• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goederentrein schept vrachtwagen in Limburg

Auteur: Author, gepost 30 mei 2017 om 07:49 – 18 Reacties

Columbusweg


Wie vandaag nog naar Venlo en omgeving moet kan beter de auto pakken.

Op een spoorwegovergang tussen Blerick en Sevenum is een vrachtwagen tegen een goederentrein gebotst. Tot overmaat van ramp vloog de vrachtwagen na de crash in brand. De trein raakte gelukkig slechts licht beschadigd. Chauffeur en machinist zijn ongedeerd. Naar verluidt stapte die eerste vlak voor de crash uit de cabine van z’n vrachtwagen.

Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren is vooralsnog niet bekend. De vrachtwagen stond op het spoor en is meters ver door de trein meegesleurd. Het gaat om een spoorwegovergang die wordt bewaakt met signalen en slagbomen. De trein vervoerde volgens de brandweer geen gevaarlijke stoffen, omwonenden kunnen dus gerust ramen en deuren open laten staan.

Men gaat ervan uit dat het onderzoek en de opruimwerkzaamheden nog de hele dag zullen duren. Er rijden geen treinen tussen Eindhoven en Venlo, in plaats daarvan worden bussen ingezet.

Ook interessant!

  • Video: vrachtwagen staat vast op rails
  • Video: vrachtwagen is topzwaar
  • Video: vrachtwagen verliest voorband
  • Video: crossover versus vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

brandweer, crash, eindhoven, politie, schade, trein, trucks, vuur

Vorig bericht: « Wat je moet weten over de verkoop van Q-Park
Volgend bericht: Lekkage: de nieuwe Renault Mégane RS »

Lees Interacties

Reacties

  1. stamp zegt

    30 mei 2017 om 07:58

    Het is geel en als je het in je oog krijgt,…

    Login om te reageren
    • max038 zegt

      30 mei 2017 om 08:00

      @stamp: pis

      Login om te reageren
    • bram95 zegt

      30 mei 2017 om 08:08

      @stamp: een goederentrein is niet geel…

      Login om te reageren
      • metalmike zegt

        30 mei 2017 om 08:46

        @bram95: Niet?
        http://www.ltl-trains.nl/images/railion/1600/railion1613.jpg

        Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      30 mei 2017 om 08:32

      @stamp: Een Siemens M35?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        30 mei 2017 om 09:45

        @fmgarcia: wel waterdicht, handig tegen de tranen

        Login om te reageren
    • henrie zegt

      30 mei 2017 om 09:13

      @stamp: Een Skoda Felicia Fun…

      Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      30 mei 2017 om 13:07

      @stamp: een vrachtvliegtuig van DHL?

      Login om te reageren
  2. Boomer zegt

    30 mei 2017 om 08:09

    Als we nou alle rails asvalteren en alle treinstations ombouwen tot parkeerplaatsen dan vermoed ik dat alle file’s ineens opgelost zijn.
    Andere voordeel is dat studenten gewoon gaan wonen waar ze studeren en ambtenaren weer op de fiets gaan omdat ze werken waar ze wonen.

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      30 mei 2017 om 08:21

      @airc: Lekker bezig, dat we daar niet aan gedacht hadden!
      Doe ook nog even armoede, honger, klimaat en world peace, dan kunnen we weer verder met ons leven.

      Login om te reageren
      • postzegel zegt

        30 mei 2017 om 09:30

        @rikkon: Maar wel graag op één bierviltje graag. Ik hou niet van kringen op m’n tafel.

        Login om te reageren
    • erwh zegt

      30 mei 2017 om 12:42

      @airc: Of we vervoeren al die zooi over het spoor in plaats van de weg en maken wat ruimte voor de auto. Op een spoorlijn kan je toch niet meer dan een smal 2-baans weggetje aanleggen.

      Het is echt niet meer van deze tijd dat we nog altijd zo verslaafd zijn aan wegvervoer, terwijl het veel minder efficiënt is en goederen voornamelijk toch tussen distributiecentra en bedrijventerreinen worden vervoerd. Het laatste stukje tot de eindgebruiker/particulier kan je dan met veel kleinere vrachtauto’s/busjes vanaf die distributiecentra afhandelen. Hierdoor wordt het op de weg aanzienlijk veiliger, neemt de uitstoot in steden enorm af en krijgt de automobilist de ruimte waarvoor hij betaald.
      Deze “modal-shift” betalen we van de aanzienlijke afname van de onderhouds- en constructiekosten van wegen. De inkomstenderving door verlies van wegenbelasting op vrachtwagens is verwaarloosbaar, aangezien die in verhouding nauwelijks wegenbelasting betalen.

      Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    30 mei 2017 om 08:36

    Als ik het relaas van de Duitse (hoe-is-het-mogelijk-in-deze-oostblok-tijden) chauffeur aanhoor, vermoed ik dat een luchtslang tussen de trailer (oplegger) en de truck (trekker) weleens de oorzaak zou kunnen zijn.
    De chauffeur beweerde op televisie dat de trailer op de overweg blokkeerde, en de remmen van een trailer blokkeren automatisch bij het wegvallen van de luchtdruk die de remmen bedient.
    Voeg daaraan toe dat er ontieglijk veel bral slangen op de markt zijn die knikken en op die manier de ‘luchtwegen’ van een truck met oplegger blokkeren.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 mei 2017 om 09:20

      @desjonnies: klinkt logisch.

      Login om te reageren
    • bennyyy zegt

      30 mei 2017 om 09:27

      @desjonnies: mooiste was nog dat de oude baas zachtjes begon te lachen toen hij aangaf de trein nog te hebben gewaarschuwd, maar dat had geen zin meer toen hij zag dat z’n combi aan barrels werd gereden…

      Login om te reageren
  4. bobroog77 zegt

    30 mei 2017 om 09:48

    Als de vrachtwagen op het spoor stond, dan is de trein toch tegen de vrachtwagen aangereden en niet andersom?

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      30 mei 2017 om 12:41

      @bobroog77: scherp!

      Login om te reageren
  5. vroaaar zegt

    30 mei 2017 om 12:43

    Kan dit soort weinig relevante (auto)nieuws niet achterwegen blijven hier? Daarvoor hebben we immers al diverse gewone nieuws-apps….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North