• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Nieuwe Lotus Exige S

Auteur: robbie, gepost 17 november 2011 om 21:02 – 37 Reacties

Lotus Exige S gespot


Kijk eens aan wat we hier hebben! De gloednieuwe (ingrijpend gefacelifte) Lotus Exige S (inclusief V6) is zowaar al gespot. In de buurt van de Nürburgring (where else?) kwam nielsje188 deze auto tegen.

Twee testrijders van Lotus (te herkennen aan hun overall) waren net bezig om de tank vol te gooien zodat ze die Grüne Hölle onveilig konden maken. Achterin deze Exige S ligt geen 1.8 viercilinder van Toyota meer maar een 3.5 liter V6 (ook van Toyota) met een Harrop HTV 1320 Supercharger met Eaton TVS techniek die er 350 pk/400 Nm uitperst.

Daarmee sprint je in 3,8 seconden naar de 100 km/u en 0-160 doe je in 7,9 seconden. De topsnelheid ligt volgens Lotus op 274 km/u. Ook kan je nog kiezen voor een optioneel “Race Pack” waarmee je optimale tractie hebt uit bochten, daarnaast is de wielophanging geoptimaliseerd voor het circuit en heb je de beschikking over Launch Control. Wellicht dat ze dat pakket hier aan het testen zijn?

Overigens kan je vanaf volgend jaar ook gaan rally rijden met deze Exige! Speciaal daarvoor heeft Lotus de Exige R-GT ontwikkeld. Deze auto voldoet aan de FIA R-GT reglementen en kan dus deelnemen aan rallyevenementen.

En om het Exige S verhaal even af te maken: we kregen vandaag ook nog een mailtje van Lotus met de mededeling dat ze alles over de ontwikkeling van de Exige S online hadden gezet. Dat kan je zien op deze website. Het enige probleem is dat alles linkjes waar je daar op kan klikken niet werken. Lekker geregeld Lotus… Not!

Alle live foto’s van deze Exige S kan je bekijken op Autojunk!



Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Puristische sportwagen overstuurt
    Lotus Exige crasht in Nederlandse sloot
  • Lotus Exige S1
  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

exige-s, Gespot, Lotus, nurburgring

Vorig bericht: « Audi R8 LMS Ultra – Ideaal voor het circuit [570 pk]
Volgend bericht: Audi A1 Sportback – Nog saaier, maar wel 5 deuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Northwestern zegt

    17 november 2011 om 21:03

    Ziet er gelikt uit. Net ff wat scherper.

    Login om te reageren
  2. koreantaxiproductions zegt

    17 november 2011 om 21:06

    oei oei oei een hedendaagse lotus die er écht erg lekker uit ziet!

    Login om te reageren
  3. Carreza zegt

    17 november 2011 om 21:19

    “Het enige probleem is dat alles linkjes waar je daar op kan klikken niet werken”

    De website is dus in echte lotus-style: heel gaaf maar toch wat minpuntjes :D

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      18 november 2011 om 08:39

      @Carreza: de configurator werkt wel :)

      Login om te reageren
  4. cheetacars zegt

    17 november 2011 om 21:19

    Dit maakt de Exige toch net even wat bijzonderder ten opzichte van de Elise. Erg vet!

    Login om te reageren
  5. SJ zegt

    17 november 2011 om 21:24

    Het is alleen wel jammer dat de Exige nu dik over de ton weegt. Maar de pk/gewicht verhouding is er op vooruit gegaan, dus dat is slechts een minpuntje in een oase van pluspunten. Zet maar op de oprit!

    Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    17 november 2011 om 21:25

    Ik geef de voorkeur nog aan de oude, maar misschien is het even wennen…

    Login om te reageren
    • wimmm zegt

      17 november 2011 om 22:21

      @alcantara: Mee eens! Was altijd erg gecharmeerd van het oude uiterlijk, lekker eigenwijs. Deze vind ik eigenlijk een stuk minder mooi…

      Login om te reageren
    • PJ zegt

      18 november 2011 om 11:50

      @alcantara: ik was ook fan van de oude, de nieuwe is zeker anders maar ik vind hem niet minder mooi. laat maar komen :)

      Login om te reageren
  7. betonstaal zegt

    17 november 2011 om 21:25

    iets te veel blik boven het voorwiel, voor de rest, ziet ze er goed uit.

    Login om te reageren
  8. The360box zegt

    17 november 2011 om 21:41

    De nieuwe ziet er wel serieuzer uit maar die velgen zijn not done, en een V6 vind ik ook niet spannend, dan toch liever een 4 line. En wat ligt er dan in een normale Exige?

    Login om te reageren
  9. nielsje188 zegt

    17 november 2011 om 21:43

    Graag gedaan :D

    Login om te reageren
  10. p993 zegt

    17 november 2011 om 21:46

    Het is niks en het wordt niks…dat vat de geschiedenis van Lotus zo ongeveer samen. Ze worden nu ook al zwaarder en dat gaat niet helpen.

    Login om te reageren
    • XiPHiAS zegt

      18 november 2011 om 13:02

      @p993: onwetende porschist, dan moet jij dringend eens de geschiedenis van Lotus nakijken. vb. downforce toch een van de belangrijkste elementen bij auto(sport).

      Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 november 2011 om 21:49

    Very very nice! Het is altijd al een topmerk geweest en de toekomst ziet er ook top uit als ze zo doorgaan!

    Login om te reageren
    • agera zegt

      17 november 2011 om 22:03

      @Svenska_Aeroplan_AB: Absoluut de toekomst van Lotus ziet er rooskleurig uit met de concepts die gepland staan voor de komende jaren.

      Login om te reageren
  12. bmw7 zegt

    17 november 2011 om 21:52

    ik dacht even aan Ac schnitzer velgen,
    http://static.autoblog.nl/images/wp2007/BMW%20M3%20AC%20Schnitzer%20ACS3_04.jpg

    ot: ik vind de nieuwe look wel goed staan.

    Login om te reageren
  13. agera zegt

    17 november 2011 om 22:01

    Volgens mij gemaakt voor mensen met een lengte tot 1.75m

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      17 november 2011 om 22:17

      @agera: Valt heel erg mee. Ik pas er goed in met mn 1.90m. Je zit gewoon mega diep.

      Login om te reageren
  14. slappehap zegt

    17 november 2011 om 22:10

    Bij mij werkt de website inmiddels.

    Login om te reageren
  15. slappehap zegt

    17 november 2011 om 22:17

    Raar, de site linkt niet goed door als ik die rechtstreeks benader vanuit robbie’s tekst, wel als ik exact dezelfde url benader via de homepage van lotus, http://www.lotuscars.com/en/index (klikken op de 1e banner).

    Login om te reageren
  16. FlighTom zegt

    17 november 2011 om 22:33

    Ik vind de voorbumper teveel op die van een Porsche lijken.. Verder is hij wel net iets scherper ja.
    De voorkeur ligt echter nog bij de ‘oude’.

    Login om te reageren
  17. bartjuh zegt

    18 november 2011 om 00:33

    Weinig vermogen voor zo een groot blok. 3,5 liter kan je zonder superchargers ook makkelijk meer als 350pk uithalen? Natuurlijk is t dik voldoende voor zo een ligt autotje. Maar vraag me af of dit nou de beste motor keus is.

    Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    18 november 2011 om 01:38

    Hij ziet er wat te braaf uit zoals de europa s.
    Maar dit koop je toch niet voor schoonheid, die motor baart me meer zorgen. Was er nu nergens een betrouwbare potente motor te vinden met minder dan een 3.5?
    Dit kost serieus wat in wegentaks en maakt het net zo onhandig om te bezitten als een 911je en niet eens zo krachtig als de geblazen versies daarvan.

    Login om te reageren
  19. mevistox5 zegt

    18 november 2011 om 06:39

    Hij was ook al in NL gespot. In een parkeergarage in Arnhem. Heb mijn Exige ernaast gezet ter vergelijk.

    http://www.seloc.org/2011/11/exige-v6-and-s2-exige-side-by-side-in-the-netherlands/

    Login om te reageren
    • norge zegt

      18 november 2011 om 07:04

      @mevistox5: twee mooie bakkies naast elkaar .

      Login om te reageren
  20. spykerboy zegt

    18 november 2011 om 07:41

    lekker scherp en agressieve styling :D

    Login om te reageren
  21. vale46 zegt

    18 november 2011 om 07:49

    Een echte speedfreak, zoals de exige bedoeld is.
    Gewoon zo snel mogenlijk rondjes rijden.
    Dus veel power, weinig luxe.

    Al is de essentie van Lotus aan het verdwijnen door over het ton te gaan

    ”to add speed, add lightness”

    Login om te reageren
  22. masterstig zegt

    18 november 2011 om 07:54

    Ziet er goed uit, lekker scherp.

    Login om te reageren
  23. donzobar zegt

    18 november 2011 om 09:59

    zijn er al prijzen bekend ?

    Login om te reageren
  24. mazdarx8 zegt

    18 november 2011 om 10:12

    Wow, dat is een grootte verbetering! alleen jammer van die oerlelijke vleugel op de achterkant

    Login om te reageren
  25. douwe zegt

    18 november 2011 om 10:30

    lekker ding! nu nog wachten op de elan elite elise2015 en de esprit

    Login om te reageren
  26. rufctr01 zegt

    18 november 2011 om 10:42

    Haha leuk gedaan met het engelse kenteken op de foto van de grijze : AU6I

    Knipoogje naar Audi?

    Login om te reageren
  27. mellie zegt

    18 november 2011 om 13:02

    ah yes eindelijk weer een autobouwer die niet aan downzising doet.
    Mooi ontwerp Lotus
    Jamer van de linkjes

    Login om te reageren
  28. Lan_Evo zegt

    18 november 2011 om 13:11

    Ben er nog niet helemaal uit over dat uiterlijk. En blijft toch wel een beetje jammer dat die weer zwaarder is.

    Login om te reageren
  29. spotu2 zegt

    18 november 2011 om 17:31

    Net terminator salvation :-)

    Login om te reageren
  30. sandervdl zegt

    28 januari 2012 om 12:45

    dat is de mooiste auto ooit gebouwt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North