• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hobbyproject: Mustang met Vanquish S-blok

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 januari 2008 om 17:23 – 46 Reacties

Mustang V12


Van de 100 Mustangs die hier voorbijkomen zijn er 99 van Saleen, die elke maand een nieuw schroefje in een Mustang zetten en daarmee een ‘nieuw model’ op hun lijst kunnen zetten. Deze ‘Stang is een van de uitzonderingen.

Een blik onder de motorkap is genoeg om te zien dat de V12 maar net past in de ruimte van de 2005 Mustang. Behalve de motorswap zijn eigenlijk ook alle andere aspecten van zowel interieur als exterieur onder handen genomen. Zo zijn bijvoorbeeld de velgen van de auto vervangen door fraaie zwarte exemplaren die aan de achterkant 12 inches breed zijn.

Natuurlijk hoort bij een post als deze ook beeld en geluid, dus ga snel naar autojunk om te horen hoe een V12 Mustang klinkt! Meer informatie over het project van tunert Western Motorsports is hier te vinden (via VWVortex).

Mustang V12

Mustang V12

Mustang V12

Vanquish’d Specifications
Aston Martin Vanquish V12
Stroked to 6.1L, JE Pistons, Eagle Rods
WMS Custom 6-2-1 hedders
WMS Ported heads and intake
Accufab TBs, WMS Velocity intakes
ARP Engine Fasteners
WMS / SDS Engine management
MSD DIS 4 ignition
WMS Wideband O2 sensors
Magnaflow 3″ Cats, X & Catback
Mcleod Street Twin clutch
Tremec T-56 transmission
Eaton Detroit TruTrac Diff
iForged 19×9 & 19×12 Essen Wheels
Michelin Pilot Sport Tires, 275/35ZR19 front, 345/30ZR19 rear
Baer Extreme 14″ 6 piston brakes
KW Suspension Coilovers front & rear
BASF R-M Carrizma Candy Blue paint
Painted by Duane Flodell & Fix Auto
Classic Design Glassback roof
Classic Design hood struts & rear blackout
Cobra Missano Leather & Alcantra seats
AiM Strada Dash / Datalogger
Colecraft billet custom fender & hood vents
WMS custom aluminum grill

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Video: Mustang crasht op een verraderlijk recht stuk
  • Video: Mustang-rijder heeft lak aan de politie
    Video: Mustang-rijder heeft lak aan de politie

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, tuning, vanquish

Vorig bericht: « Cadillac CTS Coupe gaat in productie
Volgend bericht: Klassieker: Fiat 500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. VonStroke zegt

    20 januari 2008 om 17:24

    Zonde van dat Vanquish S-blok.

    Login om te reageren
  2. Frasker (Maserati MC12) zegt

    20 januari 2008 om 17:24

    Wat een Bak zeg! Genoeg PK’s en typish Amerikaans!

    Login om te reageren
  3. Mustang zegt

    20 januari 2008 om 17:27

    IEmand een filmpje? Ik wil smullen!:)

    Login om te reageren
  4. MRTN zegt

    20 januari 2008 om 17:27

    Goedgekeurt, veel meer power, maar ook betere handling. enige minpunten zijn de grill en de kleur van de stoelen

    Login om te reageren
  5. RSalet zegt

    20 januari 2008 om 17:28

    ZIEKEND….. brede banden enzovoort. interieur is nou niet echt mooi ofzo. weet ook iemand de specs 0-100 en top speed enzo.

    Login om te reageren
  6. Aston Martin Rapide zegt

    20 januari 2008 om 17:29

    Zonder die velgen en al die stickers is het net een wolf in de schaapskleren.

    Login om te reageren
  7. Klassiekerrally zegt

    20 januari 2008 om 17:30

    Motorswap is gaaf, boodschappenlijstje op de flanken is zoooooo 2004, en de kleuren in het interieur…

    … lijken ontworpen door Stevie Wonder.

    Login om te reageren
  8. Frasker (Maserati MC12) zegt

    20 januari 2008 om 17:30

    Wat eigenlijk best een mooi interieur voor deze auto zou zijn is die van’t Shelby GR1 concept.

    En voor de zekerheid de link:
    http://images.motortrend.com/roadtests/coupe/112_0503_11z+Ford_Shelby_GR1+Interior_View_Dashboard.jpg

    Login om te reageren
  9. donstil zegt

    20 januari 2008 om 17:33

    Het blijft toch een mustang ?

    dus wat is het nut hier van, laat die motor lekker in een vanquish zitten, die is 1000x mooier als je het mij vraagt

    Login om te reageren
  10. LC zegt

    20 januari 2008 om 17:33

    Een cosmetische knipoogje naar de Vanquish S alleen de grill ziet er redelijk uit.

    Login om te reageren
  11. Bossink zegt

    20 januari 2008 om 17:34

    Wow dat is een fraai exemplaar :D!
    Die wil ik ook wel in de garage hebben :)!

    Login om te reageren
  12. M Freak zegt

    20 januari 2008 om 17:34

    JESUS!!!!!

    Welk woord heb je hier voor over, bruut? :)

    Login om te reageren
  13. Davidov zegt

    20 januari 2008 om 17:35

    Vette Mustanquish. 12” velgen? Is dat niet wat klein?

    Login om te reageren
  14. withgold-flusion zegt

    20 januari 2008 om 17:37

    ziekelijk die motor :P maar vind idd die interieur niet super met die kleur, had gewoon helemaal zwart moeten zijn en lak trouwens ok :P

    Login om te reageren
  15. smoke zegt

    20 januari 2008 om 17:38

    @ Davidov

    Als ze 12 inches hoog zouden zijn wel…

    Login om te reageren
  16. withgold-flusion zegt

    20 januari 2008 om 17:39

    -edit: blabla-

    Login om te reageren
  17. RenJie zegt

    20 januari 2008 om 17:47

    waarom een Vanquish S blok dan? Voer je American Engine gewoon op, daar staan ze tenslotte bekend om. Voor het geluid ga ik wel bij Aston Martin kijken.

    Login om te reageren
  18. withgold-flusion zegt

    20 januari 2008 om 17:50

    -edit: terug naar de zandbak kiddo-

    Login om te reageren
  19. RScosworth zegt

    20 januari 2008 om 17:56

    Wederzijdse heiligschennis, maar een Mustang met een V12 vind ik daarvan het ergst.

    Login om te reageren
  20. Trabbi zegt

    20 januari 2008 om 18:10

    En dat alles met ’n starre achteras? Waste of money!

    En waarom wideband O2 sensors als je toch geen armmengsel gaat draaien? Waste of money!

    En Sir Smokalot, ’tunert’? Waste of the Dutch language!

    Login om te reageren
  21. C6.R zegt

    20 januari 2008 om 18:12

    Gooi er dan een fatsoenlijke motor in:

    http://www.powertvonline.com/video_detail.php?mId=2575

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    20 januari 2008 om 18:17

    @ Trabbi: Helemaal mee eens. Die extra ’t’ achter de zelfstandige naamwoorden: “Dat heeft zo’n jongen toch niet nodig!” (met dank aan Herman Finkers) ;)

    Login om te reageren
  23. Roadronner zegt

    20 januari 2008 om 18:19

    Vette kar! Ziet er gelikt uit, op al die irritante stickers na dan.

    Login om te reageren
  24. ZwerverRoodbaard zegt

    20 januari 2008 om 18:20

    Haha kan zulke dingen wel waarderen :D Laten we eens lekker gek doen :) Maar het is idd wel een beetje zonde van de Vanquish, kon natuurlijk ook een schademodel zijn die gecrasht is door een of andere celebrity :P

    Login om te reageren
  25. C6.R zegt

    20 januari 2008 om 18:21

    “Waste of the Dutch language!”

    I agree, if we let this continue our language will disappear! :roll:

    Login om te reageren
  26. Michael Barbé zegt

    20 januari 2008 om 18:27

    gaan ze nu eens ophouden met die mustangs te tunen op alle mogelijke manieren!
    als je een echte mustang-fan bent dan hou je van de oude mustangs. en als het echt zo een nieuwe moet zijn: hou het dan bij de roush!

    Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    20 januari 2008 om 18:28

    @ C6.R

    Om dan nog meer weer eens in het Nederlands te reageren: touché! ;) :lol:

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    20 januari 2008 om 18:39

    Snutverdurrie. Dat geluid! Heerlijk.

    Wilde net iets met heiligschennis schrijven, maar het is ze vergeven. ;)

    Login om te reageren
  29. Valleyman zegt

    20 januari 2008 om 18:42

    Dit is pure verkrachting van 2 op zichzelf heel respectievelijke namen.
    Zo een mietjesblok in een Mustang leggen gaat erover.
    Zo een Amerikaans gedrocht gaan mengen met Britse motoriek gaat er ook over.
    Dit gaat er dus ver over.

    @Michael Barbé: right on, er gaat niets boven een ’67 GT500

    Login om te reageren
  30. Valleyman zegt

    20 januari 2008 om 18:42

    * gerespecteerde namen liever ;-)
    Ach die katerkop toch…

    Login om te reageren
  31. Bas zegt

    20 januari 2008 om 19:23

    …”een nieuw schroefje in een Mustang zetten en daarmee een ‘nieuw model’ op hun lijst kunnen zetten.”…

    Hihi…je bedoelt: iedere maand komt er een nieuw model Mustang omdat er dan spontaan schroefjes af vallen…

    Login om te reageren
  32. G. de Groot zegt

    20 januari 2008 om 20:06

    Wat is hier het NUT van?

    Is er ooit iemand geweest die bij zichzelf dacht “Ik vind m’n Aston-Martin Vanquish wel snel genoeg, maar leek hij nou maar wat meer op een Ford.”? Dacht het niet. Slopen!

    Login om te reageren
  33. mikey zegt

    20 januari 2008 om 20:49

    Wat hier het nut van is? het is een h-o-b-b-y-auto!! Een vanquish heeft toch eigenlijk ook niet meer nut dan een polo. Ik vind ‘m heel dik!

    Login om te reageren
  34. Trabbi zegt

    20 januari 2008 om 21:41

    @ C6.R

    Tsja, beter in het engels dan in slecht nederlands éh

    Login om te reageren
  35. AriM6 zegt

    20 januari 2008 om 21:53

    mooie auto , interieur wat minder mooi maar ok.
    Alleen ik mis een spoiler.

    Login om te reageren
  36. Stiggie zegt

    20 januari 2008 om 22:29

    FF over het filmpje:

    Waatom moet er toch altijd zo’n metalband op de achtergrond?, ik erger me daar kapot aan, ook bij veel youtube filmpjes.
    En volgens mij zat er in de Spitfire een 12-in-lijn i.p.v een V12

    Voor de rest vind ik het geluid niet passen bij de Mustang

    Login om te reageren
  37. sus zegt

    20 januari 2008 om 22:51

    Qua uiterlijk vind ik het minder geslaagd.
    Maar kijk eens naar die motor !
    En wat ze er allemaal ingeramd hebben.
    Opgeboord, JE pistons, andere drijfstangen, geflowde cilinderkop,…
    Dat zijn de dingen die je normaal bij een klein motortje doet.
    Dit is volgens mij echt een droom van een motor…

    Login om te reageren
  38. Klassiekerrally zegt

    20 januari 2008 om 22:54

    @ Stiggie: nee hoor, de Rolls Royce Merlin is een heuse V12. Lees hier meer over de Merlin motor…

    Login om te reageren
  39. 110% zegt

    20 januari 2008 om 23:50

    Ik vind hem zeker leuk. Alleen weer de domme opmerkingen van enkele personen dat deze auto gesloopt moet worden of dat het niets is. Ik kan dit soort projecten wel waarderen en hoop dat er nog vele mensen blijven sleutelen aan dit soort wagens.

    Login om te reageren
  40. bob zegt

    21 januari 2008 om 00:58

    Tja .. dit soort huisvlijt moet meer gestimuleerd worden .. .beter dan weer wat geneuzel over dat de M3 cabrio er beter uitziet in wit dan grijs.

    Login om te reageren
  41. JD zegt

    21 januari 2008 om 07:56

    Waarom moet het nou altijd met zo’n simpele bak als de mustang? Daar zijn nou onderhand zoveel versies van dat er geen hol meer aan is. (om nog maar niet te spreken van de heiligschennis om zo’n mooi brits design in dat amerikaanse hok te steken.)

    Login om te reageren
  42. Silverarrow zegt

    21 januari 2008 om 08:56

    Volgens mij is er nog genoeg ruimte voor een compressor of een dubbele turbo :) , en beoordelend op het “to be continued” zinnetje aan het einde van het filmpje zal dit ook wel gebeuren.
    Leuk project verder, eens een keer wat anders dan die Shelby, Saleen of Roush-versies.

    Login om te reageren
  43. bob zegt

    21 januari 2008 om 09:01

    @JD omdat het gewoon zo’n leuke auto is om aan te knutselen. Beter dan zo’n mooi blok in zo’n BMW hok te hangen …

    Login om te reageren
  44. LPH zegt

    21 januari 2008 om 18:23

    Ik mag hopen dat het blok uit een gecrashte Aston Vanquish S komt?
    Anders is het gewoon moord (niet dat dat anders niet is, maar soit)

    Login om te reageren
  45. Ben zegt

    22 januari 2008 om 07:39

    Waarom niet gewoon de body van de Mustang op een Vanquish, de Mustang heeft een onderstel vergelijkbaar met mijn oma’s cakejes..

    Login om te reageren
  46. rider zegt

    22 januari 2008 om 07:55

    dit ziet er heerlijk uit! gewoonweg schitterend is deze motor om te zien. en aan de spec lijstje te zien hebben ze ook heel van veranderd aan het blok. benieuwd hoeveel hij nu leverd en of dit ook mogelijk is (denk van wel) bij de standaard Aston V12? die kan namelijk wel wat extra’s gebruiken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North