• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ginetta G60 – Dit is pas echt lichtgewicht!

Auteur: robbie, gepost 4 oktober 2011 om 18:16 – 37 Reacties

Ginetta G60


En daar is ie dan! De eerste Ginetta met middenmotor in meer dan 20 jaar. Dit is niet zomaar een Farbio GTS met wat ander bodywork. Dit is een intensief verbouwde auto. Zo weegt deze Ginetta G60 bijvoorbeeld slechts 1.100 kilo ipv 1.500 kilo. Dat is pas lichtgewicht!

In 2010 nam het piepkleine Ginetta het nog kleinere Farbio over (bekend van de Farbio GTS). De GTS ging vanaf toen door het leven als Ginetta F400, maar nu is dat doorontwikkeld tot de Ginetta G60. De basis is wellicht hetzelfde, maar zoals aangegeven ligt het gewicht nu 400 kilo lager. En daarnaast is de G60 voldaan van alle elektrische zaken zoals ABS en stuurbekrachtiging.

Achterin ligt een 3.7 V6 van Ford met 310 pk die ook te vinden is in de Mustang. Ook wordt er een versie leverbaar met supercharger en 410 pk. Daarmee zou je in minder dan 4 seconden op de 100 km/u kunnen zitten en de topsnelheid ligt op 265+ km/u.

Schakelen doe je met een handgeschakelde 6-bak (ook van Ford) en er is een Quaife limited slip diff gemonteerd. De prijs? Als je 79.500 euro achterlaat bij Ginetta mag je er eentje meenemen, maar dan zal je in Nederland nog wel de nodige belasting moeten betalen.

Is er ook slechts nieuws? Yep, er zullen slechts 50 exemplaren gebouwd worden. (via: autocar.co.uk)

Ginetta G60

Ginetta G60

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Video: het kon dus echt NET
  • Video: door rood rijden met politie achter je
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

g60, ginetta, Lichtgewicht, rood, Supercars

Vorig bericht: « Plannen van Alfa Romeo t/m 2014 eindelijk in beeld
Volgend bericht: Top Gear gespot in India: Christmas Special 2011 »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    4 oktober 2011 om 18:19

    Dit is wel heel erg lekker .

    Login om te reageren
  2. hahahi20 zegt

    4 oktober 2011 om 18:20

    is dat zwarte op de zijkant plastic of carbon? ik kan het niet goed zien door de foto kwaliteit, want ik vind hem een beetje cheap eruit zien

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      4 oktober 2011 om 18:42

      @hahahi20: Die auto is ook cheap, dus wat verwacht je??

      Login om te reageren
      • bassie zegt

        4 oktober 2011 om 19:14

        @bullgod76: lotus is ook cheap, maar ziet er toch ook goed uit? Als ik 80k mag besteden loop ik deze wel even voorbij…

        Login om te reageren
  3. jelmer zegt

    4 oktober 2011 om 18:26

    Ik weet dat het geen vergelijk is, maar als je een E34 540i’ V8 in een E30 bouwt zit je – zelfs met interieur, maar wel eerste generatie nemen – onder de 1100kg en met 286 pk. Dan pas je wat milde motortuning toe en je gaat over de 300pk. Dat kun je met de juiste kenissen laten bouwen voor minder dan 8000 euro – zonder zelf wat te doen.

    Natuurlijk, geen vergelijk. Maar het geeft wel aan dat de prestaties nou ook weer niet zo bijzonder zijn.

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      4 oktober 2011 om 18:29

      @jelmer: of je koopt een E46 M3 en die bouw je helemaal uit… Ga je over die 300pk heen! Betaal je mssn 10000 voor…

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        5 oktober 2011 om 09:39

        @label89: waar wil jij een E46 M3 halen voor minder dan 10K? bedoel je niet misschien een E36 M3?

        Login om te reageren
  4. wolffjee zegt

    4 oktober 2011 om 18:27

    helemaal niets.. voor dat geld kun je betere auto’s kopen, denk aan de artega gt.. en die is mooier ook. Misschien iets minder snel maar zou ik in dit geval wel op willen toeleggen

    Login om te reageren
  5. Kalleere zegt

    4 oktober 2011 om 18:32

    -edit: check!-

    Heb het design nooit echt mooi gevonden van de Farbio/Ginetta.

    Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    4 oktober 2011 om 18:36

    ”Achterin ligt een 3.7 V6 van Ford met 310 pk die ook te vinden is in de Mustang.”

    Dat is een groot voordeel, maar verder ziet hij er nogal goedkoop uit..

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      4 oktober 2011 om 18:47

      @dennisr: De Mustang is ( In Amerika) ook Cheap…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        4 oktober 2011 om 19:25

        @meneersander: Alles is (In Amerika) Cheap…

        Login om te reageren
      • dennisr zegt

        4 oktober 2011 om 19:37

        @meneersander: jup, daar wel..

        Login om te reageren
  7. vwally zegt

    4 oktober 2011 om 19:15

    Het mag dan licht zijn, maar mooi is die totaal niet

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    4 oktober 2011 om 19:23

    Zomaar eventjes 400 kilo of 37.5% van het gewicht weggesnoeid. Zaten er dan een paar betonbokken in die Farbio misschien?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 oktober 2011 om 19:24

      Ofwel heeft deze een carrosserie van papier-mache…

      Login om te reageren
  9. ilovecar zegt

    4 oktober 2011 om 19:23

    Wat is ie lelijk, ik heb betere oplossing, ga een mx5 tunen als je lichtgewicht en veel power wil

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      4 oktober 2011 om 19:31

      @ilovecar:

      In feite heeft Ginetta dat allang gedaan.. Het heet G40^^

      Login om te reageren
    • torana zegt

      4 oktober 2011 om 19:33

      @ilovecar: die zijn er al een hoop verkocht met een dikke V8…. en ik vind ze bizar leuk :D

      Login om te reageren
  10. vale46 zegt

    4 oktober 2011 om 19:28

    Hij lijkt van ver een beetje op een Noble M600.
    Ziet er wel een lekker karretje uit!
    Maareuh, géén stuurbekrachtiging? :s
    We leven heus al in de 21e eeuw hoor!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      4 oktober 2011 om 19:47

      @vale46: nee geen stuur bekrachtiging.. het word weer tijd voor echt autorijden! :P

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        4 oktober 2011 om 19:48

        tied veur t neie rieden :mrgreen:

        Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    4 oktober 2011 om 19:36

    Best een stoer apparaat maar ik kan me voorstellen dat deze ondanks het lage(re) gewicht nog steeds flink slaag krijgt van de Exige S (V6) met 1080kg leeggewicht en 350pk… alleen weten we daar nog geen prijs van. Echter, duurder dan de Evora S lijkt me niet echt logisch.

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    4 oktober 2011 om 19:47

    Heb een groot zwak voor Ginetta, maar vind deze auto eigenlijk de minst fraaie uit het gamma.
    Denk wel dat ‘ie een grote grijns op m’n gezicht zou toveren. Dus is ’t een goede auto! ;)

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    4 oktober 2011 om 19:48

    Aan de reacties te “horen” kennen de mensen Ginneta niet,

    Mooi he?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      4 oktober 2011 om 19:49

      @norge: ja, die is wel vet :D

      Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    4 oktober 2011 om 20:49

    Ik weet het niet zo.
    Op papier is het een leuk ding maar het is niet dat ze een hoogstaande engineering firm zijn, of enorm veel feedback krijgen van de klanten. Het kan dus best zijn dat ze ergens fout zitten met hun (beredeneerde) fingerspitzegefühl al kunnen ze er natuurlijk ook boenk op zitten.

    In zijn segment, de ‘fun-cars’ van alternatieve merken. (het soort dat je altijd ziet verschijnen bij race-events) zal hij sowieso wel een plaats vinden maar ik ben eens benieuwd naar de revieuws.

    Login om te reageren
  15. fant zegt

    4 oktober 2011 om 20:56

    1100 kilo is al licht vandaag de dag :(

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      4 oktober 2011 om 21:46

      @fant: Ja shocking, dat is maar iets lichter dan mijn RAV4. Zo’n auto zou niet meer mogen wegen dan 850kg. Ik bedoel, neem de GTM Libra, ook een middenmotor auto en zit nog onder de 800kg (maar wel met een kleiner blok).

      Login om te reageren
      • fant zegt

        5 oktober 2011 om 01:24

        @midasracer: @p993: Exact… Mijn MX-5 weegt maar 950… Met stuurbekrachtiging, ABS en andere snufjes. En de vroege Lotus Elisejes met vergelijkbare layout en idee wogen maar rond de 725 kilo als ik me niet vergis! Daar lag dan ook geen V6 in, maar alsnog, het verschil is te groot.

        Login om te reageren
    • p993 zegt

      4 oktober 2011 om 21:55

      @fant: wilde ik ook zeggen…we mogen bij AB de targets toch wel verder leggen…1100kg is niet bijzonder licht voor een auto, mi

      Login om te reageren
  16. sebasjuhh zegt

    4 oktober 2011 om 21:35

    Specs zijn niet verkeerd, maar qua looks vind ik het niet sterk

    Login om te reageren
  17. towi1989 zegt

    4 oktober 2011 om 22:13

    ziet eruit als een LEGO Enzo

    Login om te reageren
    • nitroman zegt

      5 oktober 2011 om 08:31

      @towi1989: Tis net een Leepu creatie xD

      Login om te reageren
  18. tjorque zegt

    5 oktober 2011 om 08:20

    Mijn auto van 4 keer zo’n groot volume weegt 1500kg… en dat is in mijn ogen een vette tante…

    Zo’n kleine sportkar moet met veel minder kunnen. 600kg ofzo.
    Anders ben ik NOT IMPRESSED…

    Login om te reageren
  19. spykerboy zegt

    5 oktober 2011 om 09:42

    licht het aan mij of ziet hij er van de zijkant uit als een noble M15?

    Login om te reageren
  20. agera zegt

    6 oktober 2011 om 00:47

    Rood staat over het algemeen wel goed bij sportauto`s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North