• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gordon Murray gaat bij Caparo werken

Auteur: autoblogger, gepost 11 augustus 2006 om 17:36 – 9 Reacties

Caparo T1 Gordon Murray

Specialist in lichtgewicht auto’s, Gordon Murray, zal zijn kennis beschikbaar stellen aan de Caparo Groep, die we ook kennen van de Caparo T1. De Caparo Groep houdt zich voornamelijk bezig als leverancier in de autoindustrie en ziet een grote toekomst voor betaalbare lichtgewicht composiet materialen.

Gordon Murray, die ook verantwoordelijk was voor de McLaren F1, liet weten: “Unquestionably, the biggest challenge facing the automotive industry today is the need to improve fuel economy and reduce carbon dioxide emissions and really the only way of tackling this issue is through major weight reduction. By comparison, in all other areas of the vehicle, including powertrain, the efficiency gains henceforth will be quite small. That’s why I’m excited by this project, because what you gain through weight reduction is significant. Caparo has the foresight to recognise that with global production heading towards 100 million vehicles a year there is a fantastic business opportunity in being the first supplier to make modern composite materials affordable and commercially available for the high volume production of cars.”

Ook interessant!

  • Video - Gordon Murray gaat het circuit op met de T.50
  • Video: Gordon Murray Automotive T.50 schreeuwt het uit
  • Video: Gordon Murray T.50 V12 laat weer van zich horen
    Video: Gordon Murray T.50 laat z'n V12 horen
  • Gordon Murray komt met nóg een atmosferische V12 supercar

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

caparo, gordon-murray, McLaren, Supercars

Vorig bericht: « Klassiekerrijden is pas ECHT autorijden.
Volgend bericht: BMW 325d, 335d sedan, touring en coupe »

Lees Interacties

Reacties

  1. JPM zegt

    11 augustus 2006 om 17:57

    Goede combinatie lijkt me.

    Login om te reageren
  2. japie zegt

    11 augustus 2006 om 18:20

    “…is through major weight reduction.”
    maar of de autos daar ook mooier van worden?

    Login om te reageren
  3. sicko zegt

    11 augustus 2006 om 18:50

    Die Caparo is echt de waanzin. Wicked!

    Login om te reageren
  4. pietje zegt

    11 augustus 2006 om 18:52

    @japie

    Hoe bedoel je? Denk je dat auto’s minder mooi worden van gewichtsreductie? Volgens mij gaat het hier vooral om lichtere materialen en niet om dingen die de vormgeving erg aangaan.

    Login om te reageren
  5. japie zegt

    11 augustus 2006 om 19:49

    ik doelde meer op het plaatje te zien bij dit artikel, nu ik het artikel nog eens bekijk begrijp ik dat het gaat over autos in het algemeen.
    maarja de “carbon look” op veel autos is toch ook niet alles? ;)

    Login om te reageren
  6. fubar zegt

    11 augustus 2006 om 20:19

    goeie zet van caparo murray idd de ontwerper van de mclaren f1 en vele wereldkampioenschaps autos die hij heeft ontworpen voor SENNA en prost

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    11 augustus 2006 om 22:05

    De vorm van deze auto is bepaald door de windtunnel want om 3g in de bochten te kunnen halen heb je heel veel downforce nodig. De carbon-look in allerlei auto’s is hardstikke nep, gewoon een printje of een folie over kunstof…….100% nep! Een zonda F in carbon…. dat is übergeil omda het echt is!

    Ik denk dat ze Murray wilden hebben vanwege zijn expertise, maar veel meer nog omdat de naam waarschijnlijk veel makkelijker de investeerders over de streep zal trekken………..

    Login om te reageren
  8. Powerslide zegt

    12 augustus 2006 om 12:36

    @ WOoOdy
    Ik denk dat ze Murray wilden hebben vanwege zijn expertise, maar veel meer nog omdat de naam waarschijnlijk veel makkelijker de investeerders over de streep zal trekken………..

    Precies, dat denk ik ook.

    Login om te reageren
  9. koen zegt

    12 augustus 2006 om 12:56

    Murray was al van het begin af aan als adviseur betrokken bij het, toen nog Freestream geheten, project. Caparo heeft het project daarna gekocht.

    Ben benieuwd wat dit voor moois gaat opleveren!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North