• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe treurig: BMW M3-wannabe met LPG-tank

Auteur: vvb, gepost 26 juli 2010 om 13:35 – 135 Reacties

Het zou verboden moeten wordennn!


Over verkeerde brandstof tanken gesproken. Zie hier een bimmer M3 (of toch niet?) waar iemand LPG in staat te gooien. Is deze man een barbaar? Of is ‘ie gewoon de dupe van ’s Neerlandsch accijnzenterreur en eigenlijk best slim bezig?

Een LPG-tankie in je BMW M3 cabrio. Da’s toch nie normaal! Maar goed: pieperdepiep! Als je een sms’je krijgt en kijkt wat een auto kost en kan (meeste info vind je bij de RDW gratis…) dan zie je dat niet de motor van een M3 volledig vermoerd is, maar dat het slechts gaat om een 323ci. En dan is het natuurlijk veel minder erg. Of niet?

Moet je voorstellen: die vent komt steeds bij de pomp aan met zijn ronde spiegeltjes, M3-stickers en vier uitlaatpijpen en dan moet naar de LPG-vuldinges. Da’s toch een afgang?

Met dank aan EmielT voor de spot!

Aha! Daar komt de aap uit de mouw!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, blauw, BMW, Cabrio, e46, fail, lpg, M3

Vorig bericht: « Porsche doet tests met elektrische Boxster
Volgend bericht: Poolse automobilisten zijn levensgevaarlijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. seph2k zegt

    26 juli 2010 om 13:37

    Omg, ik sta naast hem gas te tanken. Dit is in Harderwijk, de Shell vlak bij de snelweg (A28). Zocht toen ook nog zijn kenteken op en zag dat het maar een 323CI was.

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    26 juli 2010 om 13:38

    De LPG-installatie is het probleem niet, die M3-like troep is daarentegen heel erg sneu…

    Login om te reageren
    • ZwerverRoodbaard zegt

      26 juli 2010 om 13:39

      @BananaFlip: Exact, het weten dat je fout zit, is fout :)

      Login om te reageren
  3. G-power zegt

    26 juli 2010 om 13:38

    hahahahah hoe treuriggg, net als die petjes in hun 316i met M-pakket

    Login om te reageren
  4. seph2k zegt

    26 juli 2010 om 13:38

    Ah, dit is vast een andere keer dat hij aan het tanken was ;) Maar goed, hij stond al eens een keer naast mij.

    Login om te reageren
  5. getl4id zegt

    26 juli 2010 om 13:39

    zucht… die uitlaatjes zien er wel heel nep uit alsof ie gewoon een gat in z’n bumper heeft gezaagd…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      26 juli 2010 om 15:53

      @getl4id: Zo amateuristisch ziet het er bij elke E46 uit. Schijnt zo te horen. (of alle E46 M3’s die ik zie zijn nep ;) )

      Login om te reageren
      • johnny23 zegt

        13 april 2012 om 16:06

        @Citrofiel: Dat moet dan wel, een echte M3 ziet er op eerste gezicht heel anders uit dan dit!

        Kom dit inderdaad te vaak tegen :(

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          13 april 2012 om 22:59

          @johnny23: Aan de hele auto zie ik ook wel dat het geen M3 is, maar de constructie van de uitlaten is bij een originele E46 M3 ook vrij vreemd naar mijn mening.

          Login om te reageren
  6. MDA zegt

    26 juli 2010 om 13:40

    best slim zeg ik… LPG is nog iets klopvaster dan benzine, dus je kan uit je motor nog meer pk’s persen op LPG. En daarbij denk ik dat de gewichtverhouding nog dichter bij de 50-50 komt met een LPG tankje achterin…
    .
    Koenniggseggss rijden toch ook liever op E85. Das toch ook geen afgang?

    Login om te reageren
    • johnny23 zegt

      13 april 2012 om 16:07

      @MDA: Niet helemaal, want LPG verbrand op een veel hogere temperatuur

      Login om te reageren
  7. Bob zegt

    26 juli 2010 om 13:41

    Extra betalen voor benzine is “statusverhogend”?

    Login om te reageren
  8. Robert B zegt

    26 juli 2010 om 13:41

    Wat boeit dat nou, hij doet maar. Altijd dat genuil van dit mag niet, dat hoort niet.

    Enne, Vincent, LPG rijdt tegenwoordig vrijwel even goed als benzine hoor. Sterker nog, onze Marea heeft op LPG een hogere VMax dan op benzine. Alleen in de acceleratie merk je het iets of wat. Maar voor 1/3e van de prijs hoor je mij niet klagen hoor.

    Login om te reageren
  9. Gert zegt

    26 juli 2010 om 13:41

    Een ‘echte’ M3 herken je het gemakkelijkste aan de binnenspiegel. Die vergeten de fanboys nogal eens te wisselen namelijk…

    Login om te reageren
  10. Gnermo zegt

    26 juli 2010 om 13:42

    Is dat sjon?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      26 juli 2010 om 13:44

      @Gnermo: ja ;)

      Login om te reageren
      • Gnermo zegt

        26 juli 2010 om 13:57

        @autoblogger: Ah die kennen we hier nog wel :D

        Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    26 juli 2010 om 13:42

    Een M3 op LPG geen probleem (nuja leven laten leven) een 323i op LPG geen probleem.

    MAAR een 323i met een M sticker erop is echt wel zielig.

    Ooit zag ik eens de E92 M3 in zwitserland met een italiaanse nummerplaat. Een mat zwarte was het. Bumpers en alles leek op de M3 coupé behalve dat hij een schuifdak had en dat heeft de M3 niet.

    Login om te reageren
  12. birdboy zegt

    26 juli 2010 om 13:44

    Helemaal niks mis met LPG, maakt het alleen maar goedkoper en dus makkelijker om een dikke bak te rijden.

    Je 323 als M uitdossen is wel uitermate triest.

    Login om te reageren
  13. birdboy zegt

    26 juli 2010 om 13:45

    @ Hupke Misschien aftermarket erin gebouwd?

    Login om te reageren
  14. Quintijn5 zegt

    26 juli 2010 om 13:47

    In half 2000 was er nog geen M3 cabrio te koop. Daarnaast is deze kleur blauw gewoon een fabriekskleur en niet mogelijk op de M3. De achterspatborden zijn niet verbreed en ik ben bang dat hij ook geen powerdome op de motorkap heeft. Etc. etc. Een makkie om te herkennen als ‘gewone’ 3-serie dus…

    Maar idd, sneue stakker! :-)

    Login om te reageren
  15. de jos zegt

    26 juli 2010 om 13:47

    @Hupke. Een M3 is best te verkrijgen met schuifdak, al verlies je dan dat carbondak.

    Login om te reageren
  16. Bob zegt

    26 juli 2010 om 13:47

    @Vincent van B

    Wat rijd je zelf dan eigenlijk? Ik zou best zo’n treurige 323ci willen rijden maar kan hem niet betalen, verdien slechts modaal.

    Login om te reageren
  17. hjkort zegt

    26 juli 2010 om 13:48

    LPG op een M3? Juist doen!
    Behalve goedkoper kan met een goede aanpassing LPG meer vermogen leveren.

    Login om te reageren
  18. Jeroen zegt

    26 juli 2010 om 13:51

    @Hupke

    Op een M3 is gewoon een schuifdak leverbaar hoor. Dan vervalt alleen dat carbondak, wat toch niks brengt. Dus die M3 die je hebt gezien was naar alle waarschijnlijkheid een echte. En zoals Gert al zegt, de kenner herkent het meteen aan bijvoorbeeld een binnenspiegel.

    Login om te reageren
  19. xtr zegt

    26 juli 2010 om 13:52

    maar daarom rijdt meneer ook met kenteken FucK FooL

    Login om te reageren
  20. Neal zegt

    26 juli 2010 om 13:52

    Die vent is gekleed in de kleuren van T……, toeval?
    :-)

    Login om te reageren
  21. Vincent_van_B zegt

    26 juli 2010 om 13:55

    @Bob: een Mercedes 190 http://www.autojunk.nl/fotos/mooie-190e/44126/1 (zonder AMG-stickers) en een Volvo Polar http://www.autojunk.nl/fotos/mijn-volvo-240-polar/44002/1 (zonder LPG-tank).

    Login om te reageren
  22. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 juli 2010 om 13:55

    @ XTR: ik dacht meer aan FucK FueL…
    ;)

    Login om te reageren
  23. jack_abarth zegt

    26 juli 2010 om 13:58

    @Quintijn5,

    Powerdome zit alleen op de huidige M3. Verder zijn de puntjes die je op noemt correct.

    OT:
    Moeten we nu niet 90% van alle BMW M modellen die we dagelijks tegen komen gaan posten?

    Login om te reageren
  24. Charlie zegt

    26 juli 2010 om 13:58

    Ik wilde het nog bagataliseren maar dat M3 embleem en die roosters aan de zijkant en die gezaagde gaten in de bumper zijn wel heeeeeel triest zeg!

    Als het een echt M3 uilaat systeem is zal hij wel een mooi geluid geven maar ook dat betwijfel ik.
    Denk dat de pijpjes aan een kant het gewoon niet doen en sier zijn.

    Tja, als je hiervan vrolijk wordt moet je het gewoon doen.

    Je bezorgd andere namelijk ook weer wat vertier tijdens het autorijden. Met figuren als deze blijft file rijden toch nog een klein beetje leuk ;-)

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    26 juli 2010 om 13:59

    premium brandstof is dan weer nog treuriger ..

    Login om te reageren
  26. anonymous coward zegt

    26 juli 2010 om 13:59

    @Bob

    Met een modaal salaris mag een e36 323i cabrio toch geen probleem zijn?

    Login om te reageren
  27. Jan Willem van Stuijvenberg zegt

    26 juli 2010 om 14:06

    Dit is echt heel treurig! Echter het valt deze man zeker niet kwalijk te nemen. Onze extreem linkse overheid drijft deze man tot dit ridicule gedrag. In ieder echt westers land had deze man na veel sparen een echte M3 kunnen kopen. Deze auto kost in Nederland bijna het dubbele van wat deze auto in Duitsland kost. Voorts is de belastingdruk daar veel geringer. Het top tarief begint daar ruim boven de 2 ton euro en ligt op 45%. Hier in ons inferieure, achtergestelde land vol uitkering trekkende paracieten is het top tarief 52% en begint het vrijwel direct. Kortom: je hebt vergeleken met het buitenland minder te besteden en de prijzen zijn door BPM, slurptax en BTW ook nog eens hoger. We rijden binnen Europa echt voor LUL! Wat zal die hufter van een Wim Kok in zijn hypocriete vuistje lachen! Als ik in Zermatt ga skien zie ik ook altijd van die Gaastra Nederlanders. Onze kakkers met hun Volvo V50… Ze denken dat ze het gemaakt hebben maar staan natuurlijk gewoon voor LUL vergeleken met de Zwitsers en Duitsers die daar een volle S klasse en 7 serie tegenover zetten. Kortom: het wordt echt tijd dat wij autoliefhebbers het niet meer pikken en ons niet langer voor LUL laten zetten door Den Haag! Vriendelijke groeten, J.W. van Stuijvenberg.

    Ik rijd zelf een A8 4.0 tdi en een Q7 3.0 tdi. Beide tuned door ABT. Had zonder de onderdrukking uit Den Haag een Bentley Brooklands en een Q7 V12 tdi moeten zijn!

    Login om te reageren
    • Gnermo zegt

      26 juli 2010 om 14:11

      @Jan Willem van Stuijvenberg: Ga dan in Duitsland wonen…

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 juli 2010 om 14:11

      @Jan Willem van Stuijvenberg:

      je had van de BPM bedragen ook een doods-eskader kunnen huren ..

      Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      26 juli 2010 om 15:07

      @Jan Willem van Stuijvenberg:
      Ben je dan zelf ook niet ‘genomen ‘door de staat der Nederlanden? Met je A8 en Q7? ;)

      Login om te reageren
    • G-power zegt

      26 juli 2010 om 15:10

      @Jan Willem van Stuijvenberg: ‘Ik rijd zelf een A8 4.0 tdi en een Q7 3.0 tdi. Beide tuned door ABT.’

      zoo hee, jij hebt echt wel te klagen met die auto’s voor de deur ja :)

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        26 juli 2010 om 15:17

        @G-power:

        Ik zou ook klagen met 2 Audi’s voor de deur. ;)

        Login om te reageren
        • G-power zegt

          26 juli 2010 om 16:01

          @RenesisHP: hahahahahahah eigenlijk wel he :D

          Login om te reageren
    • autosport-media zegt

      27 juli 2010 om 13:46

      @Jan Willem van Stuijvenberg: Ik had een LP670-4 kunnen rijden maar moet het nu ook gewoon doen met een Alto 0.8 liter :(

      Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    26 juli 2010 om 14:06

    btw .. dit is een beetje de stoerste BMW ooit ..

    een embleempje doet daar nix aan af ..

    Login om te reageren
  29. janmartijn zegt

    26 juli 2010 om 14:09

    @coward: e46….

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    26 juli 2010 om 14:12

    Als die maar de motor en het onderstel heeft vervangen! En dat betwijfel ik!
    Als je naar het kenteken kijkt, valt het mij dan op dat het een schade auto is geweest en bij reparatie hebben ze gewoon M3 spullen erop gezet ipv de standaard onderdelen.

    Login om te reageren
  31. Simpson zegt

    26 juli 2010 om 14:13

    je SMS’st kentekens van mensen die staan te tanken en noem iemand met een nep-M3 sneu?

    druif.

    Login om te reageren
  32. jeanmarielapin zegt

    26 juli 2010 om 14:18

    Weet niet wat er triester is; een M3 embleem op een niet M3 plakken of commentaar leveren op iemand die dit doet terwijl je de auto in kwestie zelf niet eens kunt betalen.

    Ik neig naar het laatste. Als die kerel het geld ervoor heeft en hij wordt hier vrolijk van, laat hem dan lekker!

    @ CSL: hoe kun jij in vredesnaam aan een kenteken zien of een auto een schade auto is geweest??

    Login om te reageren
  33. GOD zegt

    26 juli 2010 om 14:20

    @ Jack_Abarth

    E46 had het ook al.

    Login om te reageren
  34. Het lelijke eendje zegt

    26 juli 2010 om 14:22

    IN belgië zou het zo niet opgevallen zijn, daar kun je de nummerplaten niet opzoeken.
    Een nagemaakte M5 met 535 diesel onder de motorkap rijd ook in België rond, alleen aan het motorgeluid en bij het tanken ziet ge het verschil, voor de rest identiek aan een echte M5.

    Login om te reageren
  35. Het lelijke eendje zegt

    26 juli 2010 om 14:22

    Euh nee, het is niet mijn wagen, ik rijd alleen met een echte M6

    Login om te reageren
  36. zesinlijn zegt

    26 juli 2010 om 14:23

    Blágh…! Gas, daar moet je op koken!
    En een BMW op gas, dat vind ik helemáál geen optie.

    Daar is die motor niet voor ontwikkeld en je hebt ook nog eens zo’n lelijke puist op je spatbord. Getver.
    Als ik het zie lopen de rillingen me al over de rug. Alleen al van die dop!

    Login om te reageren
  37. R71 zegt

    26 juli 2010 om 14:23

    Tjeezz mensen, met z’n allen iemand afzeiken die superveel lol heeft in z’n Beemer cabrio. En dan met argumenten als dat de binnenspiegel niet geod is en de specifieke kleur blauw niet verkrijgbaar was in die maand van 2000….
    Wat maakt dat nou uit wat voor stickers hij er op plakt. Het gaat toch om de (auto)lol.

    Login om te reageren
  38. audiracer zegt

    26 juli 2010 om 14:24

    Hier in Nijkerk rijden 2 neppe E46 M3’s rond. Een coupé waarvan ik al zag dat hij nep was, aangezien het geluid. Verder ook nog een cabrio, en daar was ik eigenlijk zo goed als ingetrapt, maar hij had een M logo in één van de nieren, en geen M3 velgen, maar andere grote pauper velgen. Ik had al zo’n vermoeden dat het niet klopte, en dat werd bewezen toen ik ze teller zag… Als je twijfeld of een auto echt of nep is, en je hebt de mogelijkheid om de tellers te bekijken is dat een goed herkenningspunt. Ik heb het idee dat die bijna, tot nooit worden vervangen.

    Login om te reageren
  39. audiracer zegt

    26 juli 2010 om 14:25

    ”Hier in Nijkerk rijden 2 neppe E46 M3’s rond. Een coupé waarvan ik al zag dat hij nep was, aangezien het geluid”

    Moet zijn:

    Hier in Nijkerk rijden 2 neppe E46 M3’s rond. Een coupé waarvan ik al zag dat hij nep was, en daarbij komt ook nog dat het geluid niet echt lijkt.

    Login om te reageren
  40. BXL zegt

    26 juli 2010 om 14:26

    “treurig” “barbaar” “afgang”

    Ongeloofelijk wat voor puberale onzin je hier leest.. :?

    99% zit hier te wenen over het feit dat de wagen in kwestie op LPG rijdt en al dan niet voorzien is van een M3 logo..

    Ik stel me meer en meer vragen bij het profiel van de gemiddelde reageerder en schrijver hier. Autoblog wordt een stort van belachelijke, onzinnige, inhoudsloze reacties, waar niemand boodschap aan heeft.

    Hoe erg is het gesteld als je jezelf druk maakt om welke soort sticker er op iemand zijn auto plakt? Laat staan om dan nog eens die persoon te veroordelen als barbaar..
    Terwijl de man in kwestie uiteindelijk met een 323 rijdt, wat sneller is dan de meeste (trap)auto’s waar jullie mee rijden

    Als kers op de taart nog een klaagzang over hoe lame LPG is terwijl niemand hier kennis van zaken heeft, en er dus ook niet de eigenschappen en voordelen van kent..

    Tenslotte tankt hij 90 cent per liter goedkoper dan benzine, wat tegenwoordig al voor meer dan 60% uit taksen bestaat die jullie keer op keer wel betalen.

    Dus stel ik me de vraag wie hier afgang heeft, de man in een BMW 323 cabrio? Of de jongen achter de pc van mami en papi verblind door zijn eigen auto dromen en fantasie standaards?

    Login om te reageren
  41. anonymous coward zegt

    26 juli 2010 om 14:26

    @janmartijn,

    Scusi, had het aan de voorkant wel gezien denk ik, oude bmw achterkantjes ben ik niet zo in thuis.

    Blijft overigens wel zo dat zo’n 323-tje best te betalen is voor een jan-modaal, misschien de M3 uitvoering niet, maar daar gaat het niet om

    Login om te reageren
  42. jack_abarth zegt

    26 juli 2010 om 14:26

    @GOD,

    Damn nooit geweten, weer wat bij geleerd.

    Login om te reageren
  43. Rhyo zegt

    26 juli 2010 om 14:26

    Er was toevallig aantal jaren lang een blauwe M3 e46 in utrecht van een turkse man bij zo’n flat.
    Toen der tijd had ik nog geen rijbewijs, maar mijn broer wel. Die reed toen een 330ci. Toevallig kwamen we mr. M3 welleens tegen bij de stoplicht, maar hij reed altijd rustig en klonk anders. Later besloot ik toch een foto te maken van de kenteken om het op te zoeken. Het was een 328ci…

    Vandaar dat ie zo rustig reed, haha. Echter rijd deze meneer nu sinds kort wel een echte M3.. lachwekkend.

    Login om te reageren
  44. lincoln zegt

    26 juli 2010 om 14:28

    maar er zijn toch een hele hoop mensen die geen M3 bezitten ??

    Login om te reageren
  45. ZOEF zegt

    26 juli 2010 om 14:29

    Als het aan mij lag werd LPG gesubsidieerd! Alle vuile diesels weg en allemaal superzuivere LPG-wagens. Het is namelijk de schoonste brandstof die er bestaat, samen met aardgas. Maar tanken met aardgas duurt een kwartier en de installatie kost dubbel zoveel. LPG is altijd een goed idee! Enne, triestig zeggen jullie? Kan ik inkomen, als je zoals iedere surplacer zo’n 15000 km per jaar rijdt, ok. Maar als je een snelwegvreter bent die er zo’n 70.000 op de klok zet per jaar wordt het een heel ander verhaal.

    Login om te reageren
  46. GOD zegt

    26 juli 2010 om 14:30

    @ jack_abarth

    Daarvoor zijn we hier toch ;)

    Login om te reageren
  47. Arie op Safarie zegt

    26 juli 2010 om 14:30

    @BXL

    Gewoon blijven ademhalen …. over vooroordelen gesproken. Doe Anita de groeten van me ……

    Login om te reageren
  48. Laue zegt

    26 juli 2010 om 14:45

    vrij tot behoorlijk sneu. Dit keer geen google ads over erectieproblemen??? bij de vorige bmw post nog wel.

    Login om te reageren
  49. BMW-E93 zegt

    26 juli 2010 om 14:48

    LPG not cool? En toch zou iedereen hier tekenen voor de AC Schnitzer GP3.10 ;-)

    Login om te reageren
  50. Mc zegt

    26 juli 2010 om 14:51

    Het blijft altijd mooi om dit soort “M3’s” eruit te trekken bij het stoplicht. Vaak kun je al horen dat er helemaal geen 6 in lijn in ligt maar een viercilinder. Beetje sneu vind ik dat. Ik heb liever een onopvallende wagen die retesnel is in plaats van al die plastic meuk.
    Laatst nog wel een echte M3 gezien met V8, toch een totaal andere verschijning dan een standaard 3 serie. Al ben ik helemaal geen BMW fan, dit spul blijft altijd mooi om te zien! Maar daar ben je autoliefhebber voor!

    Login om te reageren
  51. JTK zegt

    26 juli 2010 om 14:52

    Wat een mongool is Jan Willem van Duivenschijt zeg….

    Ga inderdaad lekker in Duitsland wonen…..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 juli 2010 om 14:55

      @JTK: hij had het idd over jou ..

      Login om te reageren
  52. Sorcerer zegt

    26 juli 2010 om 14:58

    Bouw dan een echte M3 om voor LPG. Dan ben je pas een bikkel!

    Login om te reageren
  53. anonymous coward zegt

    26 juli 2010 om 15:02

    @laue

    Als je enigszins bekend bent bij google worden de adds niet alleen aan de pagina content, maar ook aan jouw surf-geschiedenis gekoppeld…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      26 juli 2010 om 15:11

      @anonymous coward:

      Niet waar. Dan zou ik heel de dag tieten moeten zien. :P

      @JTK:

      En waarom is meneer een mongool. Hij heeft toch een goed punt?

      Moet ik dan ook maar emigreren? Help mij dan even met het financieele gedeelte?

      Doen we het wel morgen. Vanavond eerst even het vrouwtje van vliegveld halen.
      Beetje jammere daarvan is dat ik een station moest lenen. Onze kofferbakopening is te klein voor die oversized koffer. :roll:

      Login om te reageren
  54. Bohica zegt

    26 juli 2010 om 15:09

    @ jeanmarielapin
    Sommige mensen werken bij autobedrijven en die kunnen zien of de auto een schade verleden hebben.
    Of niet CSL ?

    Login om te reageren
  55. Thijs zegt

    26 juli 2010 om 15:16

    @CSL, door het 1tje wat op de plaat staat zou er schade aan de auto geweest kunnen zijn. Waarbij de plaat dus ook beschadigd is geraakt. Ook auto herstel bedrijven kunnen dit zien.

    Weet trouwens niet of meneer het zo kan waarderen dat hij zo op internet staat. Ze maken bij wegmisbruikers niet voor niets de plaat onzichtbaar. Misschien een tip om gezeur te voorkomen :)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      26 juli 2010 om 15:21

      @Thijs: en @CSL:

      Ik heb ook een 1 op mijn kentekenplaat. Dit omdat bij vandalisme de voorplaat was gejat.
      Nu heb ik weer een trekhaakdeukje.. :x
      Dat kun je onder de noemer schade plaatsen.
      Toch gebeurd kentekendiefstal wel vaker. Dus die 1 zegt niets over het schadeverleden. Aparte redenering.

      Login om te reageren
  56. CarloAbarth zegt

    26 juli 2010 om 15:20

    Iemand gaat dus echt bij een BMW cabrio zitten checken of het een echte is? Nou ja… Maar wat maakt het in hemelsnaam uit of de beste man op LPG rijdt? Wie weet rijdt de beste man 50.000 km per jaar, dan is LPG een behoorlijk verstandige keuze lijkt me zo, toch? Zou er zelf ook geen M3-plaatje op plakken maar hoeveel hier kicken er niet op RS4-wielen op een Audi A4, R32-wielen op een Golf, etcetera. Dat mag dus wel en vier uitlaatjes dan niet ofzo? Wat een moeilijk gedoe zeg…

    Login om te reageren
  57. daeruin zegt

    26 juli 2010 om 15:20

    @BXL: “Terwijl de man in kwestie uiteindelijk met een 323 rijdt, wat sneller is dan de meeste (trap)auto’s waar jullie mee rijden”

    Persoonlijk vind ik dat net het jammere eraan. Namelijk dat deze persoon zijn auto publiekelijk beter (of alleszins anders) wil voordoen dan die eigenlijk is. Naar mijn mening laat deze persoon zich net het hardste vangen aan hol materialisme. Terwijl hij evengoed gewoon tevreden zou kunnen zijn met zijn 3 cabrio waar hij goedkoop mee cruist.

    Login om te reageren
  58. Sorcerer zegt

    26 juli 2010 om 15:25

    @Jan Willem van Stuijvenberg: tja, heb je gelijk in. Maar dan moet je maar verhuizen naar Zwitserland, waar het inderdaad een walhalla is voor de autoliefhebber :)

    De ergste situatie in Nederland is wanneer je veel inkomen, een dure auto hebt en in een dure huurwoning woont (geen HRA-voordeel, alleen het nadeel dat vastgoed duurder is). Dan word je dus aan alle kanten “genomen door de overheid”. Maargoed, emigreren doe je ook weer niet…

    Login om te reageren
  59. hairry zegt

    26 juli 2010 om 15:36

    Nederlander tankt vaker verkeerd dan Belg !!!! :/

    Login om te reageren
  60. JTK zegt

    26 juli 2010 om 15:38

    Jan Willem van Duivenschijt is een mongool omdat ie doet alsof hij twee dikke auto’s rijdt. En al was het zo, loop dan vooral niet te zeiken over dat zijn auto’s nog dikker hadden moeten zijn… Terwijl voor het merendeel van Nederland die auto’s onbetaalbaar zijn…

    Patser….

    Login om te reageren
  61. Bisazza zegt

    26 juli 2010 om 15:41

    – 323ci (origineel) is niet sneu
    – M-stickers op 323ci plakken is sneu.
    – De moeite om middels een (betaald al dan niet) smsje te verifieren wat voor een type het daadwerkelijk is, is net zo sneu.

    Verder snap ik die heisa niet zo. Als de persoon in kwestie dit mooi/leuk vindt laat hem lekker.

    Login om te reageren
  62. handrem trekken is fijn! zegt

    26 juli 2010 om 15:42

    boerenmestwagen met een stoma!

    Login om te reageren
  63. Hendrik zegt

    26 juli 2010 om 15:48

    Hoezo kleinburgelijk geneuzel?

    Die kerel doet lekker wat hij wil. Maar nee de puristen,maaiveld,schapen,etc vinden het not done.
    Get a life!

    Login om te reageren
  64. KeesB zegt

    26 juli 2010 om 15:51

    Als er een 1, 2 of 3 op het kenteken staat hoef ik ‘m sowieso niet. Ziet er niet uit, en meestal komt het door een slordige vorige eigenaar.

    Login om te reageren
  65. jack_abarth zegt

    26 juli 2010 om 16:07

    @Alle mensen over kenteken cijfertje,

    Sinds september 2009 is de regelgeving weer veranderd.
    Het duplicatie nummer blijft wel staan op je papieren, maar je kenteken plaat hoeft niet meer gewijzigd te worden.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      26 juli 2010 om 16:15

      @jack_abarth:

      Shit. Hadden ze nu maar even gewacht met jatten..

      Login om te reageren
  66. Pallas zegt

    26 juli 2010 om 16:11

    Op gas moet je koken.
    Wat betreft de embleempjes, laat ieder zijn hobby op zijn eigen manier beleven. Als de “kenners” toch meteen de nep zien, wat maakt het dan uit?

    Login om te reageren
  67. RenesisHP zegt

    26 juli 2010 om 16:18

    @autoblog:

    Reclame kan ik mee leven. Ik klaag er dan ook nooit over.
    Echter..
    Een schijtfordreclame op het plaats reactie vlak plaatsen is not done!
    Kon tot 3 keer toe reactie niet plaatsen omdat ik dan op de Fordreclame drukte. :x

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      26 juli 2010 om 16:22

      @RenesisHP: Op dat soort reclames zit eigenlijk altijd wel ergens een ‘x’ om hem weg te klikken. En anders: Waarom niet gewoon Firefox met adblock? Doet het prima. :twisted:

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        26 juli 2010 om 17:07

        @Citrofiel:

        Normaal zit er een kruisje. Dat weet ik ook. Bij deze kon ik hem echt niet vinden.

        Firefox kan natuurlijk ook. Ik vind alleen dat de plaatsing van de reclame knap knudde is. Zoals aangegeven. Over het algemeen stoor ik mij niet echt aan de reclames.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          26 juli 2010 om 17:15

          @RenesisHP: Nou ja, voor autoblog is het minder slecht dat jij telkens per ongeluk op die reclame klikt. Wordt de adverteerder blij van. Blije adverteerder is meer geld. ;)
          Ik kan ook best tegen wat reclame, maar het moet niet blijven bewegen, daar word ik een klein beetje gek van. En pop-ups (zitten altijd in de weg), kan ik al helemaal niet tegen. Helaas behoort het grootste deel van de internetreclames nu tot één van die twee categorieën. Maar goed, ik heb er geen last meer van. :D

          Login om te reageren
  68. Thomasio zegt

    26 juli 2010 om 16:43

    Die M3-badges vind ik wel triest maar het maakt toch geen reet uit of je auto op lpg loopt voor het dagelijks gebruik, als je maar voor het sportieve rijden kan overschakelen naar benzine met een hoog octaan gehalte :P want dat kan je weer betalen omdat lpg goed koop is.

    Login om te reageren
  69. jack_abarth zegt

    26 juli 2010 om 17:07

    @RenesisHP,

    Gewoon even nieuwe platen laten maken, ben je voor 5 tientjes klaar en van die lelijke platen af.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      26 juli 2010 om 17:09

      @jack_abarth:

      Thanks. Dat ga ik zeker een keer doen. Moet toch weer een nieuwe voorplaat hebben..

      Login om te reageren
  70. Arnold zegt

    26 juli 2010 om 17:13

    er is toch niks mis met lpg als jij lekker 3x zoveel voor een volle tankt wil betalen lekker doen joh ;)

    Login om te reageren
  71. GOD zegt

    26 juli 2010 om 17:20

    @ jack_abart

    Ik heb 17 euro betaald voor luxe platen met opzet letters en cijfers inclusief luxe kentekenhouders en dat ook nog eens bij een BMW dealer die de platen zelf ergens anders moet laten drukken. Beat that!!

    Login om te reageren
  72. L-Fred zegt

    26 juli 2010 om 17:22

    Als je een LPG tank in je auto hebt, kan je tussendoor switchen van LPG naar benzine. Als dit een echte M3 is, heeft hij ‘best of both worlds’. Goedkoop rijden als dat nodig is en de beest uithangen wanneer hij wil..
    Ik zeg, slim bekeken!

    Login om te reageren
  73. Niels zegt

    26 juli 2010 om 17:37

    turkse muziek draait vol op!

    Login om te reageren
  74. Herke zegt

    26 juli 2010 om 17:39

    @ BXL: Perfect verwoord van wat ik dacht. dankjewel! dat bespaart mij veel typwerk!

    Login om te reageren
  75. biggie zegt

    26 juli 2010 om 17:56

    lpg daar is niets mis mee vind ik

    ik heb een zafira 1.6 16v op lpg

    nu 150.000 km en nog nooit ene probleem gehad
    motor draait nog steeds als nieuw

    ik denk zelf dat lpg wat meer kracht geeft
    heb al een vw bora 1.8 16v mee afgekuist “wel nipt”

    Login om te reageren
  76. Stopwearingpants zegt

    26 juli 2010 om 18:42

    nou 1 woord, fail

    Login om te reageren
  77. Jan Willem van Stuijvenberg zegt

    26 juli 2010 om 18:49

    @JTK: Ik verzet mij juist tegen het feit dat deze auto’s voor U niet betaalbaar zijn! Zonder al die belastingen had U ook een veel dikkere wagen! Wij allemaal! Ook ik.

    Login om te reageren
  78. Darius zegt

    26 juli 2010 om 18:51

    ik ken deze man persoonlijk, Hij is Turks van afkomst. Hij heeft deze auto puur voor de vakantie gekocht. Normaal rijd hij in een Golf 3 standaard diesel.

    Login om te reageren
  79. Marc zegt

    26 juli 2010 om 19:23

    Ik lust dat karretje rauw met m’n S8 D2 :-)

    Login om te reageren
  80. Bisazza zegt

    26 juli 2010 om 19:31

    @ RenesisHP
    Alles wel zo’n nieuwe plaat, maar dan wel de opgelegde letters nemen.

    Login om te reageren
  81. gunmeat zegt

    26 juli 2010 om 19:32

    Sneue kerel. Daar sta je dan. Een ding begrijp ik nooit van die petjes met hun nep M3’s. Diegene die uberhaupt weten wat een BMW M3 is spotten namelijk gelijk dat dit een nepperd is… Die sticker/M3 plaatje schiet dan een beetje zn doel voorbij geloof ik.
    En STEL dat dit een M3 was is dat LPG tanken ook weer sneu.. geef je zoveel geld uit aan een prestatie auto, ga je beknibbelen op de brandstof..sneu.. sneu.. sneu..

    Login om te reageren
  82. Sneep zegt

    26 juli 2010 om 19:33

    Dit is de reden dat ik een hekel heb aan BMW’s.
    De mensen die erin zijn zijn zo ontzettend triest.
    Ik zag trouwens een turk in een S-klasse. Inderdaad, wel een echte. BMW is voor paupers.

    Login om te reageren
  83. rstyled zegt

    26 juli 2010 om 19:36

    Daarom heb ik mijn e46 liever stock of met officiele opties vanuit bmw.

    Login om te reageren
  84. Jorden zegt

    26 juli 2010 om 19:41

    wat mensen allemaal doen om de schijn op te houden. Je beter voordoen dan dat je ben, Dat is gewoon sneu.

    Login om te reageren
  85. Theo zegt

    26 juli 2010 om 19:48

    Wat een gezeur; BMW rijders zijn sowieso sneue types.

    Login om te reageren
  86. BXL zegt

    26 juli 2010 om 20:05

    @Safari Arie,

    Doch een geweldige reactie, kan je me niet op andere gedachten brengen, meernog bevestig je mijn vooroordeel.

    Anita doet de groeten terug.

    @Daeruin & Herke,

    Inderdaad! En begrijp me niet verkeerd, ik zou nooit andere badges op mijn auto kleven, maar dat andere mensen dit wel doen, so be it.
    Bizar hoe mensen zich gepermitteerd voelen om iemand zo te veroordelen..

    Enorme tijdverspilling dus om hierover verhitte discussies te hebben of het al dan niet “heiligschennis” (nog zo’n woord) is in de ogen van een bekrompen iemand.

    Hendrik vat het geheel echter goed samen:

    “Hoezo kleinburgelijk geneuzel?”

    “Die kerel doet lekker wat hij wil. Maar nee de puristen,maaiveld,schapen,etc vinden het not done.

    Get a life!”

    Login om te reageren
  87. TMNL zegt

    26 juli 2010 om 20:17

    Ik hoor met enige regelmaat van mensen die er meer in zitten dan ik dat LPG op een (moderne) BMW motor een absolute no-go is. Is hier een kenner die dit kan bevestigen? Waarom zijn BMW-motoren in het bijzonder zo ongeschikt voor LPG? Boeit mij meer dan deze lutser hierboven op de foto.

    Login om te reageren
  88. Flyingd zegt

    26 juli 2010 om 21:21

    ik heb een E61 525i en heb hem op lpg gezet. Prins VSI ket elektronische geregelde valvecare klepsmering.
    dat scheelt me de komende 4 jaar bijna 10000 euro.
    dus wat ik op de auto afschrijf verdien ik in brandstof weer terug.
    laat mij maar lekker op lpg rijden.

    Login om te reageren
  89. Frank en Rutger zegt

    26 juli 2010 om 21:26

    Haha hier was ik bij, volgens mij was het wel een echte m3….

    Login om te reageren
  90. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 juli 2010 om 22:11

    @ JTK: niet zo jaloers he…

    Login om te reageren
  91. BMWHerman zegt

    26 juli 2010 om 22:26

    @ Hupke, een M3 E92 is gewoon met schuifdak te krijgen hoor!

    Login om te reageren
  92. Dreier zegt

    26 juli 2010 om 22:50

    zolang het maar geen mazda 323 is

    Login om te reageren
  93. sjaakie van de r zegt

    26 juli 2010 om 22:59

    beste vincent van b,

    de uitlaten zijn een beetje klein voor een m3 en niet zo netjes gemonteerd maar anders had ook jij er weinig verschil in gezien ben ik bang.

    hier in het dorp heeft ook iemand een mercedes e420 cdi met 4 amg uitlaten wel zonder type aanduiding. oke aan het geluid hoor je dat het geen amg is maar als jij hem tegenkomt op de autobahn en hij rijdt een beetje door begin je te twijfelen of het geen echte is….

    Login om te reageren
  94. mashell zegt

    27 juli 2010 om 01:17

    Ach, M plaatjes plakken is een BMW traditie die al decennia duurt. Niks bijzonders.

    Login om te reageren
  95. Golf 2.0 FSI zegt

    27 juli 2010 om 02:01

    @Jan Willem van Stuijvenberg:
    Waar is je voorliefde voor Citroens gebleven? Geen DS meer in bezit?

    Login om te reageren
  96. Dinky_Toy zegt

    27 juli 2010 om 05:20

    Met LPG is helemaal niets mis, schone brandstof.

    Je auto uitdossen zoals je ‘m zelf mooi vind is ook niets mis mee. Een M3 plaatje zou ik zelf nooit doen want de kenners zien het verschil toch wel. Maar he, whatever floats your boat!

    Wat echt treurig is AutoBlog, is deze post en de schrijfstijl van vele artikels de laatste tijd.
    Opgeleukte BMW’s is niets nieuws, deze foto laat niets bijzonders, merkwaardigs of grappigs zien, dus waarom uberhaupt posten en een denigrerende tekst erbij?

    Verder schaam ik me voor het commentaar van velen hier.
    Racistisch, stereo typerend, gedreven door jaloezie en afgunst en erg onvolwassen. Waar is de tijd gebleven dat we als autoliefhebbers gewoon genieten van wat we te zien krijgen en als we niet nuttigs te melden hebben, we gewoon onze mond houden?!

    Jan Willem van Stuijvenberg maakt gewoon een goed punt. Jammer dat we er niet allemaal zo over denken en er wat aan doen.
    En +10 voor BXL, helemaal mee eens.
    JTK, jij mag je mondje wel eens gaan spoelen met zeep, zo heeft je moeder je vast niet opgevoed en tevens vraag ik mij af of je wel weet wat mongool betekent.

    Login om te reageren
  97. geertje zegt

    27 juli 2010 om 08:49

    Met uitbouwen van je BMW ben ik zelf een voorstander van als je tenminste wel goed doet met originele BMW spullen. dat mensen zich zo druk maken is vaak omdat ze het zelf niet kunnen betalen. ik rij al jaren BMW en vindt het zelf ook leuk om zo nu en dan mijn BMW op te leuken. mijn BMW e46 coupe rijdt ook op LPG g3 gas en ik lach als ik ga tanken en met de prestaties is niks mis mee. het rijdt gewoon geweldig. laat iedereen gewoon in ze waarde. als die kerel blij is met z’n auto, laat hem lekker.

    Login om te reageren
  98. CSL zegt

    27 juli 2010 om 09:44

    @RenesisHP
    Dat klopt, maar in combinatie met de bodykit en uitlaten roept het wel wat op!

    Login om te reageren
  99. Vincenzo zegt

    27 juli 2010 om 09:48

    Ik denk dat dit m-lover is uit het vorige draadje…..typisch nederlands dit hoor, allemaal in de 1.1 escort en dan stoer doen met stickertjes en poses.

    Login om te reageren
  100. autosport-media zegt

    27 juli 2010 om 10:24

    lekkere dikke bandjes zitter er ook op :P
    dan doe ik het nog beter met m’n e34 525i 17/245 voor en 17/255 achter.

    In beuningen rijdt btw een S klasse 320CDI die helemaal S65 AMG is uitgevoerd. Hij denkt ook nog eens dat hij een AMG heeft, iig zo rijdt hij erin.
    Ik nijmegen zag ik laatst een E55 amg estate en dat bleek een E280 CDI te zijn en een C63 AMG uitgevoerde C320 CDI.

    bijna niet te onderscheiden maar jammer dat ze er allemaal in rijden alsof ze de dikste bak hebben die er is …

    Jammer.

    Login om te reageren
  101. Qasim zegt

    27 juli 2010 om 10:30

    Als hij in een M3 look a like wilt rijden met een LPG systeem, laat hem zijn gang gaan. Waarom afkraken en haten?

    Crisis hoor…

    Login om te reageren
    • autosport-media zegt

      27 juli 2010 om 13:38

      @Qasim: hij vraagt er gewoon om …

      Login om te reageren
  102. Pascal zegt

    27 juli 2010 om 11:15

    Hij is niet de enige… : http://flic.kr/p/57HmcV

    Login om te reageren
  103. Golf 2.0 FSI zegt

    27 juli 2010 om 13:22

    Ach ja, ik vind het ook zielig. Waarom je zoveel mooier doen dan je in werkelijkheid bent? Wees gewoon lekker jezelf. Dat is volgens mij de irritatie die mensen ervaren als ze zo’n bak zien, het is vooral de bestuurder die niet zijn werkelijke gezicht laat zien.
    Niets mis met LPG, niets mis met aanpassingen, maar het (macho) gedrag dat de bestuurder erbij vertoont is ergerlijk. Zeker omdat als je ontzettend gaat lachen om deze bak, je zo’n vent op je nek krijgt. Auch, imagodeuk, dat willen ze niet!
    Had hij er gewoon 323ci erop laten zitten, dan was het wat mij betreft thumbs up geweest, want het is gewoon een prima bak.
    Doe mij maar de M3 CSL bezitter die 316i op zijn auto plakte. Als ik daar om lach, dan zal de eigenaar gezellig mee lachen. Dat is het verschil.

    Login om te reageren
  104. T4 zegt

    27 juli 2010 om 13:33

    Smaken en keuzes verschillen en LPG lijkt mij slim. Ook kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die vol met envy (nijd) zitten en weinig tot geen zicht hebben op processen die op macro niveau spelen. Vaak zie je bij minder ontwikkelde mensen hele harde (en mijn inziens kortzichtige) uitlatingen en verwensingen richting anderen doen.

    Zo sluit ik mij dan ook aan bij Jan Willem en wil ik JTK de volgende vraag stellen; Hoe komt het dat de overheid een schoner milieu wilt maar LPG het duurst maakt?
    Succes met het denkproces :)

    Login om te reageren
  105. Benz.. zegt

    27 juli 2010 om 18:00

    @JTK: Reageer eens normaal. Wie ben jij om te beweren dat J.W. van Stuijvenberg liegt en bedriegt. Ken je hem?

    Eencellige..

    @Vincenzo: Hé Berlusconi, ga eens lekker naar Italië i.p.v. het constant beledigen en afkraken van NL en zijn inwoners.

    NepNL’er..

    OT: Tja, het is maar net waar je je weer druk over maakt. Persoonlijk zou ik het leuker vinden wanneer men op een M3 een “316i”badge plakt. Staat net wat leuker. :)

    Maargoed, wie zijn wij om daar over te oordelen.

    @T4: Ik denk dat zo’n figuur met z’n beperkte denken er niet uit zal komen. (Schat ik)

    Login om te reageren
  106. KoenMB zegt

    27 juli 2010 om 19:20

    @Jan Willem van Stuijvenberg: Word!!
    Ik sluit me (als Belg weliswaar) volledig bij u aan. Bij mijn weten wordt de doorsnee Belg op niets anders meer belast dan op zijn wagen, en waarom vraag ik me dan af?
    Volgens mij bestaan er maar twee autobestuurders:
    – Diegenen die hun wagen gebruiken enkel en alleen als transportmiddel. Deze groep mensen kan het dan ook geen bal schelen dat hun wagen er niet mooi en sportief uitziet en al zeker niet dat er een lichte motorisatie inzit.
    – Diegenen waarvoor autorijden meer is dan alleen transport, dat het autorijden meer een passie & hobby is. Deze mensen gaan al rapper voor een duurdere en zwaarder gemotoriseerde wagen gaan.

    Nu worden zwaardere motoren in België veel zwaarder belast zowel op vermogen (inschrijvingsbelasting) als op cilinderinhoud (verkeersbelasting). In mijn ogen zeer onrechtvaardig, wetende dat 21% BTW op een zwaarder gemotoriseerde wagen (lees: duurdere wagen) al heel veel geld voor de staatskas oplevert. Daarnaast is er nog de BTW op het brandstofverbuik dat gemiddeld ook iets hoger ligt. In mijn ogen moet je dan dus 4 keer extra betalen om je hobby uit te oefenen, terwijl de BTW op zowel brandstof als de wagen de enigen zijn die logisch lijken in mijn ogen. De andere twee klinken in mijn ogen even onozel als bijvoorbeeld een belasting op je eigen spierkracht en/of je gewicht indien voetbal of basketbal je hobby zou zijn.

    En aan de milieu-hippies die nu komen zeiken dat een zwaardere motor slechter is voor het milieu, wil ik alleen maar zeggen dat ze daar wel min of meer gelijk in hebben. Dat motief is hier echter niet van toepassing want dan zou ik graag eerst mijn wagen belast zien op de CO2-uitstoot en/of verbruik afhankelijk van welke schade het toebrengt aan het milieu.

    Login om te reageren
  107. rene zegt

    27 juli 2010 om 22:35

    KoenMB,je hebt die spierkracht en of vermogen wel niet nodig van je wagen om in de file te staan ,misschien wel voor jezelf om stoer te doen.

    Login om te reageren
  108. Jan Willem van Stuijvenberg zegt

    27 juli 2010 om 22:39

    @Golf 2.0 FSI: De Citroen DS heb ik verkocht aan mijn broer! Met twee kids van 6 en 4 doe je niet veel met een DS. Mooie techniek, maar niet betrouwbaar. Zit nu te denken aan een Mercedes 300 Adenauer uit de jaren 50. Is mooi, is betrouwbaar, is confortabel en heeft een V6 met mechanische injectie.

    @KoenMB: In Belgie wordt de automobilist ook hard aangepakt, maar dat is niets vergeleken met Nederland! Hier kosten de auto’s ruim 35% meer dan in Belgie vanwege allerlei op afgunst gebaseerde belatingen. Brommers en Scooters zijn veel vervuilender dan Auto’s maar die pakt men niet aan. Daar rijdt immers veelal het ongedierte op wat PvdA stemt!

    Login om te reageren
  109. KoenMB zegt

    28 juli 2010 om 02:10

    @rene: Ik woon langs de noordrand van Brussel dus ik kom ook regelmatig in de file terecht op de ring rond Brussel. Bij mijn weten duurt die ’s morgens ongeveer van 7 tot 10 en ’s avonds van 4 tot 7. Dat is dus ongeveer 30u file in een week, ik denk dat er tijdens de overige 138u van de week geen rijverbod geldt?
    Het extra vermogen kan dan mooi van pas komen.
    Voorbeeldje:
    http://www.autoevolution.com/engine/renault-megane-estate-2006-15-dci-85-hp.html
    http://www.autoevolution.com/engine/renault-megane-estate-2006-15-dci-105-hp.html
    Exact dezelfde motor, enkel begrensd op het desgewenste vermogen. Op de “snelweg” is die met 105pk al een tikkeltje zuiniger.

    Onderstaande link leert mij dat dit “snelweg”-verbruik bij gemiddeld 62,6 km/u wordt gemeten en dat de 120km/u maar heel even wordt aangetikt:
    http://herkules.oulu.fi/isbn9514269543/html/x787.html

    Hoeveel zuiniger zal die van 105pk tov 85pk dan wel niet zijn als je constant 120 rijdt? En dit is dan op een wagen van 1,2 ton.

    Ik rij met een MB S210 E-klasse, de ruimste in zijn klasse. Maw genoeg ruimte om mezelf (1m95) en regelmatig een grote bagage (fietsen, meubels, valiezen, …) mee te nemen. Bovendien is het ook altijd handig om een beetje comfortabel te zitten, maw dit is de wagen die volledig bij mij past. Je kan je dus wel inbeelden dat ik best wel wat meer vermogen nodig heb om in dit geval 1,6 ton of volgeladen 2,2 ton mee te krijgen op een redelijk zuinig manier en zodanig dat de wagen nog flexibel rijdt.

    Als dat nog niet overtuigend genoeg is kan je je mss eens afvragen wrm de E200 CDI 10 jaar lang enkel in sedan beschikbaar was?

    Stoer hé!?

    Login om te reageren
  110. Qasim zegt

    28 juli 2010 om 16:02

    @autosport-media: Laat ieder in zn waarde, wie ben jij om af te kraken?

    Login om te reageren
  111. cnossen zegt

    30 juli 2010 om 14:58

    ik ken mensen die het anders doen, e28 m5 met een 520 badge erop ;) staat wel leuk als je wegblaft met dat ouwe kreng..

    Login om te reageren
  112. Johan zegt

    31 augustus 2010 om 12:02

    Ik zou trotser zijn op mijn 323CI dan een neppe m3 en dan strond wordt gereden bij het stoplicht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North