• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Ginetta G34

Auteur: robbie, gepost 22 februari 2009 om 18:04 – 35 Reacties

Ginetta G34


Ginetta, huh wat is dat nou weer? Ginetta is een kleine Britse autofabrikant die vooral actief is op het circuit en daarnaast ook nog eens wat auto’s bouwt voor de openbare weg. Autojunkbezoeker stijn007 spotte deze lichtgewicht Brit op Spaans kenteken in Antwerpen.

De G34 werd gebouwd in 1996 en was voorzien van een 2.0 viercilinder van Volvo met 190 pk en 280 Nm. Ondanks het beperkte vermogen zijn de prestaties toch wel lekker: 0-100 in 5,4 seconden een een topsnelheid van bijna 250 km/u. Zo zie je maar weer dat je geen honderden pk’s nodig hebt om een beetje vooruit te kunnen komen. In totaal schijnen er maar een stuk of 16/17 gebouwd te zijn.

Ginetta G34

Bekijk alle foto’s HIERRR. Nog meer foto’s van dezelfde auto HIERRR.

PS Klik op de foto’s voor een groter exemplaar.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera
  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, ginetta, Lichtgewicht

Vorig bericht: « BMW toont 3 Serie GT Concept in Frankfurt?
Volgend bericht: Video: Clown Bassie koopt een nieuwe auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    22 februari 2009 om 18:07

    hoe weinig weegt het wel niet?

    Login om te reageren
  2. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    22 februari 2009 om 18:13

    Wat is dat?? Lijkt wel een kruising tussen een Mx-5 en een oude Aston-Martin.

    Login om te reageren
  3. Franco zegt

    22 februari 2009 om 18:16

    @Yeelen,

    Vast een kilootje of 750 a 800!
    Enne, ik vergis me…of komen die achterlichten van een (sl)Opel Kadett C-type (gebouwd van 1973 tot 1979)???

    Wel jammer dat Ginetta niet echt in het gat kan duiken, wat is achtergelaten door TVR… :(

    Login om te reageren
  4. joeri zegt

    22 februari 2009 om 18:23

    Niet Brussel maar Antwerpen.
    -edit: je hebt gelijk, ff aangepast-

    Login om te reageren
  5. robin zegt

    22 februari 2009 om 18:23

    opvoere!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    22 februari 2009 om 18:25

    hoe komt het dat Ginetta niet zo bekent is ??

    laat me raden .. door de Amerikanen ..

    Login om te reageren
  7. quanti zegt

    22 februari 2009 om 18:29

    Ik heb die in wijnegem (belgie) gespot, is een belg die in spanje woont, die had net een lichte aanrijding met vluchtmisdijf gehad, ik was toevallig ook in het politiebureau om parkeerschade aan te geven. er was een kras te zien net boven het rechter achterwiel.

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    22 februari 2009 om 18:38

    Die neus doet mij denken aan de mx5 na een anabolenkuurtje.
    Best wel gekkenwerk.

    De performance is natuurlijk totaal niet mogelijk voor de alwetende pk-freaks. ;)

    Login om te reageren
  9. Geert Schoots zegt

    22 februari 2009 om 18:46

    Als ik me niet vergis zijn Ginetta’s ook kitcars, dus om zelf te bouwen. Ik heb ooit een G33 gezien, hele aparte barebone auto’s.

    Login om te reageren
  10. B100 zegt

    22 februari 2009 om 18:48

    @franco
    Bijna raak, 810 kg.
    Heb ik ff gegoogled, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    22 februari 2009 om 18:55

    Dit is het resultaat als je Lotus met TVR kruist. Helemaal goed/fout dus. :D

    Login om te reageren
  12. sanderr zegt

    22 februari 2009 om 18:57

    De voorkant is wel mooi, met die mistlampen.
    De achterkant daarintegen :|

    Login om te reageren
  13. Jesper zegt

    22 februari 2009 om 19:22

    @ Franco: Scherp! Ik heb ‘m ff vergeleken met wat foto’s van een Kadett C, en dat klopt indd. Ginetta kocht toendertijd waarschijnlijk in bij Vauxhall ;)

    Gaaf autootje, absoluut! Inderdaad net of een MX5 en een V8 Vantage frontaal op elkaar zijn gereden! Het heeft ze allebij goed gedaan :P
    Mijn persoonlijke favoriet blijft de Ginetta G4!

    Login om te reageren
  14. feanfan zegt

    22 februari 2009 om 19:29

    geinig karretje.

    Login om te reageren
  15. Teo zegt

    22 februari 2009 om 19:29

    Met mazda mx-3 koplampen volgens mij

    Login om te reageren
  16. Jip zegt

    22 februari 2009 om 19:37

    In 5.4 seconden naar de 100 kan volgens mij echt niet!

    Login om te reageren
  17. Vinny_93 zegt

    22 februari 2009 om 19:39

    @Teo
    Ja klopt, ik ken iemand met een MX3, 1.8V6. Hij heeft hem alleen wel opgevoerd, het arme ding
    Met 2 Turbo’s. 230PK. Best sneu.

    Login om te reageren
  18. Superflip zegt

    22 februari 2009 om 19:46

    Ik had jaren terug een garage om de hoek die Ginetta’s in elkaar zetten. Heb toen de kans gehad om op de openbare weg én op het circuit mee te rijden inverschillende Ginetta’s.

    Geweldige kitcars voor niet al te veel geld. Maar voor zijn luxe moet je het niet doen!

    Login om te reageren
  19. Superflip zegt

    22 februari 2009 om 19:49

    En die eerste reeks foto’s is genomen in de Graaf van Egmontstraat en de 2e reeks op dat kleine parkingske van de Wezenberg op de hoek. Ik kom er elke dag voorbij :)

    Login om te reageren
  20. Superflip zegt

    22 februari 2009 om 19:50

    En wil het nu lukken dat mijn vriendin gisteren nog In de wereld van Kocagne gaan eten is :D (Schitterend restaurant trouwens)

    Login om te reageren
  21. BAAP zegt

    22 februari 2009 om 20:03

    @ Jip,

    wel als ie 810 kg weegt en 190 pktjes heeft….

    dat gaat errug hard vooruit!!!

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    22 februari 2009 om 20:30

    Een van de producten van een nog steeds springlevend klein autofabriekje in Groot Brittannië.
    Heerlijke auto’s! Ik wil een G50!

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    22 februari 2009 om 20:49

    @Vinny_93.

    Die klinken zo lekker(zonder turbo’s) met een open uitlaat. Een heel erg mooi 6cilinder geluid.

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    22 februari 2009 om 20:50

    @Jip.

    Denk eens aan de performance van een Lotus Elise met Toyota motor. :P

    Login om te reageren
  25. rick zegt

    22 februari 2009 om 20:59

    mx5 owner denk eens aan een mxwijf rijder die bruinebonensoep heeft gegeten dan heb je pas een performance

    Login om te reageren
  26. wouterjeuring zegt

    22 februari 2009 om 21:01

    waarom kent bijna niemand dit merk.

    ik was laatst bij Speedon, dat is zo’n zaakje in Dronten waar ze allemaal westfields, tigers, ginettas en andere kitcars verkopen. daar hadden ze er ook zo eentje staan, maar dan zonder die schijnwerpers op de voorkant en met een mooiere achterkant….

    laag gewicht+vermogen=LOL

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    22 februari 2009 om 21:09

    @rick.

    Ik kan daar wat bij voorstellen.
    http://www.youtube.com/watch?v=PvxMSPNnzT4

    Login om te reageren
  28. stijn007 zegt

    22 februari 2009 om 21:26

    Mijn spot!
    Het is inderdaad een raar autotje!
    Zeker de achterkant.

    Login om te reageren
  29. gogogomagazine.com zegt

    23 februari 2009 om 14:06

    Echt briljant ziet deze er niet uit, dan liever een Ginetta G10 voor mij:

    Login om te reageren
  30. gogogomagazine.com zegt

    23 februari 2009 om 14:10

    Of een G12 natuurlijk:

    Login om te reageren
  31. edgar zegt

    23 februari 2009 om 16:23

    eerste foto doet me meer aan een mx5 gekruist met een BMW Z8!! soort van dezelfde mistlamp positie. maar die G12 van gogogomagazine.com is ook gewoon lijjp (foute spelling inderdaad ;-) )

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    23 februari 2009 om 19:20

    Ginetta is goed bezig: ze brengen de G50 naar Amerika. Twee stuks zullen worden ingezet tijdens de Sebring Endurance Challenge.

    Login om te reageren
  33. Midas zegt

    23 februari 2009 om 22:22

    Leuke auto’s, maar dan moet je niet mistlampen op een dergelijke debiele plaats monteren. Los van het feit dat ze wettelijk te dicht op elkaar staan, dus mag niet.
    Ik ga 3/4 mei naar Stoneleigh waar de Ginetta club zal staan, maar ook nog 4000 andere kitcars. Dat wordt smullen!

    Login om te reageren
  34. Klassiekerrally zegt

    23 februari 2009 om 23:15

    @ Midas: plaats je foto’s op autojunk? Ben wel heel benieuwd!
    Enne… Je rijdt een Midas?

    Login om te reageren
  35. Eqaulo zegt

    11 mei 2009 om 21:47

    @autoblog

    specs zijn verkeerd deze wagen is van een klant van een bevriende garage, er zit namelijk geen volvo 2liter viercilinder in, in deze zit een rover 3.9V8 motor met 200pk+++ standaardmotor! en er rijden er slechts een stuk of 7 van rond die gehomologeerd zijn voor op de weg. Machtige wagen met een enorme rijsensatie :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North