• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jiotto Caspita

Auteur: autoblogger, gepost 20 november 2006 om 09:11 – 18 Reacties

Jiotto Caspita

Dit is de Jiotto Caspita, een prototype van bijna 20 jaar geleden maar nog steeds noemenswaardig. De supercar is destijds ontwikkeld door het Japanese Dome in opdracht van het automerk Jiotto. De Caspita moest een soort street-legal Formule1 auto worden en werd aangedreven door een twaalfcylinder met 450pk. De 1100kg zware supercar had een topsnelheid van 320km/u en de sprint van 0-100km/u was mogelijk in 4,7 seconden.

De productie van de Caspita komt niet op gang en in 1993 start de ontwikkeling van een vervolg: de Caspita II. Deze keer gaat het om een V10 Judd met 585pk. De topsnelheid ligt boven de 345 km/u en gaat in 3,4 seconden naar de 100! Jammer genoeg stierf ook dit project een vroege dood; “due to the global recession which meant lack of demands for supercars.” Erg jammer want zo te zien waren de Japanners goed op weg (via autoblog.it).

Jiotto Caspita II

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden
  • Cristiano Ronaldo
    Cristiano Ronaldo mag binnenkort geen supercars meer rijden
  • 90-jarige Nederlandse held
    90-jarige Nederlandse held neemt unieke Ford GT in ontvangst

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Supercars

Vorig bericht: « Politievervoer in Dubai valt zwaar tegen
Volgend bericht: Rijtest: Audi TT 2.0 TFSI »

Lees Interacties

Reacties

  1. MorganLOVER zegt

    20 november 2006 om 09:21

    JAAAAAHH, is een mooi ding. Erg jammer dat er niet verder mee gegaan is. Het zou wel een japanner gebleven zijn, dus hij zou denk ik het niveau van hedendaagse europese supercars niet halen.

    Login om te reageren
  2. Klassiekerrally zegt

    20 november 2006 om 09:43

    Die onderste doet me een beetje aan de Jag XJR15 denken:

    Login om te reageren
  3. Ome henk zegt

    20 november 2006 om 09:56

    De neus heeft toch wat van de zonda weg ..

    Login om te reageren
  4. Ejay zegt

    20 november 2006 om 10:00

    @ Ome Henk, Zonda is van 1999, dus die kwam erna. Het lijkt inderdaad meer op de XJR15 met wat designkenmerken van de XJ220.

    Login om te reageren
  5. Franqie zegt

    20 november 2006 om 10:16

    Vooral die Caspita II is echt heel mooi!

    Login om te reageren
  6. armada zegt

    20 november 2006 om 10:27

    Vind het eigenlijk vrij karakterloze ontwerpen.

    Login om te reageren
  7. Kevski-Style zegt

    20 november 2006 om 11:57

    Mooie hiervan is wel dat het in het eerste geval om een zelfde blok als de F1 gaat. 3,5liter V12 als ik me niet vergis. Het enige is dat alles betrouwbaar gemaakt is voor straatgebruik. Ik heb ze helaas nooit in het echt gezien….

    Login om te reageren
  8. Maarten zegt

    20 november 2006 om 13:11

    die zien er echt heel goed uit jammer dat ze er niet mee door gegaan zijn.

    Login om te reageren
  9. Sander zegt

    20 november 2006 om 13:24

    Jammer maar helaas..

    Login om te reageren
  10. Dink zegt

    20 november 2006 om 13:52

    Een auto met een detuned F1 blok . . . :bounce: Mijn idee!!!

    Login om te reageren
  11. 911 zegt

    20 november 2006 om 13:59

    Nou volgens mij hoeven wij hier om niet te treuren…….TOCH????

    Login om te reageren
  12. lambo zegt

    20 november 2006 om 14:06

    hij doet me denken aan de mclaren F1

    Login om te reageren
  13. Pannekoek zegt

    20 november 2006 om 16:35

    @ Kevski Style

    Hebben F1 auto’s ooit 3.5 liter blok gehad?

    Kben blij dat hij nooit is uitgebracht, hij ziet er namelijk niet uit.

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    20 november 2006 om 18:20

    Het ziet er idd. als de Jag XJR15 uit. Die ik bij de weg 100 maal mooier vind dan de XJ220. But that´s another discussion and when did that ever stop me! :)

    Ik kan me niet herinneren dat ik ooit van deze auto gehoord heb. Ik vind hem er heel goed uitzien. Niks mis mee toch?

    Login om te reageren
  15. -=Pjot=- zegt

    20 november 2006 om 19:29

    @Pannekoek

    F1 had 3.5 liter motoren van 1987 tot 1995.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_one_eras

    Login om te reageren
  16. Kevski-Style zegt

    20 november 2006 om 19:48

    Ohja, misschien ook leuk om te melden, hij heeft een electrische spoiler die bij een bepaalde snelheid omhoog komt. Beetje vergelijkbaar met een 911….

    Login om te reageren
  17. jordey zegt

    21 november 2006 om 18:33

    toen ik die 1e foto zag, schoot me een mclaren f1 binne

    Login om te reageren
  18. pieter autofreak zegt

    16 december 2006 om 19:31

    heb een racespel van SEGA en (een stuk of 10 jaar geleden toen ik er nog op speelde) had ik er zo eentje :) eigenlijk wel een redelijke coole auto..heeft de deuren van een slr..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North