• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het kan: zelf een BMW Z3 Coupé V10 maken (442 rwhp)

Auteur: Alwood, gepost 5 augustus 2010 om 23:05 – 51 Reacties

Past maar net...
Welke BMW wordt er nou niet beter van als je het 5.0 Motorsport V10 voorin monteert?

Soms kan je gewoon niet anders dan een project heel hard toejuichen. Bijvoorbeeld als iemand heel zijn ziel en zaligheid in de ombouw van een BMW Z3 Coupé stopt. Zeker niet de mooiste carrosserie die BMW heeft geproduceerd, in de top3 leukste modellen komt hij zeker voor. Alleen al om de zeldzaamheid en toch een beetje een nukkig karakter.

BMW zelf heeft ooit een Z3M Coupé gemaakt. Een zeldzaam model, voorzien van de zescilinder uit zowel de E36 als E46 M3. Hartge vond dat niet genoeg, en bouwde er een met een V8 uit de E39 M5. Denislav Shishev vond dat niet genoeg en maakte dit race-klare monster met de onmiskenbare 5.0 V10 uit BMW’s E60 M5.

De auto is gemaakt om stevig mee te boenderen op het circuit. Voorheen deed Denislav dat met een E30 M3, daar waren de grenzen blijkbaar bereikt. De V10 levert 442 pk op de achterwielen. Omrekenen is lastig en afhankelijk van de verliezen in de aandrijflijn (vaak 15-20%). Ga er echter vanuit dat het ruim meer is dan de 507 standaard pk’s. Plaatjes in de gallery, meer plaatjes HIER. (via diariomotor)

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • 'BMW Z8 Coupé' met M3 motor is pure perfectie
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Coupe, e60, m5, Racing, V10, z3

Vorig bericht: « Video: zo gaan ze in de UK met ouderen om
Volgend bericht: Autobelastingen mogen weer omhoog. Goedemorgen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hammer zegt

    5 augustus 2010 om 23:07

    Heel gaaf, daar kan ik wel plezier mee hebben!

    Login om te reageren
  2. AudiQuatro zegt

    5 augustus 2010 om 23:08

    doe mij dr maar 1!!

    Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    5 augustus 2010 om 23:09

    De BMW Isetta ;)

    Login om te reageren
  4. Habing zegt

    5 augustus 2010 om 23:10

    tjoening

    Login om te reageren
  5. Gideon zegt

    5 augustus 2010 om 23:16

    Is dat niet nogal noseheavy?

    Login om te reageren
  6. Headhunterz zegt

    5 augustus 2010 om 23:18

    Hopelijk krijgen we snel een filmpje! :D

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    5 augustus 2010 om 23:20

    Je neemt een totaal vernielde Z3 Coupé, lijnt alles opnieuw uit, maakt hem mooier dan daarvoor én maakt er een raceklaar monster van met de 5.0 V10.
    Epic fuckin’ WIN!

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    5 augustus 2010 om 23:21

    Geen topic over de V10 van M is compleet zonder filmpjes! :D

    Login om te reageren
  9. Cantago zegt

    5 augustus 2010 om 23:25

    Wat is nu niet goed met een M5 V10?? Dat het beestje lelijk is maakt niet meer uit!

    Login om te reageren
  10. The Veenmeister zegt

    5 augustus 2010 om 23:38

    Claaaaaaaaassic!!! Matties op facebook???

    Login om te reageren
  11. porsche911turbo2 zegt

    5 augustus 2010 om 23:38

    vet :D vooral met die kleuren

    Login om te reageren
  12. Geert Schoots zegt

    5 augustus 2010 om 23:40

    Well done, vooral als je de donor auto bekijkt, is daar een vrachtwagen ingereden?

    Login om te reageren
  13. Pier zegt

    5 augustus 2010 om 23:44

    volgens mij best een pleur werk geweest. Maar het resultaat is er dan ook naar :D Hulde!

    Login om te reageren
  14. bjorn zegt

    5 augustus 2010 om 23:48

    gaaf project. Zal idd wel iets aan het gewicht moeten doen. Sta je zo andersom in een bochtje…

    Login om te reageren
    • koos zegt

      6 augustus 2010 om 00:32

      Denislav Tsvetozarov Shishev
      – Години: 18 – Leeftijd: 18
      – Роден: 20.05.1992 г. – Geboren: 5/20/1992, de
      – Място на Раждане – гр. Габрово – Geboorteplaats – Gabrovo
      – Ръст – 184см. – Hoogte – 184 cm.
      – Тегло – 68кг. – Gewicht – 68 kg.
      – Статус: Лицензиран състезател – Status: Licensed racer
      – Автомобил: BMW Z3 V10 S85 – 530HP – Auto: BMW Z3 V10 S85 – 530HP

      @bjorn: you’re quite right, check z’n filmpjes!

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        6 augustus 2010 om 00:36

        @koos: 18 jaar oud? :shock: Rijke papa, of is hij gewoon zoveel beter geslaagd in het leven dan ik? :mrgreen:

        Login om te reageren
  15. Getl4id zegt

    6 augustus 2010 om 00:11

    Ik weet ineens wat ik voor mijn verjaardag wil hebben

    Login om te reageren
  16. koos zegt

    6 augustus 2010 om 00:13

    Held! Ze geven op de eigen site 530 pk op.

    Login om te reageren
  17. atakan zegt

    6 augustus 2010 om 00:18

    Supergrote spoiler achter voor downforce? :P

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      6 augustus 2010 om 00:36

      @atakan:

      Zou kunnen kloppen, de dyno meet achterwiel PK’s
      Dus 530 krukas PKs zou ik redelijk OK inschatten met de gebruikelijke transmissieverliezen.

      Retegaaf ding, al het ik persoonlijk het spuitwerk anders gedaan, maar zo wil ik ‘m ook wel voor de deur hoor ;-)

      Login om te reageren
      • atakan zegt

        6 augustus 2010 om 10:07

        @clubbtraxx: Tja, je wilt niet dat je auto de bocht uitvliegt en je 5.0 v10 naar de klere gaat :P

        Login om te reageren
  18. fejjie zegt

    6 augustus 2010 om 00:34

    De Z3 coupe is een echte beauty! En al helemaal met deze motor erin!

    Login om te reageren
  19. GOD zegt

    6 augustus 2010 om 00:59

    De V10 weegt niet eens zo heel veel meer als de oude L6.
    Is ook een racewagen dus een beetje schuiven met het gewicht en het is 50/50.

    Login om te reageren
  20. zesinlijn zegt

    6 augustus 2010 om 02:08

    Hoe gru-we-lijk vet is dit!

    Maar wat heeft ‘ie met z’n uitlaten gedaan? Ik zie geen uitsparing in de bumper en sowieso helemaal geen uitlaten.

    Maar, nogmaals, erg vet!

    Login om te reageren
  21. 3er Reihe zegt

    6 augustus 2010 om 02:53

    Wat een koning ;)echt top dit en het model is zeker apart en mooi.

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    6 augustus 2010 om 08:36

    Feck… Mooi project!
    En die Hartge was al snel. En dan bedoel ik brutaal snel!
    Heb nog steeds een afdruk van ’t stiksel van de rugleuning in het vel van m’n rug staan!
    De Hartge is overigens nog steeds te koop. Snap niet dat niemand ‘m wil hebben. Een van de mooiste auto’s die BMW het laatste decennium heeft gebouwd met een beul van een motor voorin. Wat is daar mis mee (behalve misschien de prijs)?

    Login om te reageren
  23. okkie zegt

    6 augustus 2010 om 09:02

    Noet om het een of ander, maar in ons eigen NL is iemand hier ook mee bezig:
    http://www.z3forum.nl/index.php?showtopic=8622

    Inbouw van een M5 V10 in een z3 2.8.

    Login om te reageren
  24. Megakix zegt

    6 augustus 2010 om 09:13

    Met drugsgeld of oligarchische invloeden kom je een heel eind hoor. Ik kijk altijd naar de ‘mensen achter een project’. Zolang die niet een gezonde mensinstelling hebben, dan juich ik ook niets toe. Een M5 motor blijft dan ‘slechts’ een M5 motor…

    Login om te reageren
  25. Corrado16v zegt

    6 augustus 2010 om 09:18

    Zware BMW fanboys hier.
    Behalve dat wel een leuk project ;)

    Login om te reageren
  26. Toppertje zegt

    6 augustus 2010 om 09:20

    Respect….. Leuk om de dag mee te beginnen.

    Login om te reageren
  27. bpc zegt

    6 augustus 2010 om 09:21

    leuk projectje maar ik zou persoonlijk er geen v10 hebben ingelegd maar de z3m gekocht en die motor opgetuned tot het zelfde vermogen goedkoper en beter want je hebt een lichter blok !

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      11 augustus 2010 om 12:12

      @bpc:

      Als je voor licht wel gaan kan je beter voor de E90 M3 V8 gaan, doordat die van alu is en de L6 in de Z3M van gietijzer scheelt dat je gewicht én je hebt meer power..

      Al met al is dit wel een leuk project. Noseheavy zal hij niet worden want hij zal wss gewoon een stukkie verder naar achter zijn geplaatst dan ’t originele blok. Knap werk en een mooi blok in één van de mooiste bmw’s allertijde(ja, dat vind ik echt), maar het zou niet mijn blokkeuze zijn..

      Login om te reageren
  28. Kees330itouring zegt

    6 augustus 2010 om 09:47

    Wel knap als je ziet wat de basis was… Heerlijke ombouw

    Login om te reageren
  29. Tvr1974 zegt

    6 augustus 2010 om 10:59

    Toch even een vraag; in een M5 of M6 moest je altijd een knop inschakelen om die 507 pk te krijgen.. Anders had je er 400. Dit was allemaal elektronisch geregeld. Hoe heeft deze “techneut” dit soort zaken allemaal geregeld? Lijkt me namelijk nogal een k-klus omdat voor elkaar te krijgen..

    Login om te reageren
    • CEY zegt

      6 augustus 2010 om 23:39

      @Tvr1974: het zal toch geen amateur geweest zijn denk ik zeker een ex bmw mechanisien die de lotto heeft gewonne

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        7 augustus 2010 om 18:17

        @CEY: Hij is 18…

        Login om te reageren
  30. J0riz0s zegt

    6 augustus 2010 om 11:31

    Heerlijke wagen en nog mooiere kleur!! I love it!

    Login om te reageren
  31. i-love-suv zegt

    6 augustus 2010 om 11:33

    @megamuts

    Wat een kwasie interessant geleuter zeg.

    Login om te reageren
  32. Den zegt

    6 augustus 2010 om 11:37

    grof de z3 coupe zie je veel te weinig op de weg

    Login om te reageren
  33. jelinho zegt

    6 augustus 2010 om 11:40

    give it to meeeee :-)

    Login om te reageren
  34. akif7 zegt

    6 augustus 2010 om 11:48

    Applauseee =D

    Login om te reageren
  35. spykerboy zegt

    6 augustus 2010 om 12:02

    bruut! las laatst ook in het britse blad performance bmw over iemand die in zijn e30 M3 een Dinan Motorsport bmw M5 motor lepelde ;) komt uit de augustus editie voor de genen die willen weten :P maar dit ziet er ook leuk uit!

    Login om te reageren
  36. Bmwfreak68 zegt

    6 augustus 2010 om 12:24

    Doet me denken aan de v10 BMW M3 E30 van m5board.
    Zal deze sneller gaan?

    Login om te reageren
  37. v10 zegt

    6 augustus 2010 om 15:45

    Mooi hoor, ook de kleur erop is netjes, bij de opbouw zie je mooi hoe groot de motor wel niet is.

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    6 augustus 2010 om 16:45

    this is what ‘i’m talking about…

    Login om te reageren
  39. jdp1234 zegt

    6 augustus 2010 om 17:08

    nice

    Login om te reageren
  40. DTB zegt

    6 augustus 2010 om 17:53

    Wel vet hoor. Maar zo bijzonder is het nu toch ook weer niet?

    Login om te reageren
  41. P@trick zegt

    6 augustus 2010 om 17:59

    Wreed :D!

    Login om te reageren
  42. SpeedGeek zegt

    6 augustus 2010 om 18:11

    dit is 10 keer zo goed als zo’n idioot om gebouwde golf…..trouwens misschien nog een tip?? er rijdt in rusland er een m3 E30 ook met een M5 blok….die is ook beestachtig

    Login om te reageren
  43. Martijn zegt

    6 augustus 2010 om 18:33

    Wat een lutsers, maak er dan een middenmotor van als je toch alles(!) aan de auto moet verbouwen en je achterbank opoffert…

    Login om te reageren
  44. The360box zegt

    6 augustus 2010 om 21:16

    Als ik het goed heb kan je gewoon elke motor opvragen van de fabrikant (BMW)? Vet!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North