• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hartge BMW 1-serie met 450 pk

Auteur: autoblogger, gepost 2 december 2004 om 18:56 – 10 Reacties

BMW 1-Serie Hartge

De Duitse tuner Hartge, die zich vooral richt op BMW´s, laat tijdens de motorshow in Essen een supersnelle versie van de 1-serie zien: de H1 5.0. Onder de motorkap van de kleinste BMW ligt een V8 uit de M5, die door Hartge op 450 pk is gebracht! De V8 uit de vorige M5 levert normaal gesproken 400 pk, maar na de klassieke bewerking van de koppen en aanpassingen in het motormanagementsysteem levert hij nu 450 pk met een maximum koppel van 510 Nm.

Daarmee bereikt de 1 een maximum snelheid van ruim 300 km/h.
Om de V8 in de BMW 1 te kunnen lepelen, was een compleet nieuw uitlaatsysteem nodig. Het vermogen komt uiteindelijk via Hartge 19-inch wielen met banden in de maat 235/35/19 vóór en 265/30/19 achter. Verder is er een langere eindoverbrenging en een 100 % sperdifferentieel toegepast, afkomstig uit de M3, waarvan Hartge ook de remmen gebruikt (via: autoweek.nl).

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, hartge, m5, tuning

Vorig bericht: « Vleugeldeuren
Volgend bericht: Eerste foto’s van Audi S4 Avant »

Lees Interacties

Reacties

  1. autoblogger zegt

    7 juni 2005 om 22:41

    De 1-serie met V8 is nu officieel beschikbaar,
    zie http://www.mwerks.com/artman/publish/industry_news/article_783.shtml

    Login om te reageren
  2. WWBD? zegt

    15 december 2005 om 19:22

    TE GEK !

    Login om te reageren
  3. Calvin zegt

    23 december 2005 om 16:04

    Dude….. Die gasten sijn echt raar:P

    Login om te reageren
  4. Mpower zegt

    24 januari 2006 om 10:31

    nu nog 1 met de V10

    Login om te reageren
  5. socombiatch zegt

    3 maart 2006 om 18:39

    dat ding blaast

    Login om te reageren
  6. db zegt

    3 juli 2006 om 21:39

    als je zegt dat dat ding veilig is heb je ook wel een pint teveel uit denk ik

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    9 juli 2006 om 08:44

    Review van WCF: http://www.worldcarfans.com/features.cfm/country/gcf/featureID/1060707.001/bmw/wcf-test-drive-hartge-h1

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    9 juli 2006 om 09:50

    lekker detail: als je terugschakelt om op de motor af te remmen voor een bocht krijg je problemen met de balans van de auto en wil de achterkant uitbreken. BMW’s als deze lijken vooral gemaakt voor rijgedrag als dat van Tiff Needell en Jeremey Clarckson. “Always side and sometimes impossibly sideways”

    Da’s wel leuk op een circuit maar teveel van het goede op de openbare weg. En iedereen in je omgeving zou ook behoorlijk geirriteerd raken als je regelmatig met piepende banden de hoek om komt zeilen. En wie kan goed genoeg rijden met zo’n auto om de auto onder controle te houden als er iemand blijkt over te steken ergens halverwege jouw slide?

    Grappig en een cool stuk techniek maar ook levensgevaarlijk dat ding.

    Login om te reageren
  9. Cliff zegt

    23 maart 2007 om 14:05

    Wil wel eens weten hoe snel die van 0-100 gaat. 3.5 seconde ofzo :P

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    11 juni 2007 om 09:25

    @Cliff: nee, 4,5 seconden

    Filmpje: http://www.autojunk.nl/clips/view/1109

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North