• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hobbyprojectje: BMW E46 M3 V10 ringkiller

Auteur: Dennis, gepost 1 juli 2007 om 10:46 – 56 Reacties

BMW E46 M3 V10


Men neme een BMW E46 M3. Op zich al geen kinderachtige kandidaat, maar die motor zet u bij het grof vuil, want daar kunnen we niets mee *ehum*. In plaats daarvan lepelt u de Motor van het Jaar 2005/2006/2007 onder de kap, de V10 uit de M5/M6. Vervang de achterbank door een rolkooitje en monteer een zwarte picknicktafel voor extra downforce.

Hier en daar nog wat kleine aanpassingen en u beschikt over een ware Nürburgring killer. De fijne details ontbreken mij, want deze foto’s werden door een bezoeker op Autojunk geplaatst. In de beschrijving lezen we dat deze auto gebouwd is door een stel “amateurs” en zo’n 1.300 kilo weegt. Met meer dan 500 pk tot z’n beschikking wordt de auto graag uitgelaten op de Nürburgring.

BMW E46 M3 V10

BMW E46 M3 V10

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Mijn Auto: BMW M3 (E46) van Raoul
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, m5, m6, nurburgring, tuning

Vorig bericht: « Chris Bangle en team zijn ‘Design Team of the Year 2007’
Volgend bericht: Hallo, je spreekt met je parkeermeter… »

Lees Interacties

Reacties

  1. hubbu zegt

    1 juli 2007 om 10:50

    Niet verkeerd!!

    Login om te reageren
  2. PieterA zegt

    1 juli 2007 om 10:51

    Die hadden ook geld teveel blijkbaar, benieuwd of het ding ook echt goed rijdt.

    Login om te reageren
  3. Dan zegt

    1 juli 2007 om 10:52

    Hoe krijg mijn Macdonalds voer door dat raamtje?

    Login om te reageren
  4. ag zegt

    1 juli 2007 om 10:53

    de afwerking ziet er niet echt uit…

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    1 juli 2007 om 11:00

    ziet er heel strak uit! in ieder geval… een schoonheid is het niet maar het is zeer netjes gedaan. Die ‘amateurs’ moeten alleen wel een stelletje wiskundigen zijn met al die aanpassingen aan de aerodynamica :| :o

    En dan vraag ik me nog af waar die 1300kg allemaal in zit! :P alles is plastic of weggesneden…

    Login om te reageren
  6. Beaten zegt

    1 juli 2007 om 11:05

    boeiend met de *afwerking*

    mensen krijgen er toch niet de tijd voor om er op te letten als je met dit apparaat voorbij komt gevlamd :D

    Login om te reageren
  7. hummerfreak zegt

    1 juli 2007 om 11:08

    mooie wagen om me te leren rijden

    Login om te reageren
  8. Poekie Lauda zegt

    1 juli 2007 om 11:10

    Ziet er professioneel uit, zal wel heeel snel zijn :D

    Login om te reageren
  9. M Freak zegt

    1 juli 2007 om 11:13

    Doe mij maar de ///M3 GTR StrassenVersion. Die is echt alles! :D

    Login om te reageren
  10. vØlvØ frǽk zegt

    1 juli 2007 om 11:17

    die zal leKker gaan…
    is er nog geen filmpje van dit ding rond de ring?
    al die ‘amateurs’ maken toch zo’n filmpje om hun kunsten te tonen..

    Login om te reageren
  11. Fej zegt

    1 juli 2007 om 11:29

    Hoe zit het dan met de gewichtsverdeling als je van voren een zwaardere motor monteert en de wagen voor de rest leeg haalt en wat doet dit met de rij-eigenschappen?

    Login om te reageren
  12. 200sx zegt

    1 juli 2007 om 11:47

    das geen M3 geweest kijk naar de details en je ziet het

    Login om te reageren
  13. DiKkEpImP zegt

    1 juli 2007 om 11:56

    niet verkeerd om te heb zal wel leuk rijden

    Login om te reageren
  14. DiKkEpImP zegt

    1 juli 2007 om 11:57

    hebben

    Login om te reageren
  15. Untouchable zegt

    1 juli 2007 om 12:03

    hah nog opkenteken ook wat wil je nog meer als je een raceauto voor straat wilt :)

    Login om te reageren
  16. Hansie! zegt

    1 juli 2007 om 12:05

    Dan: hahahaha die is goed

    ontopic: aardig project he
    alleen die luchthappers op de motorkap hoefde niet van mij.
    Verder wat stikkers en het is gewoon een gt race wagen.

    Login om te reageren
  17. cl600 zegt

    1 juli 2007 om 12:08

    idd is dit wel van echte M3 ? ivm de uitlaat. Hij heeft wel de luchthapper aan de voor-zijkant en de verbreding van de wielkasten dat weer wel…misschien ombouw geweest ? ey maargoed desalniettemin ;) Er zit nu wel een gigant van een blok in :) leuk gedaan man !

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    1 juli 2007 om 12:10

    Dus helemaal geen rondetijden of helemaal geen specs? Dus helemaal niets?

    Leuk voor de hobbyist met geld, maar dan wil ik ook wel weten of z´n hobby en z´n geld wat meer heeft opgeleverd dan alleen een verneukte M3.

    Login om te reageren
  19. Racer X zegt

    1 juli 2007 om 12:10

    Ik hoop niet dat er een 100% gezonde M5 of M6 voor opgeofferd is…

    Verder, prachtig initiatief en vette bak!

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    1 juli 2007 om 12:12

    De v10 van BMW weegt 240kg, dat valt op zich nog wel mee. De originele 6 in lijn weegt (volgens één bron die ik zo snel kon vinden) 217kg… Als dat klopt dan valt het qua gewicht voor in de neus eigenlijk wel mee. Je zult het kunnen merken, maar de balans is met wat gewicht verplaatsen vrijwel zeker op te lossen.

    Login om te reageren
  21. Nick_BE zegt

    1 juli 2007 om 12:12

    @200sx: Welke details dan juist?

    Het lijkt me ook wel vreemd dat ze een M3 als basis zouden nemen terwijl ze alles wat een M3 een M3 maakt er uitgooien. Tenzij ze de standaard aandrijflijn, versnellingsbak, ophanging en remmen hebben gehouden, wat me heel sterk lijkt.

    Login om te reageren
  22. D@NNY zegt

    1 juli 2007 om 12:13

    Ja ik weet dat hij op effectiviteit is gebouwd, en niet op schoonheid…..Echter die picknicktafel hadden ze toch wel even anders kunnen monteren/vormgeven!
    Doet een beetje afbreuk aan de geloofwaardigheid, net of mijn buurjongen van 18 een nieuwe spoiler op zijn honda civic tupperware bak heeft gekwakt.

    Login om te reageren
  23. Skyline.. zegt

    1 juli 2007 om 12:17

    Doet me denken aan de GTR.. I like it!

    Login om te reageren
  24. MikeSmid zegt

    1 juli 2007 om 12:19

    Lelijk is ie wel, maar wat een vermogen….

    Login om te reageren
  25. Rob USA zegt

    1 juli 2007 om 12:20

    Ik vind de gewone M3 wel leuk maar dit is echt erg die velgen in het goud en die vleugel smerig.
    Al dat tupperware rondom gatverrr en als je r naar kijkt vind ik dat hij voor 1000 pk verkracht is maar er zit maar 500 pk in.
    Over slechte smaak gesproken.

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    1 juli 2007 om 12:27

    @Nick_Be: denk niet dat je de originele versnellingsbak kan gebruiken, want het lijkt me sterk dat die past (los van het veel hogere vermogen). De originele remmen zouden het wel aan moeten kunnen als het gewicht niet veel hoger dan werkt het systeem nog steeds wel. Iets grotere remmen zouden wel slim zijn ivm de warmte ontwikkeling en het soort gebruik…

    Login om te reageren
  27. Vapid zegt

    1 juli 2007 om 12:29

    Zit die electronica er ook in dan, want ander heeft die motor ‘maar’ 400 PK

    Login om te reageren
  28. Stoes zegt

    1 juli 2007 om 12:51

    Zoals Duisters zeggen:”Übergeil”!

    Login om te reageren
  29. bmwF zegt

    1 juli 2007 om 12:56

    amateurs weten niet dat te beste velgen bbs velgen zijn dus ik denk niet echt dat we met amateurs te maken hebben, en ivm die M3, als die omgebouwd is naar racewagen kan je dat nog zien? wat is dit dan? raad eens;-)..
    http://www.automobilsport.com/upload/belcar-234/03gsmotorsport.jpg

    Login om te reageren
  30. Martijn zegt

    1 juli 2007 om 13:05

    De motor kan het niet bij gebleven zijn… de gehele aandrijvlijn moet aangepast worden sper eronder dit is niet een lullig projectje… en dat gewicht komt niet zomaar trust me~!

    Login om te reageren
  31. Rick zegt

    1 juli 2007 om 13:19

    Uw gaat naar hartge en gij heeft een M3 Compact of een M3 met M5 motor kan allemaal!
    maar die droge opmerkingen! echt zo lol! van een zwarte picknick tafel!

    Login om te reageren
  32. thomas zegt

    1 juli 2007 om 13:34

    je hoeft niet per se een zwarte picknick tafel te gebruiken hoor, je kan ook gewoon een zwarte deur gebruiken

    Login om te reageren
  33. Aniator zegt

    1 juli 2007 om 13:42

    ben ik de enige die deze auto echt supermooi vind? Is zo echt zalig bruut, ik wou dat ik zoiets zo kunnen….

    Login om te reageren
  34. Susp1cious zegt

    1 juli 2007 om 15:01

    Als je goed kijkt naar de lijnen, zie je dat de deur er scheef in hangt! De gaten in de motorkap hadden ook wel iets netter afgewerkt kunnen worden. Dus misschien zijn het amateurs met enige kennis, die het alleen niet zo nauw nemen met de details van het uiterlijk van hun wagen.

    Login om te reageren
  35. Susp1cious zegt

    1 juli 2007 om 15:04

    en dat stangetje van de spoiler naar de achterkant is wel heel amateuristisch hoor.

    Login om te reageren
  36. Ippon zegt

    1 juli 2007 om 15:34

    Mooie boekenplank die spoiler maar nu heeft BMW met deze auto niet het ideale gewichts-pk ratio van 50-50…

    Login om te reageren
  37. Roadronner zegt

    1 juli 2007 om 16:36

    Ik ga liever voor de nieuwe 3-serie met M5/M6 motor, en dan kom je uit bij Hartge:

    http://www.autoliefhebber.com/catalog/product_info.php/products_id/611

    Login om te reageren
  38. Justfendi zegt

    1 juli 2007 om 16:54

    AUF DIE ROLLE!

    Login om te reageren
  39. AbarthMkII zegt

    1 juli 2007 om 16:59

    Ik heb ff met een van de eigenaars staan praten. Een wat oudere dikke man, die vol trots over dit project begon te praten. In eerste instantie dacht ik dat het een GTR was, de beste man ontkrachtte dit en begon te vertellen over zijn creatie.
    Bouwen en sleutelen gebeurd buiten de normale werkuren.
    Na eerst de basis componenten te hebben aangepast > onderstel, remmen etc. heeft de normale 6 pitter plaats gemaakt voor een V10.

    Exacte rondentijden heb ik niet, specs eigenlijk ook niet. De beste man was in goed 8 minuten na de oprit weer terug. Ff zijn bandenspanning controleren en weer de baan op.

    Voor alle ‘ik weet en kan alles beter personen’ hiero > De foto’s zijn niet geplaatst vanwege de enorme schoonheid van deze auto, of het nu netjes afgewerkt is ofniet … leuk project is het, wat mij betreft zeker. En hard gaan doet ie ook.

    Login om te reageren
  40. AbarthMkII zegt

    1 juli 2007 om 17:00

    De deur hangt idd scheef > die zit is namelijk niet helemaal gesloten op de foto ;)

    Login om te reageren
  41. vla zegt

    1 juli 2007 om 17:51

    “wat rij jij?”
    “ooh, ik rij in die mooie witte daar, trouwens, pas op voor je hoofd als je langs de spoiler loopt”

    maar voor de rest heb ik er enkel lof over ;)

    Login om te reageren
  42. niek zegt

    1 juli 2007 om 18:18

    “Hoe zit het dan met de gewichtsverdeling als je van voren een zwaardere motor monteert en de wagen voor de rest leeg haalt en wat doet dit met de rij-eigenschappen?”

    daarom die sjoelbak achterop denk ik ook

    Login om te reageren
  43. bob zegt

    1 juli 2007 om 19:30

    Hmm .. omdat het een BMW is is die keukentafel nu ineens wel te pruimen? Wat een verschrikkelijk lelijke bak zeg.

    Login om te reageren
  44. AbarthMkII zegt

    1 juli 2007 om 20:39

    @ Bob. Functionaliteit boven schoonheid. Dat ding zit er op met een bepaalde functie > neerwaartse druk. Niet om mooi te wezen. ;)
    En zeker niet voor de show, zoals bij de meeste ‘sjonnie’ wagens in het dagelijkse verkeer.

    Login om te reageren
  45. CSL zegt

    1 juli 2007 om 20:39

    Wat een gruwelijke Monster zeg! Echte King of the Ring.
    Waarschijnlijk minimaal 550pk bij 1300kg!!!

    Wel grappig dat die voor de deur staat van BMW Motorsport.
    Mischein kan BMW Motorsport dit als voorbeeld nemen en hopelijk in de volgende “M3 CSL” zo’n V10 met 550pk erin gooien bij 1300kg!! Niet slecht toch, 2.36kg/PK!!! Dan mag de Porsche Carrera GT wel goed uitkijken ;)

    Login om te reageren
  46. Polomen zegt

    1 juli 2007 om 21:34

    Stond ook op de autojunk-site: ,,Bij hoge snelheid komt deze M3 los van de grond.” Dat zal wel door die vleugel komen;)

    Login om te reageren
  47. bob zegt

    2 juli 2007 om 00:02

    @abarth … dat weet ik ook wel … maar als men dit doet met een Ferrari dan is het heiligschennis .. bij een BMW is het blijkbaar wel mooi. Hetzelfde resultaat is naar mijn idee haalbaar met een wat meer ‘estetic look’

    Login om te reageren
  48. SugarFree zegt

    2 juli 2007 om 09:08

    Kan me niet voorstellen dat je dit doet.
    Als je een x bedrag hebt om weg te geven, dan ga je toch niet zo’n halfbakken, aan elkaar geknutselde semi-professionele streetracer rijden?

    Het enige is dat ie snel is, verder niets.

    Niet stijlvol, niet mooi, niet bijzonder (op die picknicktafel na dan, LOL), nee, gewoon een hoop geld uitgegeven aan van alles en nog wat.

    Login om te reageren
  49. jeroen 20V zegt

    2 juli 2007 om 18:35

    Dat alles niet helemaal past kan kloppen..

    de eigenaren hebben zelf alles van kunstof gemaakt. deuren spatborden. motorkap enz..

    (de bestuurder kon zelf ook wel wat gewicht kwijt trouwens…)

    alleen al geweldig hoe die ouwe man er over kon vertellen..pure pasie.

    Login om te reageren
  50. BM zegt

    4 juli 2007 om 21:41

    BMW M is voor mensen met een kleine pik.

    Login om te reageren
  51. jeroen 20V zegt

    4 juli 2007 om 23:23

    jij hebt er verstand van lees ik ;-)

    Login om te reageren
  52. keislair zegt

    6 juli 2007 om 10:48

    niet slecht voor een stelletje “amateurs”.

    Login om te reageren
  53. Mr X zegt

    10 juli 2007 om 01:15

    @BM

    Nou hoe voelt dat vertel s?

    Login om te reageren
  54. michiel zegt

    20 augustus 2007 om 16:32

    @BM
    BMW M is voor mensen met een kleine pik. wat is dat nu voor een uitspraak?

    en waar jij fan van bent is voor mensen zonder pik?

    Login om te reageren
  55. Herke zegt

    4 december 2007 om 18:00

    Wat zeuren jullie allemaal over de afwerking?

    Deze auto is puur bedoelt om op het circuit te vegen, dus dan ga je er tog niet een dikke showbak van maken, anders had hij het wel anders gedaan lijkt mij.

    hij ziet er gewoon mooi en sportief uit.

    Login om te reageren
  56. tom zegt

    4 juni 2008 om 17:54

    deze stond bij ess tuning op een stand en toen lagt er nog een m3 blok in met compressor 3maanden geleden !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North