• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Grijpt AMG weer terug naar de V8 zonder turbo’s?

Auteur: Dennis, gepost 13 januari 2011 om 11:27 – 72 Reacties

Mercedes AMG V8 engine

Wanneer we kijken naar de huidige S63, CL63 en CLS63 AMG modellen, dan zijn deze allen uitgerust met een twin-turbo 5,5 liter V8 blok. Dit blok is goed voor minimaal 525 pk. Er gaan echter geruchten, dat AMG weer terug grijpt naar atmosferische V8 motoren, dus zonder turbo of compressor. Er zal hiervoor een nieuw 5,5 liter groot V8 blok worden gepresenteerd.

Deze bewering wordt gedaan door Autoweek.com dat zich zegt te baseren op bronnen binnen het hoofdkwartier in Stuttgart. De nieuwe compressorloze V8 zal voor het eerst worden toegepast in de AMG uitvoering van de nieuwe SLK. Naar verwachting wordt de SLK AMG volgend jaar in Parijs gepresenteerd. De volgende CLK AMG zal dit blok ook krijgen.

Het nieuwe blok gaat ongeveer 422 pk ophoesten, dat is 62 pk meer dan het eveneens ongeblazen V8 blok uit de SLK55 AMG. Techniek waarbij er cilinders kunnen worden uitgeschakeld moet zorgen voor een lager branstofverbruik en daarmee de uitstoot reduceren.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Mercedes SLK [UPDATED]
Volgend bericht: Daihatsu trekt zich terug uit Europa [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. dujokke zegt

    13 januari 2011 om 11:29

    Cilinders uitschakelen?? Heiligschennis!!

    Login om te reageren
    • gerwinw zegt

      13 januari 2011 om 11:33

      @dujokke: Och, dat uitschakelen van cilinders gebeurd al langer als vandaag.

      Login om te reageren
      • matthisl zegt

        13 januari 2011 om 13:37

        @gerwinw: dan vandaag

        Login om te reageren
    • Burdy zegt

      13 januari 2011 om 11:34

      @dujokke: Zie het probleem niet zo. Als je wilt geeft je toch altijd vol gas en dan doen ze het allemaal. Denk niet dat het daardoor een langzamere auto wordt.

      Login om te reageren
  2. MDA zegt

    13 januari 2011 om 11:41

    en hoe gaan ze die dan noemen? Weer ouderwets SLK55 AMG?

    Login om te reageren
  3. HDM zegt

    13 januari 2011 om 11:42

    De volgende CLK? Is er dan een huidige CLK (die letterlijk CLK heet).

    Login om te reageren
  4. President zegt

    13 januari 2011 om 11:43

    E-Klasse Coupé ;-)

    Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    13 januari 2011 om 11:47

    Techniek waarbij er cilinders kunnen worden uitgeschakeld moet zorgen voor een lager branstofverbruik en daarmee de uitstoot reduceren.

    Betekend dit dat als je met 2.000 toeren een 4-cylinder motorgeluid hebt, bij 4.000 een 6-cylinder en op volle toeren een V8?

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      13 januari 2011 om 11:48

      @JamesBond007:
      Betekent*

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        13 januari 2011 om 14:28

        @JamesBond007: goed herpakt. :D

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        13 januari 2011 om 17:16

        @JamesBond007: cilinder*

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      14 januari 2011 om 03:24

      @JamesBond007:

      Ik denk dat een knopje, sport, economy en auto zich er misschien ook nog wel mee zullen moeien.

      Login om te reageren
    • Cantago zegt

      15 januari 2011 om 21:41

      @JamesBond007: Het lijkt mij meer af te hangen van je acceleratie dan van je toerental! Hoe verder je je gaspedaal intrapt, hoe meer cilinders mee gaan doen.

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        16 januari 2011 om 04:56

        @Cantago:
        Weet ik niet zo zeker..

        Heb zelf een A6 4.2 en die maakt bij lage toeren echt dus een V8 geluid.
        Nou is me verteld dat hij bij gewoon gebruik niet zijn volledige kracht gebruikt en dat als je ‘m los laat er bepaalde kleppen opengaan waardoor hij vol vermogen geeft.

        Vroeg me alleen af hoe dat dan in deze V8 zit.

        Login om te reageren
        • Cantago zegt

          16 januari 2011 om 18:23

          @JamesBond007: JEe brengt me wel aan het twijfelen, hoewel een V8 geluid niet altijd wil zeggen dat er 8 cilinders actief zijn… Ik neem aan dat de zuigers alle 8 blijven bewegen?

          Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    13 januari 2011 om 11:48

    “De nieuwe compressieloze V8 zal voor het eerst worden toegepast in de AMG uitvoering van de nieuwe SLK”.

    Maak er maar comressorloze van, want wanneer een motor geen compressie heeft heb je er niks aan.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      13 januari 2011 om 11:54

      @jack_abarth:

      Ik dacht ook al zoiets, en dan werk je als redactie lid voor AUTOblog.. :D

      (en je bedoelt waarschijnlijk “comPressorloze”)

      Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    13 januari 2011 om 11:48

    Ik dacht dat ze ook aan een ‘kale’ 4.7 bezig waren? Ze moeten haast nog wel een keer aan de gang met de C-coupe. Komt vast zoiets in te liggen :)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 januari 2011 om 15:13

      @Alwood: dat zal dan sowieso geen AMG motor worden lijkt me zo.

      Login om te reageren
  8. C220AMG zegt

    13 januari 2011 om 11:54

    Uhmm… CLK AMG? Ik geloof echt dat ik gek wordt! Misschien de C-coupe, AMG ? Of komt er toch een E-coupe AMG ? :D

    Maar, atmosferisch is altijd welkom hoor! Dat heerlijke brul geluid dat daar uit komt, niet dat de turbo’s verkeerd klinken maar m’n voorkeur heeft toch de atmosferische!

    Login om te reageren
  9. lodewijk zegt

    13 januari 2011 om 12:06

    En de C63 AMG?
    Dat is toch ook een atmosferisch blok, met rond de 450pk..

    Login om te reageren
  10. the-budel-guy zegt

    13 januari 2011 om 12:11

    Jammer had zo gehoopt op een 6.2 maar dezel zal vast en zeker zn werk top doen

    Login om te reageren
  11. neal zegt

    13 januari 2011 om 12:19

    Barf … kan je weer weinig of niks sletelen om het vermogen nog wat op te drijven.. leve Brabus die op alles en nog wat turbo’s schroeven :-)

    Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    13 januari 2011 om 12:20

    AMG kennende zullen ze wel 575-600pk uit zo’n blok trekken en dan is het weer wachten wat M en Audi RS gaan doen

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      13 januari 2011 om 12:51

      @E34M5Touring:
      Bmw is al bezig met de nieuwe m5 motor he en die gaat rond de 600pk leveren

      Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      13 januari 2011 om 18:50

      @E34M5Touring: je bedoelt BMW Motorsport en Quattro GMBH?

      Login om te reageren
  13. matthias zegt

    13 januari 2011 om 12:26

    422pk uit een 5.5 liter? BMW en Audi zitten met hun atmosferische blokken aan de 100pk/l… Doe mij dan toch maar met turbo

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 januari 2011 om 17:18

      @matthias: 422 pk voor de slk…Meer pk in een ander model waarschijnlijk.

      Login om te reageren
  14. Jipp zegt

    13 januari 2011 om 12:31

    op zich vraag ik me af waarom ze er vanaf stappen… kunnen ze de race met audi en bmw niet meer aan?

    Het 2e deel is echter veel interessanter, het uitschakelen van cilinders, maar hoe gaan ze dan de belasting berekenen? gaan ze dan toch goedkoper worden?

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      13 januari 2011 om 12:43

      @Jipp:

      Belasting op basis van uitstoot? Redelijk duidelijk toch?

      Tevens vind ik dit geen heiligschennis, vind het zelfs goed dat ze zulke dingen gaan doen.

      Terugkomend op JamesBond007, denk ik niet dat dat zo zal werken. Als jij op 4k toeren zit, dan zit je al op een redelijk hoge belasting, denk dat het wel wat slimmer gaat dan hoe jij denkt.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        13 januari 2011 om 13:47

        @rvssax: Ja, zo ver was ik ook nog wel, maar wanneer bereken je die uitstoot, gaan ze een gemiddelde nemen, etc. Want wanneer hij gebruik maakt van 3 cilinders stoot je toch veel minder uit dan 6… of 8 cilinders. vandaar mijn vraagtekens.

        Login om te reageren
  15. mrbones zegt

    13 januari 2011 om 13:11

    En deze gaat ook weer (hoe onlogisch ook) slk63 heten?

    Login om te reageren
  16. mrbones zegt

    13 januari 2011 om 13:12

    @mezelf er is nooit een slk63 geweest, wel een c63

    Login om te reageren
  17. F1Tim zegt

    13 januari 2011 om 13:17

    Vroeger bestonden er ook 2 versies van de 5.4l V8: zonder en met compressor. Bespaart kosten, want je gebruikt quasi hetzelfde blok.

    Login om te reageren
  18. Den zegt

    13 januari 2011 om 13:24

    zonder turbo, met turbo, zonder turbo, dure operatie bij amg. bij brabus doen ze niet zo moeilijk…

    Login om te reageren
  19. Tommy2 zegt

    13 januari 2011 om 13:32

    Het is heel logisch, een V8 met drukvulling voor de grote zware auto’s, en ééntje zonder voor de kleine sportieve auto’s. In een S-klasse wil je niet zo’n hoogtoerig nerveus blok en in een SLK wil je ook geen laagtoerig turboblok zonder emotie. Denk dat het gewoon dezelfde basisblokken blijfen.

    Login om te reageren
  20. xilver zegt

    13 januari 2011 om 14:09

    Zolang het geluid maar hetzelfde blijft… want daar draait het allemaal rond bij een AMG….

    Login om te reageren
  21. Ram-G-maN zegt

    13 januari 2011 om 14:24

    @Dennis: Het moet “De nieuwe turbocompressorloze” zijn.
    Of je kiest gewoon voor atmosferische. ;)

    On topic: Zolang de C-klasse coupé een 5.5L BiTurbo V8 en optioneel een Performance Package krijgt ben ik tevreden. :D Ik heb liever nog de 6.2L atmosferische V8 maar dat is hoogstwaarschijnlijk utopie. :?

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      14 januari 2011 om 01:16

      @AutomotiveDesigner: Volgens bronnen (ben even vergeten waar ik dat gelezen heb) blijft de C-klasse ook na zijn facelift de 6.2 V8 behouden en zal ook de coupe de 6.2 V8 meekrijgen. Het lijkt mij ook erg vreemd maar we zullen het vanzelf zien.

      Login om te reageren
  22. As_long_as_it_is_fast zegt

    13 januari 2011 om 14:32

    Kan iemand mij eens fatsoenlijk uitleggen wat de meerwaarde is van één of twee turbo’s en waarom dat niet gaat op een atmosferisch blok?

    voor de rest vind ik ook wel voor 5.5L ‘slechts’ 422pk, niets teveel.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      13 januari 2011 om 14:58

      @As_long_as_it_is_fast:

      Technische uitleg:

      Een atmosferisch motor kan maar een X-hoeveelheid mengsel (brandstof + zuurstof) aanzuigen. Wanneer je nu meer vermogen wilt, heb je meer mengsel nodig, maar wanneer een motor niet meer aan kan zuigen ga je verder zoeken.
      Een turbo zal d.m.v. druk de cilinder vullen. Door de druk kan er meer mengsel in, en dus meer power.
      In de loop der jaren kwam men er dus op, hoe groter de turbo, des te meer druk. En die regel klopt, er zit alleen wel een maar aan. Een hele grote turbo moet op gang komen, maar als deze eenmaal opgang is krijg je ontzettend veel power. Oftewel een Turbo-lag.
      Een kleine turbo daarentegen, levert al heel snel zijn piek druk, maar trekt het niet meer op een hoger toerental.
      Wanneer je dit nu combineert, dus een kleine EN een grote turbo krijg je een mooi vermogen verloop en dus een sterke maar toch zuinige motor.

      Kleinkinder niveau:
      Wanneer ik een flinke spijker in het hout wil krijgen kom ik eraan uit dat ik die niet met de hand erin kan duwen (atmosferisch).
      Dus toen werd ik zo slim om een moker te pakken. Het was een grote spijker dus meteen een grote moker (Grote Turbo). Wederom kreeg ik de spijker niet in het hout, want ik moest de moker met 2 handen beet pakken.
      Toen ik het ging proberen met een klein hamertje kwam ik niet verder als 1cm, daarna was de slagkracht niet meer voldoende.
      Uiteindelijk heb ik de moker er alsnog bij moeten pakken om het werk af te maken.

      Helder zo?

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        13 januari 2011 om 17:32

        @jack_abarth: ik was mee na de technische uitleg!;)
        Die was erg verstaanbaar. Overigens erg leerrijk.
        De kinderuitleg heb ik er dan maar bijgenomen. ;)
        Erg bedankt voor de uitleg man, is erg interessant!

        Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        13 januari 2011 om 17:43

        @jack_abarth: De meeste motoren werken trouwens met VGT’s, omdat dit domweg goedkoper is dan 2 turbo’s plaatsen. Maar als we nu even on-topic gaan, deze V8-motoren hebben gewoon 2 dezelfde turbo’s die beide een cilinderbank voor hun rekening nemen. De situatie met de kleine en grote turbo wordt veelal bij kleinere motoren gebruikt.

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          14 januari 2011 om 02:33

          @Tommy2: iets anders nu, ik neem aan dat cilinders zorgen voor compressie en als ik kijk in mijn autovisie 2011 merk ik ook bij compressie van 18 dat er een turbo aanwezig is en bij compressie van 10,5 geen turbo. Tot zover lijkt alles nog te kloppen, logisch zelfs. Dan kom ik bij de opel corsa. 10,5 geen turbo maar dan 8,8 en 17,6 wel. Wat doet die turbo bij die 8,8 compressie?

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            14 januari 2011 om 07:03

            @As_long_as_it_is_fast:

            De compressie van 18 is zonder te zien een diesel. Dus die laten we even buiten beschouwing.
            Verder is de compressieratio bij een turbo motor altijd wat minder vergeleken een NA motor. De rede hiervan heb ik geweten, maar kan er op het moment niet opkomen.

            Login om te reageren
            • As_long_as_it_is_fast zegt

              14 januari 2011 om 14:51

              @jack_abarth: inderdaad een diesel, sterk. Dat was van de Jeep compass CRD. Moest je erop komen, post maar. Nogmaals bedankt in ieder geval!

              Login om te reageren
            • Tommy2 zegt

              15 januari 2011 om 13:45

              @jack_abarth: Omdat de lucht in een turbomotor al onder druk de verbrandingskamer binnenkomt. Als de motor een hoge compressie heeft en de lucht ook nog eens onder druk de cilinder wordt ingeblazen krijg je een dubbel effect waardoor de motor zeker niet mooier gaat draaien!

              Login om te reageren
  23. mashell zegt

    13 januari 2011 om 14:59

    Gaat het net als met de bankiersbonussen alweer de verkeerde kant op, gewoon weer low tech vervuilend atmosferisch?

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      14 januari 2011 om 01:17

      @mashell: Nou vind ik dit niet echt vergeleken met de bankiers. Dit is juist de goede kant op, lekker ongeblazen V8’en!

      Login om te reageren
  24. Laue zegt

    13 januari 2011 om 15:10

    Cilinders uitschakelen? Dat heeft Hemi al een tijdje alleen is de winst niet zo groot als gedacht. zeker niet in de 2 ton wegende Ram. hopelijk gaat het AMG beter af.

    Login om te reageren
  25. heyhuub zegt

    13 januari 2011 om 16:02

    Ze hebben nog amper turbo’s op die dingen en grijpen nu alweer terug? Make up your mind!

    Login om te reageren
  26. dennisberkhout zegt

    13 januari 2011 om 16:13

    Voor deze “kleine” auto’s binnen het aanbod, is een V8 als dit ideaal. Turbo of Compressor is niet persé nodig, ookal mag het natuurlijk wel ^^.
    Cilinders uitschakelen is iets wat ook gebeurt bij de HEMI’s in de Chrysler en Dodge modellen dus wat daarvan het probleem ik heb geen flauw idee. Als ik me niet vergis, dan maakt dat de auto ook nog eens stiller als er geen haast bij de reis betrokken is.

    Login om te reageren
  27. bram95 zegt

    13 januari 2011 om 17:22

    ”Naar verwachting wordt de SLK AMG volgend jaar in Frankfurt gepresenteerd.”

    Is het niet volgend jaar in Genève, of in Parijs. Aangezien er volgend jaar geen IAA is, maar alleen dit jaar?

    -edit: scherp-

    On-Topic: Ik zie toch weer graag een oud atmosferisch blok verschijnen :)!

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      13 januari 2011 om 17:36

      @Bram95: gaat toch niet veel boven het fluiten van een turbo?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        13 januari 2011 om 21:23

        @As_long_as_it_is_fast: wel als het ten koste gaat van het motorgeluid/uitlaatgeluid…

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          13 januari 2011 om 22:36

          @SimonMc: steekt er dan ne remus onder! :D

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            13 januari 2011 om 23:12

            @As_long_as_it_is_fast: LOL

            Voor zover dat opbrengt natuurlijk…Want de uitlaatgassen gaan eerst naar de turbo ipv rechtstreeks naar de uitlaat, waardoor het meeste van het geluid geabsorbeerd wordt…

            Login om te reageren
            • As_long_as_it_is_fast zegt

              14 januari 2011 om 02:25

              @SimonMc: Hoezo, uitlaatgassen eerst langs turbo? Ik dacht dat de turbo voor het verbrandingsproces zat? Met name om het mengsel zuurstof en benzine in de cilinders te pompen en zo meer compressie te creëren? Hoe passeren de uitlaatgassen dan nog eens via turbo? of ben ik verkeerd…

              Login om te reageren
              • SimonMc zegt

                16 januari 2011 om 03:33

                @As_long_as_it_is_fast: Ik ben niet echt een expert, maar volgens ik begrepen heb, laten de uitlaatgassen de turbine van de turbo draaien.Dan heb je waarschijnlijk nog een aparte aanzuig die inderdaad meer zuurstof naar de cilinders brengt.Maar het is de turbine die die zuurstof naar binnen trekt als het ware, en die is aangedreven door uitlaatgassen.

              • As_long_as_it_is_fast zegt

                16 januari 2011 om 04:37

                @SimonMc: ahzo, lijkt me allemaal behoorlijk ingewikkeld. Maar erg interessant. Ik volg misschien ooit nog wel automechanica avondschool… Dan kom ik hier op terug. ;)

  28. bpc zegt

    13 januari 2011 om 17:58

    gewoon terug de 55 motor pakken en een gigantische compressor opschroeven zoals op de clk dtm en de comp. uitschakkelen in comfort stand dzn kan de klant kiezen of hij zuinig rijden

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 januari 2011 om 21:24

      @bpc: Lijkt me niet zo eenvoudig van een compressor zomaar “uit te schakelen”, aangezien die mechanisch meedraait met de distributieriem.

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        13 januari 2011 om 22:21

        @SimonMc: Kleinigheidje hou je toch he!

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          13 januari 2011 om 23:13

          @C220AMG: Pardon?

          Login om te reageren
          • bpc zegt

            19 januari 2011 om 16:49

            @SimonMc: gewoon een vrijloop opzetten zoals vw met hun 1.4

            Login om te reageren
  29. The360box zegt

    13 januari 2011 om 19:11

    Als je zon bak kan betalen dan lig je toch niet wakker of hij nou 1 op 1 rijdt of 1 op 2, best zielig eigenlijk.

    Login om te reageren
  30. MichaelvdBroek zegt

    13 januari 2011 om 20:09

    tjah als die maar ze vermogen blijft houden toch! (of meer)

    Login om te reageren
  31. frankj zegt

    13 januari 2011 om 22:43

    voor dit artikel is komt maar één woord in mij op, met maar één lettergreep, en oneindig veel letters: Jaaa~!
    Een Compressor er op mag wel. maar geen turbo(‘s) dat hoort niet bij Mercedes naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      14 januari 2011 om 02:26

      @frankj: dan krijg je weer achter op al die mercedessen Kompressor. Dat staat toch niet? :D

      Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    14 januari 2011 om 03:26

    Ik ben nogaltijd gek van de SL55AMG en dan vooral van de motor die erin lag.

    Waarom geen compressors meer?

    Doe dan desnoods een electronische compressor (bij bosch kan je ze zo kopen) met een soort KERS systeem erbij ofzo is toch ook lekker hippie vriendelijk.

    Login om te reageren
  33. mb81 zegt

    15 januari 2011 om 00:29

    Dit bericht klopt niet helemaal volgens mij.

    Alle 6.3 AMG modellen hebben de motor M156 en die heeft een inhoud van 6208 cc. In de C,E,CLS,SL zijn dit ongeblazen motoren.

    In de SLK 55 heeft motor M113 en heeft nog nooit een compressor gehad. Deze motor heeft in bijvoorbeeld de E(W211 vorig model) wel een compressor gehad. Als we dan nog een model terug gaan (W210 2 E-klaase generaties terug) daar lag dezelfde M113 motor maar dan zonder compressor.

    Bij mercedes is het zo dat de duurdere modellen meer vermogen hebben. Het zou lullig zijn als een SLKtje de CL zoek rij.

    Login om te reageren
  34. mb81 zegt

    15 januari 2011 om 00:43

    De C63, E63, CLS63, SL63 hebben allemaal motor M156 en dan is een 6.2 liter ongeblazen motor.

    In de huidige SLK ligt motor M113 dit een een 5,5 liter v8 zonder compressor. Deze motor heeft ook in de vorige E-klasse gelgen (E55 AMG) maar dan wel met compressor.

    Het is altijd zou dat een duurder model van mercedes de betere motor krijg. Het zou lullig zijn als het SLKtje de CL zoek rij.

    En de S600 uit 2001 had al cilinder uitschakeling

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North