
Even een Ferrari / Porsche / Lamborghini balansmomentje op Autoblog. Er is namelijk een erg fijne combinatie van American Muscle gespot.
In Den Haag sierden twee Corvettes en een Pontiac GTO onlangs het straatbeeld. Er vanuit gaande dat het rijtje geheel origineel is staat hier om en nabij de 1200 pk aan de stoeprand. De Corvettes zijn natuurlijk niet geheel onbekend, de Pontiac GTO is het drielingbroertje van de Holden Monaro en Vauxhall Monaro VXR. Dikke vette schreeuwende pk’s uit motorblokken van een litertje of zes die niks anders willen dan rubber branden.
Dit bijzondere setje werd door seegie gespot en hij zette een leuke serie foto’s daarvan op Autojunk. Thanks Seegie!





-edit: check!-
Die GTO staat daar standaard toch Seger? De rest is denk ik incidenteel?
De C5 blijft wel mooi.
@OJSpots, deze staan er altijd. Alleen niet heel vaak samen buiten.
OT: Leuke wagens, fiets er elke ochtend langs!
Die C6 400Pk + C5 450 + GTO 333 = geen 1200
@The360box: 1183 is om en nabij de 1200 pk ;)
OT De C6 is m’n favoriet hiertussen, het gebeurt niet vaak dat de nieuwste wint bij mij.
@The360box: wtf? die C6 is een LS2(404pk) of een LS3(437pk), die C5 is een LS1(350 pk) en die GTO is aan de hoodscoops te zien ook een LS2(404pk) hoe kom je in godsnaam aan 333pk met de GTO?
@The360box:
C6 400pk
C5 350pk
GTO 350 of 400pk
1150pk dus in het gunstigste geval.
@carmasterr: Ja, ik besefte t pas na de reactie
Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen de C6 en de GTO.
De C6 is sneller en heeft betere handling.
Maar een GTO is gewoon een oldschool musclecar, dus dat kan niets meer dan lol opleveren!
Weet iemand of je zomaar met kenteken sticker (zie voorzijde) mag rondrijden? Dacht dat onze Koos dat niet zo leuk vond…
Leuk dat mijn auto’s gespot zijn!!! @allesitaliaans: een kentekensticker mag officieel niet, maar ik vind het zonde om gaten in de bumper te boren en heb ervaren dat de gemiddelde agent er niet op let, want heb nog nooit een bekeuring gehad. Over de pk’s : de C5 is niet helemaal standaard meer, die heeft vanaf de cats een Bassani uitlaatsysteem en een speciaal luchtfilter modificatie, daar is ongeveer 24 pk bij gekomen (374 pk) de GTO en de C6 zijn beide voorzien van een LS2 6.0 V8 motor, 400 pk (volgens Europese normen 404 pk) Het zijn trouwens allemaal automaten, C6 met flippers. De GTO en C5 zijn tot 200 even snel daarna gaat de C5 uitlopen, maar de C6 is een stúk sneller (in ieder geval sneller dan een R8). Met de C5 heb ik op de GPS in Duitsland 290km/h gehaald en met de C6 311km/h
Greetz Randy
@randylsxcorvette: haha mooi verhaal erbij altijd leuk! Als u de foto’s zou willen hebben kan ik ze altijd naar u mailen :) mooie collectie!