• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoezo premium? BMW gaat gewoon aan de PSA-hybride

Auteur: Alwood, gepost 18 oktober 2010 om 20:04 – 106 Reacties

BMW (L) PSA

Zelfs de Fransen zijn blijkbaar verder met het onwikkelen van (zuinige) hybride technieken dan onze vrienden in Duitsland. Reden genoeg voor BMW om de samenwerking met Peugeot/Citroën uit te breiden naar hybride-systemen. De samenwerking moet leiden tot een zeer efficiënte aandrijflijn die dienst gaat doen in alle toekomstige voorwielaangedreven BMW’s.

Wat?! Voorwielaangedreven BMW’s? Ja, ze komen er aan. Het duurt nog wel even. Allereerst zullen we de vruchten van deze samenwerking dan ook, net als de 1.6 viercilinder, terug zien in Peugeots, Citroëns en MINI’s.

Het doel van de samenwerking is natuurlijk het terugdringen van kosten. Qua hybride-techniek moet er nog een grote achterstand op Japan (Toyota) ingehaald worden. Eén fabrikant zou hier een te grote kostenpost aan hebben. Bovendien kunnen de kleine Europeanen op deze manier voor een concurrerender prijs met meer winst aan de man gebracht worden. Naast de ontwikkeling van hybride-technieken werken PSA en BMW inmiddels ook samen aan een opvolger voor de 1.6 vierpitter. De nieuwe versie moet aan de Euro6-normen gaan voldoen, deze gaan 1 september 2014 van kracht.

Grotere BMW’s, de 3-, 5-, en 7-serie blijven voorlopig wel gevrijwaard van de Duits-Franse fwd-configuratie. Deze ‘grote’ auto’s worden volgestopt met BMW’s eigen “Efficient Dynamics” innovaties. Een toekomstige instap 1- of 0-serie zou wel gebruik kunnen gaan maken van de vruchten van deze vernieuwde samenwerking.

Ook interessant!

  • Hybride BMW X5
    Hybride BMW X5 gaat kopje onder in Schoonebeek
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Citroen, Hybride, MINI, Peugeot, psa

Vorig bericht: « Russische cop moet vluchten voor wolven op snelweg
Volgend bericht: A-team watch out! De Ford Transit SportVan is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. G-Ammo zegt

    18 oktober 2010 om 20:06

    Lol?

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    18 oktober 2010 om 20:12

    Goeie zaak!
    Dus BMW vindt de Franse techniek goed genoeg voor hun modellen.
    Dus met andere woorden: PSA is kwalitatief beter dan VAG.
    Dat waren de diesels sowieso al, VAG diesels klinken als een ouwe jaren 90 diesel bij PSA.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 oktober 2010 om 20:20

      @Dennis:

      dus met andere woorden ..
      BMW kon daar de beste prijs bedingen ..
      BMW moet betalen en zijn bek houwen ..

      of is BMW de Henk Jan smits van autoland ??
      tis geen spelletje hoor ..

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      18 oktober 2010 om 20:45

      @Dennis: Wat een onzin roep jij, PSA heeft echte hybride techniek samen met mitsubishi, volkswagen is er nog mee bezig.

      de franse dieselmotoren zijn overigens niets beter dan de vag motoren, das complete onzin wederom. Een PSA diesel is veel minder krachtig etc. dan de TDI motoren van VAG.
      waar de psa 170 pk uit een 2.2 hdi haalt doet vag dat met een 2.0

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        18 oktober 2010 om 20:48

        @Jipp: overigens snap ik VAG best dat ze hun hybride techniek die ze al hebben niet willen verkopen aan een directe concurrent waar je jaren een media gevecht mee voelt.

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        18 oktober 2010 om 20:58

        @Jipp:
        mooi verhaal ..
        alleen toen je over peekaas begon te brallen was je niet meer serieus te nemen ..

        Login om te reageren
      • Waxweazel zegt

        19 oktober 2010 om 08:44

        @ de idioot Jipp:

        Renault haalt uit een 2.0 diesel al jaren 180 pk en 400NM met een enkele turbo ! Iets wat BMW overigens ook doet.
        In een laatste concept zat zelfs de nieuwe 2.0dCi met 203 pk en 500Nm met een single turbo..
        Hoezo VAG zo krachtig ?? Ze komen nu pas met een commonrail, terwijl de rest van de wereld daar al 10 jaar mee is begonnen.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          19 oktober 2010 om 10:16

          @Waxweazel: waar heb ik het over renault of bmw? Een renault mag dan wel krachtig zijn, hij moet ook nog rijden en dat is niet altijd het geval.

          Login om te reageren
          • Waxweazel zegt

            19 oktober 2010 om 12:42

            @Jipp:
            Volgens de ADAC staat een VW meer stil dan een Renault..
            Zelfs een Audi staat meer stil..

            Login om te reageren
            • Zjonnie zegt

              19 oktober 2010 om 19:31

              @Waxweazel: want ja, hoe veel renault’s rijden er rond, dus hoe veel kunnen er onderweg met panne komen staan? haha

              VAG is begonnen met common-rail omdat het upgraden van pompverstuivers te duur was, het moet nl ook de euro 5 normen kunnen halen, anders waren ze er gewoon mee verder gegaan..

              Het common-rail systeem en zeer zeker de verstuivers zijn vele malen gevoeliger voor vocht en andere zaken die in je brandstof (kunnen) zitten, vindt niet raar dat ze het zo lang mogelijk hebben uitgesteld,.. liever een “nagelende” TDI dan een common-rail die elke keer de geest geeft

              Login om te reageren
            • Jipp zegt

              19 oktober 2010 om 20:37

              @Waxweazel: vriend, ik kijk niet naar die statistieken want die kloppen namelijk nooit. dus hou je onzin voor je.

              Login om te reageren
              • Waxweazel zegt

                20 oktober 2010 om 08:35

                @Jipp:
                Als VW of ander VAG product bovenaan staat dan klopt het toevallig wel voor u ..
                Gij hebt echt wel de grootste oogkleppen van alle idiote fanboys ooit !

  3. the-budel-guy zegt

    18 oktober 2010 om 20:13

    Voorwielaangedreven BMW’s?

    http://cache.jalopnik.com/images/2006/05/bmw_rabbit_ad.jpg

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    18 oktober 2010 om 20:14

    achterwiel aandrijving is nog primitiever dan bladveren ..

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      18 oktober 2010 om 20:42

      @lincoln:
      amen.

      Login om te reageren
    • Arnold zegt

      19 oktober 2010 om 12:08

      @lincoln: Achterwiel aandrijving primitief, vertel.
      Heb toch liever overstuur dan onderstuur.

      Of is dit een reactie weer van uit de hoek dat alles uit de VS beter is ?
      Dan ken ik er ook nog wel paar over auto’s uit de VS, want van auto’s uit alle continenten is verfijning, zowel technisch als qua intrieur ver te zoeken.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        19 oktober 2010 om 13:49

        @Arnold:
        nou ?? wat koop ik nou voor die domme praat ..

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        19 oktober 2010 om 20:42

        @Arnold: ga in oostenrijk, zwitserland en de franse alpen kijken waarom achterwielaandrijving primitief is, dan zul je het zien.

        Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    18 oktober 2010 om 20:17

    Staande praktijk in de auto-industrie. Toyota hybride techniek is ook gewoon te koop (maar zo duur ten opzichte van opbrengst dat er weinig belangstelling is).

    Login om te reageren
  6. RickS zegt

    18 oktober 2010 om 20:18

    Tja,
    Fransen kunnen …… auto’s bouwen..
    maar de motor loopt altijd wel goed!
    voor de rest is het gewoon slecht..
    hebben zelf een 407SW en 206 allebei motorisch perfect, maar technisch gewoon nu al afgeschreven!

    Hier voor een 807 gehad, en een 307SW
    die hadden hetzelfde:$

    En het ergste! k heb bij een Peugeot Dealer gewerkt!

    Login om te reageren
    • moltie2 zegt

      18 oktober 2010 om 20:25

      @RickS: tja, 206, 307, 407… inmiddels zijn we al een tijdje bezig aan de 207 en 308, 508 is net verschenen. Het actuele spul is kwalitatief prima, net als bij Citroën.

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      19 oktober 2010 om 18:32

      @RickS: wij hebben een Citroen C2 uit 2004 toen met 0 op de teller nu net over de 2 ton amper problemen mee gehad zowel motorisch als technisch gewoon op tijd naar de dealer gaan en alle beurten geven

      Login om te reageren
  7. Emc zegt

    18 oktober 2010 om 20:22

    Haha, bmw stond bekend om hun geweldig goede motoren. En nu gaan ze zelf motoren shoppen bij een concurrent. Klap in het gezicht voor de diehard BMW fans. BMW verloochent zn imago.. Was toch al geen BMWfan maar nu helemaal niet meer..

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      18 oktober 2010 om 20:39

      @Emc: Wat voor een belachelijke reden is dat nu weer… je koopt een BMW omdat die goed rijdt en omdat die er goed uitziet… Het boeit letterlijk geen meter vanwaar alle onderdelen komen, zolang ze de BMW-verwachtingen maar voldoen. En welk imago verloochelen ze? Dat van johnnies die te rap rijden met hun opgefokte E36 met Renault-velgen onder? Freude am Fahren is hun imago, en zolang ze daaraan voldoen verloochelen ze niets.

      Login om te reageren
      • Emc zegt

        18 oktober 2010 om 21:44

        @xilver: De geweldige motortechniek en achterwiel aandrijving zijn USP’s voor BMW. Althans dat was wel altijd zo. Door nu PSA blokken te gaan gebruiken geven ze aan dat ze zelf geen goed klein blok kunnen ontwikkelen omdat het teveel tijd en geld kost. Als ze beter management hadden gehad, hadden ze kunnen voorzien dat er nu meer vraag was naar kleinere motoren en hadden ze die zelf kunnen ontwikkelen.
        De tijd van 6in lijn en v8en met turbo’s is voorbij, hoe triest dat ook is. Dat zijn niche motoren geworden. Ze kunnen zich beter richten op kleine 4 of 3 cilinder motoren, dat is uiteindelijk wel de toekomst.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          19 oktober 2010 om 22:54

          @Emc: “Door nu PSA blokken te gaan gebruiken geven ze aan dat ze zelf geen goed klein blok kunnen ontwikkelen omdat het teveel tijd en geld kost.”

          Dat heet ‘management’. De aandeelhouders (want dat zijn uiteindelijk de echte grote bazen) houden meer van een bedrijf dat zijn tekorten onder ogen ziet en er naar handelt, dan één die z’n eer boven alles stelt, zelfs boven de winst.

          Trouwens, de eigen ontwikkelde motoren zijn, ondanks de prijzen die BMW soms wint, ook niet heilig. Buurman heeft ook al nieuwe motor mogen leggen in z’n 5j oude 7-serie. Je zou toch verwachten dat zoiets niet kan met een motor van een bedrijf dat zich ‘Bayerische Motoren Werke’ noemt.

          Login om te reageren
  8. jimmy zegt

    18 oktober 2010 om 20:28

    BMW is toch al heel lang geen premium meer?

    Login om te reageren
  9. xilver zegt

    18 oktober 2010 om 20:29

    Wat had je dan verwacht…Alle automerken werken wel met elkaar samen. Het al dan niet premium-gehalte van een wagen ligt vooral bij de mensen zelf. Akkoord, de afwerking en prestaties doen natuurlijk ook wel wat, maar het meeste wordt door de consument bepaald. De mensen die beweren dat ze nu BMW-fan-af zijn, zijn zeer kortzichtig…Mercedes en BMW werken immers ook samen ivm met techniek e.d, hoewel dit “die hard”-concurrenten zijn.

    Login om te reageren
    • M52B28 zegt

      19 oktober 2010 om 18:24

      @xilver:
      Ja maar mercedes en BMW staan wel voor kwaliteit. En dat is nou niet het eerste woord waar ik aan denk bij PSA

      Login om te reageren
  10. Duke zegt

    18 oktober 2010 om 20:37

    In de mini zat altijd toch een PSA diesel.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 oktober 2010 om 20:48

      @Duke: zat idd, want sinds de laatste facelift zitten er 100% BMW dieselmotoren in. De 1.6 benzinemotoren die MINI gebruikt zijn wel samen met PSA (Peugeot/Citroen) ontwikkeld.

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        18 oktober 2010 om 20:54

        @robbie:
        Samen ontwikkeld? ik vermoed eerder een marketing stunt. Nu kan PSA zeggen dat ze een “bmw” motor hebben, en bmw dat ze een “eigen” blok hebben. Klinkt beter als een PSA blok in je premium overrated koekblik. Correct me if i’m wrong.

        Login om te reageren
  11. Jipp zegt

    18 oktober 2010 om 20:38

    ik denk dat ze 1 ding zeker van de fransen kunnen leren, het ontwerpen van een auto, daar zijn ze in beieren niet zo goed in. Verder moet bmw wel, met vervuilende auto’s als de rolls kun je niet alles compenseren met een mini!

    En tsja bmw fans, daar gaat de achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    18 oktober 2010 om 20:44

    Dit moet voor de die hard bmw fan als vuistdiep genomen voelen. Lekker voor ze :D

    Login om te reageren
  13. qwwzerdde zegt

    18 oktober 2010 om 20:59

    @Dennis: psa heeft geen eigen diesels, ze zijn allemaal geleend van ford. wat geluids en prestatie niveau betreft is het net andersom, vw diesels (de 2.0) produceren minder geluid, en presteren beter.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 oktober 2010 om 22:43

      @qwwzerdde: Ga dit artikel eens goed doorlezen. Er is inderdaad een samenwerkingsverband tussen PSA en Ford over de diesels, maar per motor wordt bepaald wie hem ontwikkeld. De 1.4, 1.6 en 2.0 zijn ontwikkeld door PSA, alleen de 2.2 en 2.7 zijn van Ford afkomstig.

      Login om te reageren
  14. schnitzerken zegt

    18 oktober 2010 om 21:04

    T’is voor de kleine BMW’s hé jongens, of misschien enkel voor het iproject!
    Ik vind die partnership met PSA maar niets.. Maarja, ik denk wel dat ze wel gefinetuned zullen worden voor ze in een Bimmer worden gelegd..

    Login om te reageren
  15. rob1137xx zegt

    18 oktober 2010 om 21:10

    BMW laat ook al jaren hun interieurs door Faurecia maken. En dat is een dochter bedrijf van Peugeot

    Login om te reageren
  16. York zegt

    18 oktober 2010 om 21:17

    BMW handelt alleen motoren met merken dat zij niet aanzien als directe concurrenten (zie Saab). Bij VAG zouden ze te dicht in de buurt van AUDI komen en dat hebben de fans van AUDI en van BMW zelf niet graag.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 oktober 2010 om 21:29

      @York:

      luister knul ..
      BMW heeft schijt aan zijn klanten .. en spuugt op zijn fanboys ..

      BMW handelt alleen met/om geld ..

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        18 oktober 2010 om 21:35

        @lincoln: als bmw schijt heeft aan haar klanten, hebben de klanten dat ook aan bmw, en dat wil bmw niet want dat betekent minder afzet en dus geen winst waardoor ze geen geld meer overhouden en niet kunnen handelen! York heeft duidelijk wel meer economische kennis dan jij in dit geval.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          18 oktober 2010 om 21:39

          @Jipp: Elk bedrijf handelt enkel om geld…Ze zullen daarvoor hun klanten wel wat paaien, maar de grondoorzaak blijft geld. Een bedrijf dat iets ‘geeft’ aan zijn klanten is marketinggezeik, en consumenten trappen er maar al te graag in (zowel jij en ik).

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            18 oktober 2010 om 21:50

            @xilver: een bedrijf draait om geld ja, een van de doelstellingen van een bedrijf is zo veel mogelijk winst maken. En om die winst te maken, moet je toch verkopen en naar de markt kijken om je product goed te kunnen verkopen, dus kun je geen schijt hebben de klanten. Dat kan nooit in de strategie van een bedrijf staan, dan verkoop je niets. En dat heeft nu even niet alleen met marketing te maken. Ik trap sowieso niet in het marketing gezeik van bmw, ik ski graag en wil dus ook in besneeuwde gebieden de berg op komen.

            Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 oktober 2010 om 21:46

          @Jipp:
          economische kennis ??

          was jij niet dat ventje die het een hele prestatie vindt dat ie een studie rechten achter de rug heeft ??

          en VAG schijt en spuugt op jou ..
          en je vindt het nog lekker ook ..
          merkvaste consumenten zijn ALTIJD losers ..

          dat begrijpen de marketing-boys als geen ander ..

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            18 oktober 2010 om 21:52

            @lincoln: Dat is juist de kunst van een goede marketing-boy om merkidioten te creëren. BMW slaagt daar best wel goed in (net als de 2 andere Duitse premiums).

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              18 oktober 2010 om 21:54

              @xilver: de kunst van marketing is telkens weer andere doelgroepen proberen aan te spreken in reclame campagne’s en zowel audi als bmw hebben gepoogd dat op een ‘vuile’ manier te doen. marketing slaat direct op markt getting en niet om zieltjes winnen.

              Login om te reageren
            • lincoln zegt

              18 oktober 2010 om 22:03

              @xilver:

              oldest trick in the book ..
              het breintje van de bone-heads bevriezen en tunnelvisie inplanteren ..

              religies doen niet anders ..
              constant opzoek naar de zwakkelingetjes ..

              Login om te reageren
          • Jipp zegt

            18 oktober 2010 om 21:52

            @lincoln: inmiddels niet alleen rechten. Maar blijkt weer dat je denkt dat bedrijven niets om mensen geven. Ik zou toch is een studie gaan volgen die daarmee te maken heeft vriend, en niet zo naïef denken. Een bedrijf is niets zonder klanten, ookal is de marketing nog zo goed.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              18 oktober 2010 om 22:05

              @Jipp:
              dank je .. maar ik koop nix voor beperkingen ..

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                18 oktober 2010 om 22:18

                @lincoln: nee, maar marketing heeft alles te maken met de strategie, en daarin zet je je doelstellingen centraal. Je spuugt dus niet de klant onder. Toch nog maar is je marketing en management boeken doornemen?

              • lincoln zegt

                18 oktober 2010 om 22:36

                @Jipp:
                dat soort bull-shit crap las ik toen ik 15 was ofzo ..
                die half zachte troep was ik al snel zat ..

                er zat Lee Iacocca,s die kunnen vertellen hoe de ECHTE grote mensen wereld in elkaar steekt ..

              • Jipp zegt

                19 oktober 2010 om 10:15

                @lincoln: Ik zou dan toch is gaan kijken hoe het nu staat opgeschreven want het mag zo te zien wel worden opgefrist, niet alles is meer zoals 30 jaar geleden.

              • lincoln zegt

                19 oktober 2010 om 18:38

                @Jipp:
                o nee joh .. noem eens 3 voorbeelden dan ??

              • lincoln zegt

                19 oktober 2010 om 21:08

                @Jipp:
                weet je wat ..
                noem maar 1 punt van verandering ..

                weet je wat ..
                en verander het tijdsbestek maar naar 100 jaar ..

              • Jipp zegt

                19 oktober 2010 om 21:15

                @lincoln: ten eerste word er meer aan marketing uit gegeven, de strategie is in der loop der jaren veranderd evenals de missie’s en de visie. De klant is centraal komen te staan, vandaar ook dat er veel meer nieuwe modelvariatie’s zijn gekomen. Autobedrijven moeten anders gaan adverteren en handelen, wanneer een klant een showroom binnen loopt weet hij al precies wat er staat, wat de mogelijkheden zijn etc. En de grootste verandering is wel het gebruik van internet.

              • Jipp zegt

                19 oktober 2010 om 21:16

                @lincoln: en om even de verandering te onderstrepen, vroeger stond het product centraal, nu de klant.

              • lincoln zegt

                19 oktober 2010 om 21:55

                @Jipp:
                tuurlijk joh .. zet jezelf nog meer voor lul ..

              • Jipp zegt

                19 oktober 2010 om 22:49

                @lincoln: heb jij ooit een studie gedaan waarin alle facetten van management en marketing te voorschijn kwamen? denk het niet. Dus al zou je het beter weten, jij blijft toch vasthouden aan wat jij denkt. Wie zet zich hier nu voor lul, de gene die denkt dat hij er iets van af weet of degene die het echt weet? Ik denk jij dus.

              • Esprit_de_Flandre zegt

                19 oktober 2010 om 23:16

                @Jipp: ‘Marketing, een inleiding’ van Philip Kotler bestudeert, jongen?

                Ben ik ook mee bezig. Carrièrekansen uitbreiden en zo.

                Al wat je daar zegt is waar. Want het staat in een boek…

                Maar wees toch niet zo naïef jongen. Ja, de klant staat meer centraal. Om meer winst te maken. En dat is normaal, daar dient een bedrijf voor. Maar de Klant is geen Heilige Koe, maar nog steeds gewoon een melkkoe.

                bvb: Is domiciliëring goed voor de klant? “Ja,” zegt de PR-man-met-marketing-achtergrond voor de camera, “we maken het de klant gemakkelijk.”
                Als je even verder denkt weet je toch dat men intern zegt: Als de klant zijn telefoonrekening in een envelop in de bus krijgt, en hij trekt ze open, en ziet daar een groot bedrag op dat bloedrode Europese overschrijvingsformulier staan, dan schrikt die, vloekt, zegt tegen zijn vrouw dat ze minder moet bellen en minder films op de Digibox moet huren, want die rekening is veel te hoog, en daar moet iets aan gedaan worden. Dus, om te vermijden dat mensen hun gedrag gaan aanpassen om MINDER te betalen, moet je gewoon zorgen dat ze het bedrag zo weinig mogelijk zien. Met domiciliëring wordt het betaald, pas dagen later merkt de klant hoeveel het was, en het is minder dramatisch op zo’n rekeninguittreksel, dan op een factuur die nog zelf, manueel moet betaald worden.

              • Jipp zegt

                20 oktober 2010 om 10:33

                @Esprit_de_Flandre: Ik ben niet direct dat boek aan het lezen, ik was ook bezig met een avond opleiding om breder inzetbaar te kunnen worden.

                Ik ben het toch niet helemaal met je eens, het bedrijf zal veel doen om een klant te houden, maar zoals lincoln zegt dat de klant ze geen zak interesseert klopt geen hol van. Als de klant ze niet interesseert klopt het cirkeltje niet meer en dan gaat het minder met het bedrijf, en juist dat leer je weer bij management. Om even een voorbeeldje te noemen, een autobedrijf organiseert een ladies night, zo’n avond kost veel geld en er word geen auto verkocht, wel worden de klanten enthousiast over het bedrijf en vertellen dit in hun kennissen kring, met als gevolg dat de showroom bezoeken stijgen. De klanten die aanwezig waren op de ladies night gaan vragen wanneer hij weer word gehouden, en krijgen weer een uitnodiging. Zo voelt de klant zich betrokken bij het bedrijf, word de marketing door de klant zelf gedaan etc. De klant staat hier dus weer centraal in het marketing proces, en als de bedrijven geen zak om de klanten geven, besteden ze hun marketing budget wel anders.

              • Jipp zegt

                20 oktober 2010 om 10:33

                -=edit: dubbelpost=-

              • lincoln zegt

                20 oktober 2010 om 12:08

                @Esprit_de_Flandre:

                je kan van @Jipp wel akelig veel over marketing leren ..
                die jongen is het school-voorbeeld van een easy target ..

                zeg dat ie een held is met jouw product ..
                geef em een schouderklopje en zijn geld komt linea recta in je zak terecht ..

                daarna kan je er op schijten en spugen wat je wil ..
                en komt ie gewoon nog meer geld brengen ..

              • Jipp zegt

                20 oktober 2010 om 17:30

                @lincoln: misschien moet jij het boek marketing de essentie van philip kotler ook eens lezen, ik heb na even zoeken het boek ook.

              • lincoln zegt

                20 oktober 2010 om 18:14

                @Jipp:
                nee joh ..
                die ouwe meuk ..

                er is de laatste tijd zoveel veranderd ..

              • Jipp zegt

                20 oktober 2010 om 21:52

                @lincoln: daarom komen er ook steeds nieuwe editie’s van uit en bestel ik die, ik zou toch maar eens de 9e editie bestellen.

              • lincoln zegt

                21 oktober 2010 om 07:04

                @Jipp:

                zo zie maar .. niet alleen VAG schijt op je ..
                Philip Kotler doet dat ook ..

              • lincoln zegt

                19 oktober 2010 om 23:16

                @Jipp:

                dat klopt .. dat jij dat denkt ..
                dat heeft nml met inschattingsvermogen te maken ..

                suces pro-deo,tje ..

        • de sjonnies zegt

          18 oktober 2010 om 21:54

          @Jipp:
          “niet lullen, zakken vullen”; geldt niet alleen voor ‘onze fijne’ bankjongens; maar hele volksstammen eten van deze oude wijsheid.
          Vooral volksstammen die hetzelfde product voor meer geld proberen te slijten.
          Terwijl de consument daar ook mee in de file staat.

          Login om te reageren
  17. Dirk zegt

    18 oktober 2010 om 21:26

    De beste dieselmotoren komeen al jaren van PSA.
    BMW heeft een eigen 1.6 moeten ontwikkelen om de eenvoudige reden dat PSA de vraag naar 1.6 hdi niet kan bijhouden en natuurlijk de eigen modellen voorrang heeft en dan pas BMW, Mazda, Volvo, en Ford voorziet van motoren.
    De V6 diesel is momenteel de referentie op gebied van souplesse en stilte waarop hij zijn kracht ontwikkeld.
    Heb het geluk gehad om mee terijden met een Jaguar XF voorzien met de 275 pk versie die 600Nm koppel ontwikkeld.
    Die motor draait mooier dan sommige benzine motoren.
    PS
    Laat aub het woord premium vallen het is belachelijk.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 oktober 2010 om 22:07

      @Dirk:
      ik heb het genoegen nog niet gehad om met die motor op pad te kunnen ..
      maar ik geloof je op je woord ..

      Login om te reageren
  18. jens zegt

    18 oktober 2010 om 21:30

    Hoe meer franse vlees bmw in haar worsten draait, hoe meer ik er niet van wil weten.

    Login om te reageren
  19. de sjonnies zegt

    18 oktober 2010 om 21:30

    Regel 1 in de auto industrie : probeer zoveel mogelijk geld te verdienen met zo weinig mogelijke kosten

    Regel 2 in de auto industrie : laat de klant geloven dat je een uniek produkt levert en plak er een geweldig verhaal aan vast; liefst doorspekt met legendes en getallen, vooral veel getallen.

    Regel 3 in de auto industrie : laat zoveel mogelijk meuk voor je producten door derden maken, je kunt ze qua prijs uitknijpen (heet onderhandelen) en je hoeft al die piepeltjes niet zelluf in denst te nemen (zie regel 1)

    Regel 4 in de auto industrie : maak bij de voordeur waar de consument het kan zien hard en luid ruzie met je concurrenten; maar blijf bij de achterdeur met ze praten om samen belangrijke zaken te ontwikkelen.

    Login om te reageren
    • jip zegt

      18 oktober 2010 om 21:49

      @de sjonnies:
      Wat maakt dat nou uit? Als je een BMW of welk merk dan ook een fijne auto vindt, dan koop je die. Mensen worden dan wel beinvloed door reclames en dergelijke, maar dat wil niet zeggen dat men niet zelf meer kan nadenken over het product dat men koopt. Kun je wel zeggen dat het allemaal zulke bedriegers zijn in de auto industrie. Maar dit zijn gewoon regels voor elk bedrijf. Het hoort bij een markt met concurrentie. Het is wel nodig in de wereld. Anders reden we nu allemaal nog met paard en wagen. Ofzoiets.

      Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        18 oktober 2010 om 22:01

        @jip:
        ’t is gewoon vechten tegen de bierkaai, de Duitsers proberen krampachtig vast te houden aan legendes en een ‘verleden’ terwijl Toyota met hun Prius de auto succesvol doet degraderen naar een soort van staafmixer-achtig file vriendelijk product.
        En de Toyota trend gaat winnen, niemand hoeft vandaag zijn motorkap vol trots open te doen om de zes in lijn 3.4 Jaguar motor te laten zien, want die zit onder een stuk plastic verstopt.
        De ‘laufkultur’ van een motor wordt op een computer gemaakt, niet meer door mannen met gezichtshaar en vuile nagels, die de hele godganse dag sproeiers van de carburateur staan te wisselen.
        En marketing jongens weten wat jij wilt.

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          19 oktober 2010 om 11:24

          @de sjonnies:
          correct en mooi geformuleerd… :)
          Imago is heden ten dage net zo belangrijk als kwaliteit.
          Duitse autofabrikanten roepen altijd dat ze superieur (imago) zijn aan de rest op de automarkt. Hoe is het dan mogelijk dat een BMW aan de Peugeotmotoren (kwaliteit?) gaat? Superioriteit met de franse slag?
          Conclusie: Een Peugeot kleine diesel is beter dan een BMW kleine diesel.

          Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    18 oktober 2010 om 21:34

    Voorwielaandrijving? In een BMW? En franse hybridetechniek? Klinkt allemaal niet of ik er vrolijk van moet worden:(

    Login om te reageren
  21. Prisma zegt

    18 oktober 2010 om 22:30

    Als je verzekerings lijstjes bekijkt dan zijn de producten van PSA beter dan de producten van Duitsland. Op de eerste 5 posities komen de japaners en op de 7de plaats komt Citroen al. Maar dat is niet te verwonderen, het management van PSA is zeer goed bezig. PSA maakt enorm slimme bussiness deals met heel wat partners in de sector om samenwerkings verbonden aan te gaan.

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    18 oktober 2010 om 22:44

    Mooi, dan kunnen de BMW-fans hier ook niet meer met die vooroordelen over slechte techniek van PSA aankomen. ;)

    Login om te reageren
  23. Dennis zegt

    18 oktober 2010 om 22:47

    Oei, de VAG fanboys kunnen niet hebben dat een rumoerige diesels niet zo mooi lopen als een PSA diesel.
    VAG diesels nagelen me te veel en lopen niet soepel. Ja, ze hebben veel vermogen maar ze rijden ook altijd met een blauwe walm over de linker rijbaan.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      18 oktober 2010 om 22:54

      @Dennis:
      Heb mijn 2.0 TDI PD laten chippen naar 400NM. En of dat van zijn plek komt! Dan kan je het beetje dieselgeluid niets meer schelen. Tot nu toe geen blauwe walm achter de auto gehad. En als het wel zo was geweest had ik er niet mee gezeten.

      Login om te reageren
    • Atenza zegt

      19 oktober 2010 om 09:18

      @Dennis: mwa TDI’s lopen koud wat rauw ja maar vind ze vaak op temp. toch wel best aardig klinken. En trekkracht genoeg. Maar bv de diesels van Subaru en Mazda lopen veel mooier. Maar die worden dan weer vreselijk onderschat

      Login om te reageren
    • 12781qwuidwq zegt

      19 oktober 2010 om 11:36

      @Dennis: bedenk wel even dat alle “psa diesels” van ford komen en dus eigenlijk ford diesels zijn.

      Login om te reageren
      • 12781qwuidwq zegt

        19 oktober 2010 om 11:43

        @12781qwuidwq: ff gegoogled , ze werken samen schijnt, zijn dus peugeot/ford diesels; http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine

        Login om te reageren
      • Jean zegt

        20 oktober 2010 om 00:39

        @12781qwuidwq: Ford heeft altijd butt-diesels gehad en waren de aansluiting met GM (toen met Fiat diesels), alle duitsers en de fransen helemaal kwijt. Ze hadden de voorgaande jaren verkeerd gegokt met hun TDDI’s en konden toen niet anders dan met een andere partij in zee gaan voor kennis en ervaring met commonrail dieselmotoren. Dat werd dus (heel verstandig) PSA.
        Alle kleinere (tot 2.0) HDI/TDCI’s uit het samenwerkingsverband zijn volledige doorontwikkelingen van de toen al bestaande HDI motoren. En de grotere (2.2+)die Ford – in naam – ontwikkeld heeft zijn qua kennis en ervaring m.b.t. commonrailtechniek ook gestoeld op PSA.

        Login om te reageren
  24. Bob zegt

    18 oktober 2010 om 23:14

    @Citrofiel

    Zeker waar, is tegenwoordig trouwens al een studie op zich wat er nou eigenlijk voor merk motor onder de kap ligt voordat je iets kan gaan “afzeiken”.

    Login om te reageren
  25. Megakix zegt

    19 oktober 2010 om 10:28

    Het is simpelweg een hele slimme zet van BMW; afgelopen jaren bezig geweest met Efficient Dynamics, waardoor het wagenpark reeds voldoet aan alle emissienormen. Vervolgens samenwerking starten met PSA (denk aan de RCZ-motor), zodat ze een goede kruisbestuiving kunnen realiseren op het gebiede van hybride. De kunst is hier duidelijk tot nieuwe wet verheven; ga niet allemaal het wiel uitvinden, en richt je op de sterkste punten van je bedrijf. Zeer geslaagd, een vooruitziende blik en een meesterlijke strategie !!!

    Login om te reageren
  26. bpc zegt

    19 oktober 2010 om 11:26

    ik hoop dat er een 0serie komt zodat de 1serie rwd blijft de enige kleine met rwd verdient mijn respect !

    Login om te reageren
    • Arnold zegt

      19 oktober 2010 om 12:56

      @bpc: Inderdaad, heb zelf een 120 D als hoofd auto en door de RWD is het een genot om door de bochten heen te blazen :D
      heb ook nog een Mercedes 450 SEL met RWD, maar vanwege de leeftijd van de auto doe ik er iets voorzichter mee :)

      Login om te reageren
  27. Dennis zegt

    19 oktober 2010 om 16:04

    @12781qwuidwq

    Dat is grote onzin! Alleen de 2.7 Hdi en 3.0 Hdi worden in samenwerking met Ford ontwikkelt.

    Login om te reageren
  28. Dennis zegt

    19 oktober 2010 om 16:08

    En let wel:

    In de jaren 80-90 liepen de PSA 2.5 turbodiesels fluitend over de 200 km/u.
    En daar konden de VAG diesels niet aan tippen.

    Login om te reageren
    • bob zegt

      29 oktober 2010 om 12:34

      @Dennis:
      Idd ja, PSA had zelfs de snelste diesels ter werld in 1983! zat in de CX TRD.
      Ik noem een BX 1.8 turbo diesel met 92 pk uit 1988, VW zat nog met 70pk (turbo) te kutten.
      Maar de HDi motoren zijn gewoon een stuk soepeller dan de TDi’s… die klinken veel rauwer.

      Login om te reageren
  29. Dirk zegt

    19 oktober 2010 om 16:58

    @12781qwuidwq

    Dennis heeft gelijk alleen de v6 diesels zijn een samenwerking op gebied van ontwikkeling.
    De viercilinders die terug te vinden zijn in de personenwagens vaN Ford PSA Volvo Mazda 1.6D zijn volledig van PSA.

    De grote bestelwagen van Peugeot in 2.2diesen versie is dan weer wel een Ford motor.
    deze 2.2 heeft niets te zien met de superieure 2.2 van PSA die in de 508 gaat komen en nu al verkrijgbaar is in de mondeo. ( 204 pk en 450Nm koppel)

    Login om te reageren
  30. Dawg zegt

    19 oktober 2010 om 17:21

    Wat een gelul van PSA fanboys: beetje PD met CR verwarren. PDs nagelen, maar zijn wat sterker dan CR. Diesel-racing gebeurd meestal gewoon met een PD.

    En VAG heeft ookal jaren CRs, al hebben ze lange tijd beide modellen nog naast elkaar geleverd (denk 1.9TDI vs 2.0TDI).

    Iedereen was toch zo fan van het geluid van de nieuwe Porsche Diesel ? Nou, dat is dus geen PSA.

    Vroeger waren alle TDs even beroerd traag & bokkerig; toen VAG met TDI kan, liep de Franse concurrentie mijlen ver achter. En als je 2.5D PSA uit de jaren 80 boven de 200 liep, zal je teller wel een afwijking van 20km hebben gehad (typisch Frans) :)

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      19 oktober 2010 om 18:56

      @Dawg: Waar/Wie verwart PD met CR? En hoezo al jaren? “Furthermore, appearing in 2009 model year, Audi and Volkswagen TDI engines are starting to use the common rail (CR) technique.”

      Login om te reageren
  31. Dennis zegt

    19 oktober 2010 om 18:03

    @ Dawg:

    The 1983 turbo-powered 2.5 L diesel motor did make the CX Turbo-D 2.5 the fastest diesel sedan in the world.

    Wiki

    Login om te reageren
  32. RickS zegt

    19 oktober 2010 om 18:56

    Ach,
    geef eerlijk toe!
    een auto van nog geen jaar
    waar al 3x een nieuwe boordcomputer in is gezet!
    2x nieuwe turbo
    de tellers die af en toe uitvallen
    toevallig nu de regeling van koplampen niet meer werkt..
    dus blijft in hoogste stand staan..

    Verder de achteruid die nu niet meer helemaal dicht wil…
    moet je handmatig doen!

    en tja..
    t ergste is nu ..
    dat de auto vanaf het begin bokt..
    als je 50 rijd en je gas intrapt om te versnellen hoor je normaal sneller te gaan..
    nja t in onze auto niet..
    bij ons houd hij ongeveer een seconde in..
    en geeft je dan een flinke schok!

    dat zelfs Peugeot Breukelen zegt dat het “peugeot eigenschappen zijn”
    En ze het afdoen met een dinerbon van jaaaa marliefs €100,-
    maar je neit kunnen helpen met het verhelpen van het probleem!

    Login om te reageren
  33. Dennis zegt

    19 oktober 2010 om 21:00

    @ RickS

    Een dinerbon om je Nederlandse taal te leren?

    achteruid??????

    Login om te reageren
  34. nomar zegt

    19 oktober 2010 om 22:21

    Keer op keer gefaald desing, binnekort voorwielaandrijving (OW THE HORROR!!!), groen gelul door je strot geramd onder het mom van Efficient “Dynamics” én nu nog Franse meuk onder de kap ook??? Is dat dan de definitie van premium??? MOEHAHA…

    Nou, ben ik blij dat ik met mijn quattro’tje dan “GEEN premium” rijd! En ja, zelfs met een 2.0 TDi POMPVERSTUIVERTJE ook ja! Die zogeheten “kolereherrie” (huh?) neem ik er graag bij, liever dat dan met zo’n BMW KLUCHT te moeten rijden. You can keep your premium badge and continue to f*ck it up for all i care because it has now officially expired! Ow neen, we gaan eerst nog wat meuk leveren aan Saab, because we need the money to keep playing with the big boys…

    Sjonge jonge jonge, ik zou mij hier in de toekomst maar gaan schamen om als BMW-addict Audi naar gewoonte nog af te komen zeiken…

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      19 oktober 2010 om 22:50

      @nomar: lekker bezig! welk model rij je met quattro?

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      20 oktober 2010 om 00:05

      @nomar: net van mamma’s tiet af, en nu al zo’n volzin in de mond nemen ! Spruw is een vervelende ziekte bij baby’s…sterkte…

      Login om te reageren
  35. Dirk zegt

    20 oktober 2010 om 09:08

    @ nomar
    PREMIUM wat is dat ????????????????????
    Stop met dat kinderachtig geleuter op dit blog.
    En ja ik rij met een Franse wagen namelijk een 407 coupé met de 2.7 HDI en ik verzeker u die is na 3 jaar nog rammelvrij en heeft me nog niet in de steek gelaten.
    De afwerking is beter dan in mijn vorige wagen de BMW 525d en op gebied van motor is hij 2 klassen beter.
    Mijn BMW was op gebied van electronica een ramp.
    Denk je nu echt dat ze alleen in Duitsland aurto’s kunnen maken.
    Verder rwd en de zogezegde perfecte gewichtsverdeling bij BMW zijn ook een fabeltje, ok op circuit met een raceversie kan je mischien verschil voelen ma

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      20 oktober 2010 om 10:35

      @Dirk: ik weet wel dat sommige autoebedrijven die dealer zijn van een bepaald merk geen occasions uit bepaalde landen willen hebben vanwege de kwaliteit, zulke wagens kosten ze alleen maar geld. En welk land zou dat toch zijn….?

      Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      20 oktober 2010 om 11:57

      @Dirk:

      Sjjjjjt ! Nomar is een ‘gelovige’die straks voor jouw pensioen moet gaan zorgen, laat hem vooral premium werken, kan jij straks met pensioen.

      Login om te reageren
  36. nomar zegt

    20 oktober 2010 om 13:17

    @ Jipp: Ik rijd met een A3 8P van 2007 (Ja ja, ik weet het al wel ja, geen échte quattro maar slechts een Haldex 8-) en zelfs geen LED-jes, nou moe…) Waarom, wat rij misschien :)?

    @Dirk: wat nou kinderachtig, lees het tweede woord van de titel nog eens en sla er de reacties in eender welke Audi-post op na en je zal zien wat kinderachtig is! En pensioenen worden hier in België weldra gewoon niet meer betaald, want de Walen stemmen nog steeds links, iets wat jullie zelfs niet meer doen…

    @ De sjonnies: een believer? Wat nou vooral premium werken? Ik heb Audi’s veel liever niet premium. Gewoon under the radar hopen kwaliteit afleveren en tegen een niet premiumprijs. Als er een ding is wat ik Audi verwijt is het wel het “najagen van premium”…

    Tot slot @ Megakix: ow, ik heb precies gevoelige snaren geraakt! Ja, ik kan deftige zinnen formuleren en ze nog neerschrijven zonder dt-fouten ook, dus daar kan je mij al niet op pakken. Op de inhoud van mijn betoog evenmin (blijkt des te meer uit jou hoogstaande reactie). Blijft erover, juist ja, we projecteren onze eigen tekortkomingen (je denkt ongetwijfeld nog dagelijks met weemoed terug aan je eigen kindertijd omdat dat de enige keer was dat je een tiet van zo dicht hebt gezien) en we spelen de man. Ietsie te veel naar Nigel de Jong gekeke bij het foeeeeetbal me dunkt…

    Groeten uit het domme Belchiejeuh xD

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      20 oktober 2010 om 21:55

      @nomar: nou zo’n vermoede had ik al, iig een audi, geen grote maar wel genoeg lol! Ik heb een nieuwere, wel met leds, maar heb er ook zo een gehad, vooral de voorkant is toch net iets scherper dan de huidige. fijne auto’s.

      Login om te reageren
      • nomar zegt

        21 oktober 2010 om 11:08

        @Jipp: yup, zeer fijne auto’s zeker vanbinnen, erin gaan zitten is altijd een beetje thuiskomen :D Nieuwe lichtblokken achteraan zijn wel heel mooi, en het gekleurde display op het dashboard(bij mij is het enkel rood) vind ik ook wel leuker, en de nieuwe neus is toch ook wat stoerder met die diffuser onderaan net zoals bij de laatste A4 , en xenon in combinatie met leds is gewoon strak :D

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North