• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In the flesh: Mercedes S63 AMG Coupé

Auteur: ricardo, gepost 17 april 2014 om 14:13 – 16 Reacties

Mercedes S63 AMG Coupé


In de Big Apple heeft Mercedes de overtreffende trap van de S500 Coupe gepresenteerd.

Met een wagengewicht van ruwweg 2.000 kg en een vermogen van 585 pk is deze S-Klasse Coupé – de opvolger van de CL-Klasse – momenteel het hoogst haalbare op coupégebied van Das Haus. Uiteraard totdat de S65-versie zich aandient, maar zover zijn we nog niet. Eerst pakt de achtcilinder de spotlights op de New York International Autoshow.

De dubbelgeblazen 5,5 liter V8 onder de langgerekte kap levert 585 pk en 900 Nm aan koppel. Schakelen gaat met een zeventraps AMG SPEEDSHIFT MCT, die je in de achterwielaangedreven versie in 4,3 seconden naar de 100 km/u brengt. De 4MATIC-uitvoering (met Airmatic luchtvering en ADS Plus) doet dat sprintje bijna een halve tel sneller (3,9s). De topsnelheid ligt op een begrensde 250 km/u en het drinkgedrag komt uit op 10,1l/100km.

Naast Magic Body Control (toktok) komt de S63 AMG Coupé met een tilt-functie, waarbij de vering in de bochten tot 2,5 graden kan variëren, waardoor de hellende carrosserie het ‘hangende’ gevoel moet tegengaan.

In Nederland wordt de S63 – samen met de S65 – uitgeleverd vanaf 27 september. Duurt nog even, daarom HIER de livepics als zoethouder.


Ook interessant!

  • Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
    Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
  • groene S63 Coupé
    Groene S63 Coupé met 900 Nm is episch dik
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Autoshows, Coupe, Mercedes, new-york-2014, s-klasse, s63

Vorig bericht: « Ford zet de nieuwe Focus Sedan neer in New York
Volgend bericht: Corvette Z06 gaat topless in New York »

Lees Interacties

Reacties

  1. roadrage zegt

    17 april 2014 om 14:19

    hahahahahahahha “tok-tok”

    OT: teeeeerrrrriingggg jantje want een affengeil gebakje!!

    Login om te reageren
  2. dennisishier zegt

    17 april 2014 om 14:19

    Indrukwekkende bak, vraag me wel af of het veranderen van de vering goed is voor de wegligging en vooral het zwaartepunt in de bocht. Ik neem aan dat door de vering te verhogen ook het zwaartepunt verhoogd wordt en dat lijkt me niet erg goed voor de wegligging.

    Login om te reageren
    • mlbenz zegt

      17 april 2014 om 14:25

      @dennisishier: Wie zegt er dan dat het verhoogd wordt, het lijkt me logischer om wat lucht te laten ontsnappen. Ik ga er vanuit dat er een slim iemand over nagedacht heeft alvorens dit systeem te lanceren.

      Login om te reageren
      • dennisishier zegt

        17 april 2014 om 14:35

        @mlbenz: Ik denk dat mercedes deze functie heeft toegevoegd om het comfort te verhogen. Denk dat mercedes comfort belangrijker vindt dan prestaties, het is tenlotte een lange, zware en luxe auto.
        En ik zie niet echt een manier

        Login om te reageren
        • dennisishier zegt

          17 april 2014 om 14:37

          @dennisishier: En ik zie geen manier om deze te verhogen, ik ben zelf werkzaam in de ontwikkeling van vering en andere aangelegenheden rond het onderstel dus ik heb enig verstand van zaken. Het is niet zo dat ik zomaar wat roep

          Login om te reageren
          • amgg zegt

            17 april 2014 om 17:13

            @dennisishier: Leuk voor je!

            Login om te reageren
  3. fritsie zegt

    17 april 2014 om 14:30

    Jammer dat ie zo lelijk is geworden. Ik vind de CL 10x mooier.

    Login om te reageren
  4. themsdosnerd zegt

    17 april 2014 om 14:32

    nog geen 600pk. De maybach exelero had 700.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 april 2014 om 15:40

      @themsdosnerd: Dus jij koopt hem maar niet?

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        17 april 2014 om 15:47

        @berlinetta: haha want ja, dat zal namelijk de enige reden zijn ;)

        Login om te reageren
  5. lekkaah zegt

    17 april 2014 om 14:32

    Machtige bolide, helemaal top.

    Login om te reageren
  6. thierryvth zegt

    17 april 2014 om 14:35

    vind veel Mercedessen mooi de laatste jaren maar de SL hebben ze verkracht en dit is ook iet wat pompeus aan de neus.

    Login om te reageren
  7. tupperware zegt

    17 april 2014 om 17:47

    Heerlijke GT om te zien, toch zal ik hem nooit kopen, te groot en te zwaar om sportief te zijn.
    Als je er in 1 ruk mee naar Saint Tropez wil blazen is het natuurlijk een ideale auto, jammer dat je wel 50 jaar terug in de tijd moet om dat ook daadwerkelijk te kunnen..

    Login om te reageren
  8. sydney zegt

    17 april 2014 om 17:59

    Fantastische auto, helemaal top….maar op een of andere manier weet ie me niet te raken.
    En dat ligt niet aan Pre-Safe.

    Login om te reageren
  9. kingdecay zegt

    18 april 2014 om 16:24

    Ooh, die is lekker. Heerlijk interieur ook. De ‘exotics’ buiten beschouwing gelaten is dit wat mij betreft toch echt wel dé Coupé van het moment. Het prijskaartje is er ook wel naar natuurlijk.

    Login om te reageren
  10. a3aan zegt

    20 april 2014 om 10:00

    Prachtig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North