• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes gaat hybridemotoren aan Aston leveren

Auteur: chefke, gepost 10 maart 2008 om 14:34 – 17 Reacties

Mercedes en Aston-Martin


Mercedes is al een tijdje op zoek naar partners om motoren mee te ontwikkelen. Eerst werden er gesprekken gevoerd met BMW en Fiat maar die liepen op niks uit. Volgens een manager bij Mercedes is Aston Martin geïnteresseerd in Mercedesmotoren voor hybride-auto’s.

Aston Martin heeft vooral interesse in de V6 en de V8 benzinemotoren van Mercedes omdat deze te koppelen zijn aan een elektromotor. Hierdoor ontstaat dus een hybride-aandrijvingssysteem. Aston Martin moet wel dit soort stappen zetten om te voldoen aan de toekomstige emissienormen. Ze zijn te klein om op eigen kracht hybridetechnologie te ontwikkelen dus moeten ze een deal maken met één van de grote fabrikanten. Zelf kijk ik met afgrijzen naar dit soort ontwikkelingen. Nog steeds vind ik dat er een uitzondering gemaakt moet worden voor dit soort sportwagens. Anders wordt het in de toekomst dus geluidloos wegrijden in je Aston Martin DBS. Dat wil je toch niet?

Verder heeft Mercedes losgelaten dat ze op zoek zijn naar een nieuwe fabriek in Oost-Europa. Twee mogelijke locaties zijn Gliwice en Wroclaw die allebei in Polen liggen. Beide locaties hebben een goede infrastructuur en Gliwice is zelfs bekend met de auto-industrie want er staat al een fabriek van Opel. De definitieve beslissing voor één van de twee locaties valt in het tweede kwartaal van 2008.

Een extra fabriek is nodig door de zoveelste uitbreiding van het modellengamma. Zo komt er een naast de vierdeurs B-klasse een SUV, een coupé en een busjesvariant. (via AMS)

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin hypercar
    Aston Martin hypercar krijgt Mercedes motor
  • Aston Martin kaapt aerodynamica-baas weg bij Mercedes
  • Mercedes waarschuwde FIA over regelwijzigingen

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Hybride, Mercedes

Vorig bericht: « Hoezo kan je niet sportief rijden met een Mercedes?
Volgend bericht: Maak nu thuis je eigen Biodiesel »

Lees Interacties

Reacties

  1. VonStroke zegt

    10 maart 2008 om 14:38

    Gewoon belachelijk, voor dat kleine aantal AM’s, maakt geen bal uit.

    Login om te reageren
  2. NLX zegt

    10 maart 2008 om 14:51

    @ Vonstroke

    Hoezo belachelijk, bij Aston Martin willen ze ook gewoon geld verdienen, en dat verkoopt goed, die hybrides

    Login om te reageren
  3. VonStroke zegt

    10 maart 2008 om 14:55

    @NLX: mensen die een AM kopen liggen echt niet wakker van dat hybride gedoe. Anders kopen ze wel een Prius of een Lexus. Kunnen ze daar de moraalridder mee gaan uithangen.

    Login om te reageren
  4. M Freak zegt

    10 maart 2008 om 14:55

    Renault leverde toch ook al diesels aan Mercedes?

    Login om te reageren
  5. ward430 zegt

    10 maart 2008 om 15:27

    hybrides zijn voor homo’s, koop een diesel als je zuinig wilt zijn.

    Login om te reageren
  6. lambofreak zegt

    10 maart 2008 om 15:34

    Ach, ik vind het gewoon een hype, wie niet mee doet is niet “in”

    daarbij, hoeveel Astons worden er verkocht? en wat er gebeuren met de verkoop als de sound van de Astons verdwijnt?
    Wees eerst maar eens strenger op die Amerikaanse zuipmachines. Veel meer effect

    Login om te reageren
  7. Markus zegt

    10 maart 2008 om 15:35

    Hybridemotoren leveren is niet hetzelfde als helpen ontwikkelen toch?

    Login om te reageren
  8. Frank deH zegt

    10 maart 2008 om 18:17

    ward430

    Kun je dat ook even uitleggen… ben altijd nogal nieuwsgierig naar dit soort wetenschappelijke bijdragen. Of is het soms homofoob gelul van een verkapte homofiel (heb geen probleem met je eventuele homofiel zijn hoor) die maar wat onzin schreeuwt.

    Login om te reageren
  9. Racer X zegt

    10 maart 2008 om 18:58

    ward430, Je anaaldildo werkt toch ook op elektriciteit, what’s the big deal?

    Anyway, ik vermoed dat hybride aandrijvingen naast de gangbare auto’s aangeboden worden, niet ter vervanging van de puur benzine aangedreven modellen. Een beetje zoals bij de Porsche Panamera.

    Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    10 maart 2008 om 19:07

    Daar gaat weer een berg emotie, tenzij ze dat hybride systeem gewoon bij de gangbare motoren plaatsen. Die combinatie kan dan weer voor leuke effecten zorgen.
    @ward430.
    Wees blij dat ik in een milde/gare bui ben, believe me.

    Login om te reageren
  11. Juppe zegt

    10 maart 2008 om 19:28

    Ik begrijp niet wat mensen hier tegen technologische ontwikkelingen hebben. Of alleen maar de (zelfverzonnen) nadelen willen zien. Blijf maar lekker in de jaren 70. Over een aantal jaren wil je geen auto zonder hybride meer. Ooit eentje gereden? Ik kan me alleen maar een voorstellingen maken wat voor voordeel het voor een superauto kan opleveren.

    Kom maar op met die hybrides!

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    10 maart 2008 om 21:20

    ik spreek er schande van .. dat mag nooit gebeuren .. want dat hebben ze nog nooit gedaan .. het hele merk naar de klote .. hel en verdoemenis .. sodom en gommorra ..
    o,ja .. en ooit zullen jullie zeggen “@ward430 was right” ..

    Login om te reageren
  13. Stefan zegt

    10 maart 2008 om 22:01

    Laat AM maar hybride-auto’s aanbieden zodat ze aan de emissie-eisen voldoen. De echte liefhebber kiest toch wel de benzineversie… ;-)

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    10 maart 2008 om 22:39

    Ik word hier echt ziek van, is er dan geen enkel merk dat niet meedoet aan die CO2 onzin?

    Login om te reageren
  15. Beetje Verward zegt

    11 maart 2008 om 12:51

    Toch mooi om te zien dat langzamerhand de paniek toeslaat bij de anti-hybristen. Waren het eerst alleen de spleetogen die de euvele moed hadden om het traditionele bolwerk van autofielen te tarten Nu zijn het zelfs de duitse en engelse premiummerken die overstag gaan.
    Een troost: als je eenmaal in een hybride hebt gereden verdwijnen alle bezwaren als sneeuw voor de zon en ben je van een hoop stress verlost.

    Login om te reageren
  16. groove zegt

    13 maart 2008 om 22:16

    Mensen die huilen over hybride en hoe dat niet bij auto’s past, hoe auto’s lekker veel moeten verbruiken, zolang je de motor maar hoort grommen en je in nog eens 0.1 seconde sneller op 100 kan komen, zijn in mijn ogen idioten. Blinde idioten die de wereld liever naar de klote helpen dan een paar minder pk in hun auto hebben.

    Wtf boeit het of er een hybride aandrijving in een aston martin zit? het zijn gewoon gruwelijk mooie en luxe auto’s. En ja ze zijn snel, maar je kunt een snelle auto ook zuiniger bouwen, kijk maar naar de 911 Turbo, die is veel sneller en even groot en verbruikt veel minder dan de V8 vantage/DB9. Bovendien, een Aston Martin alleen voor de snelheid kopen is sowieso onzin, daar zijn ze te duur voor, als je goedkope snelheid wilt koop zo’n nieuwe nissan ofzo.

    Mensen moeten niet zo huilen om technologische veranderingen. Jullie lijken soms wel een stelletje 70-jarige mannen die zeiken dat “het voetbal bij de NOS thuis hoort”. Ga met je tijd mee en zeik niet dat de auto’s, die je toch nooit zal kunnen betalen en rijden, wat zuiniger worden.

    peace.

    Login om te reageren
  17. BaRa zegt

    5 mei 2008 om 12:58

    ‘k Vind het persoonlijk een beetje kortzichtig om te denken dat kopers van een Aston Martin nooit kijken naar het verbruik. M’n baas was de V8 Vantage ernstig aan het overwegen, en met de prijs had hij blijkbaar geen probleem. Tot hij er achter kwam dat het beest zo maar even 17 liter op de honderd slikte (en eerder 20 liter in de praktijk)… en daar had hij wél problemen mee. Vergelijk dat met een gelijkwaardig geprijsde SL, en je komt aan de helft van het verbruik. Toegegeven, je levert wat in aan prestaties, maar toch. De hoge aankoopprijs van zo’n bolide zie je op de een of andere manier terug in de verkoopwaarde. De hoge verbruiksprijs daarentegen, tja, die ze je nooit meer terug.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North