• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Mercedes-Benz CLC (C-klasse Sportcoupé)

Auteur: Dennis, gepost 24 augustus 2007 om 23:58 – 41 Reacties

Mercedes C-klasse Sportcoupé spyshot


Zie hier de nieuwe Mercedes C-klasse Sportcoupé die door het leven zal gaan als CLC. Nu nog strak gehuld in een latex pakkie, maar hoe zijn smoel eruit komt te zien, zal geen verrassing zijn. Die wordt weer gelijk getrokken met de huidige C-klasse.

Er verschenen al eerder impressies van hoe de nieuwe Sportcoupé (lees: CLC) er uit zou kunnen zien en ik ben dan ook vooral benieuwd naar de vormgeving van de achterkant. Het motorenaanbod zal voor het grootste gedeelte gelijk zijn aan dat van de normale C-klasse, maar ik denk niet dat we ook de brute 6,2 liter V8 uit de C63 in de CLC hoeven te verwachten. De CLC staat voor 2008 in Genève op de agenda (via).

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

c-klasse, clc, Mercedes, spyshot

Vorig bericht: « Autoblogtip: Mercedes, neem Busta Rhymes mee naar Frankfurt!
Volgend bericht: Volvo V70 en XC70 door Heico »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stancke zegt

    25 augustus 2007 om 00:07

    Verschil met de andere C-Coupé?

    Login om te reageren
  2. Simon zegt

    25 augustus 2007 om 00:08

    Ik weet het nog zo net niet over die AMG. Kijk eens naar de velgjes onder dit model?

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    25 augustus 2007 om 00:09

    @Stancke: Dezelfde vraag kun je bij de nieuwe C-klasse sedan stellen. Niet ineens een hele andere auto, maar gewoon vernieuwd.

    Login om te reageren
  4. RA999 zegt

    25 augustus 2007 om 00:10

    @Stancke
    Welke andere C-coupé?

    Login om te reageren
  5. Paragon zegt

    25 augustus 2007 om 00:12

    hmmm… voorkant ok.

    Maar de achterkant zal wel weer bagger worden zoalas bij het vorige type. Je zou er een mooie, vloeiend gelijnde coupe van kunnen maken. Maar ja, mooi schijnt al jaren niet meer het devies te zijn autoland :'(

    Login om te reageren
  6. Stancke zegt

    25 augustus 2007 om 00:14

    @RA999:

    met deze:

    Alhoewel er nog veel verpakking af moet van die andere

    Login om te reageren
  7. Tinos zegt

    25 augustus 2007 om 00:30

    Ik snap niet dat hiermee doorgaan. Net als de bmw e-serie compact, was ook zo’n zielig model. Ja, je rijdt bmw dan wel mercedes, maar er mist wat. Namelijk: de auto!

    Login om te reageren
  8. RA999 zegt

    25 augustus 2007 om 00:32

    @Stancke
    ik snap welke je bedoeld, en het verschil zei Dennis net al ;)

    Login om te reageren
  9. binkie zegt

    25 augustus 2007 om 00:46

    hey grappig, een Mercedes Astra :)

    Login om te reageren
  10. Quattro zegt

    25 augustus 2007 om 01:06

    Ik had wel liever de achterkant even gezien! De voorkant had ik wel zoiets verwacht (niet negatief bedoelt!).

    Login om te reageren
  11. KoboC zegt

    25 augustus 2007 om 01:46

    Volgens mij wordt dit wel weer een mooie auto. Ik hoop wel dat ze een beetje minder glas in het dak van deze verwerken. Ik vind dat mercedes de goede kant op gaat! Nu alleen nog stoppen met de productie van de a- en de b-klasse en smart ter adoptie op internet zetten!

    Login om te reageren
  12. speedlimit zegt

    25 augustus 2007 om 02:19

    @ binkie

    Precies ja dacht ik ook al…mercedes gebruikt nogal veel de koplampen van ’n astra G in hun nieuwe modellen.

    Login om te reageren
  13. slk zegt

    25 augustus 2007 om 06:36

    Ik dacht dat deze auto uit productie ging.

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    25 augustus 2007 om 08:24

    Ik hoop dat ‘ie redelijk dicht bij de impressie blijft. Anders wordt ’t wel een vreselijk suffe bak…

    Login om te reageren
  15. Rob USA zegt

    25 augustus 2007 om 09:20

    Blijft een lelijk ding en ik vind het echt een vrouwen auto.
    En al die afkortingen word ik ook helemaal gek van CL,CLK,CLC,CLS,C,CLFUCK
    nee dat staat mij al tegen bij de meeste Duitse auto’s, ik voel niks extra bij deze
    letters !!! Nee geef mij maar echt mooi imposante namen als Mustang , Charger,
    Viper,Chevelle,Thunderbird,Firebird enz enz heb ik meer mee en klinkt veel lekkerder toch ??? En dan heb ik het nog niet eens over de auto’s die bij die namen horen,die vind ik ook meer gevoel geven !! Maar ja dat is persoonlijke smaak. :)

    Login om te reageren
  16. ananas zegt

    25 augustus 2007 om 10:34

    dacht dat ze geen C sportcoupe meer gingen maken:s

    Login om te reageren
  17. bramwillemse zegt

    25 augustus 2007 om 10:36

    die achterkant lijkt hetzelfde te blijven wat lijnenspel en proporties, erg jammer want vind t een beetje een mislukte auto a la BMW 3 Compact

    Login om te reageren
  18. greg zegt

    25 augustus 2007 om 10:39

    @Rob USA
    Er zit een logica in de typebenaming van Mercedes. Als je die eenmaal door hebt is er niets aan de hand.

    Van A tot S-klasse lopen de auto’s op in de segmenten. A is de Baby Benz, S is de limousine.

    De CL is altijd een coupe variant geweest van de S-klasse. Vaak met exact dezelfde motoren, onderstel enz.

    De SL is de sportwagen in de familie. De SLK en nu dus de CLC zijn de kleine broertjes van de SL en C-klasse, De CLK is een coupe versie van de E-klasse en de CLS is gewoon een geval apart.

    Huistuner is AMG. AMG is onderdeel van Daimler. De grootste aftermarket tuner van Mercedes is Brabus. Na Brabus volgen Kleeman en Carlsson.

    Login om te reageren
  19. R. zegt

    25 augustus 2007 om 11:06

    Mercedes, maak aub een andere achterkant…..

    Login om te reageren
  20. Chief_S5 zegt

    25 augustus 2007 om 12:04

    De achterkant moet idd heel anders dan het vorige model (die ik ontzettend goedkoop vond ogen..). Hoop dat ze er wat moois van maken net zoals de C-Klasse Sedan! :)

    Login om te reageren
  21. DAT zegt

    25 augustus 2007 om 12:07

    @greg
    Ja prima, maar wat is nu de logica?

    Login om te reageren
  22. Tom zegt

    25 augustus 2007 om 12:12

    deze impressie is wel erg mooi…vind ik

    http://static.autoblog.nl/images/wp/mercedes_sportcoupe_old_impression_cwwcardesign.jpg

    Login om te reageren
  23. Miguel zegt

    25 augustus 2007 om 13:15

    Hopelijk niet zo lelijk als de vorige

    Login om te reageren
  24. tibor zegt

    25 augustus 2007 om 13:22

    de huidige(vorige) vind ik een van de lelijkste auto’s ooit gemaakt en een vriend van ons heeft er een gehad en hij heeft er alleen maar problemen mee gehad

    Login om te reageren
  25. mashell zegt

    25 augustus 2007 om 13:35

    Als je dit gecamoufleerde model bekijkt dan lijkt het wel of het gewoon de huidige SportCoupe is met alleen het front van de nieuwe C-klasse.

    Login om te reageren
  26. Mercedes - Jellinek zegt

    25 augustus 2007 om 14:21

    Eén woord:
    Klasse

    Login om te reageren
  27. Slager Korrel zegt

    25 augustus 2007 om 16:32

    A, B, C, E, S
    CLC, CLK, CLS, CL
    SLK, SL, SLR
    R, ML, G, GL

    Ik ben net als Rob & DAT ook wel behoeftig naar de uitleg van de logica hierachter!?

    Login om te reageren
  28. H.J. Vaesen zegt

    25 augustus 2007 om 16:46

    Dit is echt net als een BMW 316i compact. Ik zeg het niet vaak en het is heel erg simpel, maar een echte; wel willen maar niet kunnen.

    Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    25 augustus 2007 om 17:47

    De logica:

    1 letter voor de gewone modellen: A, B, C, E, R, G
    CL(X): Vierpersonen coupés en cabrio’s: CLC, CLK, CLS, CL
    SL(X): Tweepersonen coupés en cabrio’s: SLK, SL, SLR

    En dan de ML en GL: Naar ik heb gehoord heeft men ML gekozen ipv M om problemen met BMW te vermijden. GL koos men omdat de oude G-klasse nog steeds in productie blijft. Een andere theorie is dat men (later) ook nog driedeursvarianten van de beide wil maken, met de namen M en G dus. De driedeurs M zou er nog komen bij de huidige generatie ML, en de G wanneer de oude G op pensioen gaat.

    Wat de betekenis van de letter L is weet ik niet.

    Ik dacht trouwens dat men CLC ging gebruiken voor een vierdeurscabrio. Stond die speculatie niet hier op autoblog toen bekend werd dat MB die letternaam had geregistreerd?

    Login om te reageren
  30. Esprit_de_Flandre zegt

    25 augustus 2007 om 17:48

    oeps, ben de S vergeten in het rijtje van 1 letters.

    Login om te reageren
  31. Esprit_de_Flandre zegt

    25 augustus 2007 om 17:57

    Het is wel opvallend dat het aantal verschillende auto’s, en dus ook de stortvloed aan lettercodes, enorm gegroeid is. Dat is wel zo bij alle merken, maar bij de luxemerken valt het veel meer op. Vroeger had Mercedes de E, G, S en SL. Dat was het. Dan kwam de 190, en sindsdien is er geen einde meer aan gekomen.

    Maar BMW is in hetzelfde bedje ziek: van 3,5,7,8 en Z1 naar 1,3,5,6,7,Z4,Z8 (binnenkort Z9 of Z10), X3,X5, en zeer binnenkort X6. Voor de toekomst misschien zelfs nog de monovolumes 2 of V3 en 4 of V5.

    Login om te reageren
  32. Esprit_de_Flandre zegt

    25 augustus 2007 om 17:57

    O, en de V-klasse van MB ook vergeten. En, gelukkig al in de vuilbak, de Viano.

    Login om te reageren
  33. Esprit_de_Flandre zegt

    25 augustus 2007 om 18:01

    En nu echt de laatste post,

    Over de logica van MB: Naast de lettercodes voor de personenwagens krijgen de bestelwagens namen. Met andere woorden, met de naam Viano, wat een kleine MPV is, zegt MB zegt eigenlijk dat het een camionette is, hoewel er geen zo’n versie van bestaat. Het design echter geeft MB gelijk in die stelling. Zo’n lelijk ding! :)

    Login om te reageren
  34. bozewolf zegt

    25 augustus 2007 om 18:16

    C coupe is en zal altijd retelelijk blijven. Alsof t karretje halverwege is doorgesneden. Dom ding.

    Vroeger betekende de type aanduidingen van Benz nog iets. Het waren afkortingen. SL stond b.v. voor Sport Leicht. En SLK voor Sport Leicht Kabriolet als ik me niet vergis. Maar of de jongens van Merc tegenwoordig nog voor elk type een term panklaar hebben liggen betwijfel ik.

    Login om te reageren
  35. J. zegt

    25 augustus 2007 om 18:26

    Blijven schitterende auto’s. De huidige (nu bijna vorige) C-Coupé is vooral in het zwart een schitterende auto om te zien, en ik zou het echt geen ramp vinden om daar in rond te touren.

    Login om te reageren
  36. DennieFR zegt

    25 augustus 2007 om 19:39

    Als je naar de belijning kijkt,lijkt het wel een nieuw front op de vorige C-HATCHBACK [coupe mag het niet heten].
    Maar tot de dag van de officiele presentatie kan je weinig zeggen,want ze doen er erg veel aan om de mens op het verkeerde spoor te zetten.

    Login om te reageren
  37. Knorrit zegt

    26 augustus 2007 om 02:18

    Het lijkt er op alsof Mercedes BMW achterna gaat met de C-klasse “Sportcoupe”. Net zoals BMW wordt het model (3-serie Compact), dat nog gebaseerd is op de vorige generatie, gefacelift naar het uiterlijk van het nieuwe model.

    Login om te reageren
  38. JH zegt

    26 augustus 2007 om 14:27

    De CLC is niets anders dan een facelift voor het huidige C-Sportcoupe model met nieuwe C-achtige neus en andere achterkant. Techniek is echter gebasseerd op het huidige model, hopelijk de prijs ook…

    Login om te reageren
  39. Cees M. zegt

    26 augustus 2007 om 22:11

    Heerlijk zo’n auto. Ik rijd er al jaren een, en bevalt erg goed. De uitstraling van deze auto is beter dan die van BMW of Audi.

    Als de nieuwe C-klasse een iets sportievere achterkant krijgt dan is het helemaal een klasse bak.

    Login om te reageren
  40. M zegt

    15 september 2007 om 15:29

    Ben het met Cees M eens. Mijn vriendin heeft een zwarte full option 230 K. Echt een supermooie auto!! De nieuwe zal zeker de moeite waard zijn. Hopelijk weer veel glas in het dak. Dat geeft een licht en ruimtelijk gevoel.
    Zelf heb ik een CLK, maar ik stap net zo lief in de sportcoupe. Ik begrijp de kritiek op dit model en ook op de a en b niet.

    Login om te reageren
  41. autoblogger zegt

    21 september 2007 om 08:24

    Meer spyshots: http://www.worldcarfans.com/9070920.001/mercedes-c-sport-coupe-spied

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North