• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hell yeah, de Audi S4 kan driften [video]

Auteur: Alwood, gepost 20 november 2009 om 22:48 – 59 Reacties

Audi 4 Drifting


Sta je daar achterstevoren in je 3-serie, komt er een Audi uiterst gecontroleerd de hoek om driften!

Audi is al langer bezig met sportieve auto’s. Dat sportieve vertaalde zich dan veelal in het monteren van een flink motorblok, vierwielaandrijving en een dikke uitlaat. Gevolg was dat je bij de A4 dan wel veel gewicht voorin had zitten. Ga je daar een beetje sportief mee rijden dan houden de voorwielen het altijd het eerst voor gezien. Zelfs de laatste RS6 is hier een slachtoffer van.

Beter werd het met de introductie van de Audi R8. Zijwaarts glijden was heel gecontroleerd mogelijk met de nieuwe quattro. In de Gallardo was dat een stuk moeilijker.

Nu heeft Audi eenzelfde truc toegepast bij de nieuwe S4. Het optionele elektrisch gestuurde achterdifferentieel werkt perfect mee als je een beetje plezier op het circuit wil hebben. Wel valt de S4 nog steeds aardig dood aan het einde van de bocht. Voor het echte driftwerk is er nog steeds een R8 nodig, volgens Jeremy Clarkson’s laatste test een R8 V10.

Bonus R8 V10 driftvideo met JC:

Ook interessant!

  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi
  • Audi dealerschap onder water
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Video: tel het aantal overtredingen

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, driften, s4, Video

Vorig bericht: « Eberspaecher haalt het geluid uit je auto
Volgend bericht: Mercedes GP wil Michael Schumacher verleiden »

Lees Interacties

Reacties

  1. JDM__Wotevajjjj zegt

    20 november 2009 om 22:52

    hoe kun je nu driften met AWD ? powersliden enzo gaat maar driften is echt alleen met rwd. trouwens wat kost dat optioneel elektronisch gestuurt diff ?

    Login om te reageren
  2. Burdy zegt

    20 november 2009 om 22:54

    Driten kan je bijna met iedere auto. Een powerside maakt het volgens mij pas echt leuk. En dat zijn 2 hele verschillende dingen

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      20 november 2009 om 22:58

      @Burdy: Volgens mij draai je de dingen precies om.

      Login om te reageren
  3. Relief zegt

    20 november 2009 om 22:55

    @JDM

    Heb je dat filmpje van JM gezien? Kijk maar hoe je met een quattro geweldig kan driften :)

    Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    20 november 2009 om 22:58

    Dat wil ik geen drift noemen en ook geen powerslide. Dit is gewoon vertraagd opgevangen overstuur verholpen door 4wd.

    awd’s *kunnen* prima driften. Evo’s, STI’s

    Login om te reageren
  5. Flamingo zegt

    20 november 2009 om 23:07

    @bozewolf

    Je bedoelt dit
    http://www.youtube.com/watch?v=ZvqRPkU7p_Y

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      20 november 2009 om 23:09

      @Flamingo: Correctus

      Login om te reageren
  6. aart zegt

    20 november 2009 om 23:08

    kijk maar naar ken in zn subaru

    Login om te reageren
  7. frans zegt

    20 november 2009 om 23:13

    Hm, echt overtuigend vind ik het niet; het lijkt meer op overstuur doordat hij de bocht zo lekker onelegant inknalt, ik betwijfel of je hiermee een ‘oneindige’ drift kunt neerleggen.

    Login om te reageren
  8. Jesper zegt

    20 november 2009 om 23:17

    @ frans:
    Dat kan ik je zo wel vertellen. Niet dus. Hij ramt die bocht in met ca. 80km/u en komt er met minder dan 40 uit. Hij valt helemaal dood doordat er meer grip is dan vermogen. Audi’s zijn ook niet gemaakt om te driften, daar zijn BMW’s voor uitgevonden. Audi’s zijn gebouwd om BMW’s te verslaan ;)

    Login om te reageren
  9. JT zegt

    20 november 2009 om 23:42

    @ JDM___Wotevajjjj

    Je kan wel ‘driften’ in een AWD, voornamelijk wanneer de verhouding geleverde kracht op de achterwielen groter is dan die op de voorwielen. De achterwielen zorgen dus voor uitbreken maar de voorwielen proberen de auto stabiel te houden.

    Login om te reageren
  10. MrSkyline zegt

    20 november 2009 om 23:42

    ziet er meer uit als stallen tijdens overstuur ivm te veel grip/te weinig vermogen om grip te verliezen.
    Driften of powersliden is het iig niet.

    Login om te reageren
  11. gerjan zegt

    20 november 2009 om 23:44

    driften doen we tegen woordig met en c amg! als ik mij goed herrinner had die een 9.5!
    verder wel leuke auto maar ging toch liever voor de C.

    Login om te reageren
  12. stijn zegt

    20 november 2009 om 23:58

    uit welk programma of welke dvd komt dit clipje van de r8?

    Login om te reageren
  13. audi competition zegt

    21 november 2009 om 00:09

    waarom de quattro nu wel kan driften heel simpel als ik t goed heb van het vermogen gaat 20/30 procent naar de voorwielen en de overige 70/80 procent gaat naar de achterwielen. het kan zo simpel zijn

    Login om te reageren
  14. mylvan zegt

    21 november 2009 om 00:17

    4wd driftje… geloof me, het is echt mogelijk

    http://www.youtube.com/watch_popup?v=HQ7R_buZPSo

    Login om te reageren
  15. getl4id zegt

    21 november 2009 om 00:26

    tis idd niet echt driften. hij gooit de auto gewoon lomp hard de bocht in waardoor de achterkant ff gaat glijden. hij probeert het opvangen van de achterkant zo lang mogelijk uittestellen. di kan trouwens ook gewoon in een audi S3. zoals ze hier ergens in dit filmpje doen…

    Login om te reageren
  16. getl4id zegt

    21 november 2009 om 00:27

    shit filmpje vergeten… sorry

    http://www.youtube.com/watch?v=DthhJp2PjV0

    Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      21 november 2009 om 04:43

      @getl4id: Misschien een beetje offtopic, maar ik heb aantal filmpjes gezien. Wat Tiff Needle kan doen met een auto.. Maar dat grenst ook aan het ongelofelijke..

      ik zag ook ooit eens een filmpje waar hij in een Focus zat met Clarkson en andere Topgear gasten, en wat hij daar met die Focus deed… Clarkson voelde zicht niet echt op zijn gemak.. Dat had ik gezien in een terugblik van een x aantal jaar Top Gear..

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        21 november 2009 om 13:25

        @toyota prius: Bedoel je niet Tiff Needell?

        En bedoel je ook niet Ford Puma ipv Focus?

        Login om te reageren
        • toyota prius zegt

          21 november 2009 om 14:43

          @SimonMc: Inderdaad, Tiff Needell Bedankt voor de correctie… ;) Maar het was met echt een Focus, ze gingen een klein parcourtje rijden, en Tiff Needell deed het op zijn manier.. Dit filmpje is nergens te vinden. En Jeremy Clarkson scheet 3 kleuren bagger.. Was mooi om te zien

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            22 november 2009 om 14:20

            @toyota prius: Toch Ford Focus?Nooit gezien in ieder geval.

            Dacht even dat je dit filmpje bedoelde ( vanaf 0:33 ):

            http://www.youtube.com/watch?v=-Pd3mQbwppI

            Login om te reageren
  17. vla zegt

    21 november 2009 om 00:33

    Dit zijn idd powerslides, een veiliger substituut voor driften waarbij je niet gas geeft of gewoon geen gas. Evenveel lol, en een geweldige manier om je te focussen op het goed opvangen en afwerken van het glijdwerk, wat deze man wel aardig lukt.
    Driften volgens het boekje is moeilijk mogelijk met de S4, zoals Chris Harris aantoont in deze video.
    http://www.youtube.com/watch?v=2mcmvkBkVeg

    Login om te reageren
  18. vla zegt

    21 november 2009 om 00:34

    @ mezelf
    “Niet veel gas geeft of geen gas”

    Login om te reageren
  19. Turboturbo zegt

    21 november 2009 om 00:38

    is dat elec. diff nog aan te passen met je lappietoppie ?

    Login om te reageren
  20. vla zegt

    21 november 2009 om 00:39

    Jeremy kan trouwens beter driften dan ik dacht, presenteren en glijden tegelijk is best moeilijk.
    De afwerking en de hoek vallen zeer goed mee, ik heb me vergist in hem (denk ik)!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      21 november 2009 om 02:58

      @vla: Wat heb jij gerookt, joh? Powerslide is JUIST het doen uitbreken of volhouden van een hoek dmv power.

      Login om te reageren
      • vla zegt

        21 november 2009 om 03:08

        @bozewolf:
        Hmm… Hoe moet je dat dan noemen, dat aquaplaning op droog asfalt? :?

        Login om te reageren
  21. Turboturbo zegt

    21 november 2009 om 00:40

    heeft er weinig mee te maken maar :
    http://www.nrc.nl/wetenschap/article2418518.ece/File_wordt_een_autotrein

    toch autogerelateerd.

    Login om te reageren
  22. bozewolf zegt

    21 november 2009 om 03:21

    Wat de man in het artikel-filmpje doet is eigenlijk inertia overstuur creeren met het agressief insmijten en die situatia al ondersturend uitrijden.

    Wat Harris deed met die Audi in het filmpje is ook meestendeels een inertia-situatie die hij opwekt. Hij slaagt erin met de goede lijn om de slip/drift eventjes vast te houden met de balans tussen power en inertia enerzijds en quattro anderzijds, maar powersliden wil ik het toch niet noemen.

    Powerslide is de meest basisvorm van “het” driften. Auto met achterwielaandrijving, kant op sturen, vermogen invoeren. Dan ga je glijden. De makkelijkste manier om een RWD of MR te laten uitbreken. Met AWD is het vaak niet onmogelijk om middels een dot gas te doen uitbreken, juist vanwege de AWD.

    Waar het verwarrend wordt (soms voor mij iig wel) is dat in feite de meeste drifts/slides uiteindelijk worden *volgehouden* door het principe van de powerslide. Hoek genereren kan op vele manier, hoek vasthouden in de klassieke zin van mooie rondje draaien *moet* met vermogen.

    Als je kijkt naar de D1 drift competitie dan gaan al die coureurs op een van vele manieren een bocht in, maar de bocht doorkomen doen ze al “powerslidend”. D1 is dan ook veel show.

    De hoog-level jongens gebruiken ten aller tijde een combinatie van technieken, gespecifieerd op de auto waar ze in rijden (denk WRC, maffe Japanse touge enthousiasten), zoals inertia-drift, braking-drift, het hele rijtje.

    Ik hoop dat het beetje logies verhaal is, kan onsamenhangend zijn, kom net van de kroeg EHEHEHEE

    Login om te reageren
    • vla zegt

      21 november 2009 om 03:42

      @bozewolf:
      Hmm… Ik denk ineens: we hebben het hier telkens over AWD en RWD drifts en technieken, maar lijkt de techniek van de kerel in het artikel, niet op Liftoff oversteer, dus de techniek om een FWD auto (en tegelijk elke auto) aan het glijden te krijgen? Hij benut de achterwielen totaal niet tijdens de slide, dus het is praktisch een voortrekker.

      Ik zeg: case closed: het is de verkeerde techniek voor de verkeerde auto! Daarom ziet het er zo vreemd uit, we verwachten bandenrook en hoge(re) snelheden maar we krijgen niets van die achterwieltjes.

      Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    21 november 2009 om 03:46

    Ja, dat doet hij ook. Hij houdt t gas in (voorwieltractie valt weg), gooit de auto in de bocht(inertia komt erin). Tot hier is het allemaal prima. Maar dan speelt de auto niet mee en “onderstuurt (want dat is het in feite) dat ding de drift uit”. Aan het eind van zn glijpartij is de snelheid drastisch gekelderd.

    Dus de S4 kan totaal niet driften :)

    Login om te reageren
  24. Megakix zegt

    21 november 2009 om 09:28

    @Stijn: uit de nieuwste Jeremy Clarkson film, DUEL…hierin wordt (opnieuw) de BMW wat op een zijspoor gezet…Jeremy vind de R8 beter driften dan een M3. Maar hij vertelt er niet bij dat hij een kleine BMW-hater is en dat hij bewust de M3 laat rijden door een andere coureur die het ‘niet mag laten zien’ van hem. Erg flauwigjes. Overigens geldt dit voor deze hele film…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 november 2009 om 13:24

      @Megakix: Jeremy een BMW hater?Dan heb jij zeker nog nooit de filmpjes gezien waar hij een M5 en een M3 CSL test !

      Login om te reageren
  25. johnny m zegt

    21 november 2009 om 10:10

    Wanner komt Auti eens met RWD ipv een laf 4 wd systeem ?

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    21 november 2009 om 11:10

    Bij dit soort gedrag moet echt wel een broertje hebben bij de bandengroothandel. Ik zie de lol niet, het is niet snel, het is niet grappig, kost bakken met geld en het stinkt ook nog eens. Dus waarom zou je driften?

    Login om te reageren
  27. FAIL! zegt

    21 november 2009 om 11:21

    Inderdaad mashell, je schiet er geen ene ruk mee op. Dus who cares of je auto kan driften of niet.

    Login om te reageren
  28. M-lover zegt

    21 november 2009 om 11:27

    Echt ‘driften’ kan alleen met RWD! daarmee kan je stil staan met de voorwielen en direct van spin overgaan in een drift.
    AWD zou ik gewoon een soort van powersliden noemen.
    AWD is beter voor de grip en gemakkelijker controleerbaar als hij overstuur krijgt, zeker icm electronische hulpmiddelen, met zoon auto moet je dus niet willen driften vind ik… al moet je altijd de grenzen van een systeem aftasten :D

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 november 2009 om 12:48

      @M-lover: Ik denk dat je verhaal een beetje leidt aan “taalvervuiling”.
      Met iedere auto kun je driften maar afhankelijk van de balans, je talent en ervaring en de hoeveelheid grip en vermogen kun je het met de ene auto maar enkele bochten aaneengeschakeld of gedurende een heel parcours lang. Een powerslide is niet meer of minder dan overstuur door teveel vermogen op de achterwielen (al zou je theoretisch onderstuur door teveel vermogen bij een voorwielaangedreven auto ook powersliding kunnen noemen, maar dat is niet gebruikelijk).

      Driften zoals bij D1 zal met een 4wd niet snel en goed lukken met Awd omdat er teveel grip is in verhouding tot het vermogen en omdat de hoeveelheid vermogen op de voorwielen je tegenwerkt.De R8 heeft 85% van het vermogen op de achterwielen en zolang dat blijft is het bijna een rwd maar kun je er dus ook mee driften maar de Awd blijft een handicap. Een Megane Rs kan wel driften maar alleen zolang de entry-speed behouden kan worden want zo gauw de snelheid te laag wordt zal de fwd auto gewoon grip krijgen en de bochtdoorrijden.Gasgeven en de snelheid vasthouden kan niet en dus is de lengte van de drift beperkt, net als bij de S4.

      Login om te reageren
  29. GNT zegt

    21 november 2009 om 12:03

    @ mashell en fail

    jullie twee hebben zeker nooit serieus gedrift?

    Login om te reageren
  30. Jochempie zegt

    21 november 2009 om 12:30

    Nou, zo goed gaat het ook weer niet. Hij staat na iedere bocht bijna stil.

    Login om te reageren
  31. M-lover zegt

    21 november 2009 om 13:37

    @w0o0dy: lees eens opnieuw wat ik zeg (1e zin) en dan jouw verhaal… komt opt zelfde neer alleen noem jij die powerslide met AWD oof driften en ik niet. Dat was ook net mijn punt.
    Om lekker lullig te gaan doen: een iedere drift is een powerslide, maar niet iedere powerslide is een drift (anders is het gewoon hetzelfde :D)
    RWD kun je toeren uithalen die je met een AWD niet klaar kan krijgen omdat de voorste wielen altijd te veel grip hebben en je terug recht trekken op lage snelheid.

    Login om te reageren
  32. DTB zegt

    21 november 2009 om 13:47

    Bij elk artikel over de nobele driftsport op autoblog krijg ik een beetje het gevoel van een Oma die uitleg geeft over de nieuwste high-tech computer. Ooit eens iets van opgevangen maar verder géén ideeee waar het over gaat. Wat wij hier zien is gewoon overstuur. Noem het powersliden voor mij part. Maar er is echt wel wat meer voor nodig om een powerslide “driften” te kunnen noemen. Dit valt zelfs nog niet onder de 2 simpelste en meest gebruikte drift vormen (Tansou en Tsuiso). Laat staan Itsuki of Doritouge. Bovendien, een 4WD is per definitie ongeschikt om te driften. Een van de strevens bij deze sport is de achterwielen op bepaalde momenten volledig te blokkeren. Dit kan per definitie niet met een 4WD. De GT-R’s, WRX’s en Evo’s die in de driftsport worden gebruikt zijn dan ook allemaal omgebouwd tot fully-RWD’s. Mss eens tijd bij Autoblog voor een artikel wat driften nu WEL inhoud. Sla de regels van D1GP & SL, EDC, JDM Allstars, FD of MSC er eens op na. En kijk ook eens naar andere soorten zoals Itsuki en dergelijke. Zou deze (toch enig sinds nutteloze) posts doen verbeteren.

    Login om te reageren
  33. j zegt

    21 november 2009 om 13:53

    Jammer om al dat motor vermogen zo slecht te gebruiken en om te zetten in verschroeid rubber

    Login om te reageren
  34. M-lover zegt

    21 november 2009 om 13:56

    DTB, jij vult me aan met de juiste officiële namen… waarvoor dank :D

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 november 2009 om 14:13

      @M-lover: iedere drift is een powerslide”? Echt niet dus… driften kan juist ook zonder (veel) power, door lastwisselingen te gebruiken. Een powerslide is glijden/ driften/ oversturen op vermogen. Een underpowered bmw kun je slechts driften door lastwissel te gebruiken en niet door meer vermogen naar de wielen te sturen… wel driften en toch geen echte powerslides.
      Rallyrijders driften fwd auto’s ook niet op vermogen maar ze driften wèl…

      Login om te reageren
  35. BramBMW zegt

    21 november 2009 om 15:46

    Hahaha, dat met die S4 is toch niet driften. ziet er niet uit en valt wel heel snel stil. Die R8 drift wel mooi!

    Login om te reageren
  36. peter zegt

    21 november 2009 om 15:48

    zag er saai uit..

    Login om te reageren
  37. Patrick zegt

    21 november 2009 om 16:15

    OMFG, gaan we nu Jeremy Clarkson citeren als het om rijeigenschappen van auto’s gaat? Die man heeft al moeite soepeltjes de richtingaanwijzers te bedienen, laat staan dat hij begrijpt wat autorijden is ;)

    90% talentvrij zoals Sabine Reck al zei.

    Ik zie ook helemaal geen drift in dat laatste filmpje…

    Login om te reageren
  38. password jdm.com zegt

    21 november 2009 om 17:34

    driften is voor johnny’s en jeanetten !!
    sprinten that’s the stuff,maar dan wel maken / hopen dat je wint :)

    Login om te reageren
  39. Tommy2 zegt

    21 november 2009 om 19:19

    Hoe kun je nou driften met 4WD?? WAKE UP!! -.- Zelfs met een oude Passat 4motion kan je prima driften als het wat nat is! Alle Audi’s met quattro kunnen in princiepe driften, het enigste wat je wel nodig hebt is een vlinke portie vermogen! Vandaar dat de RS6 (580 pk) dus wel perfect kan driften als het droog is.

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    21 november 2009 om 20:57

    Kijk, deze video laat goed zien dat je wel kunt driften met een rwd (en hetzelfde geld voor awd), maar wat de video ook goed laat zien is dat je niet kunt blijven driften met fwd… en ook met awd is het wat lastiger dan met rwd. Daar komt bij dat de technieken die gebruikt worden om een fwd te laten driften niet zijn toegestaan bij driftwedstrijgen.

    http://www.youtube.com/watch?v=BYr61f_c_w4

    En nog even een stukje echt driften met een awd subaru impreza
    http://www.youtube.com/watch?v=t2RIn-UtXqw

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    21 november 2009 om 20:59

    En als uitsmijter… wat serieus driftwerk met twee japanse boodschappenkarrtjes…
    http://www.youtube.com/watch?v=x6thh_Iw92w

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    21 november 2009 om 21:05

    hmm tochy nog niet helemaal klaar….Civicje…
    http://www.youtube.com/watch?v=JQMQkMvRG3I

    En wat in-car beelden van wat je allemaal moet doen om een boodschappenkarretje met fwd te laten driften… lachen dit!
    http://www.youtube.com/watch?v=JyW3AqsC4h8

    Login om te reageren
  43. JMC zegt

    21 november 2009 om 22:40

    Driften, powerslide,… What ever!
    Het is leuk maar wat ben je ermee??? Al die zielige commentaren hier… Grow up bloggertjes!

    Login om te reageren
  44. JMC zegt

    21 november 2009 om 22:41

    Dat iedereen die hier commentaar geeft misschien eens eerst leert te rijden! Dat zou een pak helpen.

    Login om te reageren
  45. Windhoos zegt

    22 november 2009 om 09:31

    Je kunt echt wel driften met een Audi hoor, het vergt alleen wat stuurmanskunst

    http://video.google.nl/videosearch?q=audi+s6+c4+driften&hl=nl&emb=0&aq=f#q=audi+s6+c4+driften&hl=nl&emb=0&aq=f&view=2&qvid=audi+s6+c4+driften&vid=-3693215098577675638

    Login om te reageren
  46. M-lover zegt

    23 november 2009 om 10:38

    Blijft nog steeds het feit dat door je auto juist in de bocht te zetten je gaat zorgen dat je iets minder grip hebt en just dus wel power genoeg hebt en je dus wel een ‘power’-slide kan doen… Het is niet zo dat je hem gewoon scheef gooit en hoopt op te weinig grip zoals bij een FWD, je hebt de power op de achterwielen nodig om gecontroleerd in de drift te geraken (blijkbaar denken sommigen daar toch anders over en staan ze ineens achterstevoor bij de minste gladheid, maar ach, een ‘monster’bumper minder daar ben ik niet echt rouwig om!)

    Login om te reageren
  47. RdB zegt

    1 augustus 2010 om 14:17

    autokenners hier die allemaal weer praatjes hebben, typisch autoblog. 4WD’s kunnen gewoon driften, zouden jullie toch moeten weten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North