• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe monteer je een kenteken op je GranTurismo?

Auteur: robbie, gepost 15 januari 2012 om 15:09 – 133 Reacties

Maserati GranTurismo, kenteken in grille


Dat de Maserati GranTurismo een prachtige auto is, daar zijn we het denk ik wel over eens. Het is alleen zo jammer dat als je eenmaal met je auto op de openbare wil rijden er aan de voorkant en achterkant van die lelijke gele platen op moeten zitten. Wat is nou de meest elegante oplossing voor dat problemen? We zetten een aantal voorbeelden op een rijtje.

De eigenaar van de auto hierboven heeft ervoor gekozen om een kleine ‘Amerikaanse’ plaat met behulp van een paar tie-wraps aan de grille te binnen. Op deze manier zit er in elk geval niks op/aan je bumper, maar een probleem is wel dat zo’n klein model kentekenplaat aan de voorkant verboden is. De RDW staat die platen alleen toe als het op het kentekenbewijs vermeld staat. En die vermelding krijg je over het algemeen alleen als je auto geïmporteerd is uit bijvoorbeeld de VS.

Maserati GranTurismo met sticker als kenteken

Dit is wellicht wel de mooiste oplossing voor het “kenteken probleem”, maar het is wel zo illegaal als maar zijn kan. Als een agent een slechte dag heeft kan hij je met alle gemak (en ongetwijfeld plezier) een boete geven. Overigens wil de politie nog wel eens “soepel” zijn als je de grote plaat wel bij je hebt en kan laten zien.

Maserati GranTurismo met kentekenhouder en sticker

Bij dit exemplaar zien we ook een (relatief) kleine sticker, maar wel een sticker die geplakt is op een kentekenplaathouder. Dat komt toch net iets massiever over dan alleen een sticker. Als je dan toch zo graag illegaal bezig wil zijn kan je wat mij betreft beter maar helemaal die houder weg laten.

Maserati GranTurismo met een grote plaat

Dit is precies zoals het hoort! Althans, zo ziet de Nederlandse politie het graag. Wij autoliefhebbers zien het uiteraard liever anders.

Hoe zou jij het “kenteken probleem” oplossen mocht je ooit een auto met een “lastig” neusje in bezit krijgen? Hou jij je dan netjes aan de regels en monteer je op de een of andere manier een grote plaat aan de voorkant. Of zou je het risico op een boete accepteren en gewoon met een sticker rond gaan rijden?

PS Ook bij de Ferrari 599 zie je vaak dat dit een probleem is.

Ook interessant!

  • Nieuwe Maserati GranTurismo krijgt ook familiegezicht mee
  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
  • Video: elektrische kenteken verduisteraar is onhandig
  • landbouwvoertuigen
    Landbouwvoertuigen nog te vaak zonder kenteken

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen heeft het weer voor elkaar
  • Deze Hummer is van een Bekende Nederlander geweest
  • Dit moet wel de allerleukste auto ter wereld zijn
  • Checklist: zo maak je je auto vuurwerk-proof
FacebookTweetPinLinkedIn

granturismo, kenteken, Maserati

Vorig bericht: « Nederlander trachtte Porsche af te persen voor €50 mln
Volgend bericht: Nieuw vervoermiddel: Personal Rover »

Lees Interacties

Reacties

  1. mab zegt

    15 januari 2012 om 15:11

    tweede foto is de beste.

    Login om te reageren
  2. stihl zegt

    15 januari 2012 om 15:11

    Ik heb een kenteken sticker op de familie Jaguar E-type die in de garage staat. Ben 3 keer aangehouden door de politie omdat dit niet voldoende zou zijn terwijl ik zelf nog eens naar het politiebureau gereden om te vragen wat het nou moet zijn werd mij verteld dat een sticker voldoende was?? snap het zelf ook niet meer

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 15:22

      @stihl: een sticker mag niet. Je moet een blauwe plaat voeren die is goedgekeurd. Een sticker mag (in principe) niet.
      http://www.rdw.nl/nl/particulier/dekentekenplaat/soortenkentekenplaten/Pages/Welkesoorten.aspx
      http://www.autorijden.nl/kenteken/kentekenplaat/

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        15 januari 2012 om 18:08

        @robbie: beetje offtoppic, maar ook iets bekend van de Saab meeting?

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          15 januari 2012 om 20:30

          @MARS: Nee, doen ze niet aan op Autoblog… Grootste auto-event in Nederland, overal op het nieuws maar neee een bestickerde Q7 is belangrijker!

          Login om te reageren
          • MARS zegt

            15 januari 2012 om 21:33

            @Svenska_Aeroplan_AB: Op hun favo site hebben ze wel een stukje geschreven. Zal morgen hier wel staan :)
            http://www.powned.tv/nieuws/tech/2012/01/saabliefhebbers_houden_herdenk.html

            Login om te reageren
  3. henkbobsjon zegt

    15 januari 2012 om 15:12

    Ik zou voor de sticker gaan, behalve als ik echt miljonair ben. Dan zou ik met alle plezier de boete betalen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 15:22

      @henkbobsjon: bij een sticker krijg je ook een boete…

      Login om te reageren
  4. resulutionNL zegt

    15 januari 2012 om 15:13

    Gewoon, met zuignappen… 6 stuks, geloof mu, het waait er echt niet van af!

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      15 januari 2012 om 15:38

      @VWTouran75: Dan mag je toch geen Maserati hebben…

      Login om te reageren
  5. RoT___ zegt

    15 januari 2012 om 15:14

    Kleine sticker zonder plaathouder is de mooiste oplossing. Bij een Alfa zal dit net zo goed een dilemma zijn, de kleine Italiaanse plaatjes gaan nog wel, maar die lompe platen van hier verpesten het hele aanzicht.

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      15 januari 2012 om 22:29

      @RoT___: Inderdaad. Al ben ik wel blij dat die platen niet op de grilles zitten.

      Login om te reageren
  6. mab zegt

    15 januari 2012 om 15:14

    beste oplossing is helemaal geen kentekens meer maar gewoon chips, ik denk dat we wel zo ver in de technology zitten dat dat kan.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 15:24

      @MAB: dat klinkt leuk, maar is geen oplossing. Hoe wil jij dan bijvoorbeeld een auto identificeren die jou omver rijdt en daarna doorrijdt?

      Het kenteken kan je niet noteren want er is alleen een ‘chip’ aanwezig.

      Auto’s moeten op de een of andere manier visueel te herkennen zijn.

      Login om te reageren
      • mab zegt

        15 januari 2012 om 15:45

        @robbie: zo heb ik het nog niet bekeken, ben nooit aangereden zal wel daar aan liggen haha.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          15 januari 2012 om 16:46

          @MAB: dan wel een idioot die schade rijdt en dan ervandoor gaat, in plaats van keihard erachteraan gaan, kenteken noteren en eventueel aan de kant proberen zetten, maar dan heb je altijd het kenteken nog in het geval hij echt doorrijdt.

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            15 januari 2012 om 17:33

            @jzaero: Voor er vandoor rijdende auto’s heb je vooral wat aan het kenteken achter ;)

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              15 januari 2012 om 18:56

              @FelixF: sloeg natuurlijk op zijn comment over helemaal geen kentekens meer ;) maar gelijk heb je! Voorraan is het eigenlijk ook wel onzin. 95% van de tijd zie je toch de achterkant.

              Login om te reageren
  7. sdk16420 zegt

    15 januari 2012 om 15:14

    Volgens mij is die van de tweede foto ook wel eens bij Blik op de Weg geweest, weet alleen niet meer of de bestuurder er ook een boete voor kreeg.

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      16 januari 2012 om 00:40

      @sdk16420: Volgensmij wel, hij had orginele toen wel bij. Dat wist ik er nog van.

      Login om te reageren
  8. BmwMPower zegt

    15 januari 2012 om 15:15

    De kentekenplaat achter de ruit mag zeker niet?
    Ik ga voor optie 2, gewoon het illegale stickertje!

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      15 januari 2012 om 23:26

      @BmwMPower: achter is niet per se voorruit fout, criterium is dat het kenteken goed zichtbaar is. Plat op je dashboard achter de ruitenwissers zal dus niet snel goed zijn, maar achter je zonneklep kan soms wel.

      Zelf een keer meegemaakt dat ik net een nieuwe bumper gemonteerd had en opeens snel weg moest. Kentekenplaat met 2 stiekjes aan de passagierszonneklep en rijden. Reed precies in een fuik, en kreeg een opmerking over de plaat. “Oh, wacht, nu zie ik ‘m ook.” Riep de agent een collega die een meter of 10 verderop stond of die het kenteken kon lezen. Dat kon ie, en ik mocht dus gaan. Ik hoefde trouwens ook niet meer te blazen en behalve mijn rijbewijs is verder ook niet meer naar andere papieren gevraagd.

      Login om te reageren
  9. Jeroenmx5 zegt

    15 januari 2012 om 15:16

    Helemaal niks

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      15 januari 2012 om 15:20

      @Jeroenmx5: Dat is inderdaad het beste en het mooiste :P

      Login om te reageren
  10. henk123456 zegt

    15 januari 2012 om 15:17

    Eigenlijk is het gewoon oerstom dat ze daar in het ontwerp geen rekening mee hebben gehouden, aangezien de auto gewoon street legal is en daardoor dus gewoon een kentekenplaat moet krijgen in de meeste landen.

    Trouwens, je ziet toch ook soms mensen met een plaat achter de voorruit rijden? Vind ik ook nog acceptabel, maar vermoed dat ook dit illegaal zal zijn

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 15:26

      @henk123456: het is inderdaad jammer dat ontwerpers/fabrikanten hier geen rekening mee houden.

      Het verpest de mooie lijnen namelijk nogal.

      Login om te reageren
  11. paaaatje zegt

    15 januari 2012 om 15:19

    Kenteken bij je voorraam leggen.

    Login om te reageren
  12. meneersander zegt

    15 januari 2012 om 15:21

    Als ik zo’n auto zou hebben zou ik gewoon zonder plaat voor rijden, en als ik aan de kant wordt gezet de bekeuring betalen de plaat er op doen, en 2 km verder eraf halen.

    Login om te reageren
  13. W115 zegt

    15 januari 2012 om 15:26

    Oplossing? Koop een Porsche..

    Login om te reageren
    • kingdecay zegt

      15 januari 2012 om 16:54

      @W115: +1

      Niet dat de GT zo slecht of lelijk is, maar ik zou toch ook eerder m’n (denkbeeldig) geld aan een 911 Turbo uitgeven. En dan zonder plaat voorop, uiteraard. Fuck the police, fuck the law, fuck the gov.

      Login om te reageren
    • maseratiferrarilover zegt

      15 januari 2012 om 17:08

      @W115: shame shame shame, je hebt zonet bewezen dat je niet over een ziel beschikt

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        15 januari 2012 om 19:26

        @maseratiferrarilover: Shame, Porsche is puur voor de ziel.

        Login om te reageren
  14. Sciurida zegt

    15 januari 2012 om 15:26

    De Nederlandse politie heeft natuurlijk het liefst dat je hem over de trident heen plakt… Kut Kalvinistisch land dat we zijn waar het bezit van dit soort parels wordt verafschuwd…

    Login om te reageren
  15. wuppie zegt

    15 januari 2012 om 15:29

    emigreren

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      15 januari 2012 om 19:07

      @wuppie: waarheen? kentekenplaten heb je overal…

      Login om te reageren
      • Rotary1 zegt

        15 januari 2012 om 19:17

        @potver7: Niet aan de voorkant… In verschillende staten in Amerika is een plaat aan de voorkant niet verplicht ;)

        Login om te reageren
  16. phantom95 zegt

    15 januari 2012 om 15:29

    Die eerste heb ik ook gespot met mijn kameraad syliaca

    Login om te reageren
  17. Renesis zegt

    15 januari 2012 om 15:30

    Hoe zit het eigenlijk met die Mitsubishi Lan Evo’s, hebben de kentekenplaat niet in het midden. Doet de politie daar ook moeilijk over?

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      15 januari 2012 om 15:43

      @Renesis: Die platen zijn toch geel met een blauw NL logo, met de normale afmetingen? Net als bij Alfa’s zou het geen probleem mogen zijn.

      Login om te reageren
    • TheMaster zegt

      15 januari 2012 om 15:44

      @Renesis:
      Is legaal, ook diverse Alfa’s hebben kentenplaten aan de zijkant

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 16:26

      @Renesis: je plaat hoeft niet in het midden te zitten. Het moet echter wel een volwaardige GAIK plaat zijn. Kleine platen, stickers etc mogen dus niet.

      Login om te reageren
  18. stig4life zegt

    15 januari 2012 om 15:33

    Da’s inderdaad lastig

    Login om te reageren
  19. larsyboy1997 zegt

    15 januari 2012 om 15:34

    Beter je hoeft voor niet persé een kentekenplaat net als in Amerika. of hebben ze dat ook alweer veranderd?

    Login om te reageren
    • Dev zegt

      15 januari 2012 om 15:38

      @larsyboy1997: Nee het is inderdaad nog steeds zo dat je in Amerika voor geen platen hoeft te voeren.

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        15 januari 2012 om 15:59

        @Dev: in sommige staten is een plaat voor wel verplicht!

        Login om te reageren
      • Benz65 zegt

        15 januari 2012 om 16:10

        @Dev: http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_the_United_States#Front.2Frear_mounting

        In de VS is het verplicht zowel voor als achter platen te hebben.

        Login om te reageren
        • germancarsftw zegt

          15 januari 2012 om 19:59

          @Benz65: voordeel is wel dat in Amerika de platen een stuk kleiner zijn, waardoor ze het lijnenspel minder verpesten.

          Login om te reageren
  20. floryn zegt

    15 januari 2012 om 15:35

    Als de snelheidscamera’s een goede chip hebben, kunnen ze het echt wel lezen met wat vergroting. Wat mij betreft mogen ze de wet wel wat soepeler maken. Kleine voorplaten zijn ook prima, of geen plicht tot het voeren van een kentekenplaat aan de voorzijde.

    Login om te reageren
    • amgpowerrr zegt

      15 januari 2012 om 15:39

      @floryn: wat een domme reactie, het moet ook leesbaar zijn voor normale mensen. Zo klein kan je moeilijk zien als iemand snel wegblaast..

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        15 januari 2012 om 16:40

        @amgpowerrr: Ah en men blaast snel weg in z’n achteruit??

        Login om te reageren
      • floryn zegt

        15 januari 2012 om 17:22

        @amgpowerrr: Ik bedoel natuurlijk niet postzegelformaat. Maar bedankt.

        Login om te reageren
  21. varln1991 zegt

    15 januari 2012 om 15:36

    Ik zou lekker zonder plaat rijden, wanneer je je zo’n auto kan veroorloven, kan die boete een paar keer per jaar er ook wel af.

    Login om te reageren
  22. floryn zegt

    15 januari 2012 om 15:37

    Citroën had met de SM een elegante oplossing te pakken.

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      15 januari 2012 om 15:42

      @floryn: Is maar wat je elegant vindt. Wel een creatieve oplossing.

      Login om te reageren
  23. vale46 zegt

    15 januari 2012 om 15:40

    De 3de, voorlaatste foto.
    Niet té klein, zodat de agenten niet gaan zeiken, en niet te groot om je auto niet te verneuken.
    Achter de grill vind ik naar lelijk is is trouwens verboden denk ik?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 16:28

      @vale46: als het maar leesbaar is lijkt me.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        15 januari 2012 om 16:52

        @robbie: Langs de zijkant gaat dit dan wel een probleem vormen denk ik

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          15 januari 2012 om 17:47

          @vale46: zijkant is ook geen voor- of achterkant. Je platen moeten aan de voorzijde en achterzijde zitten. En of ze dan precies in het midden zitten maakt geen fluit uit.

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            15 januari 2012 om 19:51

            @robbie: Als ze achter de grill zitten wel hé. Flitskastjes staan ook niet perfect voor je auto.

            Login om te reageren
            • escort77 zegt

              15 januari 2012 om 23:31

              @vale46 & Robbie: volgens mij praten jullie langs elkaar heen.

              ik denk dat vale46 bedoelt dat een kentekenplaat achter een grille wel frontaal zichtbaar is (vlak voordat je wordt aangereden ;-) maar niet als je langs de kant van de weg staat omdat de plaat dan wegvalt achter de spijlen van de grille.

              Het is inderdaad niet toegestaan de plaat boven je wielkast of op je portier te plakken, dat is vanaf de zijkant wel zichtbaar maar niet vanaf de voorkant…

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                16 januari 2012 om 10:03

                @escort77: Dat bedoelde ik dus! Langs de zijkant zitten de spijlen er voor van de grill

  24. Jochempie zegt

    15 januari 2012 om 15:41

    Ik zou als ik het geld had zonder kenteken op de voorkant rijden.

    En dan tegen die agent zeggen “Nee agent, ik rijd vandaag niet met een kenteken te weinig maar met twee wielen teveel…”

    Onbegrijpelijk waarom de RDW het acceptabel vindt dat motorrijders onder een flits vanaf de voorkant uit kunnen komen maar auto’s niet.

    Login om te reageren
  25. midasracer zegt

    15 januari 2012 om 15:42

    Als op de achterkant alleen een USA plaat kan, mag hij ook aan de voorkant. Als aan de achterkant een normale plaat past, moet die ook op de voorkant. Dat is de regel en die is zo krom als wat. VWB styling en aerodynamica zou de plaat aan de voorkant normstellend moeten zijn. Bij veel modellen is dit een probleem, kun je de neus van een Super seven of Donkervoort voorstellen met zo’n achterlijk grote plaat? Igv de Maserati zou ik open cijfers en letters in de opening monteren, zoals met Jaguar E-types ook wel werd gedaan. Maar is ook niet legaal. Ik heb ooit de VVD om commentaar/aktie gevraagd vwb dit onderwerp, maar die pluchezitters gaven niet eens antwoord.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 16:30

      @midasracer: zo’n kleine plaat mag je alleen voeren als je een aantekening op je kentekenbewijs hebt staan, anders is het alsnog illegaal.

      Kleine Amerikaanse kentekenplaat
      De kleine, zogenaamde Amerikaanse kentekenplaat is uitsluitend bedoeld voor voertuigen met op het kentekenbewijs een vermelding dat deze kentekenplaat is toegestaan (Kentekenplaat model 18.2 toegestaan).

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        15 januari 2012 om 17:25

        @robbie: Ja dat klopt, en je kunt hem gewoon aanvragen bij de RDW, maar alleen als op de ACHTERKANT geen gewone kan. En dat is krom, want het kritieke punt van een auto is altijd de voorkant.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          15 januari 2012 om 23:41

          @midasracer:

          En wat is maatstaaf om te bepalen dat een gewone niet past op de achterkant? Want met een beetje handigheid past alles daar wel op.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            16 januari 2012 om 21:43

            @Hupke: De uitsparing voor de plaat in de bumper. Dus je ziet een enorme pick up truck, maar met een kleine uitsparing voor de USA plaat. Dan mag er dus een USA plaat op. Blijkbaar hoeft de importeur er geen EU bumper voor te verzinnen.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              16 januari 2012 om 22:39

              @midasracer:

              Stel nu ik koop een Maserati en die word ‘getuned’ (natuurlijk alleen waar de nummerplaats thuishoort ik ben geen ketter) en er past alleen nog maar een VS plaat op daarna, zou dat ook gelden?
              Misschien wel als je het laat doen door een amerikaanse varriant van brabus of alpina, al is dat niet realistisch voor gewone wagens.

              Login om te reageren
              • midasracer zegt

                17 januari 2012 om 08:50

                @Hupke: Ja volgens mij kun je de boel zo wel bedotten. Gewoon met je vernieuwde auto een keuring aanvragen ivm een nieuwe kentekenplaat.

  26. zdev zegt

    15 januari 2012 om 15:45

    Ik heb op de QP ook een sticker op een kentekenhouder. Amerikaans formaat.
    Zo’n grote plaat kan gewoon niet op een Maserati.

    Eén keer aan de kant gezet. Volgens de agent was het zelfs een misdrijf.
    En dat zou me €90 euro kosten. Ik lachte en zei dat ik net de tank voor €135 had gevuld.
    Bovendien is het een US import. Ik mocht doorrijden.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 16:31

      @zdev: en heb je ook deze aantekening op je kentekenbewijs staan?

      Kentekenplaat model 18.2 toegestaan

      Anders heb je alsnog een probleem.

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        15 januari 2012 om 16:36

        @robbie: geen idee eigenlijk

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          15 januari 2012 om 19:57

          Als het heel af en toe slechts 90 euro is, moet je dat gewoon beschouwen als onderhoud ofzo :D Die Mazzer heeft je genoeg gekost, af en toe 90 euro om de goeie lijn te behouden kan er dan ook nog wel van af.

          en laat je in godsnaam niet foppen door een MBO wout die roept dat het een misdrijf is. Misdrijf op straffe van 90 euro zeker, LOL. Gewoon snoeihard reageren met dat je op de hoogte bent wat de ECHTE straf is en erbij vermelden dat je het niet op prijs stelt dat de desbetreffende agent jou probeert te intimideren met foutieve informatie. En dan je graag zijn naam en nummer wilt om een klacht in te dienen.

          Die klacht kun je wel laten zitten, maar die koekebakker zal voortaan wel twee keer nadenken voor ie weer eens onzin gaat verkopen.

          Login om te reageren
          • escort77 zegt

            15 januari 2012 om 23:36

            @bozewolf: als jij willens en wetens fraude pleegt met een kentekenplaat om bijv. ongestraft overtredingen te kunnen plegen dan is dat een misdrijf.

            Niet makkelijk te bewijzen, en in het geval van bijv. een Maseratie, oude Italiaanse platen of een E-type kan je goed beargumenteren dat je het puur uit esthetisch oogpunt hebt gedaan.

            Login om te reageren
          • Hupke zegt

            16 januari 2012 om 22:47

            @bozewolf:

            Vraag jij maar eens achter de naam en nummer van een agent, of zelfs nog maar om identificatie te zien voordat je wil meewerken als ze je stoppen. Die kunnen daar absoluut niet tegen en dat zal je beste dag niet zijn. Misschien dat het iets anders is als je wat ouder bent en er niet uitziet als een wijsneus maar dat komt echt verkeerd over.
            Wat me wel verteld is (door een agent) is dat als ze je zoiets flikken (brutaal zijn, agressief of niet correct doen) dat je gewoon je raampje mag toedoen en mag vertrekken (je moet je dan wel ASAP gaan aangeven aan het dichtsbijzijnde bureau) als je dus een echt een vervelende flik wil kloten maar dan moet je niet doen als je geen tijd hebt.

            Login om te reageren
  27. ccvw zegt

    15 januari 2012 om 15:47

    Is dit geen idee?

    http://www.netcarshow.com/jaguar/1971-e-type/800×600/wallpaper_01.htm

    Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      15 januari 2012 om 16:54

      @ccvw: dar dacht ik ook al aan inderdaad. nu hopen dat het mag.

      Login om te reageren
  28. supercarwaar zegt

    15 januari 2012 om 15:50

    De regering moet gewoon voorstellen dat bij een zeldzame auto geen kentekenplaten verplicht zijn. Sommige auto’s zijn zo zeldzaam dat als je de kleur, het merk en het model zegt dat ze al weten van wie die is.

    Login om te reageren
    • Benz65 zegt

      15 januari 2012 om 16:15

      @supercarwaar: Wettelijk niet mogelijk vanwege de bewijsplicht tenzij je in een soort van circus auto rondrijdt met allerlei versieringen die uniek zijn maar dan nog is het moeilijk

      Login om te reageren
  29. Flatfour zegt

    15 januari 2012 om 15:54

    Login om te reageren
  30. sportquattro zegt

    15 januari 2012 om 15:59

    ik zou voor een sticker gaan. hebben wij op de rallyauto’s ook. 1 op de bumper, en 1 achter de bumper en de originele kentekens liggen in de auto. dit voor het geval je een bumper er af rijd. als je kenteken er dan aan zit krijg je nogal behoorlijk veel gezeur, omdat je je bumper dan vaak niet meer terug ziet.
    hebben er nog nooit een boette voor gehad (omdat we de platen namelijk wel altijd mee hebben, en de sticker reflecteert)

    Login om te reageren
  31. zdev zegt

    15 januari 2012 om 15:59

    Sommige agenten zijn gewoon in een zeurstemming en willen een Maserati-rijder dan maar al te graag een boete aansmeren.

    Zo doen ze soms moeilijk over het uitlaatgeluid van een Maserati. De Sport GT S genereert dan ook een behoorlijk volume in sport stand, want dan staan de klepjes in de uitlaten open. Brullen, grommen, janken, roffelen, ploppen: ongeëvenaard mooi geluid.

    Standaard rijd ik in sportstand, wat dat maakt de auto geweldig, tenzij ik nog vroeg of behoorlijk laat door een bebouwde kom rijd. Dan ben ik zo sociaal om hem ‘zacht’ te zetten.

    Norse agent op belerende toon: “Uw auto maakt heel veel herrie meneer!”
    Ik met een aardige lach: “Daarom heb ik hem gekocht meneer!”
    Agent: “dat wordt een boete want teveel decibellen, dus we moeten de auto ijken”
    Ik: “denk het niet want dit is gewoon af-fabriek en goedgekeurd voor de NL weg”
    Agent: “huh?! (twijfelt, loopt naar motor, loopt weer terug) maar iedereen kijkt om!”
    Ik: “ja niet omdat ze zich ergeren maar zich verwonderen, krijg altijd duimen omhoog.”
    Agent: “oh ja zullen we eens vragen?”
    Ik: “doe maar!” want inmiddels stond er zo’n dozijn mensen om de auto heen deze te bewonderen.

    Agent droop af met een flauwe waarschuwing dat hij me nog wel eens zou pakken. En mochten ze ooit toch gaan ijken dan heb ik altijd nog het sportknopje om gedoe te voorkomen. Uitlaatjes dicht dus snaveltjes toe.

    Login om te reageren
    • grrrrommmmm zegt

      15 januari 2012 om 16:14

      @zdev:
      ;)

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      15 januari 2012 om 16:22

      @zdev: Mooi verhaaltje :)
      & wat een zeikerd is dat nu? Hij kan beter getunede petjes-auto’s op de bon gooien! Die altijd (dag en nacht) een hels lawaai maken. Niks tegen tuning, maar zorg dat het niet té luid is.

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      15 januari 2012 om 16:34

      @zdev: dat gezicht van die agent had ik graag willen zien

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 16:35

      @zdev: ik neem aan dat je deze video kent ;)
      http://www.autojunk.nl/2009/05/wouter-en-belgische-cops

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        15 januari 2012 om 16:36

        @robbie: jazeker :)

        Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      15 januari 2012 om 22:26

      @zdev: Gisteren nog een mooie Sport GT S voorbij zien en horen gaan, heerlijk geluidje. Dat maakte mijn dag weer goed!

      Login om te reageren
    • kliko zegt

      16 januari 2012 om 16:50

      @zdev: Geniaal verhaal! :)

      Jaloerse pikken zijn het ook… Ik vind het ook erg mooie als ze gewoon even brullen! :D

      Login om te reageren
  32. The_Gent zegt

    15 januari 2012 om 16:11

    Is het uberhaupt verplicht om ook platen voor te voeren? Kan er nergens wat over vinden in de wet. Motoren hebben ook maar 1 kentekenplaat. In nederland durf ik de discussie nog wel aan, maar in het buitenland? Ik ga voor de sticker, is mooier en minder diefstalgevoelig……

    Login om te reageren
    • Benz65 zegt

      15 januari 2012 om 16:21

      @The_Gent: Indien het kenteken van een motorrijtuig op meer dan drie wielen is aangebracht op een kentekenplaat volgens model 18.2A tot en met 18.2C of 27.15A tot en met 27.16C van de bijlage, is het motorrijtuig aan de voor- en achterzijde voorzien van een kentekenplaat volgens hetzelfde model dan wel, voor wat betreft de modellen 27.15A tot en met 27.16C, van een kentekenplaat volgens één van deze modellen.

      Login om te reageren
      • The_Gent zegt

        15 januari 2012 om 17:13

        @Benz65: das in ieder geval duidelijk. Vervelend:( dan blijf ik het bij de sticker houden;) want helaas wordt hier door de fabrikanten te weinig rekening mee gehouden.

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 januari 2012 om 16:36

      @The_Gent: uiteraard is dat verplicht.

      Login om te reageren
  33. the-budel-guy zegt

    15 januari 2012 om 16:32

    foto 2 dat is het best en die boeten tja wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

    maar de aller beste oplossing is die uit Amerika waar je in sommige staten geen kentekenplaat aan de voorkant hoeft te hebben staat bij 9 VD 10 wagens het mooist

    Login om te reageren
  34. BrutaalAapje zegt

    15 januari 2012 om 16:41

    Misschien iets typisch italiaans om niet na te willen denken over de kentekenplaat. Wat ik opzich wel begrijp maar het hoort er nu eenmaal bij. Ik had een collega die zo’n mooie Alfa 156 sportwagon had geleased. Hij was er enorm mee in zijn nopjes en dacht dat hij waarschijnlijk nooit meer zo’n mooie auto zou rijden wanneer zijn lease zou zijn afgelopen. Alleen jammer van dat kenteken zo half aan de zijkant. Ik stelde voor om het kenteken er gewoon af te halen en zien hoe lang het duurt voordat hij er een bekeuring voor zou krijgen. Toendertijd 75 euro. Hij had het lef niet…

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      15 januari 2012 om 16:59

      @BrutaalAapje: Wat? Een kenteken eraf halen? En dan geen lef, raar…

      Login om te reageren
  35. spykerboy zegt

    15 januari 2012 om 16:50

    ik zou hem op de bumpert plakken naast het maserati logo

    Login om te reageren
  36. mrrandomsong zegt

    15 januari 2012 om 16:54

    http://www.youtube.com/watch?v=BdYnyFj3BAE&feature=related
    Zo iets misschien? automatisch in laten klappen als je de sleutel uit het contact haalt :)

    Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      15 januari 2012 om 20:17

      @mrrandomsong: Hahaha geniaal, dat zou ik doen als ik zo’n auto had :P

      Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      15 januari 2012 om 20:35

      @mrrandomsong: Dan mag je wel een niet al te hoge verkeersdrempel hebben… Anders ben je je hele mechanisme in een keer kwijt of is het stuk

      Login om te reageren
  37. The360box zegt

    15 januari 2012 om 16:58

    Valt me nu pas op, dat zo’n plaat de hele vorm niet ten goede komt en er als een aanhangsel uitziet, niet bij auto’s die wel een bumper hebben waar het op kan. Maar ik ken genoeg andere situaties zoals dit en is dat dan gelijk illegaal want zelfs de prins himslf is illegale joepie aan het spelen:

    Login om te reageren
  38. ytrewq zegt

    15 januari 2012 om 16:59

    volgens mij heeft een enzo de plaat in de luchtinlaat ( is me wel eens opgevallen op een plaatje).
    bij bugatti’s is het ook zonde, staat volgens mij aan de zijkant onder een koplamp.

    Login om te reageren
  39. labrutabellezza zegt

    15 januari 2012 om 17:15

    Ik heb op m’n Fiat Coupe ook een sticker, overigens nog nooit aangehouden. Op mijn Fiat 126 zit ook een kentekenplaat schuin, net als bij Alfa Romeo. Ook nooit aangehouden.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      15 januari 2012 om 20:59

      @labrutabellezza: staande gehouden*

      Login om te reageren
  40. pieterveer zegt

    15 januari 2012 om 17:18

    Ik denk dat ik de plaat zo laat als hij wordt afgeleverd. Dat mis ik nog even in dit verhaal: hoe krijg je hem standaard mee?

    Login om te reageren
    • Renesis zegt

      15 januari 2012 om 18:02

      @pieterveer: zie laatste foto, ziet er misschien niet uit en bij elke drempel schraap jij je kenteken eraf.

      Login om te reageren
  41. lesmoutas zegt

    15 januari 2012 om 17:57

    Bestaande plaat onder de snijmachine en er een paar randjes afsnijden.

    Login om te reageren
  42. BasRS zegt

    15 januari 2012 om 18:00

    Als de overheid hier nu eens op inspringt en een legale sticker laat ongwikkelen..

    Login om te reageren
  43. ytrewq zegt

    15 januari 2012 om 18:23

    hoe zit het eigenlijk bij een pagani?

    Login om te reageren
  44. HzR zegt

    15 januari 2012 om 18:27

    Die luchtinlaat zit daarvoor en goede reden, ik zou daar geen kentekenplaat in hangen bij zo’n auto.

    Login om te reageren
  45. dennisr zegt

    15 januari 2012 om 18:29

    ze moeten wat makkelijker worden met die kentekens, als zo;n kenteken leesbaar is moeten ze het gewoon toestaan.. wat is het probleem ? ik zou gewoon zo;n sticker doen en kenteken achter in de auto laten mochten ze er om vragen..

    Login om te reageren
  46. jippie zegt

    15 januari 2012 om 18:36

    De standaard nummerplaat rijd je er volgens mij zo vanaf met de Nederlandse drempels. Goed excuus lijkt mij om voor een van de andere oplossingen te gaan.
    Ik vind het trouwens wel een vreemde vorm van discriminatie dat Amerikaanse sloepen wel een klein kenteken mogen en Italiaanse bolides niet…

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      15 januari 2012 om 19:24

      @jippie: Er zal wel een Europese norm zijn voor de grootte van kentekenplaten op auto’s. Bij Amerikanen is het eigenlijk altijd kleiner. Twee juridische eilanden.

      Login om te reageren
  47. MrSkyline zegt

    15 januari 2012 om 18:38

    als je toch zat geld hebt dan kan je de boete voor het hebben van een sticker ipv een plaat ook nog wel betalen. Stel ik word stinkend rijk dan doe ik fijn een sticker.

    Login om te reageren
  48. Donkervoort zegt

    15 januari 2012 om 18:40

    Vrijwel alle donkervoorts rijden ook met zo’n klein stickertje op de voorkant, mag ook niet, maar wat moet je anders? Met zo’n brede plaat steken er aan beide kanten zo’n scherpe randen uit, denk ook niet dat je daar blij van wordt als je daar met je been oid langsop gaat..

    Login om te reageren
  49. HDM zegt

    15 januari 2012 om 18:53

    Het liefste de sticker, maar het kan ook anders, namelijk op dé manier om de overheid de autoliefhebbers nog meer als melkkoe te gebruiken! Dat gebeurt dan op het Amerikaanse systeem: tegen meerprijs (wat waarschijnlijk ten minste jaarlijks wordt betaald) gewoon zonder voorplaat rijden.

    Ik snap het nut van voorplaten sowieso niet, je ziet toch voornamelijk de achterkant.

    Login om te reageren
  50. E550 zegt

    15 januari 2012 om 19:15

    Gewoon achter het raam.

    Login om te reageren
  51. syliaca zegt

    15 januari 2012 om 19:23

    Altijd leuk om je eigen foto als titelfoto te zien :P

    Login om te reageren
  52. Lan_Evo zegt

    15 januari 2012 om 19:47

    Heb zelf ook 18.2 platen (legaal, alhoewel je alsnog voor het gemak, maar meteen je kentekenpapieren op het raam kan plakken, want het is altijd het eerste wat ze vragen). Het is wel een stuk mooier, maar ook al weer een stuk minder leesbaar natuurlijk, dus snap wel waarom ze daar altijd op letten. Zo’n sticker heb je helemaal niks aan natuurlijk qua leesbaarheid, maar snap wel waarom iemand dat zou doen, verpest wel heel die neus meteen.

    Login om te reageren
  53. Jazzie zegt

    15 januari 2012 om 20:21

    Bij die Maserati’s zijn de stickers wel de mooiste optie. Als je een Maserati kan veroorloven, kan je je ook die €90,- af en toe veroorloven.
    Je ziet het veel bij auto’s van Italiaanse makelij, de ontwerpers houden er minder rekening mee omdat in Italië het kenteken aan de voorkant altijd zo klein is, en vroeger was het echt een miniem plaatje. Veel mooier dan zo’n grote plaat, in mijn mening.
    Misschien zouden de autoindustrie er voor moeten lobbyen dat je als er geen groot kenteken voor op past dat er dan ook een 18.2 aantekening op het kentekenbewijs komt.

    Login om te reageren
  54. mashell zegt

    15 januari 2012 om 21:02

    Gewoon doen zoals het hoort. De kleine stickers zijn net zo lelijk en de tie-wrap oplossing is gewoon vreselijk (niet eens in het midden!). Maar de vraag is wat die Italianen bij Alfa, Maserati en Ferrari bezielt, ze snappen toch wel dat ze de meeste auto’s buiten Italië verkopen en in beschaafde landen een standaardformaat kentekenplaat ook voor verplicht is?

    Login om te reageren
  55. mrvandelen zegt

    15 januari 2012 om 21:03

    Ik kies voor optie 2 !

    Login om te reageren
  56. audicoupe84 zegt

    15 januari 2012 om 21:16

    Meestal willen mannen alles groot (borsten, bobbel in broek etc.), en nu moet het weer klein zijn? Wat een muggenzifters hier. Gewoon zoals foto 3, net als op mijn Polo.

    Login om te reageren
  57. Mielie zegt

    15 januari 2012 om 21:24

    Alles beter dan deze Fiorano die ik laatst tegenkwam…yuk!

    Iets soortgelijks heb ik eens gezien bij een GranTurimso, hetzij iets minder lomp. :)

    Login om te reageren
  58. wimmm zegt

    15 januari 2012 om 21:39

    Die eerste… Omnomnomnom! :P
    Maar ik zou die tweede optie doen. Als je dat kan rijden, kun je ook wel een boetetje op zijn tijd betalen :P. Hoewel je ‘m dan mss net zo goed maar helemaal weg kunt laten ;)

    Login om te reageren
  59. unknown zegt

    15 januari 2012 om 23:18

    Gewoon zoals de laatste optie en dan (met beleid) de kentekenplaat met houder afbreken, in de kofferbak leggen en als je wordt aangehouden zeggen dat je hem er net hebt afgereden op een drempel en zo snel mogelijk naar de dealer gaat om hem weer te laten bevestigen!

    Login om te reageren
  60. Timothy-S zegt

    16 januari 2012 om 07:39

    Ik dacht ook altijd dat een plaat aan de voorkant niet verplicht is. Maar een sticker is inderdaad de mooiste optie. Overigens bij auto’s die hem onder de koplamp hebben zien er niet uit. Zie je veel bij Alfa’s. Kan iemand mij trouwens vertellen waarom kentekens aan het bekende formaat moeten voldoen(waarom mag een Amerikaans formaat niet bijv)?

    Login om te reageren
  61. musztiistar zegt

    16 januari 2012 om 14:33

    De 4e afbeelding met een normale kenteken is gewoon het beste, bespaar je ook gelijk dat gezeik van de politie.

    Login om te reageren
  62. douwe zegt

    16 januari 2012 om 17:40

    bij een normale is het al lelijk, maar laat staan bij een MC stradale. ik zeg, voor geen plaat

    Login om te reageren
  63. Johnnnyboy15nl zegt

    16 januari 2012 om 18:03

    “Dit is wellicht wel de mooiste oplossing voor het “kenteken probleem”, maar het is wel zo illegaal als maar zijn kan. Als een agent een slechte dag heeft kan hij je met alle gemak (en ongetwijfeld plezier) een boete geven.”

    Als ik zo’n auto kan betalen ben ik niet te beroert om een boete te riskeren ;).

    Login om te reageren
  64. AW zegt

    21 januari 2012 om 11:20

    Gewoon de kentekenplaat op de plek van die drietand. Waarom doet iedereen toch zo moeilijk?

    Login om te reageren
  65. priusredbenzine zegt

    20 februari 2012 om 20:23

    Hangt onder gril inderdaad. Ziet d’r niet uit.

    Login om te reageren
  66. priusredbenzine zegt

    20 februari 2012 om 20:23

    @AW: ben je gek?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North