• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda CR-Z concept – CRX opvolger?

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 oktober 2007 om 10:28 – 54 Reacties

Honda CR-Z concept


Geruchten over de terugkeer van de Honda CRX gonzen al jaren door de autowereld, en niet zonder reden. Als het de Japanners lukt een geslaagde opvolger voort te brengen hebben ze een absolute verkooptopper in handen. Nu heeft Honda afbeeldingen van het CR-Z concept vrijgegeven, dat zijn premiere op de Tokyo Motor Show zal beleven. Qua vorm grijpt dit concept onmiskenbaar terug op de oude CRX.

CR-Z staat voor Compact Renaissance Zero en is overduidelijk een evolutie van het eerdere Remix-concept. Het model is een hybride met zowel een benzine- als een elektrische motor. Dit viel te verwachten, aangezien de Japanners zich de kaas niet van het hybride-brood laten eten en in Tokyo reageren op het plotselinge milieubewustzijn van de Europeanen in Frankfurt.

Meer informatie over de CR-Z is onder de afbeeldingen te lezen.

Honda CR-Z concept

Honda CR-Z concept

Honda CR-Z concept

Honda CR-Z concept

Honda CR-Z concept

Honda CR-Z concept

Honda CR-Z concept

Honda CR-Z concept

Honda CR-Z concept

Honda CR-Z concept

CR-Z’ stands for ‘Compact Renaissance Zero’—an expression intended to capture the idea of a renaissance in the design of compact cars that begins anew from fundamentals.

This design research model of a lightweight hybrid sports car features advanced technologies that deliver enjoyable driving for all while reducing the vehicle’s environmental footprint.

< Exterior design >
Designed to be ‘Futuristic and Dynamic’, the CR-Z combines powerful performance in a compact form with a futuristic image. For its frontal view, an over-sized grill with a high-performance look is offset by openings on each side that lighten the overall feel. In the rear, tube-shaped rear combination lamps ensure better rearward visibility. Design details emphasizing the CR-Z’s advanced image include door mirrors that provide high visibility in a stylish form, LED headlights patterned after luminous bodies to convey a sharp impression, and jauntyfin-shaped sub-lights. Large, 19-inch wheels are ready for dynamic driving performance.

< Interior design >
The key words for the CR-Z’s interior design are ‘Hi-tech and Sporty’. The goal was to create an all-new sporty interior that fuses the liberating feel of airy spaciousness with an advanced interface that brings out the fun of the drive. Mesh material on a simple framework construction is used throughout the interior to convey a light, sophisticated image without being oppressive. In the cockpit, the meter unit conveys the image of advanced technology ensconced in a piece of glass artwork, offering the functionality of immediate recognition while enhancing the driving experience with a futuristic and exhilarating feeling.

Ook interessant!

  • Video: nóg een rare Honda CR-V crash
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Video: boze meneer rijdt zichzelf omver
  • Hybride Honda HR-V
    Hybride Honda HR-V voor Europa (en ook NL!)

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, cr-z, crx, Honda, Hybride, tokyo-2007

Vorig bericht: « Eerste officiële foto’s Subaru Impreza WRX STI
Volgend bericht: Design: Lamborghini Embolado concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Djivy zegt

    9 oktober 2007 om 10:45

    CRX versus AE-86… ik zie het al voor me!

    Login om te reageren
  2. vin zegt

    9 oktober 2007 om 10:46

    Mooie voorkant, maar zo’n halfhoge japanse ‘priuskont’, met halve ramen en veel zwart plastic, is niets voor mij…

    Login om te reageren
  3. clijde zegt

    9 oktober 2007 om 10:46

    Meteen in productie nemen, top bak.

    Login om te reageren
  4. Marten zegt

    9 oktober 2007 om 10:59

    Woooooowww…kwijl kwijl! Geweldig model! Knap bedacht hoor! Als deze zo op de markt komt..dan stap ik misschien wel af Toyota!

    Login om te reageren
  5. kevin zegt

    9 oktober 2007 om 11:02

    Verkocht. doe mij er maar een. Nee,u hoeft ‘m niet in te pakken. Ik eet ‘m zo wel op.
    Het leuke is dat ik Honda er wel voor aan zie om het vrijwel onverandert op de markt te gooien zoals ze dat deden met de civic…..ik kan haast niet wachten.

    Login om te reageren
  6. Chrizzzie zegt

    9 oktober 2007 om 11:07

    Compact Renaissance Zero klinkt wat beter als Civic Renaissance Model X waar CRX voor stond maar dit is hede ten dage niet meer catchy genoeg.

    Login om te reageren
  7. BreinStein zegt

    9 oktober 2007 om 11:10

    de vierkante voorkant a la jaguar bevalt me niet. ook het zwarte plastic bevalt me niet. denk dit alles weg en ze mogen hem in productie nemen!

    Login om te reageren
  8. aad zegt

    9 oktober 2007 om 11:24

    @ marten en Clijde…
    Ik wil niet meteen azijn zeiken maar…Zo in productie nemen lijkt me lastig. Vraag me af hoe dat raampje dan op en moet gaan.

    Verder natuurlijk heerlijk om nieuwe sjonnie-bakken zo te zien!

    Login om te reageren
  9. ML zegt

    9 oktober 2007 om 11:26

    fotogeniek is hij niet zo half van voren. De neus partij is net wat te lomp.

    Login om te reageren
  10. RScosworth zegt

    9 oktober 2007 om 11:27

    Voorkant ziet er echt stoer uit. Achterkant vind ik een beetje teveel op een science-fictionfilm achtig voertuig lijken. Er is zo te zien ook al gedacht aan de audio-visuele randapparatuur die bij de plaatselijke subwooferboer te verkrijgen is aangezien de uitsparingen in de hoedenplank. Toepasselijk als het om een opvolger van de CRX gaat.

    Login om te reageren
  11. RScosworth zegt

    9 oktober 2007 om 11:29

    Zit het kenteken aan de achterzijde trouwens achter een glasplaat zoals bij sommige cadillac’s?

    Login om te reageren
  12. paul zegt

    9 oktober 2007 om 11:34

    Niet teveel meer aan sleutelen. Beetje praktischer maken en produceren maar.

    Login om te reageren
  13. MrSelected zegt

    9 oktober 2007 om 11:35

    Een CRX met veel koppel (hybride ongein).. doe mij maar gewoon de benzine uitvoering met de 2.0 VTEC en 201 pk.. leuk genoeg!

    Login om te reageren
  14. Marten zegt

    9 oktober 2007 om 11:36

    @Aad: de ramen in de deuren? Waarom zouden die niet neer kunnen? Ze passe n gemakkelijk in de deur…

    Login om te reageren
  15. Joske zegt

    9 oktober 2007 om 11:59

    Voorkant ziet er wel heftig uit, maar de achterkant vind ik maar niks.

    Login om te reageren
  16. Statler&Waldorf zegt

    9 oktober 2007 om 12:12

    Ik vind de achterkant er heel erg Prius-achtig uit zien; Nicht Nicht fur mich!

    Login om te reageren
  17. vinox zegt

    9 oktober 2007 om 12:17

    Looking very nice, en mogelijk zelfs vrij realistisch. Hopelijk geraakt er niet teveel verloren in vertaling naar een productiemodel.

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    9 oktober 2007 om 12:19

    leuk .. een ALF look-a-like contest.

    Login om te reageren
  19. Jurrie zegt

    9 oktober 2007 om 12:20

    Ahh, nog eens een concept van de CR-X. Ben wel al de tel kwijt maar voor mij mag deze er best zijn. Zoals hierboven al gezegd, een beetje bijschaven om de homologatie te doorstaan en dan in productie. En die achterzijde, die vind ik wel goed, eigenlijk is dit gewoon een evolutie op de echte CR-X (niet de Del Sol!) met zijn twee achterruiten.

    Go Honda

    Login om te reageren
  20. wow zegt

    9 oktober 2007 om 12:25

    zet er 4 ringen in net een een audi die voorkant

    Login om te reageren
  21. Wilfred B zegt

    9 oktober 2007 om 12:40

    Het ziet er opzich goed uit maar het eerste waar in aan moest denk was de masarati Quattroporte

    Login om te reageren
  22. Marten zegt

    9 oktober 2007 om 12:53

    Wie weet er een wallpaper? 1600×1200

    Login om te reageren
  23. Brutus zegt

    9 oktober 2007 om 13:07

    Achterkant mag wel wat lager, maar ze hebben wel de oude stijl aangehouden.. Het doorzichtige kofferbakje tussen de achterlichten. Heel netjes. Voorkant niets aan doen!
    Dan wil ik hem zo hebben..
    No problem!

    Login om te reageren
  24. Jan zegt

    9 oktober 2007 om 13:28

    een zeer waardige opvolger vind ik persoonlijk. stoelen lijk ook op die van een cex del sol

    Login om te reageren
  25. Mairsil zegt

    9 oktober 2007 om 13:41

    Ik vind de nieuwe Civic geweldig, en de oude Civic CRX ook, maar ik vind dit er werkelijk niet uitzien… Ligt gezien de positieve reacties hier aan mij, vraag me af wat er net anders is aan deze concept waardoor ik hem helemaal niets vindt.

    Login om te reageren
  26. jelleken zegt

    9 oktober 2007 om 14:11

    roostertje haalden ze van bij mazda’s rx8, origineel…

    Login om te reageren
  27. Werner zegt

    9 oktober 2007 om 15:10

    ben ik de enige die bij de voorkant denkt ´he, maserati gran turismo´

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    9 oktober 2007 om 15:13

    @Werner .. nee hoor .. maar wel de enige die het de moeite waard vind om op te schrijven.

    Login om te reageren
  29. Jeffrey zegt

    9 oktober 2007 om 15:29

    Super CRX je!!

    Van mij mogen ze hem direct in productie nemen!!

    Login om te reageren
  30. LC zegt

    9 oktober 2007 om 15:30

    Ik zie liever de oude terug dit lijkt naar mijn zeggen teveel op een mazda. Alleen de interieur wil ik wel in en CRX 2gen (facelift) terug zien.
    @lincoln; Maar toch neem je de moeite om Werner te attenderen op z’n reactie . ;)

    Login om te reageren
  31. Julian zegt

    9 oktober 2007 om 17:11

    lelijk istie al…

    Login om te reageren
  32. Atomic Wedgie zegt

    9 oktober 2007 om 18:00

    Vind de voorkant wel wat weg hebben van een Maserati Quattroporte met een vleugje Volvo C30.

    Login om te reageren
  33. huub Vanderlubbe zegt

    9 oktober 2007 om 19:36

    Lijkt op de toyota VOLTA, niet? maar nee, alleen gischikt voor ECHTE, LAGE sportwagens!!

    Login om te reageren
  34. XL zegt

    9 oktober 2007 om 19:58

    Pareltje! Niks kan aan honda tippen. Nu hopen dat hij in productie komt!

    Login om te reageren
  35. Jan zegt

    9 oktober 2007 om 21:07

    neus een beetje inkorten (en natuurlijk het interieur veranderen,maar da gebeurt altijd) en in productie

    Login om te reageren
  36. Adnan Sabir zegt

    9 oktober 2007 om 22:15

    Als ze de achterkant een stuk lager maken zal het er nog beter uitzien denk ik.

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    9 oktober 2007 om 22:29

    de basisvorm (neus, voorraam, daklijn etc.) kan zo in productie maar de neus en met name het interieur zullen totaal anders worden….

    Login om te reageren
  38. flierace zegt

    9 oktober 2007 om 23:28

    komt goed hoop dat er ook een type r komt

    Login om te reageren
  39. Orichinals zegt

    10 oktober 2007 om 01:53

    @ Marten
    zie ’t jezelf: http://www.netcarshow.com/honda/2007-cr-z_concept/
    vind je weg en droom verder!

    Login om te reageren
  40. Marten zegt

    10 oktober 2007 om 08:58

    @Orichinals:

    Geweldig! Dankjewel!!

    Login om te reageren
  41. Peter Wrekenhorst zegt

    10 oktober 2007 om 21:48

    De opvolger van de CRX…ook al is de naam anders dan we hadden gehoopt. Toch heeft deze auto veel kenmerken van het 2de type CRX, ook wel ED9 genoemd zoals bijvoorbeeld het achterraampje (Hoewel Mazda dit jaren later ook aanpaste….hetgeen bij dat merk geen succes werd).
    Verder is de CR-Z voorzien van een toch bekende voorkant. Het prototype van de S2000 had namelijk praktisch dezelfde voorkant, dit was de Honda SSM.
    Ook opvallend is dat de CR-Z helemaal geen verscnellingspook heeft en slechts 2 pedalen….volledig automatisch?
    Echt ouderwets is wel de handrem, die mogen we in 2011 absoluut niet tegenkomen dacht ik zo.
    Toch hoop ik een bijna ongewijzigde CR-Z in de showroom tegen te komen….alleen duurt het nog wel dik drie jaar.

    Login om te reageren
  42. Bjorn Bongen zegt

    14 oktober 2007 om 18:49

    Dit is meer dan een mooie wagen, een perfecte gestroomlijde wagen. In een woord geniaal.

    Login om te reageren
  43. Sven zegt

    4 november 2007 om 11:05

    Het was even wennen, maar ik ben nu gewend aan de looks van de nieuwe CRX. Het is een concept car, dus extreme lijnen zullen worden her designed voor een normale look, en productie versie zal realistischer ogen. Wel is zo dat Honda er voor zorgd dat het geen saaie auto zal worden. De Jazz generatie 2 die pak ik er nu even bij, is ook al een verbetering door de Jazz een Civic look te geven, en zo meer jonge mensen te lokken. De oude Jazz is een oude mensen auto.

    Login om te reageren
  44. Sven zegt

    4 november 2007 om 11:08

    rectivicatie: Ik bedoel de Jazz generatie 3, want in de jaren tachtig was er de Jazz generatie 1.

    Login om te reageren
  45. Sven zegt

    4 november 2007 om 11:09

    rectivicatie: het betreft een facelift van de Jazz generatie 2.

    Login om te reageren
  46. Peter Wrekenhorst zegt

    4 november 2007 om 21:39

    CRX Club Holland kan niet wachten op haar jongere broer of zus.
    De naam CR-Z zou misschien best wel eens CR-X kunnen worden….wie weet.

    Login om te reageren
  47. jdm-eg6 zegt

    8 november 2007 om 00:42

    k20 please :p

    Login om te reageren
  48. Frank zegt

    12 november 2007 om 12:59

    Afschuwelijke bak, niet om aan te zien, zowel voorkant als achterkant Bah. Honda, kunnen jullie niet ‘ns kijken naar Lambourgini? Nee, ik ruil mijn uit 1990 oude CRX er niet voor in! Hybride idee vind ik wel goed.

    Login om te reageren
  49. diana zegt

    14 november 2007 om 21:38

    neus vindt ik niet zo mooi maar verder mogen ze hem van mij in productie nemen!!! maar mijn ed9 van 92 zal ik er niet voor inruilen,wel ernaast zetten…
    kan niet wachten om hem eens in het echt te zien!!!

    Login om te reageren
  50. citrofiel evil twin zegt

    15 november 2007 om 16:57

    Waar ken ik die neus nog van?…
    Ah ja mss een beetje afgekeken van de mazda RX-8.

    Login om te reageren
  51. Senna zegt

    23 juli 2008 om 23:07

    bij een honda garage wist de man te vertellen dat de crz in 2009 komt maar eerst met een normale type r motor met 201pk en daarna zou de hybride komen

    Login om te reageren
  52. flipper zegt

    2 september 2008 om 14:28

    @ citrofiel evil twin
    misschien toch eens beter kijken naar de honda S2000 en het vroegere prototype van de S2000 en dan weet je misschien waar mazda dat idee gehaald heeft.

    Login om te reageren
  53. databekker zegt

    13 januari 2009 om 20:40

    Leuk bakkie, i wil er 1

    Login om te reageren
  54. Painkiller zegt

    24 juli 2009 om 21:10

    interieur de MAX.
    exterieur kan beter.
    Maak daar nu nog een “TYPE-R” reeks van, en het is BINGO…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North