• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: testmule Lamborghini Murciélago opvolger

Auteur: Dennis, gepost 23 oktober 2008 om 14:37 – 64 Reacties

Lamborghini Murciélago testmule


We moeten er naar verwachting nog tot laat in 2010 op wachten, maar dan wordt de huidige Lamborhini Murciélago na negen jaar vervangen. De ontwikkeling van zo’n nieuw model gebeurt niet in paar maandjes, vandaar dat er al volop getest wordt met een nieuw prototype. De testmule draagt nog wel het jasje van de huidige Murciélago. Het opleidingsprogramma en trainingsschema bestaat natuurlijk weer uit de nodige rondjes Nürburgring.

Aan de buitenkant zien we dus geen verschillen, behalve dan de trekkracht sensoren die op de wielen zijn gemonteerd. Het is vooral interessant wat er onderhuids gebeurt. De uitstoot moet omlaag, maar tegelijkertijd zal Lamborghini niet willen inboeten op de prestaties. Het is dus even de vraag of de V12 behouden blijft. Wellicht met directe brandstof inspuiting om het verbruik terug te dringen. Kans is ook aanwezig dat een geheel nieuw blok intrek zal nemen in het achterste van de Murciélago. Denk dan bijvoorbeeld aan een V10 met bi-turbo. Natuurlijk zal ook gewichtsreductie een centraal thema vormen. We hebben nog behoorlijk wat tijd om te speculeren, dus ga er vanuit dat het laatste bericht er nog niet over geschreven is. (via: motorauthority)

UPDATE: Het geoefende oog van onze design meester Michiel van den Brink wijst ons op de voorste wielkasten die een eindje naar buiten en omhoog zijn getrokken. Dit zou erop kunnen duiden dat het nieuwe model van voren een stukje lager wordt. De A-stijlen lijken de voorste wielkasten een stukje verder naderen.

Lamborghini Murciélago testmule

Lamborghini Murciélago testmule

Ook interessant!

  • Koop deze Lamborghini Murciélago Roadster op Marktplaats
  • Murcielago steelt de show in garage Groningen
    Murcielago steelt de show in garage Groningen
  • Fabrieksnieuwe Murciélago
    Fabrieksnieuwe Murciélago wacht op een nieuw baasje
  • Gespot - Bloedgave Lamborghini Miura, gewoon in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, murcielago, nurburgring, spyshot

Vorig bericht: « BMW wil open source software in de auto
Volgend bericht: Bloodhound SSC wil landsnelheidsrecord met 1609 km/u! »

Lees Interacties

Reacties

  1. erwtje20 zegt

    23 oktober 2008 om 14:41

    mooie velgen!

    Login om te reageren
  2. Michiel_vd_Brink zegt

    23 oktober 2008 om 14:41

    De voorste wielkasten zijn een eindje naar buiten en omhoog getrokken. Het lijkt erop dat het nieuwe model dan een stukje lager wordt aan de voorkant. De A-stijlen naderen de voorste wielkasten weer een stukje verder, lijkt het.

    Login om te reageren
  3. Lout zegt

    23 oktober 2008 om 14:41

    ja Ja JAAA,… een nieuwe lambo, daar wordt mn pik tenminste hard van!!

    Login om te reageren
  4. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 14:42

    Ik hoop toch sterk op een verbeterde uitvoering van de V12.
    Het topmodel van Lamborghini(regenton uitgezonderd) hoort gewoon een V12 te hebben. Al is het alleen maar om nog een beetje onderscheid van de VAG groep te hebben.

    Login om te reageren
  5. RubenBaeten zegt

    23 oktober 2008 om 14:47

    LOL @ regenton :)

    Login om te reageren
  6. TBK zegt

    23 oktober 2008 om 14:49

    Die voorste wielkasten zijn idd duidelijk anders dan bij een gewone Murcielago. Misschien dat dit een mule voor het chassis is?
    En in een Lambo hoort natuurlijk een V12, niets anders.

    Login om te reageren
  7. Pino143 zegt

    23 oktober 2008 om 14:50

    LOL @ Lout

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 14:52

    @Ruben Baeten.

    Eer aan de gene die dit in de wereld heeft gebracht(voor zover ik weet). Credits zijn voor @Rick dos. ;)

    Login om te reageren
  9. dannye zegt

    23 oktober 2008 om 14:56

    hybride ? soort van kers systeem meschien

    Login om te reageren
  10. Hete_stefan zegt

    23 oktober 2008 om 14:57

    stalen velgen hebben de toekomst!

    lambo wieldoppen

    Login om te reageren
  11. jamesBrown zegt

    23 oktober 2008 om 15:00

    Oh don’t let is be a crappy V10…

    Login om te reageren
  12. Dennis zegt

    23 oktober 2008 om 15:01

    @Michiel van den Brink: Thanks, nuttige info. Ik heb het opgenomen in het bericht.

    Login om te reageren
  13. Michiel_vd_Brink zegt

    23 oktober 2008 om 15:08

    @ Dennis, het is natuurlijk nog slechts een mule, dus het kan nog alle kanten opgaan.

    Login om te reageren
  14. Mies zegt

    23 oktober 2008 om 15:09

    Weer iets om naar uit te kijken! Alleen wat is dat “schoteltje” op het dak??

    Login om te reageren
  15. Kees zegt

    23 oktober 2008 om 15:11

    Wel een hele nette mule! Voor de leek niets bijzonders te zien.

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 15:12

    @Michiel van den Brink.

    Probeer je jezelf nou in te dekken voor het geval het onjuist is? :|
    We gaan toch niet bang voor foutjes worden? :P

    Login om te reageren
  17. BVO zegt

    23 oktober 2008 om 15:12

    LOL @ regenton (nice Rick dos)

    ik ben wel benieuw hoe de opvolger eruit komt te zien en vooral wat voor moter erin komt

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 15:13

    @Mies.

    Dat is de standaard voor het zwaailicht.
    Zie hier, de nieuwe auto van de KLPD. ;)

    Login om te reageren
  19. Jesper zegt

    23 oktober 2008 om 15:19

    @ mx5/rx8: LOL :lol:

    Vette wieldoppen trouwens, staat ook leuk onder een Golf II GTI denk ik :P
    Zou trouwens wel vet zijn als Lambo de ballen had met een Bi-Turbo V12 te komen, en dan gewoon drastisch het gewicht terug brengen om wille van de boomknuffelaars :D

    Login om te reageren
  20. Arne - AutoFinanciering zegt

    23 oktober 2008 om 15:22

    @mx5/rx8owner

    Dat is gewoon bedoeld voorals je vol gas op de snelweg rijd en geen zin hebt in oponthoud

    Login om te reageren
  21. Michiel_vd_Brink zegt

    23 oktober 2008 om 15:23

    @ mx5/rx8owner: Ik ben gek op mezelf indekken. ;) En ja, ik ben als de dood voor foutjes. Bij de spyshots van de Ferrari California (die rondreed als een Maserati-mule) had ik het ook al mis… ;) Nou ja, mis… Dat ding was wel in eerste instantie ontworpen als een Maserati.

    Login om te reageren
  22. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 15:25

    @Arne – AutoFinanciering(scrabble alert).

    Dan bestel ik hem gaarne in het arrestatieteam zwart met geblindeerde ramen.
    Opschieten is nog nooit zo makkelijk geweest. :lol:

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 15:27

    @Michiel van den Brink.

    Ik geloof dat ik in dat topic al aangaf dat een Maseratie badge veel gepaster had geweest. Ik zie er namelijk ook eerder een Maserati in.

    Nu snap ik waarom. ;)

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 15:29

    @Michiel van den Brink.

    Ach, zie het zo…
    Zelfs de beste speculant maakt foutjes. ;)

    Login om te reageren
  25. jdm zegt

    23 oktober 2008 om 15:46

    Ook al ligt er een V8 in, de fanboys hier kunnen em toch niet betalen!

    Login om te reageren
  26. TBK zegt

    23 oktober 2008 om 16:14

    @ jdm : laat me een jaartje los in m’n oude omgeving en ik heb m’n Murcielago voor de deur staan… Jij?

    Login om te reageren
  27. denny zegt

    23 oktober 2008 om 16:36

    Wordt de nieuwe lambo nog breder? vanwege die uitgeklopte spatborden voor…Ik denk trouwens niet dat ze die v12 eruit gaan halen, die hoort in een lambo van dit formaat thuis!

    Login om te reageren
  28. Marly zegt

    23 oktober 2008 om 16:42

    Wie kan mij uitleggen wat het grote voordeel/nadeel zou kunnen zijn van het toepassen van directe brandstofinjectie??

    Waarom wordt dit dan nog niet toegepast?

    Login om te reageren
  29. Davidov zegt

    23 oktober 2008 om 16:42

    Regenton? Mis ik hier iets?

    Login om te reageren
  30. SPK zegt

    23 oktober 2008 om 16:47

    Die velgen zijn voor het meten van de krachten op het wiel:

    http://www.kistler.com/gb_en-gb/311_WheelForce/Wheel-Force-Measurement.html

    Verder valt er weinig over te zeggen denk ik, zowel wat betreft uiterlijk als aandrijflijn kan het alle kanten op. Ik gok op een lichte hybride met een vergelijkbare motor als nu, dat is toch een van de hoofd redenen waarom je een Murcielago koopt en geen Gallardo.

    Login om te reageren
  31. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 16:53

    @SPK.

    Je kan mij zoveel vertellen… Dit zijn gewoon z’n wintervelgjes. :P

    Login om te reageren
  32. LP640 zegt

    23 oktober 2008 om 16:53

    @jdm
    Ja jammer genoeg wel :P

    Login om te reageren
  33. 573 zegt

    23 oktober 2008 om 17:01

    @ Lout, dankjewel voor de mededeling!

    Login om te reageren
  34. beer zegt

    23 oktober 2008 om 17:27

    als je hier niet direct een verschil ziet als poster van dit topic dan is er toch iets hoor…
    dat viel me direct op!

    en die dingen op die willen zijn geen trekkracht sensoren… dat zijn sensoren die
    de krachten en de hoek bereken van elk wiel apart. niet de trekkracht… dat doen ze op een dyno…

    Login om te reageren
  35. RenJie zegt

    23 oktober 2008 om 17:29

    Regenton.. en dan was er ook nog een newb die Rick Dos ging verbeteren… hmmz :D

    Login om te reageren
  36. beer zegt

    23 oktober 2008 om 17:32

    foutje… had het niet door dat het van RoaDyn was
    hier alle info over die coole dingen: http://tinyurl.com/RoaDyn

    Login om te reageren
  37. Pieter-Jan zegt

    23 oktober 2008 om 17:35

    Mijn ongeoefende oog ziet, of denkt te zien, dat er normalere banden op zitten. Omdat de Murciélago in principe een ver doorgedreven Countach facelift is, zitten er nog altijd van die vreemd kleine banden (in diameter) op.

    De verklaring voor de aangepaste wielkassen zal daarin te vinden zijn, peins ik.

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    23 oktober 2008 om 17:41

    Na uitgebreide research gedaan te hebben, kan ik niet anders zeggen dat de uitvinding van ‘Regenton’ op Autoblog.nl afkomstig is van SugarFree.
    Zie:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/10/lamborghini-jet-car-heet-reventon#comment-658700
    via: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=site%3Aautoblog.nl+regenton+reventon+lamborghini+rick+dos&meta= ;)

    Login om te reageren
  39. ZwerverRoodbaard zegt

    23 oktober 2008 om 17:45

    Mooi truckvelgen eronder :)

    Login om te reageren
  40. JOnas zegt

    23 oktober 2008 om 17:51

    Volgens mij is het gewoon een vet setje velgen meer niet :P

    Login om te reageren
  41. marruk zegt

    23 oktober 2008 om 17:56

    doe nou eerst maar die Murcielago SV, die opvolger komt toch pas laat 2011…

    Login om te reageren
  42. Nick zegt

    23 oktober 2008 om 19:19

    Variabele kleplichthoogte, nieuwere generatie FSI inspuiting en variabele slagvolume in een kleiner 6 liter V12 blok en je kunt voorlopig met hetzelfde vermogen toch een stukkie verder rijden zonder motorhulpje (turbo/mechanische compressor).

    Login om te reageren
  43. Michael zegt

    23 oktober 2008 om 19:20

    Wat blijft het toch een mooie auto zo in het zwart!

    Login om te reageren
  44. Tommy zegt

    23 oktober 2008 om 19:42

    @Nick: variabele slagvolume? Volgens mij moet dat nog worden uitgevonden. Klinkt leuk, in stadsverkeer met twee liter motorinhoud rijden en op circuit met acht liter, of heb ik het nu helemaal bij het verkeerde eind?

    De nieuwe krijgt dus duidelijk een grotere spoorbreedte voor, er is ruimte gemaakt in de spatborden voor het nieuwe chassis. Ik denk dat de V12 dezelfde soort kuur zal ondergaan als de V10 uit de Gallardo, helemaal niet verkeerd dus!

    Login om te reageren
  45. M-lover zegt

    23 oktober 2008 om 20:01

    variabel slagvolume zou idd erg leuk zijn, maar denk dat dit mechanisch niet mogelijk is en een zeer zware en ingewikkelde constructie met zich mee zou brengen.

    anders gewoon de helft van de cillinders uitschakelen en een ontluchtingsklep hierop voorzien ;)

    Login om te reageren
  46. Cas zegt

    23 oktober 2008 om 20:11

    Die wielen lijken wel afkomstig uit een wasmachine.

    Login om te reageren
  47. Davidov zegt

    23 oktober 2008 om 21:14

    Bedankt Citrofiel. Ik kan me alleen nog herinneren dat Rick dos recentelijk (een maand geleden of zo?) de Reventón ‘regenton’ noemde, maar hij is dus blijkbaar niet de eerste.

    Login om te reageren
  48. kowalsk zegt

    23 oktober 2008 om 21:30

    Ik heb ook een geoefend oog :D

    De Murciélago was een van mijn favoriete auto’s, dus ik ben zéér benieuwd naar zijn opvolger!

    Login om te reageren
  49. Fortuna zegt

    23 oktober 2008 om 21:38

    Die wielkasten zijn zo opgerokken om met dezelfde bodypanels een bredere vooras te kunnen gebruiken, zonder dat het al te veel opvalt. Aan de achterkant hebben ze dan toch polyester ofzo moeten gebruiken.
    Ben geen Lambo-kenner en tegelijk ook te lui om het op te zoeken, zijn die spiegels ook niet een stuk breder?

    Die velgen dienen trouwens wel voor meer dan enkel trekkracht te registreren.

    Op het dak lijkt me een soort GPS-antenne te staan voor de onboard loggers.

    Login om te reageren
  50. GTI5 zegt

    23 oktober 2008 om 21:51

    Gelden nieuwe richtlijnen voor de afmeting van buitenspiegels.

    Ze worden allemaal wat groterrrr

    Login om te reageren
  51. Rick dos zegt

    23 oktober 2008 om 22:39

    What the f…… :shock:

    :lol: Zie ineens mijn nick opduiken. Denk je dat je als referentie voor autokennis wordt gebruikt hebben ze het over het woordje Regenton! En vervolgens wordt er ook nog een heel onderzoek opgestart wie het woordje als eerste heeft gebruikt! :lol:

    Maar goed, blijkbaar is iemand mij al voorgegaan met het woordje Regenton…denk je origineel te zijn……that bastard!

    Login om te reageren
  52. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 22:43

    @Rick dos.

    Sorry man, ik heb mijn best gedaan voor je. ;)

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    23 oktober 2008 om 22:50

    @mx5/rx8owner

    Thx man! Maar je hebt altijd van die eigenwijze snotapen hier…..moeten eigenlijk een ban krijgen. :P ;)

    Login om te reageren
  54. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 22:54

    @Rick dos.

    Jah man, van die vervelende betweters die denken alle wijsheid in pacht te hebben en je zodoende het bewijsmateriaal onder je neus schuiven. De eikels… :P

    Login om te reageren
  55. Rick dos zegt

    23 oktober 2008 om 22:58

    @mx5/rx8owner

    Verbannen moeten ze worden! Een beetje mijn zorgvuldig bij elkaar geraapte image te grabbel gooien! :P

    Login om te reageren
  56. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 23:07

    @Rick dos.

    ..Kuch…grootheidswaanzinnigebuivanavond….Kuch…. :P

    Soms is het maar goed dat wij zulk soort macht op dit soort sarcastische/lichtelijk sadistische momenten niet hebben. ;)

    Prettige avond nog. Ik ga mij nu even bezighouden met het vrouwtje en de daarbijbehorende bezigheden zoals vandaag eerder besproken in een topic over parkeergarages met Lamborghini’s.

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    23 oktober 2008 om 23:12

    @mx5/rx8owner

    Wie ik?! Nee, gewoon een God-complex. ;) :P

    Later!

    Login om te reageren
  58. K-Kalkan zegt

    23 oktober 2008 om 23:19

    LOL@ Riick Dos en MX5/RX8owner :D

    OnT: Jongens, zit is een Lambo op winterbandjes, dus is dit een mule voor de nieuwe jeep van Lambo!
    Lambo loopt altijd al een paar jaar achter de mode aan… :P

    Login om te reageren
  59. Botje zegt

    23 oktober 2008 om 23:21

    Wordt het V10 met twinturbo of…

    “two speed supercharger activities in Germany are making progress and a project has been started with a Lamborghini Murcielago in cooperation with Reiter Engineering”

    bron: http://www.antonovat.com/news/content.asp?s=3&ni=44

    Login om te reageren
  60. Venom zegt

    24 oktober 2008 om 08:29

    alles is best, zolang de opvolge minstens net zo mooi als de diablo en murcielago wordt. Lambo ftw! een mucrielago sv klinkt ook nog leuk trouwens…

    Login om te reageren
  61. rider zegt

    24 oktober 2008 om 13:51

    Auto lager? ik denk eerder dat hij grotere wielen gaat krijgen. immers de huidige staat ook “maar”op 18″ wieltjes terwijl de rest overwegend op 19 en 20″ staat. Het lijkt er hier meer op dat de volgende Lambo ook op 20” komt te staan. Zo te zien gaat hij weer 4×4 aandrijving krijgen. maar ik hoop wel dat er weer een extra dikke SV versie met alleen achterwiel aandrijving gaat komen. iets wat er bij de huidige modellijn nog steeds niet in zit, helaas!

    Login om te reageren
  62. Nick zegt

    24 oktober 2008 om 18:36

    @Rider: Wat is er zo erg aan vierwielaandrijving?

    Het is zeker niet minder speels als achterwielaandrijving als je een sportieve koppelverdeling hebt.
    Ik weet zeker dat jij niet zou zeggen dat een R8 vierwielaandrijving had als je er in had gereden.

    Het zorgt er alleen voor dat je wat vlotter van je plek komt, dat je banden gelijkmatig slijten en dat je snel de bocht door kan zonder te ondersturen.
    Dat je er niet mee kan powersliden is overigens onzin.

    Login om te reageren
  63. Cemro zegt

    24 oktober 2008 om 19:23

    egt pracht velgen

    Login om te reageren
  64. sacha zegt

    24 oktober 2008 om 20:01

    De Murcièlago (en diens voorganger de Diablo) is toch dé archetypische hypercar. 3X hoera voor Lamborghini!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North