• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huh? Niemand wil mooie, snelle auto’s

Auteur: RubenBaeten, gepost 5 december 2008 om 20:39 – 25 Reacties

Corvette jochie

Het is maar goed dat er dit soort onderzoeken gedaan worden, anders hadden we dit nooit kunnen bedenken: voor de meeste mensen heeft een auto niets te maken met vrijheid, sex appeal of het winnen van stoplichtsprintjes. Sterker nog: 60% vindt dat zo’n ding alleen dient om mee van A naar B te rijden. Hè?

Tot die conclusie komt Mintel, een onderzoeksbureau uit Chicago, in opdracht van Marketing Daily. Op de vraag “hoe voel je je achter het stuur?” voelt 46% zich ‘verantwoordelijk’, 40% ‘veilig’ en 37% ‘praktisch’. ‘Blij’ scoort ook hoog (39%), maar ‘krachtig’, ‘snel’ en ‘sexy’ eindigden allemaal onderaan de lijst.

Dat automobilisten maar een saai volkje zijn blijkt ook uit het feit dat 55% pas blij is met een auto als hij het goed blijft doen, en dat slechts 13% het belangrijk vindt wat andere mensen van hun vierwieler vinden. De mensen van Mintel zeggen dat bijna alle autoreclame hierom behoorlijk nutteloos is.

“We found that for most people, driving a car or truck does not make them feel sexy, fast or powerful,” states Mark Guarino, senior analyst at Mintel. “The problem is that the auto industry is built on selling power, speed and sex. Those images are dynamic, but they don’t necessarily resonate with the majority of utilitarian, safety-focused drivers.”

Maar wees eens eerlijk: ook al koop jij een lichtgrijze Opel Meriva, stiekem wil je toch ook gewoon in een dikke Koenigsegg rijden? En als iemand met een potlood achter z’n oor je komt vragen hoe je je dan voelt in je filecontainer, dan ga je toch niet ‘sexy’ zeggen? Precies. Next. (via ttac)

Deze reclame is briljant, want hier gaat het om:

Ook interessant!

  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Video: snelle reflexen versus iets minder snelle reflexen
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Autonoom blijft een droom
  • Dieven al vooraf in de kraag gevat
  • Waarom rijdt deze kerstboom met 315 per uur door de straten?
  • Zo loods jij je auto door deze ijskoude kerst!
FacebookTweetPinLinkedIn

Reclame

Vorig bericht: « Dank u Sinterklaasje: voorlopig nog goedkope benzine
Volgend bericht: Video: Matzwarte Rolls Royce Phantom! »

Lees Interacties

Reacties

  1. patrick zegt

    5 december 2008 om 20:46

    Inpakken hoeft niet hoor, ik neem hem zo wel mee!!

    Login om te reageren
  2. AJ zegt

    5 december 2008 om 20:47

    Fantastiche reclame, haha

    misschien de peiling NA de recessie op nieuw meten ??

    Login om te reageren
  3. Mikeee zegt

    5 december 2008 om 20:47

    die reclame is een toppertjee :P

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    5 december 2008 om 20:50

    Jaren geleden heb ik tijdens m’n studie wat geleerd over het opheffen van cognitieve dissonantie. In gewoon nederlands… het wegnemen van gevoelens van twijfel of spijt na een aankoop. Dat is over het algemeen het doel van reclames, met name van autoreclames. Zorgen dat mensen die een bepaalde auto gekocht hebben zich er goed over blijven voelen.

    Login om te reageren
  5. YK zegt

    5 december 2008 om 21:11

    100% van de onderzochten heeft dus nog nooit in mooie of snelle auto’s gereden. Anders zouden de resultaten wel ander zijn… ;)

    Login om te reageren
  6. LJ zegt

    5 december 2008 om 21:14

    echt een heerlijke reclame:D

    Login om te reageren
  7. Eric zegt

    5 december 2008 om 21:22

    Volgens mij is het belangrijk in welke regio je een enquete houd. Ook de leeftijd van de gemiddelde ondervraagde is ook belangrijk. Voor de doorsnee vrouw is een auto niet zo belangrijk. Voor de doorsnee tuinkabouter ook niet, dus zulke enquetes zegt niets. Of ze durven niet toegeven dat ze jaloers zijn op de buurman duurdere auto!!!!!

    Login om te reageren
  8. Volvo_440_turbo zegt

    5 december 2008 om 21:23

    Na de 150ste auto waarmee ik heb mogen rijden ben ik gestopt met tellen, zit nu aan de 200ste auto ergens (uiteraard niet van mezelf)

    Als je eenmaal mogen proeven hebt van snelle en leuke en dure auto’s, smaakt dit echt naar meer hoor!

    Voor mij MOET een auto relatief snel zijn, mag stijlvol zijn, niet té opvallend en toch een minimum aan comfort bieden zoals airco en goede zetels…

    Wel een groot nadeel: eenmaal geproefd van leuke dingen voelt mijn volvo 440 soms als bagger aan ook al is ie beresnel…

    Login om te reageren
  9. C6.R zegt

    5 december 2008 om 21:41

    Mooi mooi mooi die reclame, heerlijk!

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    5 december 2008 om 22:13

    Oke, ik ga nooit meer zeggen dat de Nederlandse overheid het toppunt van betutteling beheerst, die plaats is nu overgenomen door de VS. Die tekst bij de reclame…

    “This is a dream. Do not drive without a license. Obey all traffic laws.”

    Dat is toch erg…

    Login om te reageren
  11. Eline zegt

    5 december 2008 om 22:14

    Haha, briljant die reclame

    Login om te reageren
  12. Robbert_W zegt

    5 december 2008 om 22:31

    Hahahaha. mooi hoe die jongen en dat meisje elkaar aankijken in het filmpje.
    Deze reclame is echt briljant! :D

    Login om te reageren
  13. MrSelected zegt

    5 december 2008 om 22:40

    Die reclame bewijst weer eens dat cabrio’s voor meisjes zijn en de coupé voor jongens.

    Als ik in een snelle en/of mooie auto rijd dan voel ik mij ook niet ‘sexy’ of ‘krachtig’. Nee. Ik ben dan blij. Heel blij.

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    5 december 2008 om 23:06

    Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik hardop gelachen heb met die qoute!! :lol: Maar dit is eigenlijk een wake-up call: we zijn een uitstervend ras!!

    Login om te reageren
  15. Pieter-Jan zegt

    6 december 2008 om 07:23

    Als ze mij vragen: “voel jij je sexy in je BMW” dan zal ik waarschijnlijk ook negatief antwoorden. Maar ik rij er wel heel graag mee, en kijk nog vaak even achterom als ik haar op een parkeerplaats achterlaat.

    Trouwens, die A-naar-B mensen zeggen dat een wagen gewoon een doos op wielen is, maar ze hebben wel altijd uitgebreide oordelen over wat soort mensen met wat soort wagens rijdt. Als het echt niet uitmaakt, dat moeten ze hun bek ook niet opendoen over de associale SUVs, marginale Johnny bakjes (getuunde wagens voor de Noorderburen), vette Mercedessen, en ja, BMW bestuurders met een klein geslacht. Hoeveel conformistische anarchisten rijden er niet met een Geit (Eend voor de Noorderburen) om te projecteren hoeveel ze wel niet denken aan hun imago. Iedereen moet zien en beseffen hoe bescheiden ze wel zijn.

    Ook zij ervaren de sociale nuances van een gekozen wagen. Maar doen alsof ze daarboven staan. Terwijl zij soms het meest van al mensen beöordelen op basis van hun gekozen voertuig.

    En nu wil ik een Corvette…

    Login om te reageren
  16. Oxymoron zegt

    6 december 2008 om 11:10

    Boven het filmpje op YouTube staat “Banned Corvette ad”. Luisteren ze daar naar Myrthe Hilkens?

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    6 december 2008 om 11:32

    Het zijn allemaal sociaal acceptabele antwoorden en/of de vraag werd gesteld aan mensen die hun auto al een tijdje in bezit had.

    Ik durf nameijk te wedden dat als je dezelfde vraag aan personen met een nieuwe auto vraagt of ze zich “krachtig”, “snel” of “sexy” voelen dat je een hele andere uitslag krijgt.

    Login om te reageren
  18. Emile_Benz zegt

    6 december 2008 om 11:49

    Die reclame is prachtig!!! :D

    Login om te reageren
  19. Floryn zegt

    6 december 2008 om 13:47

    @ Citrofiel

    je zou het idd maar denken dat het mag en kan oei oei dat mag nooit.

    Login om te reageren
  20. gogogomagazine.com zegt

    6 december 2008 om 15:23

    Onderzoek verbaast me niks logischerwijs als je al die mensen met die saaie koekblikjes ziet..

    Rolling stones’ jumping jack flash past erg goed bij dat filmpje trouwens :-)

    Login om te reageren
  21. MLTB zegt

    6 december 2008 om 16:41

    Ik heb ook een vriend die mooie vette snelle auto’s gewoon totaal NIKS boeid. Ik snap dat gewoon niet, daar ben je toch man voor :D?

    Laatst een keer een Skyline R34 die driftend de snelweg op komt zetten.. Tja super stoer natuurlijk om te zien. Hem deed het echt helemaal niets..

    Login om te reageren
  22. MLTB zegt

    6 december 2008 om 16:43

    * En dat verklaart ook gelijk waarom er veel mensen in zo’n smakeloos koekblik rondrijden zoals een Citroen, Renault, Multipla?

    Login om te reageren
  23. six-trey zegt

    6 december 2008 om 16:46

    @MLTB
    en verklaart ook waarom GM en Chrysler problemen hebben ;)

    Login om te reageren
  24. sus zegt

    7 december 2008 om 05:21

    Ik zeg; herpak jullie eens !

    Login om te reageren
  25. topless zegt

    7 december 2008 om 15:14

    @Oxymoron

    Als ik het mij goed herinner was deze reclame verboden omdat hij jongeren zou aanzetten tot joyriding. GM heeft ook eens een reclame met Cindy Crawford in een pikante outfit moeten stoppen omdat feministes geklaagd hadden. US, land of the free……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North