• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamann BMW 535d

Auteur: Wouter, gepost 16 november 2006 om 22:05 – 57 Reacties

Hamann BMW 535d


BMW’s zijn altijd een dankbaar slachtoffer voor de tuner Hamann. Ditmaal werd de 535d onder handen genomen.

Alle tupperware inclusief de M5-grilletjes aan de zijkant mogen wat mij betreft thuis blijven. Weliswaar is een gedeelte afkomstig van het M-Aerodynamica pakket, maar het blijft toch een diesel. Hamann kleedt de 5-serie nog verder aan met andere niertjes, een “competition” voorspoiler en niet te vergeten sideskirts en sportspiegels. Voor de achterzijde is een kofferbakspoiler beschikbaar evenals een vierpijps sportuitlaat die lekker te combineren is met achterbumper en diffuser.

Lichtmetalen velgen horen er ook bij, zoals bijvoorbeeld deze stemmig zwarte, ultralichte negenspakers. Typische bandenmaten die Hamann adviseert zijn:

9 J x 20 (voor), 10.5 J x 20 (achter) / 245/30ZR 20, 285/25 ZR 20
9 J x 20 (voor), 10.5 J x 20 (achter) / 255/30ZR 20, 295/25 ZR 20

Hamann voert de 535d ook chips. Met fase 1 stijgt het vermogen en koppel naar 319 pk en 630 nm. Nul tot honderd is daarmee in 5,9 seconden te doen en dankzij het verwijderen van de begrenzer komt de top op 267 km/h. Fase 2 wordt nog leuker: 350 pk en 660 nm. De standaardsprint wordt daarmee 0,1 seconde sneller en de top stijgt tot 276 km/h.

Hamann BMW 535d

Hamann BMW 535d

Hamann BMW 535d

Hamann BMW 535d

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, hamann, tuning

Vorig bericht: « Diesel trio: BMW 525d – Volvo S80 – Citroën C6
Volgend bericht: Super Corvette gekiekt »

Lees Interacties

Reacties

  1. hans449 zegt

    16 november 2006 om 22:07

    hoe verneuk ik mijn bwm les 1

    Login om te reageren
  2. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    16 november 2006 om 22:11

    Men neme een prachtige BMW 535d en sturen hem naar Hamann.
    Maar dit is een btje nutteloos denk ik. Want het ziet er wel heel fout uit. En die paar tienden door de chips maken ookniet zo veel verschil meer denk ik

    Maarja als er vraag naar is, wie zijn wij om er niet aan te voldoen?
    Zoals een persoon uit de Nederlandsche theaters ooit zei..

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    16 november 2006 om 22:11

    Call me sjonnie! Kan dit best wel mooi vinden………de voorspoiler misschien iets minder maar voor de rest vind ik het wel mooi…..

    Greetz Sjonnie en Anita dos

    Login om te reageren
  4. MiuRa zegt

    16 november 2006 om 22:12

    ik denk niet dat er eigenaren van een 535D zijn die dit zullen overwegen…

    Login om te reageren
  5. Oul@ zegt

    16 november 2006 om 22:12

    Waarom nou?
    Hooguit de diffuser, zwarte velgen (wel ander model) en de vermogensupdate.

    Als ik in Henk449 z’n termen moet blijven hoop ik ook dat het maar bij 1 les blijft.
    Is toch niet nodig.

    Login om te reageren
  6. lol zegt

    16 november 2006 om 22:14

    319 pk 630 nm 0-100 5,9s
    350 pk 660 nm 0-100 5,8s

    die standaard sprint klinkt logaritmisch lolzz

    Login om te reageren
  7. christoff zegt

    16 november 2006 om 22:22

    ik vind dat dit niet slecht gedaan is. beter dan de standaart 535d

    Login om te reageren
  8. olibier zegt

    16 november 2006 om 22:23

    die d staat toch voor diesel he??

    Whaaaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    ik ben normaal fan van hamann maar dit slaat toch alles dit is gewoon het lelijkste verkrachste vierwielending van BMW dat k ooit gezien heb sorry hoor
    ohja nog zoiets als je ziet op foto 3 dan is ie uber lelijk en die vering staat zo hoog dat je precies weg bent met een jeep 4×4 ofzo

    Login om te reageren
  9. JANUS zegt

    16 november 2006 om 22:25

    Nee, sorry.

    Login om te reageren
  10. olibier zegt

    16 november 2006 om 22:25

    ohja een diesel tune naar waar gaan we binnenkort gaan ze een smart versie op de markt brengen met 900+ pk’s alleeeeeeeeeee de tuners zitten tijd te verdoen aan een dieseltje

    Login om te reageren
  11. Lotte (aka 'Paard van Troje') zegt

    16 november 2006 om 22:31

    Baby’s got back…Wat een reet zeg… Kan iemand ‘m/’t aan de Sonja Bakker zetten?

    Login om te reageren
  12. Ilir zegt

    16 november 2006 om 22:31

    @olibier:
    een 535d is geen dieseltje

    Login om te reageren
  13. El-Loco zegt

    16 november 2006 om 22:46

    Ik vind hem vet.

    Bekijk het zo: als ze ‘m voor je deur zetten, stap je dan in en ga je rijden?

    Login om te reageren
  14. Frank zegt

    16 november 2006 om 22:49

    Ik hou het wel bij m’n 335d :)
    Een klein dieseltje is het niet … dat ding revved standaard gewoon tot 5000rpm en de trekkracht onderin is gewoon ziek. Dan spreek ik wel over de standaard 286pk uitvoering van de 335d.

    Owh ja … deze Hamann? Afschuwelijk!

    Login om te reageren
  15. Jesko zegt

    16 november 2006 om 22:50

    Meneer! wat heeft u een mooie BMW zegt een jochie, wat voor motor zit er in?

    Meneer: een diesel.

    Jongetje: ik ga maar eens naar school.

    Ik denk niet dat hier echt markt voor is, een diesel vind ik zelf niet cool. en de mensen die diesel rijden zijn waarschijnlijk zakenlui, en als je hiermee bij een deal aankomt word je niet bepaald serieus genomen.

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    16 november 2006 om 22:52

    JEEZUS 350Pk en 660NM uit de 3liter diesel!!!!!
    Hij is perfect zo.

    Login om te reageren
  17. Hugo zegt

    16 november 2006 om 23:01

    @ Jesko
    What about de Audi 6 liter V12 TDI? Denk je dat daar ook geen markt voor is?
    Ik vind de Beemer wel stoer, alleen wat teveel van de M5 gejat. Volgende keer wat meer zelf verzinnen.
    Wel geile velgen!

    Login om te reageren
  18. vØlvØ frǽk zegt

    16 november 2006 om 23:01

    @ Jesko
    hier in Nederland is er misschien geen markt voor, maar wat mij in Frankrijk vorig jaar al opviel was dat daar juist erg veel diesels worden getunend met dikke uitlaten (heel raar, een diesel met een diep geluid, klinkt NIET) en spoilers
    dus misschien is er daar wel markt voor, al rijden ze daar meer hun eigen merken….

    Login om te reageren
  19. FrankH zegt

    16 november 2006 om 23:29

    Echt heel lelijk. Die luchtinlaten op de zij spatborden te kansloos. Net zoiets als bij een 318 een M sticker opplakken. En die dubbele uitlaten zijn ook om te huilen. Ik ben absoluut bmw fanaat, maar dit is te erg.

    Login om te reageren
  20. Pannekoek zegt

    17 november 2006 om 00:22

    Leuk die aanpassing aan die motor, aleen die bodykit, velgen etc. hadden ze van mij niet hoeven doen.

    Login om te reageren
  21. Mpower zegt

    17 november 2006 om 00:25

    Dat onderhuids verrichte werk klinkt als muziek in de oren. 350pk en 660nm(!)wat voor ’n smooth engine heb je dan, probeer dat maar even bij te benen petrolhead. Vergeet niet we hebben het nog steeds over een 3 liter diesel met specifiek vermogen van bijna 120pk per liter.

    Login om te reageren
  22. iceman zegt

    17 november 2006 om 00:28

    bmw dit gaat niet goed.

    Login om te reageren
  23. Z-Rider zegt

    17 november 2006 om 01:52

    Daar gaat Hamann weer….

    De vermogens upgrade is goed! De velgen vind ik niet eens zo slecht (zwart is de nieuwe trend en op een zwarte auto KAN het mooi staan), tja en dan nu de body kit….

    @ Rick dos:
    Kerel deze keer kan ik niet met je mee gaan want ik vind dit erg jammer….
    Het M sportpakket voor de 5 serie is gewoon helemaal top en in lijn van de auto.
    Dit vind ik zwaar zonde…. :(

    De 4 uitlaten in combinatie met de diffusor vind ik nog wel mooi, maar die spoiler weg ermee. Een klein lipje op het kofferbakdeksel had wel mooi geweest, zoals op de E46 drie serie verkrijgbaar.

    Het is zoals de heer Hamann zelf zei:
    ” IK krijg meer negatief dan positief commentaar op mijn auto’s”

    Zou die vent nou echt een stuk beton voor zijn KOPF hebben?

    Login om te reageren
  24. M Freak zegt

    17 november 2006 om 05:41

    lijkt een M5

    Login om te reageren
  25. BMW_MeMo zegt

    17 november 2006 om 08:31

    Zou beter een een 535d met een complete M-Pakket nemen…
    Wat de vermogen betreft: hoeft niet getuned te worden, standaard is hij al een monsterr.. Maar zo slecht ziet hij er ook nie uit.. alleen de zwarte velgen vind ik wat minder..

    Login om te reageren
  26. G zegt

    17 november 2006 om 08:44

    vind idd het orginele M-pakket vele malen mooier..al zouden de uitlaten/diffusor..en de motorupgrade een mooie toevoeging kunnen zijn.

    Login om te reageren
  27. Ome henk zegt

    17 november 2006 om 09:15

    Bwwuuuuaaak!

    Login om te reageren
  28. henk zegt

    17 november 2006 om 10:44

    op een 535d hoort gewoon niet zo’n m5 roostertje op de zijkant…das echt fake!

    Login om te reageren
  29. gsi zegt

    17 november 2006 om 11:17

    tsss… lomp

    Login om te reageren
  30. Sander zegt

    17 november 2006 om 11:25

    Oef, bittere pil voor de BMW-freaks onder ons. Hij is mij ”iets” te zwart, en maar ”iets” te sjaak. Verder wel leuk bedacht..:S

    Login om te reageren
  31. 911 zegt

    17 november 2006 om 12:19

    OEI OEI !!! dit ziet er niet zo goed uit, nou zeg maaar gerust VRESELIJK!!!
    optiefen met dat knutselen en plakkenwerk standaard M pakket is toch strak genoeg???. Velgen zijn wel stoer

    en @ olibier…..lach niet zo har man, er zijn namelijk mensen die dit wel mooi vinden ;) ;)

    Login om te reageren
  32. ruf rt12 zegt

    17 november 2006 om 13:24

    Deze bmw is het typische voorbeeld van zeer fout als je het mij vraagt. En waarom m5 grilletjes in de zijkant als het geen m5 is?! Als je nou ook echt een m5 zou hebben mag je er best mee gezien worden maar je moet niet gaan overdrijven, net of een 535d zielig is. Kennelijk deelt hamann deze mening niet met mij want dit is gewoon zeer lelijk en heel fout. De enigste ”Echte” bmw tuner die de uitsraling van de auto verrijkt met mooie tuning wat bij dit soort klasse’s past is nog altijd Alpina.

    Login om te reageren
  33. slk55 amg zegt

    17 november 2006 om 13:51

    tja blijkbaar is hier markt voor. en dat wil eigenlijk best wel wat zeggen over de rijders van BMW’s. als je aan bmw’s denkt dan denk je toch al snel aan sjonnies die hun 3 coupe uit ’95 helemaal hebben vol gehangen met tuningsproducten. En voor de sjonnies en anita’s met wat meer geld heb je de 5/6 serie die helemaal onder de tuningsproducten zit. geef eens eerlijk toe, de tuners die zich bezig houden met de A6/E-type maken er niet zo ordinaire geheel van. Dus hierbij is het weer eens bevestigd dat BMW een sjonnie merk is. (sorry Rick dos ;) )

    Login om te reageren
  34. Dreier zegt

    17 november 2006 om 14:19

    @ slk55 amg: je hebt helemaal gelijk!
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/07/mercedes-kicherer-k60-evo#post-7284
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/16/asma-in-the-house-cl-en-s-klasse#post-7032
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/26/mercedes_cls_asma_shark_ii
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/25/2007-mercedes-benz-cl-klasse-door-wald
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/26/s-klasse-van-art

    :P

    Login om te reageren
  35. 911 zegt

    17 november 2006 om 14:31

    haha lol dreier
    de mercedofielen zullen het niet leuk vinden om te hooren maar mercedessen worden soms nog erger beplakt en verneukt dan deze BEE EM doubleU (BMW)

    Login om te reageren
  36. ruf rt12 zegt

    17 november 2006 om 16:08

    Over Mercedes en Bmw kun je eindeloos lang discussieren over dit onderwerp allebij de merken hebben gewoon een beetje een ”johnny from the block” reputatie bij sommige wat oudere modellen, vooral bij de oudere niet orgineel gelaten modellen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een mercedes sl r107 met verlaging enz enz?! AFZICHTELIJK. Er zijn namelijk ook zat oude orginele bmw’s en mercedessen die door liefhebbers worden gereden en gekoesterd en zeker geen kamp imago hebben.

    Login om te reageren
  37. m5 zegt

    17 november 2006 om 16:38

    allen die 350pk staat mij wel aan de rest ziet er niet meer uit

    Login om te reageren
  38. Z-Rider zegt

    17 november 2006 om 16:45

    @ SLK55 AMG:

    Mercedes * kuch* niet he?

    Login om te reageren
  39. slk55 amg zegt

    17 november 2006 om 17:12

    ja natuurlijk zitten er een paar rare vogeld tussen. Maar ik had het over de E-type en A6, en toevallig zie ik die niet in jouw rijtje voorbij komen. terwijl hun concurent, de BMW 5-serie, meestal het doelwit is van dit soort tuningsbedrijfjes.
    En even voor de duidelijkheid, ik ben geen mercedolfiel, zoals 911 dat zo mooi zei. Ik heb een voorkeur voor Engelse, Duitse (dus ook BMW) en Italiaanse auto’s. waar ik absoluut niks van moet hebben zijn de amerikaanse en japanse auto’s.

    Login om te reageren
  40. team-mclarenf1 zegt

    17 november 2006 om 17:22

    lelijk daar kan een mercedes a nog tegen op

    ik ben het met hans 449 hoe verneuk ik me bmw

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    17 november 2006 om 17:37

    slk55 amg
    Geeft niks SLK ik weet wie het zegt. Jij hebt er wel een handje vol van om met niet relevante vooroordelen een punt te maken.

    Login om te reageren
  42. Rick dos zegt

    17 november 2006 om 18:02

    @Z-Rider
    “Kerel deze keer kan ik niet met je mee gaan want ik vind dit erg jammer….”
    Wat maak je mij nu dan?! ;) :P

    Nou laat ik dan maar verstandig zijn en zeggen dat ik je gelijk geef! :)

    Login om te reageren
  43. Jordey zegt

    17 november 2006 om 18:10

    BMW 5 die nog lelijker is dan de standaart 535d? goed gedaan hamann!

    Login om te reageren
  44. JEEPY zegt

    17 november 2006 om 18:31

    Prachtig,
    Alleen een groot nadeel, Het is een diesel!!!

    Login om te reageren
  45. Jesko zegt

    17 november 2006 om 22:40

    @Hugo:

    Ja, daar is heus wel markt voor, ik heb t over de tuningpaketten voor diesels.
    Dat er dikke diesels worden gebouwd is leuk, voor de bestuurder die zuinig wil rijden en goedkoop (al rijdt een 6.0 V12 diesel niet echt goed koop meer) maar toch flink vermogen.

    Maar ik vind het niet absoluut NIET stoer als je je diesel gaat pimpen, ook al heeft je diesel 2000 pk, zoiets doe je niet. Je hebt ook het woord Petrolheads, niet Dieselheads :P

    Login om te reageren
  46. Mpower zegt

    17 november 2006 om 23:51

    Mensen die commentaar hebben op deze diesel raad ik echt aan om een proefrit aan te vragen. De 535d heb ik nog niet gereden maar wel de 530d en de 330d de 184pk en de 204pk(?). Koppel doet zoveel aan snelheidsbeleving, heerlijk.

    Login om te reageren
  47. Z-Rider zegt

    18 november 2006 om 02:33

    @ Rick dos:

    Gelukkig :) dan kunnen we vriendjes blijven….

    Login om te reageren
  48. 911 zegt

    18 november 2006 om 13:03

    @ slk 55 amg
    als je naar de E klasse en 5 serie kijkt dan heb je wel gelijk. Bmw’s worden dan idd erger verneukt dan mercedessen.

    Login om te reageren
  49. Citrofiel zegt

    18 november 2006 om 16:28

    Uiterlijk is goed, maar ik wil meer comfort.

    Login om te reageren
  50. Dude zegt

    19 november 2006 om 08:34

    @ El-Loco
    “Bekijk het zo: als ze ‘m voor je deur zetten, stap je dan in en ga je rijden?”

    Deze vraag wordt vaker gesteld door mensen die een auto mooi vinden aan mensen die een auto niet mooi vinden.
    Als iemand zegt dat hij of zij deze auto lelijk vindt betekent dat toch niet dat iemand niet in zou stappen.

    Als je op blond valt en er staat een qeile brunette voor je, betekent dat dan automatisch dat je die afwijst?

    Ik vind een 5-serie echt dik. Maar deze spreekt mij niet echt aan. Echt iets voor 50-cent.

    Login om te reageren
  51. D@NNY zegt

    20 november 2006 om 00:04

    Ach wat is goed en wat is fout….? smaken verschillen nu eenmaal, onzin dat bepaalde uitvoeringen ineens “sjonnie modellen” zijn, bij ons rijdt er ook zo’n type, maar die heeft wel smaak.
    ///M achterop plakken valt in een hele andere categorie, namelijk die van de puistende pubers, die voor een paar duizend euri een oud hok op de kop tikken, en denken dat ze heel wat (meer) zijn. Je kan deze 535 diesel lelijk vinden, ben er ook niet helemaal weg van, maar er zijn er maar weinig die m zo even kunnen betalen.
    Om even terug te komen: Als ie voor mn deur staat zou ik erin stappen en er mee wegrijden om m wat aan te laten passen, de basis blijft mooi. kortom het moet je smaak zijn. één houdt van klassiek, ander van sportmodellen, zo ook met de kleur.

    Login om te reageren
  52. Jasper zegt

    20 november 2006 om 17:11

    Zojuist onze powerbox erop laten zetten, nu 332pk en 660nm koppel op de twin-turbo bimmer:D

    Login om te reageren
  53. barry zegt

    8 mei 2007 om 11:00

    Dit IS een M5…. Hamann heeft nooit een 535d getuned…

    Login om te reageren
  54. sven zegt

    25 november 2007 om 22:35

    gruwelijk alleen die spoiler achterop mocht wel wat kleiner
    en wat een cijfers.
    diesels tunen is helemaal in.
    ik heb zelf ook bij een bedrijf gewerkt waar ze dat deden ook veel 530d en 745d.
    hamann heeft weer goed werk geleverd!

    Login om te reageren
  55. sven zegt

    25 november 2007 om 22:37

    m5 lijkt het me niet kijk eens na die bumper een m5 heeft geen mistlampen in de bumper zitten. dit is gewoon een standaard m5 pakket

    Login om te reageren
  56. Bold zegt

    5 maart 2008 om 22:33

    Heeft in de CARROS een test gestaan tussen standaard 535d en nieuwe M5 blijven tot 200 km/h naast elkaar rijden vanuit stilstand. Bij de 200 km/h gaat de M5 er langzaam vandoor, wat nou dieseltje?

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. BMW 535d by Hamann - furia turbo-diesel » autoblog schreef:
    19 november 2006 om 13:10

    […] Siamo curiosi di sapere quanto costi il pacchetto Hamann, visto che non c’è poi tutta questa differenza di prezzo tra 535d e 550i… Via | Autoblog.nl. Grazie a 250 GTE per la segnalazione. PUBBLICITÀ PUBBLICITÀ postato da Luca il domenica 19 novembre 2006 in: […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North