• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoezo kan je niet sportief rijden met een Mercedes?

Auteur: chefke, gepost 10 maart 2008 om 13:29 – 183 Reacties

Gaat dit goed?Spanning en spektakel in de uitzending van Wegmisbruikers gisteravond. De Limburgse politie zit achter een autodief aan in een Mercedes C-klasse die laat zien dat je best sportief kan hoeken met zo’n auto. Het gaat in hoog tempo over drukke kruispunten en 80-kilometerwegen en de ene na de andere levensgevaarlijke inhaalactie passeert de revue.

Normaal worden achtervolgingen stopgezet als het gevaar voor overige weggebruikers te groot wordt. Deze agenten werken waarschijnlijk hard aan hun oudejaarsbonus want ze weten niet van ophouden. Het is bijna net zo spannend als de Porsche GT3 van een half jaar geleden (mirror).

Met dank aan Stef voor de tip!

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Video: door rood rijden met politie achter je
  • Video: Porsche held corrigeert Mercedes aso

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

achtervolging, c-klasse, Mercedes, politie, Video

Vorig bericht: « BMW M3 sedan wallpaper
Volgend bericht: Mercedes gaat hybridemotoren aan Aston leveren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fabriccio zegt

    10 maart 2008 om 13:31

    Knots.

    Login om te reageren
  2. Jan C. zegt

    10 maart 2008 om 13:35

    Zo krijgt men toch nog goede kijkcijfers. Om de zoveel tijd een spectaculaire achtervolging laten zien…

    Login om te reageren
  3. Shrike zegt

    10 maart 2008 om 13:37

    die agenten durven ook wel.

    Login om te reageren
  4. FrieZ zegt

    10 maart 2008 om 13:39

    Ik dacht dat men altijd de achtervolgingen stopt als het te gevaarlijk wordt voor het andere wegverkeer?

    Dat waren deze agentjes zeker vergeten…

    Login om te reageren
  5. mattie zegt

    10 maart 2008 om 13:40

    wie is hier nou gevaarlijker. Die mercedes rijder of de politie. Ik vind dat deze agenten veel te ver zijn gegaan, ze hadden toch het kenteken. De bestuurder van de mercedes kon de tegensliggers duidelijk zien die agent vertrouwde blindelings op de mercedes voor hem.
    Waarom gaat iedereen eigenlijk aan de kant, die vrachtwagen had hem gewoon moeten rammen.

    Login om te reageren
  6. wapz zegt

    10 maart 2008 om 13:41

    Gewoon terecht dat de achtervolging is doorgegaan. Ik bedoel, wat voor imago sla je als je dit soort mensen laat lopen? Vooral als je het dan gaat uitzenden voor al die bouwvakkers die sbs6 nog hebben geprogrammeerd op hun tv?

    Login om te reageren
  7. Stef zegt

    10 maart 2008 om 13:45

    Mercedes was gestolen, kenteken was dus vrij nutteloos, en als ze hem lieten gaan was er slechts een beperkte kans dat ze hem ooit nog te pakken zouden krijgen.

    Wel blijft het feit dat ik het nogal typisch vind dat alle stukjes met kruispunten verknipt waren. Zo zie je de Merc asociaal en gevaarlijk rijden, maar van de politie word alles er uit geknipt.

    Aan de andere kant, politie voert sirene en lichten, dus die vallen wel wat meer op, als deelnemer aan het verkeer hoor je op te letten, en dus ook in te spelen op dit soort situaties.

    Ik vind het zeer goed dat de politie er eens iets aan doet om dit soort mensen van de straat te halen, maar qua taktiek is er nog zeer veel te verbeteren. Een spijkermatje links of rechts had het een stuk sneller op kunnen lossen. Vermeackelijke teevee is het absoluut.

    Login om te reageren
  8. T. zegt

    10 maart 2008 om 13:45

    spijtig dat men hem heeft gepakt

    Login om te reageren
  9. wapz zegt

    10 maart 2008 om 13:47

    @T.

    Op zoek naar een permanente ban? Van mij mag het, jongens!

    Login om te reageren
  10. Jeroen zegt

    10 maart 2008 om 13:48

    LOL, ik woon in Maasbree :P Wel lache om iemand te zien ‘racen’ op een weg waar je bijna dagelijks komt..

    Login om te reageren
  11. Jan C. zegt

    10 maart 2008 om 13:48

    Hoe vaak komen achtervolgingen van dit formaat voor? Ik heb toch de indruk dat dit een uitzondering is. Geen wonder dat de tactiek niet zo is als in de VS…

    Login om te reageren
  12. Jurry zegt

    10 maart 2008 om 13:48

    @mattie
    hadden ze het kenteken?! volgens mij juist niet… Bovendien als jij zegt dat die vrachtwagen hem had moeten rammen, dan denk ik niet dat jij kan inschatten of ze de achtervolging hadden moeten staken.

    Login om te reageren
  13. BWM M8 zegt

    10 maart 2008 om 13:48

    @mattie: als het een autodief was, dan hadden ze niet veel aan het kenteken

    Login om te reageren
  14. CasperH zegt

    10 maart 2008 om 13:52

    Er wordt op het eind gezegd dat het om valse kentekenplaten gaat. Kijken jullie die filmpjes voordat je reageert of wat? Top actie van die agenten. Jammer dat ze gisteren minstens zoveel goodwill verloren zijn als dat ze hier mee winnen.

    Login om te reageren
  15. lodewijk zegt

    10 maart 2008 om 13:55

    @ wapz
    Waarom? hij mag toch zijn mening geven.

    Die politieauto’s van nederland gaan precies toch ook goed vooruit! Met wat rijden zij eigenlijk? hier in belgië gaan ze meestal niet sneller dan 200.

    Login om te reageren
  16. Lucas zegt

    10 maart 2008 om 13:57

    Wat voor ’n C was dat dan? De vaart zat er prima in, en ook de wegligging zag er goed uit.

    Jammer dat we geen uitwisselingsprogramma hebben met China, dan zou deze mafkees onder de zweep gaan.

    Login om te reageren
  17. CasperH zegt

    10 maart 2008 om 13:58

    @ Lodewijk: als het onopvallende videosurveillance was kan het van alles zijn. Die jongens rijden met dikke A4’s, Passat, Leon, etc.

    Login om te reageren
  18. Dink zegt

    10 maart 2008 om 13:59

    Spannend! Wel gekkenwerk . . . what happened to the driver?

    Login om te reageren
  19. Stef zegt

    10 maart 2008 om 14:04

    Werd hier gereden met de R32 Golf. Ding is helemaal terug gebouwt zodat het gewoon een standaard 1.9TDI lijkt.

    Login om te reageren
  20. ex-saab lover zegt

    10 maart 2008 om 14:05

    @mattie, het verschil tussen deze merc rijder en de politieagenten is volgensmij de kwaliteit van opleiding en rijvaardigheid.

    Bij het GT3 filmpje zag je toen ook dat ze met redelijk simpele autos deze mannen kunnen bijhouden. Zo ook de keer met die gestolen RS4(of6 even vergeten).

    Ik snap echt niet dat mensen tegen deze acties kunnen zijn of het gevaarlijk vinden. Maar wel klagen als ze in jou auto er tussen uit peren en de politie zegt we hebben gestaakt omdat het te gevaarlijk werd.

    Hard aanpakken zulke gasten en ik zal er nog eens aan denken in de auto morgen als ik door de politie in de file sta.

    Login om te reageren
  21. JosJ zegt

    10 maart 2008 om 14:05

    wat voor merc was het eigenlijk? C320 ofzo?

    Login om te reageren
  22. Sorcerer zegt

    10 maart 2008 om 14:10

    Mja, dit was al eind vorig jaar, ben benieuwd wat voor straf hij krijgt.

    Agenten reden vrij goed vond ik, hoewel ik me na die vrachtwagen ook afvroeg of het nog wel verantwoord was om door te rijden: liever een gestolen auto terug, of onschuldigen dood door frontale botsing met deze idioot @ tegen de 200 km/h..?

    Login om te reageren
  23. Maarten zegt

    10 maart 2008 om 14:13

    Ook mooi dat je de jongens uit de onopvallende surveillance wagen (waarschijnlijk dus een R32..) op een gegeven moment over de radio hoort roepen naar een politie zafiraatje voor hun: “even opzij, wij zijn sneller” haha

    Login om te reageren
  24. Ziemon zegt

    10 maart 2008 om 14:13

    Zoals vaker gezien werd de achtervolging veel te lang doorgezet, dus te veel levensbedreigende situaties voor al het verkeer. Op het moment dat hij stapvoets reed, ramde de politie de mercedes niet (bang voor de no-claim) of schoten ze niet op de banden (te weinig schietlessen gehad). Mazzel dat hij zelf een lekke band reed.

    Login om te reageren
  25. the dude zegt

    10 maart 2008 om 14:15

    Het gaat hier om een E-klasse (kijk maar goed naar de achterlichten als ze er vlak achter zitten) en geen C-Klasse

    Login om te reageren
  26. Pjotr zegt

    10 maart 2008 om 14:23

    Is het niet een S-klasse?

    Login om te reageren
  27. lambofreak zegt

    10 maart 2008 om 14:25

    Schandalig dat ze die achtervolging niet anders aanpakken.

    Gewoon een roadblock door zijn auto bv per helicopter te volgen. Zo gedaan, en niet van dat nodeloze, supergevaarlijke inhaalgedoe op hoge snelheid

    Login om te reageren
  28. DafMaf zegt

    10 maart 2008 om 14:25

    Het lijkt erop dat Wegmisbruikers de VS-toer opgaan. Na jarenlang kijken naar asociaal rijgedrag zijn de kijkers ws. verveeld geraakt.

    Ik heb eens een keer een fietsendief achtervolgt op de fiets, terwijl ik heel klassiek ‘Houdt de dief’ riep. Op het laatst stak hij zonder op of omkijken een zeer drukke straat over. Ik vraag me nog steeds af hoe ik me nu zou voelen als hij onder een bus was gereden.

    Login om te reageren
  29. Rovvel zegt

    10 maart 2008 om 14:29

    Ik vind dit toch ook wel wat ver gaan. Hoe kan je verantwoorden dat mensen die er niks mee te maken hebben, gewond geraken of gedood worden bij een achtervolging van een simpele autodief? Er moeten toch echt andere methodes bestaan?

    Login om te reageren
  30. Pieter zegt

    10 maart 2008 om 14:33

    Volgens mij is dit een S-klasse

    Login om te reageren
  31. C200 Kompressor zegt

    10 maart 2008 om 14:37

    Dit was geen C-Klasse. maar een W220 S-Klasse.

    Login om te reageren
  32. zweedse chef zegt

    10 maart 2008 om 14:39

    C-klasse, wie krijgt de magnetron nu ;)

    Login om te reageren
  33. Lucas zegt

    10 maart 2008 om 14:40

    Ik heb het inderdaad verkeerd gezien, dat kwam misschien omdat ik door iets anders afgeleid werd.

    Login om te reageren
  34. chefke zegt

    10 maart 2008 om 14:44

    @ Pieter, C200 Kompressor en Pjotr,

    Op 4.59 minuten zie je dat het derde remlicht in de kofferbakdeksel zit en dat de auto een klein spoilertje heeft. Een W220 S-klasse heeft over het algemeen geen spoiler en het derde achterlicht zit op de hoedenplank.

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    10 maart 2008 om 14:45

    als je toch een auto moet jatten, jat er dan eentje met een run flat banden en de juiste vermogen :)

    Login om te reageren
  36. Joske zegt

    10 maart 2008 om 14:45

    Idd dit gaat veel te ver, als je ziet hoevaak het net goed is gegaan, had het dus ook net zo goed fout kunnen gaan. Daarbij zeggen sommige dat ze die politie auto goed vonden rijden met zwaailichten en sirene, nou dan petje af voor die mercedes bestuurder.

    Daarbij weet Wesley die in de onopvallende auto reed niet wat die precies moest doen, op sommige punten zat die te twijfelen, hij hield afentoe veel te kort afstand, dat hoorde je Mischa afentoe zegge, daarbij reed die met 200 door een blinde bocht heen. De stukjes op de kruispunten hebben ze er uit geknipt omdat daar waarschijnlijke kleine aanrijdingen of linke situaties zijn gweest die niet goed voor het imago van de politie was.

    En dan op het laatste probeert spee ook nog ff het gedrag van die agentjes goed te praten…. kots wegmisbruikers. Die politiemannetjes moeten nog veel leren. En eens een spijkermat in de auto gooien, dan hadden ze hem op de n277 helemaal in het begin al te pakken gehad.

    Dat ze hem hebben gepakt is mooi, maar de manier hoe is onverantwoord. Artikel 5 geld ook voor agenten, en dat is het onodig in gevaar brengen van andere weggebruikers en dat is hier van toepassing op de agenten en op de mercedes rijder.

    Maar goed die agenten zullen er wel niks meer van horen.

    Login om te reageren
  37. jozias zegt

    10 maart 2008 om 14:47

    wel mooi dat die napoleonsbaan daar in de volksmond ook wel de dodenbaan heet (vanwege het grote aantal dodelijke ongelukken)… blijkt maar weer waarom!

    Login om te reageren
  38. M Freak zegt

    10 maart 2008 om 14:48

    Ik woon langs de A73 en moet zeggen dat deze man goed zijn best heeft gedaan. De Napoleonsbaan is een van de gevaarlijkste wegen in Nederland, waar veel ongelukken gebeuren, met dodelijke afloop. Overigens, hij word aangehouden op een oprit naar de Duitse grens.

    Login om te reageren
  39. jantjebeton zegt

    10 maart 2008 om 14:50

    Als dit een S-klasse is ben ik de paashaas

    Login om te reageren
  40. clijde zegt

    10 maart 2008 om 14:53

    Levensgevaarlijk! op de Napoleonsbaan rijden en bijna iedereen inhalen, de politie doet het zelfde, jongens dit is echt wel wat voor de amateuristische politie, er hadden meerdere doden kunnen vallen. Slaat nergens op.

    Login om te reageren
  41. Tom# zegt

    10 maart 2008 om 14:55

    Kwam daar nou gelijk in het begin een V8 Vantage tegemoet?

    Ontopic:
    Toch goed dat ze doorgegaan zijn. Die agenten krijgen uitgebreide en strenge trainingen voor dit soort situaties, dus als er iets zou gebeuren is het 1 opde 10 dat het door de agenten kwam.

    Login om te reageren
  42. Didier zegt

    10 maart 2008 om 14:55

    en dan de reactie van Koosje Spee achteraf …
    “de mannen van het KLPD weten precies wanneer ze moeten stoppen met achtervolgen … als er gevaar dreigt voor hun eigen leven”

    … en het leven van alle burgers dan die zie tijdens deze dollemansrit tegen kwamen ??

    Login om te reageren
  43. Justin zegt

    10 maart 2008 om 14:58

    @ Mattie; die vrachtwagen had hem moeten rammen? Heb je enig idee wat er gebeurd als 2.000 kilogram staal zich met circa 150 kilometer per uur frontaal in je cabine boort? Van achteren aantikken om hem van de weg te rijden is tot daar aan toe, maar frontaal rammen is boven de 30 km/h al bijna niet meer te doen als je zelf niet al teveel klachten eraan over wilt houden….. jouw opmerking is precies de reden waarom er extra rijopleidingen zijn agenten…

    Login om te reageren
  44. zweedse chef zegt

    10 maart 2008 om 14:59

    exact, zat stomverbaasd te luisteren: zoiets kun je toch niet met goed fatsoen zeggen ?

    Login om te reageren
  45. Patrick zegt

    10 maart 2008 om 15:06

    Ze hadden de mogelijkheid om de achtervolging te beeindigen toen die wat langzamer ging tijden voordat hij de snelweg op ging door hem van de weg af te rammen..
    Mag dat hier in Nederland niet ofzo??

    En,,terecht dat ze door zijn gegaan,,want zulke mensen moet je zeker niet laten ontkomen..

    Login om te reageren
  46. sacha zegt

    10 maart 2008 om 15:08

    “Ya gotta break some eggs to make an omelet”

    Goeie actie van de pliesie. Van dat pappen en nathouden worden we ook niks wijzer.

    Login om te reageren
  47. hoii zegt

    10 maart 2008 om 15:09

    In de VS had die mercedes allang een duwtje in de goede richting (lees: de berm bijv.) gehad

    Login om te reageren
  48. JosJ zegt

    10 maart 2008 om 15:09

    het is gewoon een C-klasse, kijk maar bij 3.26 min en 5.00 min in het filmpje.

    Login om te reageren
  49. Rogier M20B27 zegt

    10 maart 2008 om 15:11

    Die sukkel had beter een AMG-tje kunnen pikken!

    Login om te reageren
  50. Klassiekerrally zegt

    10 maart 2008 om 15:14

    Het commentaar van onze bekrulde dwerg is toch echt weer tenenkrommend…

    Login om te reageren
  51. ZwerverRoodbaard zegt

    10 maart 2008 om 15:17

    Zo over suicidale neigingen gesproken :S

    Login om te reageren
  52. glenne zegt

    10 maart 2008 om 15:19

    @ lodewijk heb nog een audi politie auto gezien hier in belgie, die ging snel vooruit, en dacht ook eens in brussel bmw 5-serie te hebben gezien voor de undercovers

    Login om te reageren
  53. Pimmes JP zegt

    10 maart 2008 om 15:19

    Echt vet whaha en eh dit is een C-klasse…

    Login om te reageren
  54. Ben zegt

    10 maart 2008 om 15:23

    24: Aan de kant met die kudt opel, hier komt de Volvo :D
    “Wij zijn sneller”

    Login om te reageren
  55. Ben zegt

    10 maart 2008 om 15:25

    Niet zeiken over de pliesie, met kenteken kom je nergens en zo iemand moet je 10 jaar opsluiten.

    Login om te reageren
  56. Alwood zegt

    10 maart 2008 om 15:27

    tsja… grappig filmpje om te kijken… maar vreselijk slecht en irritant commentaar en erg kansleaus om in nederland zo dol te gaan rijden.

    Gaat echt nergens over en net als bij de GT3 hadden ze veel beter een opstopping kunnen creëren.

    Login om te reageren
  57. Joost zegt

    10 maart 2008 om 15:35

    hoop gezeik voor een c-klasse

    Login om te reageren
  58. audi racer zegt

    10 maart 2008 om 15:38

    c-klasse?
    volgens mij is het echt een s-klasse.

    Login om te reageren
  59. Thijs zegt

    10 maart 2008 om 15:40

    Lol, die Aston Martin int begin :)

    Login om te reageren
  60. Thijs zegt

    10 maart 2008 om 15:42

    oeps, jaguar :)

    Login om te reageren
  61. Troyk zegt

    10 maart 2008 om 15:46

    Ik vind het een tamelijk brede C-klasse hoor, zat zelf ook te denken aan een S-klasse.

    Enniewees: Als de politie niets had gedaan zouden de commenters die nu schreeuwen: “Pliezie Idioten!” , reply’en met: “Wat een laffe honden!”
    Bij sommige azijnzeikers is het nooit goed.

    Tuurlijk gaat die copper door, en terecht ook . Die jongen mag geen rijbewijs meer bezitten en nooit meer achter het stuur kruipen. Als ze hem niet op heterdaad hadden gepakt had ie waarschijnlijk als excuus gebruikt dat ie een psychose had en dan was alles hoogstwaarschijlijk afgedaan met 2 jaar rij-ontzegging. Ergo : geen optie, goed geleverd politiewerk. Gewoon trots zijn op die blauwe voor een keer.

    Login om te reageren
  62. Thijs zegt

    10 maart 2008 om 15:47

    haha lol, laat ons langs, we zijn sneller:P staat ie op de rem:P

    Login om te reageren
  63. Frederik zegt

    10 maart 2008 om 15:48

    Sja, en dan nog zeggen: “Levensgevaarlijk om met 200 km/u door deze 70 km bocht te rijden”. Die agenten gaan toch net zo hard? Ik wil wel eens het ‘uncut’ filmpje zien inderdaad!

    Login om te reageren
  64. R36 zegt

    10 maart 2008 om 15:53

    Voor de oplettende kijker: de R32 is al een tijdje niet meer in gebruik bij Limburg-Noord. Ze mogen zich tegenwoordig verplaatsen in een Passat variant 3.2 FSI met ook 250 pk (dezelfde motor als in de R32)….

    Login om te reageren
  65. FrankW zegt

    10 maart 2008 om 15:53

    Frederik, agenten zijn er voor getraind.

    Login om te reageren
  66. FrankW zegt

    10 maart 2008 om 15:54

    Bovendien ga ik liever met de R32 van de politie door die bocht dan met een C-klasse

    Login om te reageren
  67. Ralph zegt

    10 maart 2008 om 15:55

    Levensgevaarlijk. Dit had evengoed fout af kunnen lopen. Ben het roerend eens met iedereen die zegt dat deze man in de bak hoort, en voor lang ook, maar door dit soort achtervolgingen voort te zetten riskeer je heel veel mensenlevens.

    Login om te reageren
  68. RubenBaeten zegt

    10 maart 2008 om 15:56

    Dat doen die agenten toch goed. Maar zoals hierboven al geopperd: waarom geen roadblock/spijkermatje en waarom rijden ze hem niet van de weg op een van de vele rustige punten?

    Login om te reageren
  69. Rogier M20B27 zegt

    10 maart 2008 om 16:04

    @Troyk
    Juist, al zeg ik dat niet graag(trots op onze politie)

    Login om te reageren
  70. lol zegt

    10 maart 2008 om 16:12

    @ audi racer

    Helaas een s-klasse heeft geen derde remlicht ;)

    het is een c-klasse van 2004 tot 2007

    Login om te reageren
  71. Rovvel zegt

    10 maart 2008 om 16:20

    @Troyk: ik zou me toch lichtjes generen mocht ik als vertegenwoordiger van de politie moeten uitleggen dat er mensen gedood of gewond zijn bij het achtervolgen aan 230 km/u van een ordinaire autodief…

    Login om te reageren
  72. porschefan zegt

    10 maart 2008 om 16:21

    die vent is echt helemaal gek!!

    Login om te reageren
  73. Peter zegt

    10 maart 2008 om 16:24

    geef toe dat ik niet het hele fimpje heb gezien… en ook zonder geluid (zit in een ietwat druk kantoornaar mijn scherm te staren)

    Maar is dit een gewone wit/blauw/oranje flikmobiel (politie auto) of een stille?
    Als het een stille is.. zijn de agenten tot een vergelijkbaar nivo gestoord als de ‘Dief’

    Politie mensen en goed (en goed hard) autorijden? proest…
    Lees net dat ze eindelijk gaan aantonen op de nldse wegen hoegoed ze echt kunnen autorijden… (zie die staakactie)

    Login om te reageren
  74. Frank deH zegt

    10 maart 2008 om 16:26

    Slap politiewerk. Ze hadden hem natuurlijk wel moeten afknallen toen die uit de auto sprong. Eventueel met een nekschot om het af te maken.

    Snap nog steeds niet waarom ik niet door de keuring bij de politie ben gekomen…

    Login om te reageren
  75. sjeik achmed skilazi zegt

    10 maart 2008 om 16:31

    Is het jullie trouwens niet opgevallen de snelheid van de Politie op sommige stukken is dicht tegen de 240 km aan,LEVENSGEVAARLIJK DUS!!

    Login om te reageren
  76. Dennis zegt

    10 maart 2008 om 16:34

    @ mattie

    haha ten eerste is het een autodief, en ten tweede waren het valse platen :-)
    mss eerst eens het filmpje bekijken?

    Login om te reageren
  77. Troyk zegt

    10 maart 2008 om 16:34

    @rovvel
    Bij elk verhaal zijn er twee kanten, ‘k denk dat voor beide kanten in dit verhaal wel wat te zeggen valt. Enerzijds moet je derlgelijk politiewerk willen voorkomen en zoeken naar een veilige oplossing anderzijds zou een zeer gevaarlijk man voor zichzelf en zijn omgeving wederom na een waarschijnlijk kortere periode weer vrijkomen.

    Tja… In dit geval kies ik dan toch voor de politie-kant, nevertheless heb je een punt.

    Login om te reageren
  78. RA999 zegt

    10 maart 2008 om 16:35

    @Peter
    Volgens mij was het een undercoverwagen, maar die werd waarschijnlijk wel gevolgd door een klein leger wit/blauw/oranje zafira’s ;)

    @Frank deH
    Uit het raampje schieten met een shotgun is toch veel leuker ik bedoel effectiever?

    Login om te reageren
  79. Troyk zegt

    10 maart 2008 om 16:39

    p.s: Overigens zou het ‘levensgevaarlijk van de politie!’-commentaar alleen voor het feit dat ze überhaupt achtervolgen moeten spreken. Ik zie geen acties op film waarvan ik zeg dat de politie schuld is aan levensgevaarlijk weggedrag tijdens de achtervolging.

    En trouwens, de man rijdt al voordat hij achterna gezeten word een ruime 180 km/ u op de klok, gok ik zo.

    Login om te reageren
  80. Patrick zegt

    10 maart 2008 om 16:43

    Er zijn hier weer een aantal pijnlijke reacties te lezen. Sommigen schilderen de politie af als de criminelen en het crapuleus stuk autodief wordt plots een held.

    Stel dat, zoals sommigen hier durven beweren, de politie de achtervolging zou staken, zou die idiote autodief dan plots 70 gaan rijden? Enkel als je zelf een achterlijke idioot bent denk je zoiets.

    Het zal jullie duurbetaalde Mercedes maar zijn die gestolen is en jullie vernemen dat de Politie de dief heeft laten rijden, eens kijken of dat stuk schorem dan nog zo’n held is.

    Login om te reageren
  81. Joske zegt

    10 maart 2008 om 16:46

    @ FrankW, ik ben ook zo getraind, mag ik dan nu ook zo roekeloos over de weg rijden en iedereen in gevaar brengen? Blijkbaar wel.

    Die onopvallende auto is idd een passat, een lichtblauwe. Die eerst alleen aan het achtervolgen is, maar op het laatste stukje heeft hij nog 2 opvallende poltiie auto’s achter zich aan.

    Mensen die dit goedkeuren moeten misschien eens nadenken als er op die kruissing in baarlo iemand aangereden was met 100 km/h. Dan is het opeens politie kan niet rijden etc etc. En nu omdat het overal nipt goed gaat doordat de burgers maar met hun auto het gras in rijden omdat die politie auto gaat inhalen als een idiooit net als die mercedes rijder.

    Ik hoopte echt dat ze het hele achtervolging filmpje online gooiden, dan zul je zien dat die onopvallende politie auto zeer gevaarlijke acties maakt, maar die zijn er nu uit geknipt.

    Login om te reageren
  82. atanaz zegt

    10 maart 2008 om 16:48

    die gast durft wel te rijden hoor er zijn niet niet veel mensen meer die dit nog durven…(of het slim is???) maarjah.. wel mooi aktie..

    Login om te reageren
  83. rebel rouser zegt

    10 maart 2008 om 16:50

    heeft de politie in NL geen helikopters om assistentie te ver lenen in dit soort zotte acties van een pillenslikkende idioot…..of dachten de vmbo dienders zoiets van……nu kunnen we de auto van de baas eens legaal afraggen……triest.

    Login om te reageren
  84. Ilir zegt

    10 maart 2008 om 16:51

    Commentaar bij filmpje @ 2min 7sec:
    “… en het is aan de oplettendheid van deze Scenic-bestuurder te danken dat er geen ongelukken gebeuren …”

    De oplettendheid van de bestuurder inderdaad, die daar stil staat om de zijweg in te slaan (zie richtingaanwijzer).
    Wat een heerlijk commentaar ;).

    Login om te reageren
  85. ZonParaplu zegt

    10 maart 2008 om 16:56

    Slecht hoor…
    Dat niemand hier ziet dat het een SL is. ;)

    Login om te reageren
  86. Emmanuel zegt

    10 maart 2008 om 16:56

    Waarmee rijden die politie-agenten eigenlijk? Is dat een S60/V70 T5? Want aan de manier waarop die in no time aan 180 zitten te zien is dat geen ordinair dieseltje :)

    Login om te reageren
  87. majinstar zegt

    10 maart 2008 om 16:57

    Eindelijk een in Nederland gemaakte Amerikaanse achtervolging.

    Het werd tijd.

    Login om te reageren
  88. Rovvel zegt

    10 maart 2008 om 16:58

    @Troyk: ik vind ook dat die dief gepakt moet worden, daar heb je gelijk in. Het gaat me vooral over de manier waarop. Overigens werd hij aan het begin van het filmpje al achtervolgt (je hoort de agenten net na de U-turn zeggen ‘we zitten nu voor jullie’).

    @Patrick: niemand beweert hier dat de dief een held is. En ik denk inderdaad dat hij ‘normaler’ zou rijden zonder een resem plitsiebakken achter hem aan. Het punt is niet dat die vent zijn gang mocht gaan. Het punt is dat de gekozen methode om hem te pakken te krijgen, levensgevaarlijk was. Mits wat creativiteit had dit toch anders kunnen opgelost worden?

    Login om te reageren
  89. LuukT zegt

    10 maart 2008 om 17:03

    De agenten hier in limburg rijden in een zilveren A4 avant. Heb ze al regelmatig zien rijden. Ze stoppen pas met achtervolgen als hun eigen veiligheid in gevaar is…..Nu kan ik idd niet zeggen dat het slim is om op een provenciale weg waar men 80 mag de 150/160 aan te tikken (stukje napoleonsbaan). Al met al kunnen die gasten wel top autorijden en was het top teevee!

    Login om te reageren
  90. RenesisHP zegt

    10 maart 2008 om 17:07

    Ik moet toegeven, hoe dom het ook is, die gasten(agenten+dief) hebben wel ballen. Ik zag het gister op tv, toen dacht ik ook al, tering wat een bochtensnelheden. Ik kan waarschijnlijk nog een stuk harder door die bochten heen, maar doen op de openbare weg? IDIOOT!!!
    Als de dief een motor had gehad, had je hem niet meer terug gezien, dat weet ik zeker.
    Ik ben in ieder geval blij dat ik daar niet reed, er zal maar zo’n idioot volgas tegen het verkeer in op je af komen, je schrikt je kapot.

    Login om te reageren
  91. Frank deH zegt

    10 maart 2008 om 17:10

    @ RA999

    Jij kijkt vast veel te veel Amerikaanse tv-series of films, dat is toch onverantwoord!

    Ze hadden hem natuurlijk ook gewoon plat kunnen rijden toen die uit die gestolen auto sprong :roll: Ongelukje zit immers in een klein hoekje.

    Login om te reageren
  92. RenesisHP zegt

    10 maart 2008 om 17:10

    Maar even wat anders. Voor dit soort achtervolgingen kijk je dit programma toch? Eindelijk spectakel zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  93. Gert-Jan de Man zegt

    10 maart 2008 om 17:12

    Ik vind niet dat de politie de achtervolging zolang moet voortzetten. Alle gevaarlijke situtaties ontstaan eigenlijk omdat de crimineel op zijn hielen gezeten wordt. Maar aan de andere kant wel respect voor de bestuurder van de politieauto. Dit vergt echt veel lef en rijkwaliteiten!!

    Login om te reageren
  94. Eikichi zegt

    10 maart 2008 om 17:29

    Jos Verstappen had al lang in de berm gelegen, zelfs zonder iemand anders te raken

    Login om te reageren
  95. Zoef zegt

    10 maart 2008 om 17:36

    Ik vind het wel kut hoe die dief steeds beticht wordt van levensgevaarlijk te handelen (klopt natuurlijk) terwijl de agenten om ter hardst geroemd worden om hun rijmanskunst. Die zijn even gek, even gevaarlijk en gewoon uit op een potje sensatie.
    burger slecht, politie goed.

    Login om te reageren
  96. S65 AMG zegt

    10 maart 2008 om 18:14

    In het voorstukje van de programma kwam die bocht mij heel bekend voor..Hij is 2 kilometer van mijn huis af aangehouden haha..Dat actie wat die deed tussen de vrachtwagen en personenauto was echt dodelijkkkkk..

    Login om te reageren
  97. VLS54 zegt

    10 maart 2008 om 18:15

    Wat een wappie agenten!!! Die mercedes hadden ze gewoon moete laten gaan. Veiligheid staat voorop en niet prestigieus aan de gang gang dolle domme pliesie…

    Login om te reageren
  98. lincoln zegt

    10 maart 2008 om 18:21

    knap stukkie lef van die boef .. en ook wel van die agenten ..
    maar die stem van die krullenzeiknichtkabouter .. hemeltergent ..

    Login om te reageren
  99. slk zegt

    10 maart 2008 om 18:29

    Ongelooflijk.Hoeveel overtredingen kan je maken.Kansloos figuur zeg,die niet echt bang is.Het is trouwens een c klasse.

    Login om te reageren
  100. VeyronLover zegt

    10 maart 2008 om 18:30

    Wat een gekken!!! Die flokken hadden veel beter een barikade of skraaienpoten ingeschakeld! Want dit wordt ook een gevaar voor de omliggende bestuurders…
    Ze hadden veel beter een heli ingeschakeld, en hem zo volgen…

    Login om te reageren
  101. MacGyver zegt

    10 maart 2008 om 18:40

    ‘k kreeg pas een allergische reactie toen ‘k de kop van Koos in beeld kreeg op ’t eind, maar zoals het hoort @ autoblog: keurig weggesneden (h)

    Login om te reageren
  102. Rob USA zegt

    10 maart 2008 om 18:43

    Waar ik juist mee zit is dat hij op beeld niet gepakt wordt!! Volgens mij ging hij er gewoon goed vandoor over de rijks….weg! :(
    Ik zag alleen de 2 cops teruglopen zonder buit!

    Login om te reageren
  103. Timmy zegt

    10 maart 2008 om 18:46

    Dat inhaal”maneuver” bij die vrachtwagen was millimeterwerk. Kreeg het Spaans benauwd van er alleen maar naartoe te kijken. Verrassend dat er nog een spiegel op zat. Dat ze die kerel tijdens de arrestatie maar gelijk zijn kniën in de prak hebben geslagen dan is het gelijk gedaan met autorijden voor een héél lange tijd.
    Alleen die commentator van jullie. Het begon al gelijk met:”de politiewagen maakte gelijk een U-TURN”. Haat die Nederlands of vind ie dat gewoon cool klinken? Heb het persoonlijk niet zo met Engelse woorden gebruiken. Zoals bijvoorbeeld iets CHECKEN, waarom niet gewoon controleren of nakijken?

    Login om te reageren
  104. Beaten zegt

    10 maart 2008 om 19:29

    T. schrijft,

    10 March 2008 om 13:45
    spijtig dat men hem heeft gepakt

    Spijtig dat mensen zoals jij een eigen mening mogen hebben.

    On topic:
    Ik vind het goed dat er eens een keer *hard* opgetreden wordt tegen autodiefstal.. Hier is het zowieso een ‘walhalla’ voor [oostblok] criminelen.

    En natuurlijk is het gevaarlijk en zouden er weleens doden kunnen vallen, je kunt immers je nek ook breken over een stoeprandje.
    Maar ik vind dat ze best harder op mogen treden, en moeten laten zien wie hier de touwtjes in handen heeft [jammer genoeg koos spee dan wel.. maar het gaat om het idee ;)]

    Login om te reageren
  105. de Bruijn zegt

    10 maart 2008 om 19:30

    heb hem idd op tv zelf gezien want lieten dacht ik 2-3 dagen geleden al stukje zien dus moest en zou het zien:P wat een idioot ook zo rijdend eruit stappen, maakte volgens mij nog beste smack op de grond:P

    Login om te reageren
  106. Hilversum3 zegt

    10 maart 2008 om 19:39

    Hiervoor is maar 1 straf: DOODSTRAF

    Login om te reageren
  107. Patrick zegt

    10 maart 2008 om 19:48

    @Timmy: ben ik blijkbaar niet de enige die zich ergert aan het ongepast gebruik maken van andere talen. Ik ergers mij tegenwoordig aan de “kids”. Tegenwoordig hebben de ouders geen kinderen meer, maar wel kids. Gewoonweg walgelijk als je dan nog eens weet dat velen amper behoorlijk hun moedertaal kunnen schrijven (het bewijs wordt hier dagelijks geleverd).

    Doch dit allemaal terzijde.

    Login om te reageren
  108. RenesisHP zegt

    10 maart 2008 om 20:00

    @Patrick en Timmy.
    Hou toch eens op met dat eeuwige gezeik over dat taalgebruik. We leven in een land met een heleboel culturen op een heel klein oppervlak. Dat gaat niet van de ene op de andere dag veranderen. Wat voor een invloed op het taalgebruik hadden jullie dan verwacht?
    Nog iets, sommige mensen maken niet expres taalfouten, niet iedereen had een 10 voor Nederlands.

    Login om te reageren
  109. Porsche Carrera 4s 11-2007 zegt

    10 maart 2008 om 20:04

    Check die jag op het begin

    Login om te reageren
  110. Timmy zegt

    10 maart 2008 om 20:06

    @mx5-owner. Sorry ik had het niet zo bedoeld. Alleen al die Engelse woorden. Geef nu zelf toe maak jij ooit een U-turn? Denk het niet. 9/10 heb jij ook gewoon rechtsomkeer gemaakt of terug gedraaid (zoals wij in vlaanderen zeggen, hoewel er veel beweren dat ik ook geen echte Vlaming ben maar eerder rand gevalletje).
    Wij hebben dat dan weer meer met Franse woorden. een blaffetuur voor een rolluik, een trottoir voor een stoep of voetpad; … maar dat gebruik ik dan ook weer niet. Gewoon Nederlands klinkt toch goed genoeg of niet?

    Login om te reageren
  111. Patrick zegt

    10 maart 2008 om 20:13

    Om nog maar te zwijgen van een barre-chock, join de cullase, gardebou en chappament.

    Doch dit weeral terzijde.

    Login om te reageren
  112. m5 zegt

    10 maart 2008 om 20:14

    @ mx5-owner klopt ik had een 9,5 ;)
    maar die wout die kan wel goed rijden zeg

    Login om te reageren
  113. M Freak zegt

    10 maart 2008 om 20:50

    Kom, gaan we met z’n allen op die persoon inrijden.
    Hij deed het ook op andere!

    Login om te reageren
  114. iFi® zegt

    10 maart 2008 om 21:08

    haha noemt hij die mercedes nou gestoord?? lol

    Login om te reageren
  115. Luc zegt

    10 maart 2008 om 21:21

    Had het gezien. Die man had geluk dat die vrachtwagenchauffeur uitweek

    Login om te reageren
  116. nic zegt

    10 maart 2008 om 22:08

    is dat een lambo in het begin van filmke, moeilijk te zien

    Login om te reageren
  117. Davidov zegt

    10 maart 2008 om 22:20

    Spannend filmpje, wel jammer dat je de reactie van Spee niet ziet op het eind.

    @ M Freak: Ja, maar wel in een dikke SUV svp :P

    Login om te reageren
  118. jkn zegt

    10 maart 2008 om 22:34

    Politie auto dief op het eind klemgereden tegen een boom? Kijken of ze dezelfde straf krijgen als de Amsterdamse vrouw die de tasjesdief “klem”reed?..

    Login om te reageren
  119. Citrofiel zegt

    10 maart 2008 om 22:38

    @ jkn; Klemgereden? Tegen een boom? Hoe kom je daar nou bij? Hij springt uit zijn auto en gaat te voet verder, de agenten volgen, te voet.

    Login om te reageren
  120. alfaliefhebber zegt

    10 maart 2008 om 22:53

    Niet één keer, niet twee keer maar volgens mij drie keer bijna frontaal
    op een onschuldige tegenligger, waardeloos politie optreden !!

    Login om te reageren
  121. Rick dos zegt

    10 maart 2008 om 23:47

    Tja, ik zit er altijd een beetje dubbel in. En vooral wanneer het woordje äls”in de mix wordt gegooid.

    Ja, als er een onschuldig persoon uit een zijweg zou komen dan had het verkeerd kunnen aflopen. Maar ALS ze ‘m nou hadden laten gaan en deze dief pleegt een roofoverval met dodelijk afloop hadden we dan niet met z’n allen op de politie af zitten geven? Dat ze hun werk niet doen etc.?

    Als ik de beelden zo zie dan heb ik niks op aan te merken op deze optreden. Tuurlijk er zaten hachelijke momenten tussen maar overall was het niet ZO erg. Als je dat verglijkt met Amerikaanse taferelen dan is dit nog beschaafd.

    Ik zit er dubbel in, maar toch sta ik meer achter de optreden van deze politieagenten in deze situatie.

    Login om te reageren
  122. rebel rouser zegt

    10 maart 2008 om 23:59

    ik weet trouwens nog een ex politiehond te koop….heeft wel een kale plek in z”n nek omdat daar jaren het zwaailicht gemonteerd zat…..braaf beestje hoor.

    Login om te reageren
  123. bertje147 zegt

    11 maart 2008 om 00:09

    een veelpleger achtervolgen heeft geen zin, zeker niet als je het leven van een ander op het spel zet

    Login om te reageren
  124. dekster zegt

    11 maart 2008 om 00:12

    Murcielago in het begin?

    Login om te reageren
  125. Patrick zegt

    11 maart 2008 om 00:12

    @bertje147: ik denk niet de politie de identiteit controleert alvorens de achtervolging te starten.

    Login om te reageren
  126. Ody-one zegt

    11 maart 2008 om 01:31

    Zo zeg ik heb dit filmpje ook eens even goed bekeken. En ik ben echt van mening dat de agenten veel te graag achter hem zijn blijven racen.
    Vanaf het moment dat de mercedes ging spook rijden hadden ze naar mening afstand moeten nemen. Want vanaf daar ging de risico-factor met 150% omhoog.

    Ik snap best dat ze hem graag willen pakken , maar vanaf dat moment heeft iedereen geluk gehad. Er waren ook 2 momenten dat de politie een blokkade had kunnen zetten 1e waar die agenten in Astra links stonden. en 2e waar hij langzaam ging rijden. Toen had ie hem kunnen boxen vanaf rechts.

    Ik rijd zelf ook graag snel maar dit was echt gevaarlijk en heel veel mazzel hebben. Als er ook maar iemand van recht of links was gekomen had je de grootste klapper op video ooit in Nederland op tape gehad.

    Niet cool dit! en trage reakties van die politie. jammer

    Login om te reageren
  127. niek zegt

    11 maart 2008 om 04:46

    Mooie achtervolgingen. Je kunt zeggen wat je wilt maar ‘onze jongens’ doen het toch een stuk beter dan de amerikaanse boys in blue. Een achtervolging kan hier beindigd worden zonder een comlete ravage achter te laten. Er werd toch redelijk verantwoord gereden door de politiejongens. En met een getrainde bijrijder en een zwaailicht kun je toch een hoop risico’s verkleinen.

    En @ iedereen die zegt dat de politie de achtervolging had moeten staken: dan is de verkeerspolitie eens bezig met ‘boeven vangen’, is het weer niet goed….

    neemt niet weg dat de politie wel een enorme bos veren in de reet wordt gestoken door koos zijn propaganda-dummy.

    Als laatste nog even: +10 voor “ga eens even aan de kant, wij zijn sneller”

    Login om te reageren
  128. audi racer zegt

    11 maart 2008 om 07:37

    @ Dekster
    Volgens mij is het een Jaguar XK zie 0.52 minuten.

    Login om te reageren
  129. jeroen zegt

    11 maart 2008 om 08:01

    ’t Begint op de VS te lijken hier. Ik vind het wel goed dat ze erachteraan gingen.

    Login om te reageren
  130. Arjen zegt

    11 maart 2008 om 09:35

    Ik heb afgelopen zondag met verbazing naar dit filmpje zitten kijken.
    Ik vindt het absoluut schandalig dat de Politie zoveel risico neemt om een autodief te pakken.

    Moet je eens goed kijken hoeveel auto’s ze onderweg tegenkomen…. Hoeveel volwassenen en kinderen zaten er in die auto’s.
    Is het pakken van 1 autodief het riskeren van al die levens waard?
    T lijkt misschien zwaar, maar iedere inhaalactie op de video riskeert levens.
    Onverantwoord.

    Meneer Spee vondt het ook niet zo’n geslaagde actie volgens mij, hij zei bijster weinig over het politie optreden.

    Als dit is waar we naar moeten kijken dan kijk ik liever niet meer naar Wegmisbruikers.
    Kunnen we ergens melden dat we het niet eens zijn met deze actie?

    Login om te reageren
  131. Stefan zegt

    11 maart 2008 om 09:40

    Lekker makkelijk praten iedereen hier. De politie moet dit, de politie moet dat. het is geen spelletje Need For Speed!

    Even een blokkade hier, spike strip daar. Tuurlijk, dat ‘spawnen’ we welk even in de echte wereld.

    Die mercedes reed al roekeloos, al was de politie er niet achter gegaan. Het enige verschil is dat iemand met vaardigheid er achteraan is gegaan en hem heeft opgepakt. En daarbij het gestolen voertuig ook terug kan vorderen…

    Het is ook nooit goed, bah, echt nederlanders.

    Login om te reageren
  132. Arjen zegt

    11 maart 2008 om 09:50

    Vind jij het verantwoord dan wat de Politie allemaal voor stunts uithaalde?

    Als ze die Mercedes hadden laten rijden was ie gewoon in het normale verkeer opgegaan. Niks spookrijden en roekeloos inhalen.

    Ik vind het te belachelijk voor woorden dat de politie dit soort acties laat gebeuren. Al die mensenlevens riskeren voor 1 autodief is het absoluut niet waard.

    Login om te reageren
  133. Stefan zegt

    11 maart 2008 om 10:10

    Volgens mij vergeet je dat het niet de politie is die stunts uit haalt, maar een stuntende weg(mis)bruiker probeert te pakken.

    Het is naief om te denken dat die mercedes ‘gewoon in de massa’ weg zou rijden. Als je ziet hoe belachelijk zijn rijstijl is, dan denk ik niet dat hij ook maar iets gaf om een mensenleven.

    Erg makkelijk om gewoon de politie de ‘schuld’ te geven voor de gevaren op de weg. Je kan het ook omdraaien:
    – de crimineel moet de auto niet jatten, was er nooit een achtervolging geweest
    – als de crimineel in de gaten had dat ie werd gevolgd, had ie ook kunnen stoppen (maar ja, das niet echt handig he)
    – of je kan als een gek proberen te ontkomen…

    Nu koos de crimineel voor het laatste, en laat de politie nu eens de ballen zien en er achter aan gaan. Maar nee, wij moeten weer dan zo prinicipieel zijn!

    Login om te reageren
  134. DafMaf zegt

    11 maart 2008 om 10:10

    Is het ook niet zo dat het er vanuit de auto spectaculairder uitziet dan van buitenaf. Ik kan me herinneren dat ik aan het karten was en voor mijn gevoel als een stuntman door de bochten ging. Toen ik later de video-opnamen zag was het net alsof er een skelter voorbij kwam die een bejaarde met een rollater kon inhalen.

    Login om te reageren
  135. Arjen zegt

    11 maart 2008 om 10:32

    Stefan,

    Alle principes gaan bij mij overboord als het over veiligheid van de medemens gaat.

    De politie moet zelf bepalen wanneer de situatie te onveilig wordt om te volgen of niet.
    In dit geval was die grens bereikt zodra de Mercedes in dicht verkeer begon in te halen en spookrijden.

    Wat mij betreft is het dan te gek voor woorden om koste wat kost er alles aan te doen om een autodief te pakken.

    En, wat mij betreft hoef je de hele situatie niet om te draaien.
    De auto was gejat, crimineel al op weg…..

    Een partij moet het dan uiteindelijk BETER weten. Aangezien dat deze keer niet de crimineel was had dat de politie moeten zijn.

    In het geval van de Porsche koos de politie er bewust voor om een opstopping te creeeren. Dit was ook op de N271 makkelijk mogelijk geweest. Overal stond politie klaar maar alleen die camera-auto moest zich zo nodig uitsloven.

    Ik blijf erbij dat het een belachelijke actie was. Voor hetzelfde geld had je een mega-crash gekregen waarvan iedereen had gevonden dat de politie de achtervolging al heel snel had moeten beeindigen.
    Dan maar niet een crimineel pakken.

    Login om te reageren
  136. Stefan zegt

    11 maart 2008 om 10:39

    Arjen,

    Ik denk dat de nuance is, dat jij vind dat er gestopt moest worden. En vond de grens nog niet bereikt.

    Ongeachte de beargumentatie zal het daarop neer komen ;-).

    Mijn inziens is het zinloos een crimineel te laten lopen(rijden). Het tekent de ‘macht’ van de politie, dat als criminelen maar een gevaarlijke situatie creeeren, dan gaan ze vrijuit.

    Uiteindelijk zal de politie niet meer in staat zijn in te grijpen onder het mom van veiligheid, die hoe dan ook toch al in het geding is. Daarom vind ik dat ze hem toch moesten pakken.

    Indien een ongeluk gebeurd, dan zal je altijd 2 kampen krijgen. De een vind dat er gestopt moet worden.

    het enige wat ik dubieus vond was op het laatst, met de al aanwezige politie auto’s. Daar was de camera auto een beetje te vol van zichzelf.

    Login om te reageren
  137. Appy zegt

    11 maart 2008 om 10:46

    Ach, als ik een Mercedes wil, neem ik wel een taxi. Ben tevreden met mn huidige karretje.

    Login om te reageren
  138. Arjen zegt

    11 maart 2008 om 10:51

    Dat beeld kreeg ik al veel eerder….
    Alle politieauto’s bleven namelijk keurig aan de kant van de weg staan, terwijl ze ook een kruispunt hadden kunnen blokkeren.

    Ben het met je eens dat de politie af en toe moet laten zien dat je niet alles kunt maken, maar er zijn wel degelijk grenzen.

    Vooral het wegduiken van diverse auto’s over de kantopsluiting heen was duidelijk zat. Er was geen ruimte voor 3 auto’s naast elkaar op die weg.

    Ze hadden m op het eerste stukje een tik moeten geven of American style, de banden moeten lekschieten of iets dergelijks. Niet de crimineel de kans geven zich op deze manier in de verkeersstroom te mengen.

    De N271 is een van de vele dodenwegen die Nederland kent, zonder dit soort acties al.

    T had heel goed anders gekund, zonder alle gevaar en dan hadden ze hun doel ook bereikt. Er was politie zat…….
    Maar goed, ons punt is duidelijk toch?

    Login om te reageren
  139. Stefan zegt

    11 maart 2008 om 11:09

    Arjen, jep! punt is duidelijk ;-)

    Login om te reageren
  140. Japie zegt

    11 maart 2008 om 11:15

    Keurig gereden van de heren agenten! En voor alle gehaktballen hier die iets anders beweren! Die jongens hebben een opleiding genoten waar je U tegen zegt! Je hebt WERKELIJK GEEN idee als je gaat lopen zeiken over het rijgedrag van de heren.

    Login om te reageren
  141. Arjen zegt

    11 maart 2008 om 11:21

    Japie,

    Ik weet niet wat jij onder normaal verstaat? Maar dit was absoluut niet normaal, rij opleiding of niet…….
    Een politieagent heeft meer verantwoordelijkheid dan alleen een crimineel op te pakken.
    In dit geval staat de algemene veiligheid veel hoger dan het vangen van een eenling.
    Dus….. doet u mij maar een balletje mayo, want volgens mij heb je t filmpje nog niet goed bekeken of vergelijk je de werkelijke wereld met Need For Speed nu.

    Login om te reageren
  142. E. Fittipaldi zegt

    11 maart 2008 om 11:32

    Wat een heisa. Ik rijd zo ALTIJD naar mijn werk !

    Login om te reageren
  143. Agent F. zegt

    11 maart 2008 om 12:39

    Beste mensen,

    Laten we wel zijn, dergelijke losgeslagen figuren dienen zo speodig mogelijk aangehouden te worden. Niet koste wat kost, maar deze actie van de collega’s zag er verantwoord uit. Men is getraind in te spelen op acute verkeerssituaties en heeft prime voertuigbeheersing.
    Als we dergelijke wegmisbruikers laten gaan, waar zijn we dan mee bezig. Zijn we uit op een verkeers-anarchie? Dat gaat niet werken, dat weet iedereen. Indien iemand anders beweert, dan moet die persoon zich even achter de oren krabben en zich afvragen of die wel weet wat hij zegt.
    Er zijn nu eenmaal wetten en regels waaraan iedereen zich dient te houden. Zo niet, dan zijn de consequenties daar.
    Mijn lof voor de betrokken collega’s voor hun koelbloedigheid en optreden.

    Login om te reageren
  144. SQB zegt

    11 maart 2008 om 12:53

    Op 2:23 zie je een bestelbus over een stoepbandje de berm in knallen. Wat ik me afvraag, als je daarbij schade oploopt, kan je dat dan ergens verhalen?

    Login om te reageren
  145. Endlezz zegt

    11 maart 2008 om 12:54

    Ik heb niet alle comments gelezen maar als je ooit denkt de politie te kunnen helpen door een crimineel “klem te rijden” of “een tik te geven”: alle kosten zijn voor jezelf als je dat met opzet deed, hoeveel het de politie ook hielp.

    Beter aan de kant gaan staan dus.

    Login om te reageren
  146. Rovvel zegt

    11 maart 2008 om 13:51

    Beste Agent F.,

    Ik mag hopen dat de politie over veel voertuigbeheersing beschikt. Ik durf het zelfs te geloven. Maar van die kerel in de Mercedes weet je dat niet. En van de andere weggebruikers mag je gerust aannemen dat de voertuigbeheersing op zijn best ‘gemiddeld’ is te noemen.

    Daarbij komt nog dat de prijs die je voor het gebruiken van deze methode betaalt (het fors toegenomen risico voor Jan Modaal en zijn koters) niet opweegt tegen de ‘winst’ die je haalt met de actie (het oppakken van een autodief). Daar zit de niet te verantwoorden discrepantie. Zoals ik eerder al zei, zou jij de agent willen zijn die aan de bevolking moet gaan vertellen dat er mensen gewond of gestorven zijn bij het achtervolgen van een autodief in druk verkeer?

    Overigens ben ik het volledig met je eens dat autodieven niet ongestraft hun gang mogen gaan. Maar er zijn andere methodes om die te pakken te krijgen. Dat blijkt namelijk uit het aantal autodieven die worden opgepakt zonder levensgevaarlijke achtervolgingen.

    Login om te reageren
  147. Agent F. zegt

    11 maart 2008 om 15:01

    Beste Rovvel,

    Graag zou ik dan uw suggesties weten betreffende deze hectische situatie.

    Login om te reageren
  148. Rovvel zegt

    11 maart 2008 om 15:23

    @Agent F.: Haha, goeie repliek :-)

    Euh, ik ben geen agent, dat moge duidelijk zijn, en derhalve niet gehinderd door enige kennis. In dit geval zou ik de achtervolging afbreken wegens veuls te gevaarlijk, maar dat was al wel duidelijk.

    Kan je de weg niet blokkeren? Een helicopter inschakelen? Hoe doet de politie dat in andere gevallen, waar een autodief gepakt wordt zonder wilde achtervolging? Ik ga er nl. van uit dat deze situatie een uitzondering was.

    Ik heb proberen te antwoorden op jouw vraag. Kan jij even antwoorden op de mijne (zie mijn vorige post)?

    Login om te reageren
  149. Patrick zegt

    11 maart 2008 om 15:27

    “niet gehinderd door enige kennis”

    Prachtige uitspraak, de oneliner van de week.

    Login om te reageren
  150. Agent F. zegt

    11 maart 2008 om 16:10

    Beste Rovvel,

    Op de vraag of ik de agent zou willen zijn die slecht nieuws brengt aan burgers na een achtervolging kan ik op antwoorden dat ik dat uiteraard niet wil zijn. Geen enkele agent. Maar het gegeven dat dit een strafbaar feit betreft waarbij de verdachte bewust overige verkeersdeelnemers in gevaar brengt, kan men niet anders doen dan radicaal ingrijpen. Dit alleen al ter bescherming van andere burgers.
    Ik ben het met u eens dat de verantwoording bij de betrokken surveillanten hoog was, maar ga er maar van uit dat deze een voortdurende afweging maakte of het nog verantwoord was door te gaan met het volgen van de verdachte, zeker gezien de hoge snelheden.
    De mogelijkheden die de politie ter beschikking staan in een dergelijk geval zijn een aantal, maar afweging van risico vindt ook daarin plaats. Zo is de mogelijkheid van een heli er wel hoewel deze wordt ingezet bij b.v. vuurwapengevaarlijke verdachte op weg naar iets/op de vlucht. Dan moet je denken aan b.v. na een bankoverval, groot schietincident of levensbedreigende situaties naar andere burgers of politiebeambten.
    De spijkermat is ook een mogelijkheid, maar die kan niet zomaar worden ingezet vanwege het risico voor het overig verkeer.
    Enkele berichten terug gaf iemand de mogelijkheid tot schieten op de banden aan. Dit zou in dit geval onverantwoord zijn geweest vanwege de vrijwel voortdurende aanwezigheid van burgers en verkeersobjecten. Het risico dat er iets ónschuldigs’ geraakt wordt is dan zeer groot.
    In dit geval hebben de surveillanten goed gereageerd.
    Bedenk dat je als agent graag dergelijke figuren wilt aanhouden en je je adrenaline dan rijkelijk voelt stromen.

    Login om te reageren
  151. Arjen zegt

    11 maart 2008 om 16:28

    Agent F.

    Nette reacties, al word ik er wel bang van…..

    Hoe goed jullie t ook bedoelen om een crimineel te pakken, in dit geval was het randje tussen goed aflopen en fout aflopen erg erg dun.
    Als je de video goed bekijkt zie je dat de verschillende manoeuvres telkens maar tenauwernood goed gaan.

    Ik vind het frustrerend om te zien dat er dan een camera-auto een achtervolging inzet terwijl de gestreepte collega’s aan de zijkant van een kruising staan te wachten.
    Verkeer compleet stilzetten of langzaam laten rijden was hier een goede optie geweest…… zigzaggend tussen de “onschuldige” verkeersdeelnemers door in mijn optiek absoluut onverantwoord.

    Natuurlijk zijn “op de banden schieten” of “aan de kant drukken” dat net zo, maar de andere opties….
    – Achtervolging staken
    – Verkeer stilzetten, opstoppingen maken op kruisingen etc

    Iets veiliger…….

    Dan over mijn angsten.
    Deze quote:
    “Niet koste wat kost, maar deze actie van de collega’s zag er verantwoord uit. Men is getraind in te spelen op acute verkeerssituaties en heeft prime voertuigbeheersing.”

    Maakt mij bang dat als een dergelijke afweging wordt gemaakt in deze situatie deze LEVENSGEVAARLIJKE situatie veel vaker voorkomt, en dat je dus als “onschuldige” verkeersdeelnemer onevenredig hoog risico loopt.

    Ik blijf het een compleet vreemd verhaal vinden en hoop dat we dit bij uitzondering zullen zien op het nieuws maar niet meer bij Wegmisbruikers.

    Login om te reageren
  152. Agent F. zegt

    11 maart 2008 om 16:46

    Beste Arjen,

    Ik begrijp uw angsten en u geeft zinvolle suggesties. Ik denk alleen dat het stilzetten of opzettelijk ‘blokken’ van de verkeersstroom bij deze verdachte een onvoorziene reactie zou geven. Ik verwacht dat hij daar dan vol op in zou zijn gereden met alle gevolgen van dien. Blijkbaar was hem er alles aan gelegen om uit handen van de politie te blijven.
    Het staken van het volgen laat ik over aan de betrokken collega’s.
    Ik heb zelf onlangs een volging gedaan met hoge snelheid met weliswaar weinig verkeer, maar voortdurend weeg je met je collega af of je nog doorzet.
    Dus die beslissing laat ik ook in dit geval bij de betrokken surveillanten.

    Login om te reageren
  153. dan zegt

    11 maart 2008 om 17:00

    PRACHTIGE POLITIEACHTERVOLGING !!!!! IK BEN ALTIJD VOOR DE CRIMINELEN XD die kerel in de mercedes moest gewoon omkeren en wanneer die de politie n beetje heeft afgeschud moet hij er keihard van doorgaan!! dat is de enige manier die zouu kunne helpen..

    IN AMERIKA ZOUDEN ER NOU AL HELIKOPTERS BIJ ZIJN GEWEEST!!!XD

    Login om te reageren
  154. Arjen zegt

    11 maart 2008 om 17:01

    Ik vind het erg fijn dat u als ervaringsdeskundige reageert.

    Maak maar eens een dergelijke afweging om al of niet een achtervolging in te zetten. T middagje discussieren hier geeft wel aan dat het absoluut geen eenvoudige afweging is, en iets waarvoor je een flinke training en ervaring moet hebben.

    Het is jammer dat de opnames van Wegmisbruikers zo weinig laten horen over deze afweging. Hierdoor wordt het meer een sensatiefilmpje dan het programma dat t hoort te zijn.

    Login om te reageren
  155. Arjen zegt

    11 maart 2008 om 17:02

    mijn reactie was trouwens bedoeld voor Agent F. en niet voor de Need for Speed computeraars hierzo……

    Login om te reageren
  156. dan zegt

    11 maart 2008 om 17:03

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  157. vr6 rijder zegt

    11 maart 2008 om 17:13

    Het was bovendien een VALS kenteken.. dus dubbele pret.

    Klasse bestuurder, klasse auto. Superblok op de weg, en met 160 door een 70km bochtje heen.

    Ik rijd al jaren geen Mercedes, maar ik blijf erbij dat dit toch de ultieme luxe scheurbak is voor kampers, geef mij maar een kamp!

    Login om te reageren
  158. Rovvel zegt

    11 maart 2008 om 17:15

    Beste Agent F

    Zoals Arjen wil ik toch ook graag mijn appreciatie uitdrukken voor uw reacties. Over de grond van de zaak zullen we het niet eens worden, maar je brengt zinvolle argumenten aan. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds even boos zal zijn als jullie mij een boete uitschrijven ;-).

    Je opmerking over adrenaline is ook wel veelzeggend. Ik kan me voorstellen dat dat het er nog moeilijker op maakt om een objectief oordeel te vormen als je middenin een achtervolging zit. Is er eigenlijk een overste die de zaak ‘live’ opvolgt en eventueel instructies geeft?

    Login om te reageren
  159. Rovvel zegt

    11 maart 2008 om 17:17

    @dan: is je huiswerk al gemaakt?

    Login om te reageren
  160. dan zegt

    11 maart 2008 om 17:33

    @rovvel:

    wat wil je daarmee zeggen?

    Login om te reageren
  161. turboboy zegt

    11 maart 2008 om 20:25

    wa zegge jullie nu geen c-klasse of E-klasse
    het is gewoon een S-klasse van een paar jaar geleden

    Login om te reageren
  162. Julian zegt

    11 maart 2008 om 20:41

    Ik las een aantal berichten waarin gezegd werd dat wanneer het te gevaarlijk word je moet stoppen.. Als ze dat altijd zouden doen dan gaan bijv. autodieven toch expres nog idioter rijden?
    Ik vond dit verantwoord, en het leverd nog mooi beeldmateriaal op ook.

    Login om te reageren
  163. Adriaan zegt

    11 maart 2008 om 22:17

    en nu allemaal auto’s jatten dan kan ik elke keer zo’n leuk filmpje kijken!

    Login om te reageren
  164. Agent F. zegt

    12 maart 2008 om 11:25

    Beste Rovvel,

    U stelde de vraag “Is er eigenlijk een overste die de zaak ‘live’ opvolgt en eventueel instructies geeft?”
    In een dergelijke situatie maak je als team in de auto zelfstandig de afwegingen en wordt er kort en strak overlegd. Uiteraard wordt je gevolgd via het volgsysteem door de meldkamer. Aan hen geef je door waar je mee bezig bent en of je bijstand nodig hebt. Het afblazen van de actie wordt niet bevolen door een meerdere, dit is de beslissing van de betrokken agenten zelf.
    Die bijstand is er doorgaans vlot.
    Bij gevaarlijke situaties waar collega’s bij betrokken zijn gaat de melding ‘assistentie collega’ via de porto of mobilofoon door de ether en komen alle beschikbare collega’s vanuit alle hoeken van het werkgebied. Collega’s schieten graag collega’s te hulp. In zo’n geval worden dan door alle collega’s in principe alle activiteiten onderbroken en gaan ter plaatse.

    Login om te reageren
  165. Benjamin zegt

    12 maart 2008 om 13:11

    Mooi filmpje om te zien en goed dat ze die knakker hebben gepakt. Alleen heb ik mij weer dood geergerd aan het commentaar van onze krullerige BN-er :s Vooral dat laatste: Doordat de politie zo goed was, hebben ze deze achtervolging weer tot een goed einde kunnen brengen…. Flikker toch op, als die knakker niet lek gereden had was hij de duitste grens overgevlogen en dan hadden de duiste pliesies het over kunnen nemen….

    Die benz maakte de weg vrij voor de politie, al was het op onverantwoorde wijze. Als ik zo’n gast voor mij heb zitten in het verkeer, dan lukt het mij ook wel met een snelle R32 om erachter te blijven… Het had pas van stuurmanskunst getuigd als ze hem inhaalde en zach doch dringend dwongen zijn snelheid eruit te halen totdat hij stopte.

    Een aantal comments hadden het erover dat de politie rijtrainingen krijgen e.d. Wie zegt dat die gast in die benz geen rijtrainingen heeft gehad? Omdat hij niet in een beroepsgroep zit die dat nodig heeft? Als dit zijn “dagelijkse” werk is, dan zou het voor hem ook wel verstandig zijn om eens in de zoveel tijd een cursusje mee te pakken

    Login om te reageren
  166. jantje zegt

    12 maart 2008 om 16:51

    zeker dat het een C klasse was..
    zie je aan de remlichten op het eind

    Login om te reageren
  167. Benjamin1 zegt

    12 maart 2008 om 23:19

    Goh nog een benjamin?? jij benjamin 2 ik gewoon benjamin?

    Kon de politie neit ff een file’tje creeën zoals ze dat altijd zo mooi zeggen, ik denk niet dat de delinquent zich dan vol in zijn voorganger had geboord. ik zou in zo’n geval te voet vluchten.

    Login om te reageren
  168. ZoZo zegt

    13 maart 2008 om 00:21

    …heftige situatie.

    Toevallig ken ik Baarlo en omstreken, omdat ik in Venlo (zo’n 6km van Baarlo af) ben opgegroeid. Ik heb die wegen dan ook vaak (en nog steeds) gereden.

    Wat die gast daar deed is werkelijk onverantwoord, spectaculair, geef het beestje maar een naam. Ik geef toe dat ik op die weg ook wel eens het gaspedaal heb ingetrapt (zo’n 120 max), maar vanwege de vele wegversmallingen, kruispunten, bomen aan de kant van de weg, en de aanleg van de A73 naar Maastricht is het daar nog verwarrender (en gevaarlijker) geworden dan het al was.

    De Napoleonsbaan heeft namelijk al een reputatie. Zo aan het filmpje te zien hopen de agenten op opstopping/file vanwege de werkzaamheden/drukte daar. Er rijdt daar veel vrachtverkeer, vandaar de aanleg van de A73 naar Maastricht. Je zit dat de bestuurder van de gestolen auto in de war raakte. Hij kon namelijk richting Nijmegen, Eindhoven of Duitsland rijden, maar het is daar echt onduidelijk vanwege de werkzaamheden.

    Trouwens al was de bestuurder in Duitsland gekomen dan was de Nederlandse politie er achter aan gegaan (denk ik, tevens een vraag aan Agent F.). In de Venlose regio hebben de Duitse- en Nederlandse politie een samenwerkingsverband met mensen die over de grens (van en naar Nederland proberen te vluchten). Dit heeft te maken met de vele drugsrunners daar.

    Vind wel dat beide bestuurders goed zijn in hun vak…

    @Dekster: Nee, het is geen Murcielago in het begin. Het is een Jaguar XK cabrio die, als ze omdraaien, ze weer inhalen.
    @Agent F.: Mochten uw collega’s de achtervolging verder voortzetten als ze de grens waren gepasseerd?

    En volgen mij is het echt een Mercedes E klasse…

    Login om te reageren
  169. Agent F. zegt

    13 maart 2008 om 07:57

    Beste ZoZo,

    De Nederlandse politie mag de grens over bij een achtervolging, voor dat moment zal dan door de meldkamer contact worden gezocht met de Duitse collega’s. Zij zullen dan proberen de verdachte aan te houden. Ik kan u wel vertellen dat het daar iets forser aan toe gaat dan in Nederland.

    Login om te reageren
  170. Lustigson zegt

    13 maart 2008 om 11:23

    On-ge-lofelijk. Echt ongelofelijk. Als dit in een film zit, denk je ‘ja ja’, maar de werkelijkheid is blijkbaar soms nog gekker.

    Login om te reageren
  171. ZoZo zegt

    13 maart 2008 om 18:28

    @Agent F.: bedankt voor uw antwoord. En idd de Duitse politie is niet misselijk.

    Login om te reageren
  172. de kaak zegt

    14 maart 2008 om 10:52

    dit moet de politie doen voor wat meer loon ???

    Login om te reageren
  173. Agent F. zegt

    14 maart 2008 om 11:19

    Beste de Kaak,

    Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik vrijwillig agent ben, dus niet afhankelijk van dat politieloon.
    Ik heb in het dagelijkse leven een goede baan en doe de politie als ‘hobby’er bij in mijn vrije uren.
    Maar ik heb wel begrip voor de acties van de beroepscollega’s, hoewel het nu allemaal wel erg lang gaat duren…wanneer stoppen ze er eindelijk mee???

    Login om te reageren
  174. Turbo zegt

    15 maart 2008 om 22:37

    Wie rijdt er te hard? Niet de agent.
    Wie stopt er niet? Niet de agent
    Wie loopt de boel te vernaaien en levens in gevaar te brengen? Niet meneer de agent.

    Laten we verantwoordelijkheid even laten waar deze moet liggen en alle PvdA stemmers even buiten deze draad houden (altijd maar de good guys de schuld geven, pappen en nathouden).

    Gewoon strakke actie van de politie en goed werk. Het is idioot dat een auto met een dief weg zou moeten kunnen rijden anno 2008 zonder ‘bonnetje’ met alle techniek die we tegenwoordig hebben. Echter, vlak de ‘leg de schuld daar waar deze niet ligt’ niet uit ;)

    Login om te reageren
  175. Jan C. zegt

    15 maart 2008 om 23:50

    @Turbo: Hou mij erbuiten, wil je? Ik vind het ook een goede actie.

    Login om te reageren
  176. RDB zegt

    16 maart 2008 om 09:33

    als het nou een taxi was had ik meer respect voor de taxi’s in nederland.. maar ja, ik vind dit niet sportief rijden, ik vind dit mongool rijden. Moet je eens opletten hoeveel mensen gewond had kunnen raken door deze debiel. Voor een mercedes! Jat dan een supra of een Skyline R34 ofzo..

    Login om te reageren
  177. Turbo zegt

    16 maart 2008 om 11:51

    @Jan C.
    Ja, ik was gisteren even op overdruk aan het tikken :oops:

    Login om te reageren
  178. RScosworth zegt

    16 maart 2008 om 12:08

    @ ZoZo
    Het is toch echt een C-klasse. Doordat het lijkt alsof het filmpje opgenomen is in 4:3 formaat op een breedbeeld-televisie (16:9) ziet het geheel er wat platgeslagen uit. Kijk maar eens hoe dik de andere auto’s zijn. ;)

    Login om te reageren
  179. ZoZo zegt

    16 maart 2008 om 23:28

    @Rscosworth

    Ik moet zeggen dat ik nog steeds twijfel. Toevallig reed ik gisteren richting Arnhem toen ik werd ingehaald door een zilverkleurige E-klasse, het eerste wat ik dacht:”Zie je nou wel, toch een E-klasse bij Wegmis(br)zuigers”. Kunnen we het niet ergens opzoeken? Chefke vermeld het als een C-Klasse.

    Wbt andere auto’s die er dik uit zien? Die Jaguar XK ziet er niet echt heel dik uit, ondanks dat het een vrij, brede auto is.

    Off topic: Zag op de snelweg weer een aantal mooie koetsen, heb eindelijk de Audi R8 (helemaal zwart) gezien. Dat is een mooie verschijning.

    Login om te reageren
  180. michel ( mercedes freak ! ) zegt

    19 maart 2008 om 15:40

    ja ja mensen dat was een C 320 volgens mij

    Login om te reageren
  181. mark zegt

    23 maart 2008 om 19:37

    Die auto moet wel haast een C 55 AMG zijn

    Login om te reageren
  182. Onehp zegt

    29 maart 2008 om 23:50

    Kommentaren geven is makkelijk.

    Bij deze wat kommentaren op de kommentaren ;-) :

    Hoe komt het dat meerdere ‘experten’ hier hun oordeel kunnen geven over de rijkunsten van de politie, en terzelfdertijd nog geen C-klasse kunnen herkennen? En alles boven alles, verwarren met een S-klasse?!? Als je zo een verschil in verhoudingen en weggedrag niet kunt inschatten, dan kun je ook niks zinnigs zeggen over het stuurwerk van de kamera auto.
    (Aan de acceleratie van de C te zien gok ik trouwens ook op een C320.)

    Mijn inschatting: zeer netjes gereden van de politie, snel en toch nog veilig (voldoende marge, afstanden en vluchtwegen). De suggesties van spijkermatten, banden schieten, files creeren, auto’s rammen zijn 1 voor 1 acties die heel veel risico én zware gevogen kunnen hebben – als het dan fout gaat is het pas echt de schuld van de politie. Ze hielden ook extra afstand toen ze merkten dat de dief desperaat was.
    De opmerking dat de normale politieauto’s aan de kant bleven staan ipv van de weg te blokeren: das ongeveer even slim als je auto dwars parkeren op de duitse autobahn. Niet doen dus. Verder: een auto rammen aan 30km/h haalt ook niet bijster veel uit, klem rijden doe je ook niet zomaar.

    Goed gedaan vind ik dus. Deze wegpiraat had in zijn toekomstige levensloop bijna gegarandeerd onschuldige slachtoffers gemaakt, als dat niet reeds het geval was…

    /Onehp, expert #137bis

    PS: veel adrenaline in je lijf is niet hetzelfde als je hoofd verliezen, ben je goed ga je juist alles beter inschatten…

    Login om te reageren
  183. Rob zegt

    1 september 2008 om 11:55

    Zo zie je maar…Er mogen bosjes doden vallen…ook onschuldige tegenliggers…als de politie zn bekeuringkje maar binnen heeft. Zou t niet verstandiger zijn geweest om die C gewoon te laten gaan? Nu zijn er door een wonder geen doden gevallen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North