
Men neme een BMW E46 M3. Op zich al geen kinderachtige kandidaat, maar die motor zet u bij het grof vuil, want daar kunnen we niets mee *ehum*. In plaats daarvan lepelt u de Motor van het Jaar 2005/2006/2007 onder de kap, de V10 uit de M5/M6. Vervang de achterbank door een rolkooitje en monteer een zwarte picknicktafel voor extra downforce.
Hier en daar nog wat kleine aanpassingen en u beschikt over een ware Nürburgring killer. De fijne details ontbreken mij, want deze foto’s werden door een bezoeker op Autojunk geplaatst. In de beschrijving lezen we dat deze auto gebouwd is door een stel “amateurs” en zo’n 1.300 kilo weegt. Met meer dan 500 pk tot z’n beschikking wordt de auto graag uitgelaten op de Nürburgring.







Niet verkeerd!!
Die hadden ook geld teveel blijkbaar, benieuwd of het ding ook echt goed rijdt.
Hoe krijg mijn Macdonalds voer door dat raamtje?
de afwerking ziet er niet echt uit…
ziet er heel strak uit! in ieder geval… een schoonheid is het niet maar het is zeer netjes gedaan. Die ‘amateurs’ moeten alleen wel een stelletje wiskundigen zijn met al die aanpassingen aan de aerodynamica :| :o
En dan vraag ik me nog af waar die 1300kg allemaal in zit! :P alles is plastic of weggesneden…
boeiend met de *afwerking*
mensen krijgen er toch niet de tijd voor om er op te letten als je met dit apparaat voorbij komt gevlamd :D
mooie wagen om me te leren rijden
Ziet er professioneel uit, zal wel heeel snel zijn :D
Doe mij maar de ///M3 GTR StrassenVersion. Die is echt alles! :D
die zal leKker gaan…
is er nog geen filmpje van dit ding rond de ring?
al die ‘amateurs’ maken toch zo’n filmpje om hun kunsten te tonen..
Hoe zit het dan met de gewichtsverdeling als je van voren een zwaardere motor monteert en de wagen voor de rest leeg haalt en wat doet dit met de rij-eigenschappen?
das geen M3 geweest kijk naar de details en je ziet het
niet verkeerd om te heb zal wel leuk rijden
hebben
hah nog opkenteken ook wat wil je nog meer als je een raceauto voor straat wilt :)
Dan: hahahaha die is goed
ontopic: aardig project he
alleen die luchthappers op de motorkap hoefde niet van mij.
Verder wat stikkers en het is gewoon een gt race wagen.
idd is dit wel van echte M3 ? ivm de uitlaat. Hij heeft wel de luchthapper aan de voor-zijkant en de verbreding van de wielkasten dat weer wel…misschien ombouw geweest ? ey maargoed desalniettemin ;) Er zit nu wel een gigant van een blok in :) leuk gedaan man !
Dus helemaal geen rondetijden of helemaal geen specs? Dus helemaal niets?
Leuk voor de hobbyist met geld, maar dan wil ik ook wel weten of z´n hobby en z´n geld wat meer heeft opgeleverd dan alleen een verneukte M3.
Ik hoop niet dat er een 100% gezonde M5 of M6 voor opgeofferd is…
Verder, prachtig initiatief en vette bak!
De v10 van BMW weegt 240kg, dat valt op zich nog wel mee. De originele 6 in lijn weegt (volgens één bron die ik zo snel kon vinden) 217kg… Als dat klopt dan valt het qua gewicht voor in de neus eigenlijk wel mee. Je zult het kunnen merken, maar de balans is met wat gewicht verplaatsen vrijwel zeker op te lossen.
@200sx: Welke details dan juist?
Het lijkt me ook wel vreemd dat ze een M3 als basis zouden nemen terwijl ze alles wat een M3 een M3 maakt er uitgooien. Tenzij ze de standaard aandrijflijn, versnellingsbak, ophanging en remmen hebben gehouden, wat me heel sterk lijkt.
Ja ik weet dat hij op effectiviteit is gebouwd, en niet op schoonheid…..Echter die picknicktafel hadden ze toch wel even anders kunnen monteren/vormgeven!
Doet een beetje afbreuk aan de geloofwaardigheid, net of mijn buurjongen van 18 een nieuwe spoiler op zijn honda civic tupperware bak heeft gekwakt.
Doet me denken aan de GTR.. I like it!
Lelijk is ie wel, maar wat een vermogen….
Ik vind de gewone M3 wel leuk maar dit is echt erg die velgen in het goud en die vleugel smerig.
Al dat tupperware rondom gatverrr en als je r naar kijkt vind ik dat hij voor 1000 pk verkracht is maar er zit maar 500 pk in.
Over slechte smaak gesproken.
@Nick_Be: denk niet dat je de originele versnellingsbak kan gebruiken, want het lijkt me sterk dat die past (los van het veel hogere vermogen). De originele remmen zouden het wel aan moeten kunnen als het gewicht niet veel hoger dan werkt het systeem nog steeds wel. Iets grotere remmen zouden wel slim zijn ivm de warmte ontwikkeling en het soort gebruik…
Zit die electronica er ook in dan, want ander heeft die motor ‘maar’ 400 PK
Zoals Duisters zeggen:”Übergeil”!
amateurs weten niet dat te beste velgen bbs velgen zijn dus ik denk niet echt dat we met amateurs te maken hebben, en ivm die M3, als die omgebouwd is naar racewagen kan je dat nog zien? wat is dit dan? raad eens;-)..
http://www.automobilsport.com/upload/belcar-234/03gsmotorsport.jpg
De motor kan het niet bij gebleven zijn… de gehele aandrijvlijn moet aangepast worden sper eronder dit is niet een lullig projectje… en dat gewicht komt niet zomaar trust me~!
Uw gaat naar hartge en gij heeft een M3 Compact of een M3 met M5 motor kan allemaal!
maar die droge opmerkingen! echt zo lol! van een zwarte picknick tafel!
je hoeft niet per se een zwarte picknick tafel te gebruiken hoor, je kan ook gewoon een zwarte deur gebruiken
ben ik de enige die deze auto echt supermooi vind? Is zo echt zalig bruut, ik wou dat ik zoiets zo kunnen….
Als je goed kijkt naar de lijnen, zie je dat de deur er scheef in hangt! De gaten in de motorkap hadden ook wel iets netter afgewerkt kunnen worden. Dus misschien zijn het amateurs met enige kennis, die het alleen niet zo nauw nemen met de details van het uiterlijk van hun wagen.
en dat stangetje van de spoiler naar de achterkant is wel heel amateuristisch hoor.
Mooie boekenplank die spoiler maar nu heeft BMW met deze auto niet het ideale gewichts-pk ratio van 50-50…
Ik ga liever voor de nieuwe 3-serie met M5/M6 motor, en dan kom je uit bij Hartge:
http://www.autoliefhebber.com/catalog/product_info.php/products_id/611
AUF DIE ROLLE!
Ik heb ff met een van de eigenaars staan praten. Een wat oudere dikke man, die vol trots over dit project begon te praten. In eerste instantie dacht ik dat het een GTR was, de beste man ontkrachtte dit en begon te vertellen over zijn creatie.
Bouwen en sleutelen gebeurd buiten de normale werkuren.
Na eerst de basis componenten te hebben aangepast > onderstel, remmen etc. heeft de normale 6 pitter plaats gemaakt voor een V10.
Exacte rondentijden heb ik niet, specs eigenlijk ook niet. De beste man was in goed 8 minuten na de oprit weer terug. Ff zijn bandenspanning controleren en weer de baan op.
Voor alle ‘ik weet en kan alles beter personen’ hiero > De foto’s zijn niet geplaatst vanwege de enorme schoonheid van deze auto, of het nu netjes afgewerkt is ofniet … leuk project is het, wat mij betreft zeker. En hard gaan doet ie ook.
De deur hangt idd scheef > die zit is namelijk niet helemaal gesloten op de foto ;)
“wat rij jij?”
“ooh, ik rij in die mooie witte daar, trouwens, pas op voor je hoofd als je langs de spoiler loopt”
maar voor de rest heb ik er enkel lof over ;)
“Hoe zit het dan met de gewichtsverdeling als je van voren een zwaardere motor monteert en de wagen voor de rest leeg haalt en wat doet dit met de rij-eigenschappen?”
daarom die sjoelbak achterop denk ik ook
Hmm .. omdat het een BMW is is die keukentafel nu ineens wel te pruimen? Wat een verschrikkelijk lelijke bak zeg.
@ Bob. Functionaliteit boven schoonheid. Dat ding zit er op met een bepaalde functie > neerwaartse druk. Niet om mooi te wezen. ;)
En zeker niet voor de show, zoals bij de meeste ‘sjonnie’ wagens in het dagelijkse verkeer.
Wat een gruwelijke Monster zeg! Echte King of the Ring.
Waarschijnlijk minimaal 550pk bij 1300kg!!!
Wel grappig dat die voor de deur staat van BMW Motorsport.
Mischein kan BMW Motorsport dit als voorbeeld nemen en hopelijk in de volgende “M3 CSL” zo’n V10 met 550pk erin gooien bij 1300kg!! Niet slecht toch, 2.36kg/PK!!! Dan mag de Porsche Carrera GT wel goed uitkijken ;)
Stond ook op de autojunk-site: ,,Bij hoge snelheid komt deze M3 los van de grond.” Dat zal wel door die vleugel komen;)
@abarth … dat weet ik ook wel … maar als men dit doet met een Ferrari dan is het heiligschennis .. bij een BMW is het blijkbaar wel mooi. Hetzelfde resultaat is naar mijn idee haalbaar met een wat meer ‘estetic look’
Kan me niet voorstellen dat je dit doet.
Als je een x bedrag hebt om weg te geven, dan ga je toch niet zo’n halfbakken, aan elkaar geknutselde semi-professionele streetracer rijden?
Het enige is dat ie snel is, verder niets.
Niet stijlvol, niet mooi, niet bijzonder (op die picknicktafel na dan, LOL), nee, gewoon een hoop geld uitgegeven aan van alles en nog wat.
Dat alles niet helemaal past kan kloppen..
de eigenaren hebben zelf alles van kunstof gemaakt. deuren spatborden. motorkap enz..
(de bestuurder kon zelf ook wel wat gewicht kwijt trouwens…)
alleen al geweldig hoe die ouwe man er over kon vertellen..pure pasie.
BMW M is voor mensen met een kleine pik.
jij hebt er verstand van lees ik ;-)
niet slecht voor een stelletje “amateurs”.
@BM
Nou hoe voelt dat vertel s?
@BM
BMW M is voor mensen met een kleine pik. wat is dat nu voor een uitspraak?
en waar jij fan van bent is voor mensen zonder pik?
Wat zeuren jullie allemaal over de afwerking?
Deze auto is puur bedoelt om op het circuit te vegen, dus dan ga je er tog niet een dikke showbak van maken, anders had hij het wel anders gedaan lijkt mij.
hij ziet er gewoon mooi en sportief uit.
deze stond bij ess tuning op een stand en toen lagt er nog een m3 blok in met compressor 3maanden geleden !