• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Groen licht voor BMW i9 [2016]’

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 september 2014 om 08:58 – 38 Reacties

BMW i8


Een BMW i8, maar dan met 3 liter zes-in-lijn: dat zou in het kort de BMW i9 worden. Volgens geruchten komt de nieuwe halo car in 2016, als BMW 100 jaar wordt. Hadden de Duitsers hem vanaf het begin al zo moeten maken?

Over een jaartje zal BMW, tegelijkertijd met de nieuwe 7 Serie, een nieuwe generatie zes-in-lijn motoren lanceren. Een half jaar daarna, in de lente van 2016, moet de i9 volgen. Het zou gaan om een supercar op basis van de i8, maar dan met 2 keer zo veel oempf achter de bestuurder. We horen waardes van ca. 500 pk.

De geruchten duiken plots op in zowel BMW-specifieke online publicaties als in de Engelse media. Het lijkt er dus op dat iemand binnen BMW een kluif heeft gegooid. Wordt dit BMW’s volwaardige eerste moderne supercar, die zich kan meten met de topmodellen van de concurrentie? Als we kijken naar hoe de i8 met zijn driepittertje en supersmalle bandjes al een klein rondje Hockenheim doet, hebben we goede hoop.

Afbeelding: BMW i8

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Hybride, Supercars

Vorig bericht: « David Hasselhoff strikt Justin Bieber als nieuwe KITT
Volgend bericht: 14 nieuwe verkeersborden vanaf 2015 in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dimglor zegt

    26 september 2014 om 09:02

    Ben ik eigenlijk de enige die de Bmw i8 totaal niet mooi vind?
    Ik vind het er zo raar uitzien.. En dan met al die blauwe lijntjes en ook in het interieur…

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      26 september 2014 om 09:03

      @Dimglor: *vindt… Facepalm..

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 september 2014 om 10:21

        @Dimglor: Geef je jezelf nog maar eens een facepalm. Je bent nog niet helemaal wakker.

        Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          26 september 2014 om 10:37

          @berlinetta: hij was de 2e keer juist hoor. Niemand is wakker vandaag…

          Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        26 september 2014 om 10:29

        @Dimglor: Hahaha je deed het de eerste keer goed .. en vervolgens ga je jezelf verbeteren maar maakt dan juist de standaard STAM+T fout (en in dit geval dus zonder +T daar je spreekt over de eerste persoonsvorm ‘ik’)

        Login om te reageren
        • 888natan zegt

          26 september 2014 om 10:47

          @ardonjr: ardon junior geef je gratis nederlands les op autoblog?

          Login om te reageren
        • frietjemet zegt

          26 september 2014 om 11:17

          @ardonjr: Helaas, je bent niet de eerste die hem op zijn fout wijst, de troostprijs: een verkade volkoren koek!

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          26 september 2014 om 12:42

          @ardonjr: Ben ik … de enige die … leest/vindT.

          Login om te reageren
        • brainfear zegt

          28 september 2014 om 16:39

          @ardonjr: Hahaha! Nee. In zijn eerste zin is ‘die’ het onderwerp van het werkwoord ‘vinden’. Vandaar dat het moet zijn ‘die (…) vindt.’
          Als je iemand verbetert, doe het dan in ieder geval goed.

          Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      26 september 2014 om 10:18

      @Dimglor: denk dat de meerderheid het geen mooie auto vindt…

      Login om te reageren
    • trbn zegt

      26 september 2014 om 13:03

      @Dimglor: Je kan m ook zonder al die blauwe lijntjes kopen.

      Login om te reageren
  2. jrmpower24 zegt

    26 september 2014 om 09:02

    Kan niet wachten! De i8 is al prachtig!
    Eindelijk een echte supercar van BMW.

    Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      26 september 2014 om 11:42

      @jrmpower24: supercar ? -_-

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        26 september 2014 om 14:42

        @pureturkish1: een i8 is een sportwagen.
        Een soort i8 met 6 in lijn en dik 500 pk is gewoon simpelweg een supercar. Wat is je probleem dan?

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 september 2014 om 13:23

      @jrmpower24:
      Eens, maar de million dollar question is.., will it drit?
      Dat krijg je met de i8 namelijk niet voor elkaar.

      Login om te reageren
      • bohica zegt

        26 september 2014 om 19:49

        @tupperware: dat is moeilijk maar is wel te doen

        Login om te reageren
  3. Ram-G-maN zegt

    26 september 2014 om 09:12

    BMW geeft eindelijk gehoor aan Audi USA’s oproep. Iedereen kent deze nog wel.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      26 september 2014 om 10:22

      @AutomotiveDesigner: wat heeft luxury met een supercar te maken? :/

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        26 september 2014 om 12:44

        @flutterby: Is een BMW of Audi supercar niet luxury dan? Akkoord, er bestaan spartaanse toestanden, maar niet bij hen…

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 september 2014 om 13:24

      @AutomotiveDesigner:
      Die was inderdaad al over de datum bij introductie..

      Login om te reageren
  4. styns zegt

    26 september 2014 om 09:41

    Die goeie ouwe M20B20 van mij rijdt prima

    Login om te reageren
  5. breakingpoint zegt

    26 september 2014 om 09:47

    hopelijk half-assen ze dit niet. De i8 weegt nu al 1480kg, met een driecilindertje erin. Laat staan met een 6cilinder. Als M5 en M6 al 560 PK hebben, zullen ze niet de vermogen-kaart moeten trekken, maar eerder lichtgewicht.
    Aangezien ze nu al veel carbon en alu gebruiken, verwacht ik wel een huzarenstukje willen ze een “supercar” bouwen. Tenzij ze nog een fantastisch design uitvinden, maar het zal toch moeilijk worden om dit te doen binnen de i-reeks, waar de trend al gezet is…

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      26 september 2014 om 10:22

      @breakingpoint: Ik denk dat ze de accu’s er ook wel uit zullen halen horen…

      Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        26 september 2014 om 10:49

        @flutterby: wat heeft het dan nog met de i-lijn te maken?

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          26 september 2014 om 13:26

          @humpyourdog:
          Mild hybride, dan heb je niet zoveel accu’s nodig.
          Om ruimte te maken voor die zespitter zullen er toch wat cellen moeten wijken.

          Login om te reageren
          • breakingpoint zegt

            26 september 2014 om 21:47

            @tupperware: dan blijf je nog altijd met elektromotor zitten,dat weegt ook wat…

            Login om te reageren
  6. mashell zegt

    26 september 2014 om 10:05

    Als het al wat wordt dan toch zeker BMW’s 2e volwaardige supercar. Er was immers al eens een M1.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      26 september 2014 om 10:11

      Laten we er dan eens het moordje ‘moderne’ tussenprakken.

      Login om te reageren
  7. a3aan zegt

    26 september 2014 om 10:13

    Sla maar over die i9, de i8 is nou niet bepaald een supercar. Laat BMW nou eindelijk eens een echte supercar bouwen in plaats van dit soort compromisvolle/inovatieve automobielen te maken.

    Login om te reageren
  8. volvoturbo zegt

    26 september 2014 om 10:46

    3 liter 6 in lijn icm n elektromotor dus, maar is die I6 dan geblazen a la N55 bv? Nice! Ben benieuwd. Zal rap gaan, maar op welke concurrent mikken ze? Potsche 918 oid?

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    26 september 2014 om 11:20

    Een groter blok, bredere banden, grotere remmen, grotere accu’s(?) zullen wel flink wat toevoegen aan het gewicht. Ben benieuwd hoe ze dat dan willen compenseren. Ik neem aan dat het een hybride gaat worden.

    Login om te reageren
  10. endofline zegt

    26 september 2014 om 12:04

    Easy. Supercars moeten gewoon spontaan vlam kunnen vatten. Met al die Carbon en batterijen is dat niet zo moeilijk.

    Login om te reageren
  11. jveenman2012 zegt

    26 september 2014 om 12:58

    Waarom noemen ze het geen i8M

    Login om te reageren
  12. jveenman2012 zegt

    26 september 2014 om 13:01

    Waarom maken ze er geen i8M van?? Net als x6M

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    26 september 2014 om 13:28

    Of zonder hybride techniek of met de 2.0turbo met 270pk en electro. Een 3.0 6 in lijn zonder turbo lijkt me niet passen bij het concept en met 6cilinder wordt de auto al snel te zwaar etc. Met turbo heb je geen hybride meuk nodig
    Ik gok op 328 motor + 100pk aan electromeuk. …

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      26 september 2014 om 14:28

      @w0o0dy: maar zo kom je niet aan de ca 500 pk, wel?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        26 september 2014 om 14:48

        @volvoturbo: nee, maar ten eerste vraag ik me af of ze dat wel willen en ten tweede: met 270pk en 180pk (2x 100 kan ook) dmv electro-aandrijving komen ze ook aan dikke specs.. En blijft het gewicht relatief laag…

        Login om te reageren
  14. nigelvankoert zegt

    26 september 2014 om 20:33

    Laten we hopen op een laatste atmosferische zes in-lijn voor het 100 jarige bestaan. Dan wel in een configuratie zoals de La-Ferarri in een minder potente vorm. Wat BMW nog wel zou kunnen doen is een slagvolume van ~4.0 liter opzoeken, 500pk is dan zeker te halen (denk dan bijvoorbeeld aan dePorsche 911 GT3 4.0 RS) met alleen de atmosferische motor al. Met een elektromotor zou de auto zeker een vermogen van 700pk kunnen krijgen. Maar natuurlijk zal de aanstaande i9 een 3.0 liter zes in-lijn met turbo krijgen en een elektromotor van ongeveer 100-150 pk. De atmosferische zes in-lijn is iets wat we niet meer teruggaan zien net zoals de vijfcilinders dan wel met of zonder turbo (Audi RS3 & TT-RS uitgezonderd).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North