• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland

Auteur: machielvdd, gepost 18 maart 2021 om 20:03 – 38 Reacties

De BMW M5 CS met 635 pk is gearriveerd op Nederlandse bodem.

Als je vroeger de snelste 5 Serie wilde bestelde je de M5. Klaar. Nu is er een M5, een M5 Competition én een M5 CS. Die laatste is dus de topversie van de topversie. De M2, M3 en M4 kregen eerder al CS-versies en met de facelift was ook de M5 aan de beurt voor zo’n behandeling. Dit maakt het meteen de krachtigste auto die BMW’s M-divisie ooit bouwde.

Dat klinkt spectaculair, maar heel groot is het verschil qua vermogen met de M5 Competition niet. De Competition heeft 625 pk, de CS doet daar nog 10 pk bovenop. Dat lijkt een beetje karig, maar er zijn meer aanpassing gedaan. De CS is bijvoorbeeld ook 70 kg lichter. Dit heeft BMW onder meer bereikt door veelvuldig gebruik te maken van CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic).

Het eerste exemplaar is nu gearriveerd in Nederland, bij De Maassche in Echt. De auto heeft ook meteen een Nederlandse kleur: grijs. Om het geheel op te fleuren zijn er de bronskleurige accenten rondom waaraan je de CS in één oogopslag kunt herkennen. De 20 inch Y-spaak velgen zijn ook uniek voor de M5 CS. De knalrode remklauwen zorgen voor nog wat meer kleur.

  • BMW M5 CS Nederland
  • BMW M5 CS Nederland
  • BMW M5 CS Nederland
  • BMW M5 CS Nederland
  • BMW M5 CS Nederland
  • BMW M5 CS Nederland

In het interieur is ook duidelijk te zien dat dit geen alledaagse M5 is. De CS heeft de carbon kuipstoelen met rode accenten. Bovendien is de achterbank vervangen door twee losse stoelen, wat de CS een vierzitter maakt. Mochten deze herkenningspunten nog niet duidelijk genoeg zijn, dan maken de rode letters op het dashboard wel duidelijk dat dit een CS is.

Wat kost zoiets? De M5 CS heeft in Nederland een vanafprijs van €224.523. Dat is ruim €60.000 meer dan een standaard M5, die met 600 pk ook geen vermogen tekort komt en daarnaast een extra zitplaats heeft. Maar dan heb je niet het sterkste M-model ooit.

Met dank aan Mayke voor de foto’s!

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Win deze M5
    Wees snel en win deze BMW M5 CS met gouden wielen
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Combi: het meest heftige wat BMW M nu te bieden heeft

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, dealers, g30, m5, m5-cs

Vorig bericht: « Waarom deze Volvo V70 €17 miljoen kost
Volgend bericht: Video – Politie achtervolgt BMW 3 Serie op de A10 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Estate_of_mind zegt

    18 maart 2021 om 20:07

    Wat een gekke kleine nieren, ziet er niet uit ;)

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      19 maart 2021 om 00:02

      @Estate_of_mind: je spelt “neusgaten van een varken” verkeerd

      Login om te reageren
    • mpgc zegt

      19 maart 2021 om 20:33

      @Estate_of_mind: hij is leuk!

      Login om te reageren
  2. SpeedGeek zegt

    18 maart 2021 om 20:10

    Een dikke sedan die op het circuit sneller rondgaat dan een Porsche 911 GT3 is gewoon tof. Totaal nutteloos, dat ook.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      18 maart 2021 om 20:45

      @SpeedGeek: Da’s maar de vraag, het ding is nogal obees, 400 kilo zwaarder dan de Porsche. Daarbij is het onderstel van die laatste waarschijnlijk ook competenter voor een rondje circuit.

      Login om te reageren
      • SpeedGeek zegt

        18 maart 2021 om 21:20

        @amghans: Het Duitse Autobild had de M5CS op de Lausitzring getest en daar was de M5 enkele tiende sneller dan de uitgaande generatie 911 GT3.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          18 maart 2021 om 21:43

          @SpeedGeek: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst : de 992 GT3 is 17 (!) seconden sneller op de Nürburgring dan de oude. Aan te nemen valt, dat de 992 op de Lausitzring dan ook sneller zal zijn dan de Beemer. Maar goed, we wachten de cijfers even af.

          Login om te reageren
          • SpeedGeek zegt

            18 maart 2021 om 22:05

            Dat is toch niet zo verrassend? Daarom noemde ik ook de uitgaande generatie 911 GT3. En voor een sedan vind ik dat indrukwekkend, en nutteloos.

            Zou wat zijn als de 992 langzamer is…

            Login om te reageren
  3. sportabgasanlage zegt

    18 maart 2021 om 20:13

    Misschien ligt het aan de hoek waarin de foto’s genomen zijn, maar wat lijken die velgen klein??? En ook een flinke overhang aan de achterkant zo lijkt het. Geen beste fotograaf.

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      18 maart 2021 om 22:23

      De foto’s zijn niet optimaal, maar de ‘back-overhang’ is een gekunsteld stukje design van Adrian van Hooydonk: hij wilde de auto er en profile snel rijdend uit laten zien als ie stilstaat. Benader je de auto schuin, dan krijg je wat jij hierboven benoemt.

      Login om te reageren
  4. polleke71 zegt

    18 maart 2021 om 20:15

    Om nou te zeggen mooi? Nee…..

    Login om te reageren
  5. sparks zegt

    18 maart 2021 om 20:20

    Bij de foto van het front meteen afgehaakt…

    Login om te reageren
  6. fabian159 zegt

    18 maart 2021 om 20:21

    Koop je voor dat geld niet beter gewoon een veel betere porsche turbo of iets exotisch? Vallen meer op en zijn beter op het circuit want deze auto wordt echt niet als daily driver gebruikt

    Login om te reageren
    • goedverhaal zegt

      18 maart 2021 om 21:53

      @fabian159: een porsche turbo?

      Login om te reageren
  7. lekkerlinksrijden zegt

    18 maart 2021 om 20:30

    Bronzen wielen met rode remklauwen, sorry maar geen gezicht

    Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    18 maart 2021 om 20:38

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  9. z4coupe30si zegt

    18 maart 2021 om 20:42

    Het lijkt alsof iemand kinderzitjes heeft achtergelaten op de achterbank.

    Login om te reageren
    • jvthof zegt

      19 maart 2021 om 01:00

      @z4coupe30si: gelukkig hebben die kuipjes achterin wel isofix idd!

      Login om te reageren
  10. posthumus zegt

    18 maart 2021 om 20:51

    De CS zou toch gele koplampen krijgen?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      18 maart 2021 om 21:16

      Klopt, maar blijkbaar is dat optioneel

      Login om te reageren
    • antwaarpeneir zegt

      18 maart 2021 om 21:16

      @posthumus: dacht ik ook.. zal wss wel een prijzige optie zijn

      Login om te reageren
      • posthumus zegt

        18 maart 2021 om 23:16

        @antwaarpeneir: dan wil je het toch júist hebben?

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          19 maart 2021 om 13:28

          @posthumus: als het zo makkelijk gaat dan zou er hier op de oprit ook geen Renault Clio maar een M5 CS staan ;)

          Login om te reageren
    • kennone zegt

      18 maart 2021 om 21:35

      @posthumus: speelt ook mee dat de auto van af een paar vreemde hoeken gefotografeerd is waardoor de M5 niet helemaal lekker overkomt.

      Login om te reageren
  11. gerjan zegt

    18 maart 2021 om 21:12

    Dan denk je oke. Lelijke velgen kan verwisselen. Je kan hem in ander kleurtje bestellen. Word het allemaal al stuk beter. Kijk in de auto. Zie je zo’n lelijk beeldscherm. Wordem er nog auto gemaakt zonder die lelijke schermen?

    Login om te reageren
  12. kitt2000 zegt

    18 maart 2021 om 21:18

    Smaak is natuurlijk persoonlijk. Ik zou voor andere opties op deze auto gekozen hebben. Sowieso gefeliciteerd met de aankoop en respect voor het feit dat er zoiets gaafs rond gaat rijden op de NL wegen. 😁👍

    Login om te reageren
  13. renskuhh zegt

    18 maart 2021 om 22:17

    Met wat opties ga je gewoon richting het kwart miljoen, respect als je dat er voor wilt uitgeven. Persoonlijk zou ik er toch heel wat anders voor kopen.

    Login om te reageren
  14. slickrick zegt

    18 maart 2021 om 22:22

    Bouw je een zware Duitse sedan, ga je vervolgens Carbon stoelen en andere meuk erin schroeven om deze weer lichter te maken…en de consument trapt er weer in

    Login om te reageren
  15. mstiic zegt

    18 maart 2021 om 23:00

    Heel gek!! Ik zag deze gisteren of eergisteren vervoerd worden op de snelweg😂

    Login om te reageren
  16. str8six zegt

    18 maart 2021 om 23:32

    Heerlijk. Donkergroen, gele klauwen. Die facelift is zo goed gelukt. Zet maar voor de deur!

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    19 maart 2021 om 06:46

    Maar waarom zeg je tegen de dealer “doe hem maar in die grijze kleur die je zoveel op Skoda Kodiaq’s ziet”?

    Login om te reageren
  18. hatseflats zegt

    19 maart 2021 om 08:06

    Vet interieur!

    Login om te reageren
  19. sntial zegt

    19 maart 2021 om 08:16

    Dit is dus wat ik niet wil als ik een 5-serie/M5 koop.

    Login om te reageren
  20. fredflinstone zegt

    19 maart 2021 om 08:24

    Dik ding, maar die achterbank 🤭

    Login om te reageren
  21. rodrieck2007 zegt

    19 maart 2021 om 08:48

    Sow die is echt mooi maar toch wel een andere kleur

    Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    19 maart 2021 om 08:49

    Lekker hoor. Doe mij maar een groene.

    Login om te reageren
  23. paulvtec zegt

    19 maart 2021 om 08:52

    Hier word ik toch echt wel hebberig van, maar kan hem toch niet betalen. Dus blijf ik tevreden met mijn huidige BMW.

    Login om te reageren
  24. berlinetta zegt

    19 maart 2021 om 09:14

    Heeft dit ding ook andere technische aanpassingen of is het alleen 10 pk meer, extra carbon en stoelen die totaal niet bij deze auto passen? Ik denk dat een normale M5 met een fijn zittend setje sportstoelen en wellicht een chipkuurtje een fijnere auto voor elke dag is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North