• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bloodhound SSC wil landsnelheidsrecord met 1609 km/u!

Auteur: Dennis, gepost 23 oktober 2008 om 16:02 – 65 Reacties

Bloodhound 1000 mph car vs bullet

Andy Green is al vanaf 15 oktober 1997 recordhouder van het landsnelheidsrecord met een snelheid van 763 mph, oftewel 1228 km/u. Het feit dat het record al zo’n poos staat, geeft aan dat het niet eenvoudig is om daar overheen te gaan. Andy Green en Richard Noble hebben een team samengesteld om het oude record te verpulveren. Er wordt niet lullig gedaan en de lat wordt op maar liefst 1000 mph is gelegd, oftewel 1609 km/u.

Even voor de vergelijking: Dat is twee keer zo snel als een gemiddeld passagiersvliegtuig of vijf keer zo snel als een Formule 1 wagen en zelfs een kogel uit een Magnum .357 houdt de beoogde snelheid van 1000 mph niet bij.

De Bloodhound SSC is vernoemd naar de Britse luchtverdedigingsraketten uit de Koude Oorlog. Het projectiel wordt aangedreven door de straalmotor uit een Eurofighter Typhoon gevechtsvliegtuig die een 800 pk V12 motor gebruikt als brandstofpomp.

Het team werkt al anderhalf jaar in het geheim aan het project dat al meer dan vijftien miljoen euro heeft gekost; het mag wat kosten. De locatie voor de recordpoging moet nog definitief worden bepaald, want momenteel zijn 14 locaties genomineerd. Andy Green is nog altijd levensmoe, want hij zal weer achter het stuur kruipen. Het is nog onduidelijk wanneer de poging zal plaatsvinden, maar er is al wel een animatie die een idee moet geven hoe dat er ongeveer uit zal zien. Die check je HIERRR. (bron: bloodhoundssc)

Bloodhound 1000 mph car

Bloodhound 1000 mph car

Bloodhound 1000 mph car

Bloodhound 1000 mph car

Met dank aan Stefan voor de tip.

Ook interessant!

  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • LOL: 25 km-auto scheurt weg van politie met 130 km/u
  • Video: waarom je niet moet snapchatten met 160 km/u
  • Video: politieachtervolging 200 km/u+ voor spookvoertuig
    Video: politieachtervolging 200 km/u+ vanwege spookvoertuig

Nieuwste artikelen

  • Krijgt jouw Tesla eindelijk Apple CarPlay?
  • Knappe Jaguar op Marktplaats heeft zich ontpopt tot een puike youngtimer
  • Video: Stoer doen met de Jetta gaat fout
  • Deze kleine atmosferische viercilinder klinkt geweldig bij 10.000 tpm (video)
FacebookTweetPinLinkedIn

bloodhound, maximumsnelheid, record, Supercars

Vorig bericht: « Gespot: testmule Lamborghini Murciélago opvolger
Volgend bericht: Rolls-Royce overweegt elektrische Phantom »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lout zegt

    23 oktober 2008 om 16:05

    Daar sta je dan met je Veyron :-p

    Login om te reageren
  2. vdweal zegt

    23 oktober 2008 om 16:06

    back 2 the future ?

    Login om te reageren
  3. Altron zegt

    23 oktober 2008 om 16:07

    Damn… dan moet je idd levensmoe zijn wil je daar instappen…

    Login om te reageren
  4. Ferrari 599 zegt

    23 oktober 2008 om 16:07

    gaat ze nie lukke

    Login om te reageren
  5. TBK zegt

    23 oktober 2008 om 16:10

    Wat ik me dan afvraag, als Bugatti al zo’n moeite had om de Veyron aan ‘amper’ 400km/u aan de grond te houden, hoe doen deze jongens dat dan? Als ik het ontwerp van de ‘wagen’ zo bekijk lijkt het me zelfs eerder alsof ie gemaakt is om de lucht in te gaan.
    Niettemin, 1000MPH op land moet wel waanzinnig zijn… Misschien een ideetje om zulke ritjes aan de rijkaards op deze aarde te verkopen, zullen vast wel gegadigden voor zijn…

    Login om te reageren
  6. thijs zegt

    23 oktober 2008 om 16:13

    Hahaha, tja en wat is de lol hiervan eigenlijk? Heel lang recht stuk, te veel vermogen en een heel erg gestroomlijnd ontwerp. Maar wel lef als je achter het stuur kruipt overigens..

    Login om te reageren
  7. Fout zegt

    23 oktober 2008 om 16:14

    Wat is het nut hiervan… Dit heeft niéts met auto’s te maken, kost bakken geld aan ontwikkeling & testing en is levensgevaarlijk.

    Login om te reageren
  8. TBK zegt

    23 oktober 2008 om 16:16

    @ Fout : dat zijn nu net al de punten die dit project zo bangelijk maken… :D
    En natuurlijk heeft dit iets met auto’s te maken; er staan wielen onder.
    Fantastisch dit soort projecten. Wel hopen dat ie effectief op de grond blijft natuurlijk… :)

    Login om te reageren
  9. rikkon zegt

    23 oktober 2008 om 16:18

    Tja, je hebt watjes, bikkels en kerels met echte ijskouwe hardstalen ballen. brrrr

    Login om te reageren
  10. sacha zegt

    23 oktober 2008 om 16:19

    En wat vindt Al Gore van dit alles?

    Login om te reageren
  11. RRPhantom zegt

    23 oktober 2008 om 16:20

    Hij gaat ook de de geluidsbarrière heen, hoe willen ze dat ding dan heel houden?
    Meestal knalt alles wat van metaal/carbon uit elkaar bij zon grote druk…

    Login om te reageren
  12. skip zegt

    23 oktober 2008 om 16:21

    hoeveel g-krachten komen er zo op die man te staan?

    Login om te reageren
  13. Mies zegt

    23 oktober 2008 om 16:21

    Als ze maar voor 2012 klaar zijn…..

    Login om te reageren
  14. Machoman zegt

    23 oktober 2008 om 16:25

    Ik verbaas me erover dat ze nog zoveel locaties daarvoor kunnen vinden, met 1600km/uur heb je een enorm stuk vlakke grond nodig, je legt op die snelheid immers met ruim 26km per minuut af. Tel daarbij nog eens de afstand die je nodig hebt voor je die snelheid bereikt en de afstand om weer tot stilstand te komen….

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    23 oktober 2008 om 16:26

    @RRPhantom
    Hoe denk je dat vliegtuigen dit doen? Het is voornamelijk zorgen dat de schokgolven je voertuig zelf niet raken (wat geen probleem moet zijn zonder vleugels)

    Login om te reageren
  16. Gregorius zegt

    23 oktober 2008 om 16:28

    @TBK: Grappig… het is ook een vliegtuig, maar dan met wat downforce erop ipv vleugels.

    Maar het ontwerp is wel grappig. Ooit in die tijd waren er twee teams die door de geluidsbarrière wilden. Volgens mij was officieel die Andy Green met de Trust SSC het eerste: twee richtingen binnen een uur. Die zworen toen bij 2 dikke straalmotoren, 1 aan elke kant. Ze waren echter niet de eerste met een supersonische auto: dat was een team dat het record niet kreeg: 1 richting en ze hadden maar 3 wielen: 1 voor en 2 achter. Daarnaast leek dat ontwerp vrij veel op deze: 1 straalmotor en 1 afterburner (afstandsraket zonder lading) er boven op. Beetje alsof de profs toegeven aan de ‘amateurs’, waardoor ze eigenlijk verslagen waren, en dus nu zeggen: jullie ontwerp was eigenlijk toch beter.

    Login om te reageren
  17. Harie zegt

    23 oktober 2008 om 16:28

    @ RRPhantom

    Meestal knalt alles wat van metaal/carbon uit elkaar bij zon grote druk…?
    Ik ken toch wel een flink aantal vliegtuigen die er weinig problemen mee hebben…. Het is ook een mythe dat er een “geluidsbarriere” bestaat. De omgeving ervaart de schokgolf die ontstaat door het voorwerp dat zich sneller beweegt dan het geluid. Het voorwerp zelf merkt hier echter weinig van. Op de begane grond is het echter wel wat spannender ivm de reflecterende schokgolf van de grond.

    Login om te reageren
  18. denny zegt

    23 oktober 2008 om 16:29

    die gasten hebben echt kleine piemeltjes of traag zaad, hebben ze niets beters te doen…het nut van de snelheids record pogingen ontgaat mij nog steeds. ik denk niet dat ze iemand ooit een auto die een top heeft van 1600 km/h laten besturen.

    Login om te reageren
  19. Harry zegt

    23 oktober 2008 om 16:33

    Ziet er in ieder geval stukken professioneler uit dan die Starfighter op kruiwagenwielen die wel eens voorbijkomt op Discovery Channel.

    Login om te reageren
  20. Joeri zegt

    23 oktober 2008 om 16:35

    -edit: caps lock terror-

    Login om te reageren
  21. babbaloerie zegt

    23 oktober 2008 om 16:43

    Whehe, 800pk V12 (vermogen van de gemiddelde Koenigsegg) die alleen word gebruikt als brandstofpomp :P

    Login om te reageren
  22. Alain zegt

    23 oktober 2008 om 16:47

    Vier keer zo snel als de Veyron … .

    Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    23 oktober 2008 om 16:50

    Heh, wreed. Ik wens ze veel succes. iig hebben de heren dit al eerder gedaan, ze weten waar ze bezig zijn!

    Login om te reageren
  24. Raptor zegt

    23 oktober 2008 om 16:58

    Ik zie er het nut niet van in… Een vliegtuig zonder vleugels ?

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 16:59

    Wat zou het verbruik van zo’n ding zijn?

    Login om te reageren
  26. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 17:01

    Vanuit dat oogpunt..
    Dit is toch gewoon schandalig. Weten die mensen niet hoeveel milieuvervuiling dat dit met zich meebrengt?
    Om nog maar te zwijgen over geluidsoverlast en horizonvervuiling.

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 17:03

    “Ik zie er het nut niet van in…”

    Ik wel. Namelijk een hele grote adrenalinerush voor de bestuurder. :D

    Login om te reageren
  28. KamerOlifant zegt

    23 oktober 2008 om 17:04

    @TBK:

    Kijk even naar het verschil tussen de Veyron en de SSC, de Veyron moest ook een normale vorm hebben, en je moest er normaal in kunnen zitten.
    Dit ding kan compleet naar de functie ontworpen worden.
    En over opstijgen, weet je wel hoe vleugels en spoilers werken? Het is een simpele rekensom om de juiste downforce te creëren.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    23 oktober 2008 om 17:05

    Voor een beter beeld, wat cijfertjes:

    “The 12.8m long, 6,422kg (fuelled), jet and rocket-powered vehicle will be more advanced than most spacecraft and faster than a bullet fired from a handgun. Its 900mm diameter wheels will spin at over 10,000rpm, generating 50,000 radial g at the rim. The car will accelerate from 0 – 1,050mph in 40 seconds and at V-max (maximum velocity), the pressure of air bearing down on its carbon fibre and titanium bodywork will exceed twelve tonnes per square metre. At this speed, Andy Green will be covering a distance equivalent to over four football pitches every second, or 50m in the blink of an eye.”

    Ongelooflijk…

    Login om te reageren
  30. LP640 zegt

    23 oktober 2008 om 17:05

    …best wel gestroomlijnd…

    Login om te reageren
  31. Jandepandaman zegt

    23 oktober 2008 om 17:12

    Ja doe mij er ook maar eentje als het ze lukt- Ik kom ’s morgens toch al vaak te laat op mijn werk om dat mijn Pandaatje niet hard genoeg kan. ;-)

    En waarom ze dit doen?
    Om te bewijzen dat het kan!
    Voor de adrenaline!
    Voor de roem!
    Omdat postzegels verzamelen nu eenmaal hoewel wat veiliger, toch wat minder leuk is!

    Login om te reageren
  32. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 17:14

    0-1,050mph. :shock:

    Wie is er nu zo briljant om de G-krachten bij deze lancering te berekenen?

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 17:15

    Excuus, ik vergat de 40seconden.

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 17:18

    @Jandepandaman.

    12,8 meter kan weleens moeilijk zijn met het zoeken naar een parkeerplek.
    En ook al heb je eindelijk een plekje gevonden, zal de draaicirkel van dit apparaat ook wel extreem tegenwerken. ;)

    Login om te reageren
  35. Larrs zegt

    23 oktober 2008 om 17:23

    @Gregorius

    Die amateurs die jij bedoelt, zijn dat die mannen die ook ooit op Discovery Channel waren? Die hadden een oude straalmotor gevonden en opgeknapt.

    Ze lieten het hele bouw proces zien, behalve de echte record poging.

    Login om te reageren
  36. ferrenzi206 zegt

    23 oktober 2008 om 17:30

    haha ja met dit ding kan je niet even naar de supermarkt rijden.
    Ik hoop dat ze het snel afmaken zodat ik het filmp kan zien

    Login om te reageren
  37. Maassen zegt

    23 oktober 2008 om 17:42

    handige wagen als ze met een magnum op je aan’t schieten zijn :)

    Login om te reageren
  38. Pieter-Jan zegt

    23 oktober 2008 om 17:48

    “Het projectiel wordt aangedreven door de straalmotor uit een Eurofighter Typhoon gevechtsvliegtuig die een 800 pk V12 motor gebruikt als brandstofpomp.”

    Holy Sh!t.

    Login om te reageren
  39. august zegt

    23 oktober 2008 om 17:54

    @Maassen; gezien het filmpje kan die magnum-schieter je toch nog raken, mits zijn timing goed is.

    Login om te reageren
  40. sjaak1234 zegt

    23 oktober 2008 om 18:26

    # denny schrijft,
    23 October 2008 om 16:29

    die gasten hebben echt kleine piemeltjes of traag zaad, hebben ze niets beters te doen…het nut van de snelheids record pogingen ontgaat mij nog steeds. ik denk niet dat ze iemand ooit een auto die een top heeft van 1600 km/h laten besturen.

    Gelukkig ben jij een aanwinst voor deze maatschappij :’) lekker online zeiken over hoe nutteloos anderen wel niet bezig zijn terwijl je zelf dus reageert op een nutteloze site met een (in jouw ogen) nutteloos artikel. Wie heeft hier nou niets beters te doen dan aapje? -edit: niet uitschelden, hoe lief ook-

    Login om te reageren
  41. RenesisHP zegt

    23 oktober 2008 om 18:31

    Ik vraag mij af of de bestuurder nog wat ziet.
    Nu heeft men veel ruimte nodig voor zo’n run. Tunnelvisie zal misschien wat later optreden door het gebrek aan referentiepunten.
    Toch zal zo’n baan niet geheel glad zijn. Dus met zulke snelheden wordt het een hobbelig ritje. :o

    Login om te reageren
  42. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    23 oktober 2008 om 18:41

    alsof dit ooit lukt? :P

    Login om te reageren
  43. Nick zegt

    23 oktober 2008 om 18:55

    Ze hadden ook gewoon een elektromotor als brandstofpomp kunnen gebruiken.
    Of een direct aangedreven brandstofpomp, scheelt wat gewicht denk ik.

    Login om te reageren
  44. willen zegt

    23 oktober 2008 om 18:58

    oude record was toch ook al 1200 en een beetje?

    Login om te reageren
  45. Dennis zegt

    23 oktober 2008 om 19:06

    @willen: OMG! Heb je het artikel GELEZEN?

    Login om te reageren
  46. RubenBaeten zegt

    23 oktober 2008 om 19:10

    @Dennis: Plaatjes kijken is toch veel leuker?

    Login om te reageren
  47. bozewolf zegt

    23 oktober 2008 om 19:26

    Ik weet niet wie het verbruik wilde weten, maaruh, de uiterst zuinige (no joke) motor van de EF verbruikt met naverbrander een slordige (hier moest google er even bij komen) 4.3 kilo brandstof per seconde (zeg maar een “gallon per second”).

    Of ook wel 260 kilo per minuut.

    Ik weet niet wat een kilootje Jet A tegenwoordig doet op de markt, maar “ff bijtanken” zal een duur grapje zijn. ;)

    Login om te reageren
  48. .L. zegt

    23 oktober 2008 om 19:30

    Idd. en dan nog te denken als je de veyron net heb gekocht dat je een van de snelste auto`s hebt. :D
    maar dit ding gaat zoooooo hard !!!!

    Login om te reageren
  49. M-lover zegt

    23 oktober 2008 om 19:57

    ‘Het projectiel wordt aangedreven door de straalmotor uit een Eurofighter Typhoon gevechtsvliegtuig die een 800 pk V12 motor gebruikt als brandstofpomp.’

    800pk als brandstofpomp :p ik zou al bij zijn met dit als motorvermogen!

    ik zou er niet in willen zitten tegen die absurd hoge snelheid, mijn maag ligt al overhoop als ik er aan denk.

    Login om te reageren
  50. Pra zegt

    23 oktober 2008 om 21:08

    beetje raar,
    net op het journaal zeiden ze dat ze dit al gedaan hebben en dat ze dus het snelheidsrecord verbroken hebben……?

    Login om te reageren
  51. Apache zegt

    23 oktober 2008 om 21:42

    Die rekruteren hun piloten zeker bij de zelfmoordhulplijn… Dit is vast levensgevaarlijk!

    Die Magnums toch… peperduur en slecht… je bent beter af met een FN handgun blijkbaar…

    Login om te reageren
  52. V6-4Motion zegt

    23 oktober 2008 om 21:47

    Correctie, de V12 met 800pk wordt als brandstof pomp gebruikt voor de HTP raket die boven de EJ200 Eurofighter motor zit. Hij wordt wel gebruikt als start motor voor de jet, maar daar heeft ie hooguit 150 pk voor nodig.
    De EJ200 heeft z’n eigen brandstof pomp.

    Ff de site checken is soms wel nuttig… ;-)

    Login om te reageren
  53. Screamer zegt

    24 oktober 2008 om 00:35

    gezeur ook over nut… das toch logisch? technologische vooruitgang! onze grenzen verleggen! nieuwe dingen doen! allemaal hartstikke belangrijk en vooral erg leuk :D

    ik geniet nog steeds als ik die docu op Discovery Channel zie over de SSC, ding zag er ook gewoon bruut mooi uit, deze vind ik ietsje minder mooi, maar dat zal wel bijdraaien als ik hem op tv 1000MPH zie doen B)

    Login om te reageren
  54. guzmann zegt

    24 oktober 2008 om 01:11

    Geniaal die brandstofpomp. ;)

    Login om te reageren
  55. donzobar zegt

    24 oktober 2008 om 02:06

    Zit er ook een bekerhouder in ?

    Login om te reageren
  56. Laurens zegt

    24 oktober 2008 om 10:09

    @mx5/rx8owner: middelbare school natuurkunde als ik me goed herinner: eindsnelheid 467 m/s, 40 seconden om er te komen, dan is de gemiddelde G-kracht bijna 12. En om de snelheid te halen heeft het ding een afstand van ruim 9 km nodig.

    Login om te reageren
  57. Jandepandaman zegt

    24 oktober 2008 om 11:53

    … En dan boven de 400kpu voorál geen kriebel aan je neus krijgen of moeten niezen of zo en zeker helemaal niet rond de 1600…..!

    @donzobar- :lol: LOL!

    @Pra- Tja, ook bij het journaal lezen ze niet altijd even goed.

    @Apache- In het gewone verkeer in gewone auto’s vallen aanzienlijk meer doden dan bij het rijden van ultra-hoge snelheden voor snelheidsrecords. Strikt genomen kun je dus met meer veiligheid in die recordwagen rijden dan dat je met je eigen autootje naar de plaats rijdt waar ze je sollicitatiegesprek houden om mee te mogen doen. ;-)

    Login om te reageren
  58. TBK zegt

    24 oktober 2008 om 12:45

    @ kamerOlifant : nee ik weet niet hoe vleugels en downforce werken, maar toch bedankt voor de info :)

    Login om te reageren
  59. Een betere ontwerper zegt

    24 oktober 2008 om 12:52

    @denny: Andy green was anders na een lange testperiode wel uitgekozen voor het record dat hij nu heeft. Op discovery lieten ze zien dat er onder andere een rally proef met zo’n Celica GTFour of zo inzat…

    Laat me raden, die koude oorlog raket zit dus ingebouwd daar bovenop dat ding? Lijkt er wel op…

    Login om te reageren
  60. Jan C. zegt

    24 oktober 2008 om 13:41

    Over de 2 teams die vrijwel gelijktijdig een recordpoging deden.
    1) Thrust SSC
    2) Spirit of America
    Het 1ste team had enkele lui die het voorgaande record begin jaren ’80 hadden gevestigd.
    Het 2e team had enkele lui die records in de jaren ’60 hadden gevestigd. En idd, die hadden een driewieler met 1 straalmotor.

    Heeft niks te maken met de amateurs die later op Discovery kwamen die het record wouden verbreken.

    Hoe gek het ook klinkt, juist dit soort records zal wel degelijk de gewone auto verder ontwikkelen. Het Bugatti gebeuren was overgenomen door VW eind jaren ’90. Na de Thrust 2 kwamen er vele nieuwe superauto’s, zoals de Jaguar XJ220, Ferrari F40, Porsche 959 etc.

    Login om te reageren
  61. BmwMPower (voorheen M Freak!!) zegt

    24 oktober 2008 om 15:14

    Ik wil het best doen, als hij zo levensmoe is dat hij er niet in stapt.

    Login om te reageren
  62. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 oktober 2008 om 16:46

    Zo, da’s best snel…

    Login om te reageren
  63. Pallas zegt

    20 juli 2010 om 17:28

    Tis geen auto, aandrijving loopt niet via de wielen.

    Login om te reageren
  64. Dino zegt

    28 juli 2010 om 10:22

    Ia er een steuntje op het dashboard voor mijn TomTom beschikbaar ?

    Login om te reageren
  65. Alfarobert zegt

    3 oktober 2012 om 16:31

    Vorige ging net door de geluidsbarriere.Dit gaat nog even een Veyron op topsnelheid harder.Zal mooi record worden maar als je daarin de recordpoging gaat doen ben je niet helemaal goed in je hoofd.Meeste pogingen mislukken ook.Denk dat kans op overleven maar een paar procent is.Hij liever als ik.Kunnen ze beter iemand laten doen die al ter dood veroordeeld is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North