• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Franse auto’s

Auteur: appeltje, gepost 14 januari 2009 om 13:30 – 80 Reacties

Citroën SM - Foto Jim Appelmelk

Elk land heeft zo zijn karakteristieke trekjes. Wij zijn geïnteresseerd in trekjes die zich beperken tot de automobielindustrie. Zo staat Italië bekend om haar elegante designs, Duitsland om hun degelijkheid, Japan om technische innovatie, en Frankrijk… Om hun eigenwijze doch sierlijke auto’s, waarbij Citroën duidelijk de scepter zwaait.

Citroën SM

Om meteen met de deur in huis te vallen: de Citroën SM is één van de meest opmerkelijke voertuigen van Citroën. Natuurlijk zijn modellen als de M35 en de Bijou er ook nog, maar aangezien toch bijna niemand die kent doen we maar even alsof ze niet bestaan. Als je naar Wikipedia gaat en de definitie van een GT opvraagt, word je meteen al doorverwezen naar de SM. En wat we vorige week over GT’s lazen: comfortabele auto’s om lange afstanden snel mee af te leggen. Comfortabel? Ja, want je merkt drempels pas op in je binnenspiegel. Lange afstand? Ik kan me herinneren dat mijn oom op vakantie ooit pech had midden in een tunnel, maar anderhalve week geleden reed ze na een servicebeurt weer als een zonnetje. Dus: mogelijkerwijs ja. Snel? Eveneens. Voorin ligt een 2,9 liter V6 van Maserati met een maximum vermogen van 188 pk, en de massa van de auto is 1.520 kilo. Niet echt indrukwekkend, zou je zeggen. Maar in een mum van tijd zaten we op zo’n zesduizend toeren per minuut in de vijfde versnelling. De eigenaar van onder andere de twee afgebeelde SM’s heeft een SM trouwens ook nog verwerkt tot comfortabel meubilair.

Citroën SM - Foto Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto Jim Appelmelk

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3 Pagina4 Pagina5 Pagina6 Pagina7

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Gespot - De toekomstige favoriete auto van Nederlanders

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, clio, Gespot, Peugeot, Renault

Vorig bericht: « Officieel: Peugeot 3008
Volgend bericht: Gaat Jeep naar Renault-Nissan? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wollie zegt

    14 januari 2009 om 13:32

    Leuk topic, mooie foto’s.

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    14 januari 2009 om 13:39

    Helaas geen Delahaye… Verder natuurlijk weer top, vooral die SM’s!

    Login om te reageren
  3. Steven zegt

    14 januari 2009 om 13:43

    Blijft briljant die renault 5 turbo!

    Login om te reageren
  4. Willie zegt

    14 januari 2009 om 13:45

    Ik mis alleen Bugatti …

    Login om te reageren
  5. Sven zegt

    14 januari 2009 om 13:46

    Correctie, Matra Murena heeft de motor niet voorin liggen maar achter de stoelen als zogenaamde middenmotor.

    http://www.iwemalpg.com/Matra_Murena_engine.jpg

    Login om te reageren
  6. Antoon zegt

    14 januari 2009 om 13:47

    SM’s!! Wat een mooie auto is dat toch. Maarja als Cruijf er 1 koopt gaan we daar toch ook wel een beetje van uit :p

    Was laatst in Altenmarkt ( Oostenrijk ) en daar stonden diverse oude racers voor een rally ( natuurlijk geen fototoestel bij me op dat moment ). De echte brede 5 turbo is nog een tikje strakker als dit witte? exemplaar!

    Login om te reageren
  7. DonSei zegt

    14 januari 2009 om 13:48

    Prachtig die Citroën SM

    Login om te reageren
  8. Peter - Italia zegt

    14 januari 2009 om 13:49

    die Clio… daar had Clarkson zijn special brave pills voor nodig… :P

    “If’ it goes wrong, it gives in and your sitting in your own cloud of smoke, which is handy so nobody know’s it’s you”

    briljant gewoon.

    alleen de foto’s van de clio zijn overduidelijk iets anders genomen dan normaal… haast?

    Login om te reageren
  9. Renee zegt

    14 januari 2009 om 13:52

    De Clio en het “vijfje” trek ik wel. Maar de rest.. PFFFFF

    Login om te reageren
  10. VLS54 zegt

    14 januari 2009 om 13:52

    Ik zou me echt niet durven te vertonen in een Citroen SM. Wat een lelijk ding, excentriek dat wel, maar echt lelijk! Soms leer je auto’s te waarderen die je in eerste instantie minder mooi vond, maar door de historische waarde ervan begrijpt. Dit niet, lelijk, lelijk en nog eens lelijk…

    Login om te reageren
  11. Antonius86 zegt

    14 januari 2009 om 13:53

    ‘EI VSL’ Elvis in die Clio V6 :) !!!

    “De wegligging van de auto is indrukwekkend, hij kleeft fantastisch aan de weg, ook bij hoge snelheden in bochten.”

    Ik had van enkele mensen die zo’n auto hebben gereden dat de wegligging heel erg tegen valt… Maar ja, zelf nooit getest dus dan blijft het ook enkel speculeren.

    Login om te reageren
    • melcon zegt

      2 april 2012 om 07:14

      @Antonius86: wegligging is fenomenaal, kleeft echt goed aan de weg. Hij is wel ontzettend listig als je op de grens gaat rijden, bij 100% is alles oké, bij 100,1% sta je achterstevoren. Dan zit je overigens al op bochtsnelheden waar je op de openbare weg echt niet gaat komen tenzij je een steekje los hebt. Op 80% van zijn kunnen in bochtenwerk zit je al op vrij hoge snelheden.

      Login om te reageren
  12. AlexZjuH zegt

    14 januari 2009 om 13:58

    Mooie spots, ik mis alleen de Rallye Serie van peugeot nog, en dan voornamelijk de 205 1.3 Rallye op Carbs?

    Login om te reageren
  13. bob zegt

    14 januari 2009 om 13:59

    die Renault 5 GT turbo is zo graaf

    Login om te reageren
  14. Robertovicioro zegt

    14 januari 2009 om 14:01

    Doe mij die Renault Juvaquatre, ga ik daarmee op vakantie! Wat een gaaf ding haha ;)

    Login om te reageren
  15. Bipje zegt

    14 januari 2009 om 14:01

    Zijn die foto’s van die SM’s er misschien ook iets groter???? Prachtig!

    Login om te reageren
  16. xiran zegt

    14 januari 2009 om 14:09

    sven heeft gelijk,

    de motor van een matra murena ligt niet voorin maar op de achteras.

    Login om te reageren
  17. pt0x zegt

    14 januari 2009 om 14:09

    Ik heb een testrit gemaakt in de Clio v6 phase 1 (ben ooit aan het sparen geweest haha) en ik iedereen aanraden dit eens te doen, wat een heerlijke pure auto is dat zeg. en hij pla(n)kt idd heeel lekker op de weg.

    Heb een clio RS gehad die me eigenlijk nogal tegenviel maar als ik deze renaultjes sport zie voel ik die Franse Renault sport passie toch weer door mijn aderen gaan :)

    Login om te reageren
  18. Antonius86 zegt

    14 januari 2009 om 14:09

    @AlexZjuH

    En deze natuurlijk ook!!! ;)

    Login om te reageren
  19. Martin zegt

    14 januari 2009 om 14:13

    Niet alleen bugatti mist, maar ook Alpine Renault.

    Verder vind ik de phase 1 Clio V6 mooier dan de phase 2 (die blauwe).

    Login om te reageren
  20. Peter zegt

    14 januari 2009 om 14:40

    Nog een absolute top klassieke auto uit Frankrijk, de Facel Vega

    Login om te reageren
  21. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 januari 2009 om 14:40

    Jaaaa, het is weer woensdaaaaaaag!
    :D

    Leuke serie, sie SM’s zijn geweldig!!
    Vooral de ‘neus-kont’ foto, nummer 4, is fotografisch zeer fraai.
    Zo kun je goed zien hoe bijzonder ze zijn, net 2 ruimteschepen…

    Die Renault 5 GT is ook leuk!
    Herrinner me die Group B rallyes nog wel, waar het altijd de vraag was of je levend de finish haalde…

    Niet voor niets de bijnaam Coffin on Wheels!
    :?

    Login om te reageren
  22. BmwMPower zegt

    14 januari 2009 om 14:47

    Ik heb weinig met de Franse auto’s.
    Nu en vroeger. Alleen de Citro C6 kan ik erg waarderen.
    Iemand die me kan overtuigen dat Franse auto’s wel mooi zijn?

    Login om te reageren
  23. Appeltje zegt

    14 januari 2009 om 14:55

    @ de vlaeminck & willie
    Just you wait ;)

    @ sven
    oh ja, foutje… Kan gebeuren, niet goed ingelezen :D

    @VLS54
    Daar is het ook een SM voor, ik had hem ook al geplaatst in “Love it or hate it”, een WoDaSpoDa over auto’s die heel lelijk dan wel heel mooi worden gevonden. En inderdaad, de SM past daar precies in!

    @Antonius86
    Het is één van de weinige auto’s waar ik zelf iets over kan zeggen. Ik heb eens meegereden en een bocht nemen bij hoge snelheid deed hij indrukwekkend goed vond ik. Maar… Ik ben ook geen expert.

    @Bipje
    Kun je me mailen? Dan stuur ik ze wel wat groter op. [email protected] dus!

    @Peter-Italia
    Van die blauwe? Die zijn met haast en fel tegenlicht genomen. Ik stond te wachten bij Harrods met een felle zon tegenover me, dus ik heb echt geen goede foto’s kunnen maken van de Clio “Elvis”. Daarnaast is het daar nogal proppen op een zonnige zomernamiddag.

    @BMWMPower
    Tsja, hoe overtuig je iemand daarvan… Misschien met een Delahaye? Facel Vega? Ik vind ze schitterend, maar het is maar net waar je van houdt. Citroëns hebben grote groepen liefhebbers maar het verbaast me niets dat veel mensen ze erg lelijk vinden. Zo gaat dat bij Franse auto’s.

    Login om te reageren
  24. VonStroke zegt

    14 januari 2009 om 14:55

    Ooit wil ik met zo’n SM rijden. Lijk me een ervaring als geen ander te zijn. Een technisch pareltje.

    Jammer dat er geen Delahaye of Bugatti’s in het lijstje staan. Maar die kom je dan ook zelden of nooit tegen op straat. Dus het zij u vergeven. ;)

    Login om te reageren
  25. Riel zegt

    14 januari 2009 om 14:58

    Van de GT Turbo zijn een Fase 1 en een Fase 2 (afgebeeld) gebouwd, waar de Fase 1 minder opvallend was aangezien sideskirts ontbraken.

    Phase 1 heeft zeker sideskirts, echter lopen ze bij de wielrand niet over de zijskirts heen en de achterste skirts hebben ‘roosters’ :)

    http://www.carandclassic.com/uploads/new/216341.jpg

    Login om te reageren
  26. sansebastiano zegt

    14 januari 2009 om 15:03

    Mooi topic! De afgebeelde Sport Spider is een latere versie; de eerste versies werden zonder voorruit geleverd meen ik…! Hoe bedoel je harcore..

    Login om te reageren
  27. Civic_Owner zegt

    14 januari 2009 om 15:07

    Voor mij toch wel de sm…
    of nee de r5 gt turbo…
    of toch niet de clio v6…

    weetje ze mogen alle 3 voor m’n deur staan,tis te zeggen,als ik ze niet moet tanken :lol:
    dit is een knap artikel.

    Login om te reageren
  28. Civic_Owner zegt

    14 januari 2009 om 15:10

    btw,de grijze clio v6..
    mag wel eens gekuist worden,zie de foto waar je zijn embleem ziet…
    jeetje er hangt ewa vogelpoep aan/op,eikes

    Login om te reageren
  29. mrp zegt

    14 januari 2009 om 15:17

    Die foto van jou is ook een Phase 2 model, vandaar dat er sideskirts opzitten :)

    Login om te reageren
  30. mrp zegt

    14 januari 2009 om 15:17

    @Riel:

    Die foto van jou is ook een Phase 2 model, vandaar dat er sideskirts opzitten :)

    Login om te reageren
  31. Arco zegt

    14 januari 2009 om 15:20

    Meer info over de Renault 5 GT Turbo is er te vinden op http://www.5gt.nl & http://www.renault-tuning.nl

    @ Riel : vergeet ook niet dat de Pahse II van de 5 GT Turbo 120 pk had op een gewicht 849kg t.o.v. een Phase I.

    Voor plaatjes 5 GT Turbo Phase I : http://www.5gt.nl/images/b71f5612d2e6025296e83ddd4b4af4a9-4036_400x300.jpg

    Overigens mis ik wel een Citroen BX Sport in het rijtje “rare Fransen”. Evenals een Venturi.

    Login om te reageren
  32. mrp zegt

    14 januari 2009 om 15:20

    http://www.autoscout24.nl/AllImages.aspx?id=lflcq1hd1n1c

    De phase 1 turbo

    Login om te reageren
  33. r0el zegt

    14 januari 2009 om 15:24

    Toch wel weer mooi bevestigend om te zien dat er voornamelijk ouwe rommel uit dat land komt want blijkbaar volgens AB memorabel is ^^

    Login om te reageren
  34. laurens zegt

    14 januari 2009 om 15:29

    naar mijn weten is de matra altijd geleverd met de motor achterin;).

    Login om te reageren
  35. Tim zegt

    14 januari 2009 om 15:35

    @ MRP

    Dat is de Renault 5 Alpine. Niet de 5 GTT Turbo fase 1.

    Login om te reageren
  36. Lustigson zegt

    14 januari 2009 om 15:40

    De Renault Sport was inderdaad eerst voorruitloos. Door een of andere constructie op de plaats van de ruit, werd lucht wel over de inzittenden heen geblazen. Dus je hoefde geen helm of vliegeniersbril op.

    De oude Renault Clio Williams uit 1992 was overigens ook een mooi karretje. Donkerblauw met goudkleurige velgen. En de 150 pk sterke 2.0 16v was ook niet verkeerd in een auto van, wat zal het zijn, 1.000 kg.

    Overigens vind ik nog steeds de gaafste Franse auto de Renault Espace F1, met de 3.0 V10 Renault RS7 Formule 1-motor erin.

    Login om te reageren
  37. Arnoud zegt

    14 januari 2009 om 15:40

    Ja, ik mis de 205 1.3 Rallye ook wel. Evenals de T16.
    Alpine had ook wel vertegenwoordigd kunnen zijn met de A110.
    De Traction Avant hebben we natuurlijk al een paar keer gezien, maar een Citroën Ami is ook geinig. Iemand wel eens opgevallen hoeveel die lijkt op een Ford Anglia?
    En wat te denken van een Citroën HY? (De patatwagen) :)

    Login om te reageren
  38. Aquios zegt

    14 januari 2009 om 15:42

    Die groene SM lijkt heel veel op degene die ik wel eens in Deventer heb zien staan. Schitterende auto.

    Die renault clio v6 zijn mooi maar sterves duur. Veels te duur voor zo’n autootje vind ik.

    Login om te reageren
  39. johnny t-jet zegt

    14 januari 2009 om 15:42

    kan ook aan de leeftijd van de persoon liggen , die wordt nl. steeds lager en dus minder feeling voor dit soort autos.

    Login om te reageren
  40. Barra zegt

    14 januari 2009 om 15:48

    Fantastische wagens die Citroëns SM. Maar ik mis in dit topic toch een beetje de Peugeot 3008 :roll:

    Login om te reageren
  41. Barra zegt

    14 januari 2009 om 15:51

    En de Mega Track natuurlijk.

    Login om te reageren
  42. Timmie zegt

    14 januari 2009 om 15:58

    “Zo staat Italië bekend om haar elegante designs, Duitsland om hun degelijkheid, Japan om technische innovatie”. Tegenwoordig heeft iedereen een mix van dit alles. Tuurlijk is dat te verwachten, aangezien elke constructeur alles doet om in de kijker te lopen.

    Login om te reageren
  43. adinsx zegt

    14 januari 2009 om 15:58

    [quote]De afgebeelde blauwe Clio is een Phase II, gebaseerd op de derde generatie Clio (van de eerste generatie Clio was geen V6, wel een Williams).[/quote]

    Eh.. nee hoor, niet de derde generatie, maar de phase2.

    Je hebt Clio I, II, III (huidige)
    en van de Clio II heb je de ph1, ph2 en ph3 (ook wel RS182 2004-2005)
    Van de V6 is er alleen de ph1 en ph2 geweest.

    Login om te reageren
  44. Timmie zegt

    14 januari 2009 om 16:00

    Inderdaad, de Espace F1 was nogal een auto… Van de Ford Transit bestaat er ook zo’n variant (Ford Transit Supervan 3), met 730 pk: buitensporig grote luchthappers aan de zijkant…

    Login om te reageren
  45. adinsx zegt

    14 januari 2009 om 16:00

    Even mezelf verbeteren :P

    [quote]Eh.. nee hoor, niet de derde generatie, maar de phase2.[/quote]

    Ik bedoelde de phase2 van de 2e generatie. Dus Clio II ph2 V6, dat is de blauwe.

    Login om te reageren
  46. Theo zegt

    14 januari 2009 om 16:01

    Erg leuk stuk! Maar een Matra Murena met de motor voorin? Volgens mij zit de motor zowel bij de Bagheera als bij de Murena achterin.

    Login om te reageren
  47. Martijn zegt

    14 januari 2009 om 16:02

    @mrp dat is geen super-5 maar het eerste model renault 5, niet de phase 1 die er hier bedoeld word. Waar jij naar linkt is een alpine turbo, maar een phase 1 r5 gtt heeft dezelfde carroserie als de witte phase 2 die je bovenin ziet.

    Login om te reageren
  48. Antonius86 zegt

    14 januari 2009 om 16:15

    @ Appeltje,

    Zie, een en al speculaties dus. Toch maar even zelf een keer de mogelijkheid creëren om die auto te kunnen beoordelen, praten we daarna verder ;)

    Login om te reageren
  49. Frederik zegt

    14 januari 2009 om 16:27

    Een beetje jammer dat de SM’s alleen in ingezakte toestand zijn gefotografeerd. Hier twee mooiere foto’s:

    Login om te reageren
  50. Frederik zegt

    14 januari 2009 om 16:30

    En ik mis de CX :-)

    Login om te reageren
  51. donkeyKONG zegt

    14 januari 2009 om 16:37

    @frederik
    die staan (alweer) ergens langs de weg met een opgeblazen turbo;)

    Login om te reageren
  52. Doewap zegt

    14 januari 2009 om 16:50

    De allermooiste SM was een 4 deurs:

    Login om te reageren
  53. W!d zegt

    14 januari 2009 om 16:52

    Een collega gebruikt de Matra als dagelijks vervoermiddel. Roest niet vanwege 1 van de modellen die speciale behandeling kregen. Ook zit er een doodnormale en simpele renault motor in..

    Login om te reageren
    • melcon zegt

      2 april 2012 om 07:17

      @W!d: is zo’n murena niet van polyester?

      Login om te reageren
  54. Tombnolz zegt

    14 januari 2009 om 16:53

    Moet nog even bekomen van de adembenemende SM-combo…

    Login om te reageren
  55. Fre zegt

    14 januari 2009 om 17:07

    @ 2e foto clio v6:
    ik wist niet dat elvis er een had?!

    Login om te reageren
  56. dutchsmdriver zegt

    14 januari 2009 om 17:52

    Leuk hoor dat onderwerpje over de sm! Maare… een paar foutjes:

    De sm heeft standaard een 2,7 liter V6 van Maserati, alleen de automaat heeft een 3,0 liter. De 2,7 heeft 170 pk, en met injectie 178. Een 3,0 automaat heeft 180 pk. Er zijn een paar handgeschakelde Sm’s met 2,9 liter motor. USA Sm’s hebben wat minder vermogen: de 2,7 zo’n 160 pk, de 2,9 max 170 pk. Een juist gereviseerde 3,0 liter motor (2965 cc) kan tot 210 pk halen zonder tuning.

    Login om te reageren
  57. estingo zegt

    14 januari 2009 om 18:09

    Wijs!! dikke Talbot Matra Murena, mocht je dit een koele auto vinden, kan je hier even kijken: http://www.carjoy.nl

    De middenmotor heeft een karakteristieke eigenschap en rijd geweldig! ook roest deze niet .. ach ja lees het zelf maar op die site mits je het de moeite waard vind.

    Mijn droomauto iig en betaalbaar!

    als je hem niet snel genoeg vind, wat ik begrijp, kan er een alfa v6 motor in van het type 165 of een 1.9 gti motor van peugeot!

    na ja Super dat deze auto een keer wordt belicht!!!!

    Login om te reageren
  58. RenesisHP zegt

    14 januari 2009 om 18:24

    @Civic_Owner.

    Volgens mij heeft die grijze Clio een stukje autobahn gezien. ;)

    Login om te reageren
  59. Timmy zegt

    14 januari 2009 om 18:33

    Zonde dat er geen renault alpine le mans tussen zit. De gast waar ik voor de werkbussen regelmatig onderdelen gaat halen heeft er zo eentje. Ook een heel ferme renault. Vind ik nog leuker dan een clio V6 hoewel dat ook de mooiste van deze reeks was.
    Heb het wel voor een “klein” licht ding met veel maar niet te veel vermogen.

    Login om te reageren
  60. Timmy zegt

    14 januari 2009 om 18:34

    Oke die auto onderdelen gast heeft er 2. Een le mans en een gewone alpine a310

    Login om te reageren
  61. EJS zegt

    14 januari 2009 om 19:00

    Grappig, mijn vader had tot een jaar of 7 à 8 terug een 404 Berline, in het donkergroen, met 2 liter dieselmotor als ik me niet vergis. Prachtige wagens! Niet vooruit te branden die diesels, en de pomp van de motor was zo slecht dat die echt om het half jaar vervangen moest worden, en roesten als ik weet niet wat, ondanks het binnen staan, alleen naar buiten mogen bij mooi weer etc. Uiteindelijk ging de auto weg omdat er zulke grote gaten in de bodem zaten dat hij niet meer door de apk kwam en de kosten om het te repareren te hoog werden..

    Login om te reageren
  62. Dirk zegt

    14 januari 2009 om 19:40

    Prachtige auto die sm, jammer genoeg op een slecht tijdstip op de markt gekomen namelijk in volle oliecrisis in de jaren zeventig.
    Daardoor zijn er weinig verkocht geweest en is een goed exemplaar nu onbetaalbaar geworden.
    Persoonlijk bezit ik een ds van bouwjaar 1970 met amper 41000km op de teller die ik ieder jaar zonder probleem laat keuren.
    De DS werd ontworpen in 1955 en dat is op gebied van rijplezier niet geevenaard.

    Login om te reageren
  63. Vive la FRANCE! zegt

    14 januari 2009 om 21:00

    Aaaaah! Wat een mooie auto’s! Heel erg bedankt voor dit artikel!

    Franse auto’s ontkrachten trouwens ook Italië en Japan: elegantere en innovatievere auto’s ken ik niet!

    Login om te reageren
  64. lincoln zegt

    14 januari 2009 om 21:22

    wowowowowow .. dat SM duo .. wat een super combi ..
    oker en blauw .. je kan het niet verzinnen ..
    dat MOET je perongeluk tegen komen ..

    Login om te reageren
  65. Dennis zegt

    14 januari 2009 om 22:27

    Hee wat vet dat er foto’s van mijn auto bij staan:D De Renault 5 GTTURBO!!! Alleen de fase 1 heeft bijna dezelfde bodykit (kleine details) en is orgineel niet in kleur gespoten.

    Login om te reageren
  66. Bob zegt

    15 januari 2009 om 00:59

    Ik weet nog een SM te koop voor 13.5k .. maar gezien dat de onderdelen een beetje schaars zijn aan deze kant van de plas .. niet echt de moeite waard.

    Login om te reageren
  67. Igor zegt

    15 januari 2009 om 10:35

    Schitterend die foto’s van die SM! Zijn er wallpaper-formaat afbeeldingen van? Zou echt heel relaxt zijn!

    Login om te reageren
  68. Herke zegt

    15 januari 2009 om 19:42

    Zien er zeker goed uit die 2 SM’s! een echt citroen design in die tijd.

    Login om te reageren
  69. maikel zegt

    15 januari 2009 om 21:32

    als je een stuk maakt verdiep je dan aub eerst even in de auto’s
    een matra talbot murena heeft een middenmotor en was in die tijd de wagen met de laagste cw waarde en had een laag gewicht daarom had hij ook niet meer dan 142pk nodig

    Login om te reageren
  70. Moge Maarten zegt

    15 januari 2009 om 21:53

    Zoals een collega van mij zei toen er een Clio Phase I aan kwam gereden: Ook niet handig dat de portiervakken aan de buitenkant van de auto zitten… En daarna vond ze die uitlaten ook wel erg op een stopcontact lijken… Vrouwen en auto’s…

    Login om te reageren
  71. laurens zegt

    16 januari 2009 om 10:24

    der rijd in de achterhoek een rode matra Talpot rond met een Alfa V6 3.0 liter motor rond. ik heb er foto’s van, die komen eraan. aangezien het franse blokje niet tegen veel kilometers kon. is die Alfa een goede vervanger.

    Login om te reageren
  72. Chrome zegt

    17 januari 2009 om 14:51

    De SM…erg mooi inderdaad.
    Johan kruijf heeft em trouwens gekregen van Citroen!!
    Interieur ook erg mooi:

    Mis inderdaad ook de CX turbo in het lijstje…

    evenals de Panhard ct24, renault alpine. Lijstje zal wel groter worden..

    Login om te reageren
  73. Citrofiel zegt

    17 januari 2009 om 16:59

    Ik heb er lang op moeten wachten, maar nu Franse auto’s. :D Hopelijk komen er nog vele delen.
    Verwacht maar een mail van me, Jim. ;)

    Login om te reageren
  74. fijat zegt

    4 maart 2009 om 09:47

    ik heb een 404 coupe in het wit!

    Login om te reageren
  75. René zegt

    13 september 2009 om 15:54

    De citroen SM is indrdaad een mooie verschijning.
    MAAR als je echt voor een aparte sportieve auto wil gaan dan kies ik toch de MATRA.

    Heb zelf de Bagheera gehad(2x) en daarna twee maal de Murena!!
    Schitterende auto’s met een Formule 1 verleden(Jackie Stewart)
    De Murena was zijn tijd ver vooruit (de eerste productieauto met een thermisch verzonken carrosserie!!)
    DUS NIET ROESTEN!!!! Dat was wel het geval bij zijn voorganger de Bagheera.
    Kortom mijn droomauto is en blijft de MATRA….
    Jammer dat deze zo ondergewaardeerd is!!!

    Login om te reageren
  76. dodge zegt

    24 maart 2010 om 19:27

    De Renault Clio V6 (zowel ’00 als ’03) is vet.
    De Spider trouwens ook.

    Login om te reageren
  77. Mavada zegt

    30 maart 2010 om 10:02

    Voor de liefhebbers van de hierboven besproken Peugeots 404: er komt binnenkort een prachtig boek uit over dit wonder met de vinnen. Monnikenwerk van Wim Noorman,heeft er jaren aan gewerkt, respect hoor!: http://bit.ly/aWGlIy

    Login om te reageren
  78. Gerard zegt

    27 juli 2010 om 16:51

    De motor van de Matra Murena is een middenmotor en ligt dus niet voorin
    Matra- eigenaar :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North