De extreem hoogtoerige atmosferische V12 van Gordon Murray Automotive gaat los op Goodwood.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: jaapiyo, gepost om – 26 Reacties
De extreem hoogtoerige atmosferische V12 van Gordon Murray Automotive gaat los op Goodwood.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
porker zegt
Wat een kansloos ding. Helaas. Stuiptrekking van een oude man, ooit held. Oh ja heerlijk geluid, dat wel. Love it! Maar gaat geen succes worden. Niet zonder groot automerk erbij.
mpgc zegt
@porker: better be a silent fool than speak and prove it.
porker zegt
@mpgc: prima, en waar baseer jij je op dat ik een fool ben? Ik gebruikt mijn gezonde verstand. De vorige van Gordon was een McLaren, die verkocht daardoor.
911targa zegt
Ik gebruikt mijn gezonde verstand
Right……
e38ossie zegt
@porker: McLaren was in die tijd ook alleen maar bekend uit de racewereld.
mennok zegt
Ik hoop dat je een grapje maakt. Als je dit serieus meent bewijst dat vooral dat je werkelijk geen idee hebt waar je hebt over hebt.
trolle zegt
@mpgc: zijne nickname zegt genoeg
MaartenD zegt
sterk verhaal, goed onderbouwd ook
porker zegt
@maarten020: het is hier een blog wat verwacht je, wie meest die hele epistels van reacties?
ryser zegt
@porker: zijn allemaal binnen 48 uur na de bekendmaking van de auto verkocht. Weet dan ff niet wat jij verstaat onder succes?
Verder zijn de statistieken van deze auto natuurlijk niet normaal. (Weet ze niet allemaal) lichtste v12 ooit gebouwd, auto weegt minder dan een ton. Dat is al een prestatie op zichzelf.
hanselegans zegt
@porker: de auto was binnen de 48 uur na zijn debuut uitverkocht.
porker zegt
@hanselegans: Neemt niet weg dat het een rare auto is die blijkbaar door beleggers gekocht wordt. Op zich prima maar het is een overbodige auto zonder naam, behalve dan die van de legendarische ontwerper. Ik weet wie hij is en wat hij heeft bereikt. Goed voor hem dat hij de hele slot heeft verkocht (Money al binnen?). Het is de laatste der mohikanen. Alleen is hij met dat oogmerk ook ontworpen. Wetende dat de tijd van rijden op fossiele brandstoffen bijna voorbij is. En dat stoort me.
jaapies zegt
@porker: je denk, ik begin met een hoop niet onderbouwde onzin in m’n eerste reactie en maak mijzelf met deze reactie pas echt belachelijk. Maar goed je hebt gelijk het is een blog iedereen recht op z’n mening…
SimonMc zegt
Bahahaha
Meest kansloze reactie van het jaar, gaat wat mij betreft naar jou.
MaartenD zegt
Klinkt lekker
mark997gt3 zegt
Begreep dat dit ding sowieso niet met kenteken te krijgen is. Weet iemand of dat klopt?
Het is geen schoonheid. Beetje combi McLaren F1 en Zonda.
Mee zegt
Lijkt mij erg straf, aangezien hij net ontworpen is als supercar die je effectief kan gebruiken in het dagelijkse leven. Opbergplaatsen genoeg bv.
Er komt nog een Lauda-versie, die is track only.
tinnemans zegt
Het geluid doet me denken aan het wespennest wat ik gister op zolder aantrof. 🤔
avocado zegt
@tinnemans: geen verdelger inhuren, maar een bak azijn neerzetten. Gaan ze vanzelf weg.
tinnemans zegt
@avocado: Dank je voor de tip. Ik heb er alleen teveel last van als ze me steken, dus ik heb toch maar een verdelger gebeld.
ponnie zegt
En nu een filmpje waar je wel wat hoort behalve wat slap gezwets?
Hopelijk komt er een crate engine, het blok is tof, maar de wagen waar het in ligt is echt 3x niets.
canon4ever zegt
Jammer dat de vorm van de koplampen zo mislukt is.
jantje86 zegt
Wat ben je toch een ongelooflijke mazzelpik als je dit bemachtigd hebt zeg… De specs, heritage, de ontwerper. Hier kan geen AMG one of Valkyrie tegenop. Is over 20 jaar m.i. net zo legendarisch (en duur) als de F1 nu…
Alfarobert zegt
Zelfde layout als de Mc Laren F1 . Stuur in het midden.klinkt als een oude Formule 1 auto. Nieuw al een klassieker denk ik.Beetje vreemde achterkant. Alles beter dan een rijdende laptop,toch? Waterstof wordt de toekomst want alles op stroom kan gewoon helemaal niet.
RAW zegt
Specs zijn geweldig en een indrukwekkende technische ontwikkeling die wellicht te lang geduurd heeft, wat je vooral aan het uiterlijk af kunt lezen. Zal inderdaad laatste der Mohikanen zijn voor de ICE, De Rimac Nevera geeft al aan wat de toekomst is voor hypercars, ondertussen vind ik zelf de Koenigsegg Regera een mooi staaltje van tussenoplossing (hybride) met super gave techniek als de direct drive.
mennok zegt
Zo puur als deze auto zullen ze niet meer komen vrees ik. V12 zonder turbo’s, handbak, centrale zitpositie en nog geen 900 kilo. De cijfers zijn compleet ondergeschikt aan de rijbeleving, 0-100 en de top is volgens mij niet eens bekend. Deze focus op het rijden zelf is iets wat steeds minder belangrijk geworden is de afgelopen 20 jaar. Wat jammer is als je het mij vraagt. Als je Gordon Murray hoort praten over deze auto kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat deze man echt als geen ander weet waar hij het over heeft en zich totaal niet laat beginvloeden door de doelgroep die een supercar koopt om op Insta te pronken. Het is niet voor niets dat de F1 (die volgens dezelfde principes gebouwd is) op dit moment een van de duurste auto’s ter wereld is. Deze bouwprincipes zijn niet gevoelig voor een tijdsgeest.