11. Thomas zegt

    31 oktober 2008 om 14:07

    Oh god… Wat mooi. Moet je voorstellen, Zuid-Frankrijk, lekker zonnetje, raampje open, en Travelling riverside blues van Led Zeppelin op. Life!

    Login om te reageren
  12. Business zegt

    31 oktober 2008 om 14:11

    Hoe goed Led Zeppelin ook kan klinken, doe mij die V12 maar!

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    31 oktober 2008 om 14:13

    250 GT Berlinetta Lusso….?
    Vreemd.. Ik krijg spontaan trek in koffie. :D

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    31 oktober 2008 om 14:21

    Oh ja, btw is het niet 250 GT Lusso (zonder Berlinetta?)?

    Login om te reageren
  15. Lustigson zegt

    31 oktober 2008 om 14:33

    Een PLAA-TJE… :)

    Login om te reageren
  16. Yeelen zegt

    31 oktober 2008 om 14:34

    woaw
    it’s a classic!
    zet em maar voor de deur (jammer genoeg mag ik er pas over 5 jaar mee rijden, ben 13 :))

    Login om te reageren
  17. Granturissimo zegt

    31 oktober 2008 om 14:53

    Wat mij betreft een van de beste ontwerpen van Pininfarina, een van de mooiste Ferrari’s en daarmee een van de mooiste auto’s aller tijden.

    Login om te reageren
  18. Jules zegt

    31 oktober 2008 om 15:03

    Waarom kan Ferrari niet iets hiervan meenemen in hun huidige designs? De huidige modellen worden er niet beter op…

    Login om te reageren
  19. rikkon zegt

    31 oktober 2008 om 15:07

    Wil die meneer met die heeel goed opletten bij het uitparkeren?

    Login om te reageren
  20. rikkon zegt

    31 oktober 2008 om 15:07

    …met die Jag….

    Login om te reageren
  21. OELEWAPPERT zegt

    31 oktober 2008 om 15:41

    Een vriend van mij heeft deze ook en ik vond het altijd de lelijkste uit zijn collectie. Zelfs de Daytona vond ik mooier…

    Maar ja, hij is wel duur.

    Login om te reageren
  22. OELEWAPPERT zegt

    31 oktober 2008 om 15:42

    En inderdaad, volgens mij is zoals de Vlaeminck zegt GT Lusso, zonder Berlinetta.

    Login om te reageren
  23. joep zegt

    31 oktober 2008 om 16:06

    Auto’s als dit maken mij nostalgisch naar een tijd waarin ik nooit geleefd heb… Wat een tragiek toch…

    Login om te reageren
  24. edgar zegt

    31 oktober 2008 om 16:15

    Zeer zeer mooi! ik hou niet zo van de moderne ferrari’s maar de ferrari’s van die tijd zijn top!

    Login om te reageren
  25. Granturissimo zegt

    31 oktober 2008 om 16:36

    @Vlaeminck:
    Volgens mij heet ‘ie officieel 250 GT/L.

    @Jules:
    De neus van de California is niet verkeerd, verdient eigenlijk een mooie aflopende achterzijde.

    Login om te reageren
  26. vla zegt

    31 oktober 2008 om 17:23

    By the way: WALLPAPERS!! Ik smeek je! :P
    Goeie foto’s van een GT Lusso zijn hard to come by! Zijn dit trouwens al de foto’s die je nam? Van zo’n superduperallerzeldzame auto?

    @ Granturissimo
    Kan kloppen… Maar nu ik google op 250 GT Berlinetta Lusso, kom ik hetzelfde uit… Ik begin te twijfelen.

    Login om te reageren
  27. Jesper zegt

    31 oktober 2008 om 17:54

    OMG wat een absolute droomauto!! Who needs a DB5 :P
    Ik sluit me helemaal aan bij thomas, met zo’n auto zou ik hoogzomer naar Maranello rijden via St. tropez, Nice, en Monaco *zucht* :D
    Als ik ooit rijk wordt leg ik een Ferrari collectie aan, een van de beste investeringen op t moment! Wat nou ING?? Zo’n auto is over 20 jaar ruim 2x zoveel waard, zeg minstens 1mil!

    Enneh Appeltje: Zou ik alsjeblieft(!) wallpapers van deze en die 365gtb/4 mogen?? alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft!! :P

    Login om te reageren
  28. Doewap zegt

    31 oktober 2008 om 18:37

    Mooiste Ferrari ooit en de op 1 na mooiste auto ooit (alleen een DB4 GT Zagato is mooier). De eerste Ferrari die ik ooit kocht trouwens, de mijne was bordeauxrood. Alleen de deuren konden niet open, dat kan bij deze denk ik wel.

    Login om te reageren
  29. Doewap zegt

    31 oktober 2008 om 18:41

    @De Vlaeminck

    Google Afbeeldingen:

    Login om te reageren
  30. Doewap zegt

    31 oktober 2008 om 18:43

    Nog een voor mensen die hem niet mooi vinden:

    Login om te reageren
  31. Appeltje zegt

    31 oktober 2008 om 19:05

    @iedereen m.b.t. naamgeving van de auto
    Volgens mij is alles mogelijk, 250 GT/L, 250 GT Lusso, Berlinetta, etc. etc., het is en blijft een Berlinetta wat betreft koets, geen cabriolet oid.

    @ Jesper
    Jazeker, maar zoals ik in het artikel over de 365 GTB/4 al zei: stuur me maar een e-mail met je resolutie etc., dan maak ik ze wel voor je. jim_appelmelk at yahoo.com is het adres. Geldt ook voor andere mensen die graag wallpapers willen, gewoon mij e-mailen en je hebt ze bij wijze van spreken al ;)

    @Peer
    Facel-Vega, ook zo geweldig, wat was ik blij om die ooit nog eens te spotten, net als de Espada… En deze, maar ik heb al eerder een Lusso gezien (grijze en blauwe in de P.C. Hooftstraat, destijds nog niet zo kostbaar).

    Bedankt voor de reacties trouwens!

    Login om te reageren
  32. vla zegt

    31 oktober 2008 om 19:17

    @ Doewap
    :D Thanks a bunch!

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    31 oktober 2008 om 22:52

    Die neus vind ik echt drie keer niks, de rest daarentegen is prachtig! Gemiste kans, wat mij betreft. ;P

    Login om te reageren
  34. Klassiekerrally zegt

    1 november 2008 om 08:04

    Ferrari’s uit de tijd dat ze nog niet rond moesten komen van de verkoop van sleutelhangers en petjes: vergelijk dat eens met de modellen die ze tegenwoordig maken :yuk:
    Elke lijn, elk detail vind ik prachtig.
    Wat zou ik graag teruggaan in de tijd en als rijke playboy in zo’n speeltje langs de Middellandse zee rijden… La Dolce Vita!

    Login om te reageren
  35. RO zegt

    1 november 2008 om 10:44

    strak geparkeerd,
    die het investeren WAAR zijn????

    Login om te reageren
  36. Dink zegt

    1 november 2008 om 15:52

    Erg mooi, erg onbetaalbaar ook. Vergelijk eens met een GT3500 Maserati.

    Login om te reageren
  37. IPA35 zegt

    1 november 2008 om 22:25

    @Dink

    Dacht dat je deze wel had onder de 3 ton, niet veel meer als een nieuwe ferrari.

    Login om te reageren
  38. 1NteNSe zegt

    9 november 2009 om 17:27

    Juweeltje :O

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North