• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk hoe een BMW in 1 minuut wordt gestolen

Auteur: maru, gepost 23 februari 2014 om 11:58 – 94 Reacties

Afbeelding Kijk hoe een BMW in 1 minuut wordt gestolenAfbeelding Kijk hoe een BMW in 1 minuut wordt gestolenAfbeelding Kijk hoe een BMW in 1 minuut wordt gestolenAfbeelding Kijk hoe een BMW in 1 minuut wordt gestolenAfbeelding Kijk hoe een BMW in 1 minuut wordt gestolenAfbeelding Kijk hoe een BMW in 1 minuut wordt gestolenAfbeelding Kijk hoe een BMW in 1 minuut wordt gestolenAfbeelding Kijk hoe een BMW in 1 minuut wordt gestolen

De boefjes!
Is het echt zo makkelijk om een BMW te stelen?

Bart uit Oostende dacht samen met zijn vriendin gezellig een dagje door te brengen op de Wilhelminaberg in Landgraaf. Genieten van het uitzicht, een paar foto’s schieten… totdat hij de telelens op zijn BMW 320d richt.

stap 1

Hij ziet hoe een witte 3-serie tegen zijn auto aanrijdt. Twee mannen stappen uit en inspecteren de schade. Het lijkt gelukkig allemaal mee te vallen. Na een beetje onzeker om zich heen te hebben gekeken, loopt het duo naar de auto. De eigenaar denkt dat ze netjes een briefje achter de ruitenwisser leggen, maar dan stapt één van de mannen in!

stap 2

Bart rent tevergeefs naar beneden. Dit is de langste trap van Nederland, dus hij was niet op tijd om de boeven in de kraag te vatten. Het slot is opengepeuterd, er wordt wat aan de interface gerommeld, en de mannen gaan er met hun buit vandoor.

stap 3

Enkele minuten later komt de witte BMW terug voor een volgend slachtoffer, maar zodra ze doorhebben dat er een camera op hen staat gericht, kiezen ze het hazenpad. De kentekenplaat van de witte BMW was gestolen, dus probeert Bart zijn auto en de daders met zijn foto’s op Facebook te vinden. We hopen dat het hem lukt.

Wat is er precies gebeurd? Er bestaan allerlei handige apparaatjes om het slot in de deur open te krijgen, maar dan heb je de auto nog niet gestart. Nu schijnt het dat je via de OBD-II stekker een nieuwe sleutel snel en eenvoudig kunt programmeren. Blijkbaar is dit gat in de anti-diefstalbeveiliging nog steeds niet gedicht.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 320d, BMW, diefstal

Vorig bericht: « Te koop: rijden als James Bond x 59
Volgend bericht: Chinezen mogen (weer) niet Googelen op ‘Ferrari’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. MARS zegt

    23 februari 2014 om 12:02

    Das pech, auto weg…

    Login om te reageren
    • pvandissen1 zegt

      24 februari 2014 om 22:36

      @MARS: Het zal je maar gebeuren…met je premium automobiel. Hier ook nog een filmpje hoe ze de sleutel van een x6 kopieren, en de auto moeiteloos starten.

      http://www.automotiveimport.nl/import-nieuws/filmpje-hackers-stelen-bmw-x6-binnen-3-minuten

      waar blijft de actie van BMW op dit soort dingen? Lijkt me niet echt lekker rijden met een dergelijke BMW

      Login om te reageren
  2. newguy92 zegt

    23 februari 2014 om 12:05

    Duidelijk weer MOE-landers.

    Login om te reageren
  3. Brutus zegt

    23 februari 2014 om 12:09

    Ze zien er vrij Oost-bloks uit. Nou wil ik geen open deuren intrappen, maar toch..

    Login om te reageren
    • bayernmunchen zegt

      23 februari 2014 om 12:43

      @Brutus: De deuren staan al open,de grenzen.Dicht gooien die hap,en het merendeels van deze criminele activiteiten zal verminderen.

      Login om te reageren
      • diabhal zegt

        24 februari 2014 om 22:14

        @bayernmunchen: Ja, terug naar voor de EU, toen lagen de criminaliteitscijfers veel lager.

        Of niet? In die jaren hadden we 2x zoveel autodiefstallen als nu… 16.619 in 1995, 16.142 in 2000, 8.495 in 2013. Open grenzen maken niks uit.

        http://www.stavc.nl/pdfdb/incijfersnew/halfjrstatistiek2013.pdf

        Login om te reageren
    • E550 zegt

      23 februari 2014 om 13:44

      @Brutus: Vertel mij aub waarom het Oost-bloks eruit ziet? Je ziet een vage foto van een donkerblonde man en een brunette man…

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        23 februari 2014 om 13:50

        @e550: Je kijkt door het verkeerde referentiekader.

        Login om te reageren
      • Brutus zegt

        23 februari 2014 om 14:04

        @e550: Norse gezichtsuitdrukking, goedkoop kapsel.. Oost-bloks.

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          23 februari 2014 om 20:47

          @Brutus: Jaja, dat kun je goed zien op die foto’s. Goedkoop kapsel? Wat mag dat serieus wezen? Ben je Mari van de Ven?

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            23 februari 2014 om 23:37

            @e550: die rechter is het neefje van Poetin. Die herken ik meteen #wateenvooroordelendgelultochweerhierboven…….

            Login om te reageren
      • rijgewoonbmw zegt

        24 februari 2014 om 04:11

        @e550: groot hoofd dof haar duidelijk te zien

        Login om te reageren
    • agera zegt

      23 februari 2014 om 23:53

      @Brutus: De jongens die in Haren waren opgepakt heb je die ook een goed bestudeerd misschien dat het ook allemaal Oostblokkers waren?

      Login om te reageren
      • Brutus zegt

        24 februari 2014 om 11:50

        @agera: Iets met oude koeien uit een sloot.. Daar waren er teveel van.

        Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    23 februari 2014 om 12:10

    En daarom never nooit een BMW of iets anders ‘primijum’voor mij, een kennis kreeg ’s nachts in zijn eigen bed een gun tegen zijn hoofd voor de Mercedes sleutels, een andere -die ik mijn C6 heb verkocht, kreeg hele vreemde vragen van de verzekering toen zijn DERDE 5-serie was gestolen, de man rijdt nu nog C6 en wil niets anders meer.

    In de enige Golf die ik ooit heb bezeten werd op het laatst drie keer per week ingebroken, en nee sneu neuzen, het was een keurige buurt.

    En niemand zal ooit mijn Alfa jatten.
    Gelukkig maar.

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      23 februari 2014 om 12:12

      @desjonnies: Het is gevaarlijk om jou te kennen

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        23 februari 2014 om 16:31

        @sandniggah:
        zoals Motoragent Dreutel’s chef (uit de strip de Generaal) ooit tegen hem zei
        ” Je bent allergisch voor rampen “

        Login om te reageren
    • Hubert zegt

      23 februari 2014 om 12:31

      @desjonnies:
      Daarom heb ik de sleuteltjes netjes op het kastje naast de voordeur liggen.
      Dan hoeven ze mij of mijn kinderen niet wakker te maken als ze de auto mee willen nemen.

      Login om te reageren
      • rijnooit zegt

        23 februari 2014 om 14:12

        @Hubert: Walgelijk eigenlijk heh. Smart thinking!

        Login om te reageren
    • mout zegt

      23 februari 2014 om 15:00

      @desjonnies: C6 – Citroën? Of Chevrolet?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        23 februari 2014 om 15:18

        @mout:

        Citroën uiteraard

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      23 februari 2014 om 15:54

      @desjonnies: ga dan gewoon fietsen.. oh w8, die worden ook vaak gejat.

      Login om te reageren
    • Fidenza zegt

      23 februari 2014 om 16:56

      @desjonnies: uhmm…waarom zet je geen GPS Tracker in uw auto?

      Login om te reageren
    • dafmaf zegt

      23 februari 2014 om 23:06

      @desjonnies: Ik ken het. Mijn Volvo 440 is in vier jaar 12 keer opengebroken, in de hele nette buurt in Utrecht waar ik woon. Terwijl ik NOOIT iets van waarde in de auto achterlaat. Iedere keer keurig aangifte gedaan, zodat de statistieken in ieder geval wat beter kloppen. De meeste buren doen niet eens meer aangifte. Dat we op een looproute van een junkenhostel naar de binnenstad wonen zal wel toeval zijn.

      Login om te reageren
  5. Joopieboy zegt

    23 februari 2014 om 12:11

    Bekende truc, tegen de auto aanrijden kijken of er geen alarm inzit, wel echt triest… En die lui hebben er allemaal apparatuur voor dus kinderspel helaas

    Login om te reageren
  6. Jimmy zegt

    23 februari 2014 om 12:11

    Die rijdt nu vrolijk rond in Bulgarije.

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      23 februari 2014 om 12:13

      @Jimmy: met benzine betaald van de zorgtoeslag ….

      Login om te reageren
  7. norge zegt

    23 februari 2014 om 12:19

    Nu begrijp ik waarom BMW zo goed verkoopt..

    Login om te reageren
  8. peugeot205 zegt

    23 februari 2014 om 12:24

    Sneue figuren. Ben heel benieuwd wat zo’n auto oplevert.

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      23 februari 2014 om 12:27

      @peugeot205: 100% winst

      Login om te reageren
  9. Dimglor zegt

    23 februari 2014 om 12:26

    Had de foto’s gisteren al gezien.
    Is inderdaad een heel triest geval.
    Werk je hard voor je wagen te kopen, rijdt een ander er mee weg..
    Straks durf je geen mooie auto meer kopen omdat je denkt dat ze hem zullen stelen..
    Echt triest eigenlijk.

    Login om te reageren
  10. azenomei zegt

    23 februari 2014 om 12:29

    Belachelijk dat dit mogelijk is. Dit systeem moet duidelijk beter beveiligd worden door BMW.

    Login om te reageren
    • azenomei zegt

      23 februari 2014 om 12:33

      @azenomei: Misschien voor de premium dealers een mooie bijverkoop optie. Autolock extern stuurslot.

      Login om te reageren
  11. peugti zegt

    23 februari 2014 om 12:30

    Ik was er meteen al na toe gerend, met zon dikke criminele kop vertrouwde ik het meteen al niet

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      23 februari 2014 om 12:32

      @peugti: En wat zou je dan doen?
      Zijn meestal geen doetjes…

      Login om te reageren
      • sandniggah zegt

        23 februari 2014 om 13:00

        @Dimglor: voor zijn auto liggen natuurlijk

        Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        23 februari 2014 om 13:02

        @Dimglor: om eerlijk te zijn was ik helemaal gek geworden.. Ik wil niet zeggen dat ik badr style ga doen maar het zal er niet ver vanaf zitten..

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          23 februari 2014 om 14:59

          @lambo4all: Ik stelde gewoon de vraag omdat veel mensen zeggen dat ze het op een bepaalde manier zouden aanpakken, tot ze zich in dezelfde situatie begeven..
          Deze mannen zullen zich wel niet laten doen als de eigenaar afkomt en zullen misschien wel iets van voorzorgsmaatregelen hebben genomen..

          Login om te reageren
    • MARS zegt

      23 februari 2014 om 12:36

      @peugti: “Bart rent tevergeefs naar beneden. Dit is de langste trap van Nederland, dus hij was niet op tijd om de boeven in de kraag te vatten.”

      Login om te reageren
  12. Clocker zegt

    23 februari 2014 om 12:38

    Kennis zijn E46 M3 is enkele jaren geleden op diezelfde plaats gestolen geweest. Enkel het slot lag nog op de grond. Blijkbaar geen veilige plek om je BMW achter te laten.

    Login om te reageren
  13. bmwe46csl zegt

    23 februari 2014 om 12:43

    @mars: maar er stond ook dat zeem eerst even hebben staan kijken toen ze er tegenaan gereden hadden, pas toen zn deur open ging, is hij gaan rennen.

    Login om te reageren
  14. moveyourmind zegt

    23 februari 2014 om 12:53

    De kentekenplaat van de witte BMW was gestolen? Net als de rest van de auto waarschijnlijk. Grensposten weer bemannen en grenscontroles uitvoeren op alles wat het land- in en uitgaat.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 februari 2014 om 13:36

      @moveyourmind: de economie om zeep helpen om auto diefstal te beperken lijkt me geen goed idee. Ook staan er boetes op het niet naleven van het Schengen verdrag. En natuurlijk als de Oost Blokkers geen auto’s meer stelen, nemen de blauwogige Nederlandse criminelen het wel over, leuke bijverdienste naast de hennepkwekerijen.

      Login om te reageren
      • bayernmunchen zegt

        23 februari 2014 om 13:45

        @mashell: Wil jij niet alle blauw ogige over een kam scheren.

        Login om te reageren
        • agera zegt

          24 februari 2014 om 00:02

          @bayernmunchen: Zelf doe je het wel he met je reactie bovenaan.

          Login om te reageren
          • bayernmunchen zegt

            24 februari 2014 om 08:35

            @agera: Als ik jouw mening had willen horen,had ik jouw wel aangeroepen met de rammelaar.En wou jij zeggen dat die figuren hier voor een weekendje naar Centerparcs komen?Dacht het niet.Moet jij eens zien wat er hier aan de grens van de weg wordt geplukt.
            Allemaal Oostblokkers.En komen die figuren uit de Balkanlanden er ook nog bij.Marechaussee staat hier veelal preventief te controlleren.Al dan wel of niet met de Deutsche Polizei.Als ik ga tanken bij de buren,zie ik dit vaak genoeg.Grenzen sluiten,bemannen,bewaken,net zo als hoe het was voor het een grote bende werd,wat nu één Europa heet,he.

            Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              24 februari 2014 om 10:10

              @bayernmunchen: Het mooie van een blog is dat iedereen er zijn mening kan en mag droppen, zo lang deze binnen de huisregels blijft.

              Wat dat aangaat, nemen we even een beetje gas terug vwb de kleinerende opmerkingen? Dank!

              Login om te reageren
              • bayernmunchen zegt

                24 februari 2014 om 10:48

                @sir_smokalot: Euhm,lees jij dit topic eens goed door.Zie jij toch wel het een en ander over het hoofd.En nu moet jij mijn naam niet te schande gaan maken.Want ik lees wel dat er wordt geroepen dat het ‘hufters,tuig’ en aan de hand van ‘gezichtsuitdrukking’,kleding,haren enz.Oostblokkers moeten zijn.Dát mag wel.Als er nu een bevolking wordt geschoffeerd zijn deze het.En een ieder heeft er zijn mening over.Prima,ik ook.Maar ga nu niet muggenziften over dat ik iemand ‘kleineer’.Je kan dit ook lezen met ‘een korreltje zout’.

            • agera zegt

              24 februari 2014 om 11:34

              @bayernmunchen: Je zegt dat de ander niet over een kam moet scheren terwijl je dat zelf ook doet. Ik bekijk het anders, stel dat het voor 99% zeker is dat het Oost-Europeanen zijn, heb je die overige 1% nog. Totdat het NIET bewezen is, niet gelijk een conclusie trekken, stel de kans is klein maar als blijkt dat deze mensen De Jong heten en gewoon Nederlanders zijn? Je hebt zat Nederlanders die er zo uitzien, het is een beetje makkelijk als mensen donkerblond zijn om gelijk als Pool, Roemeen of Bulgaar te bestempelen. Criminaliteit kent geen ras, geloof of identiteit.
              Crimineel gedrag komt onder iedereen voor ook onder het waren toch echt Nederlanders die in Haren door het lint gingen en alles kort en klein sloegen en aan het plunderen gingen.

              Ik ga er niet omheen draaien, ik ben zelf van Turks afkomst en lees en hoor in kranten en media ook veel dingen die niet door de beugel kunnen. Zoals:
              1-De examenfraude in Rotterdam op de Islamtische school Ibn Ghaldoun. Als je geen goede maatregelen neemt zullen bepaalde dingen zich herhalen. Met alleen het sluiten van de school en het verhalen van kosten op de verdachten heb je er niks aan. Binnenkort zullen deze mensen elders onder een andere naam verder gaan met lesgeven aan kinderen. Zorg ervoor dat ook de leraren die betrokken zijn, nooit meer hun vak kunnen uitoefenen dan pas bereik je iets.
              2-Het bedreigen van een Marokkaanse eigenaar (vrouw) die een wijnbar in Rotterdam heeft geopend. Hoe zwak en laag ben je als je een vrouw gaat bedreigen, ze werd bedreigd omdat ze als moslim wijn aanbied. Deze vrouw hoort als voorbeeld te dienen voor vele allochtone en vooral vrouwen die iets willen bereiken in hun leven en ondernemen. Zij laat zien dat het kan en mogelijk is. In plaats van dat ze wordt bedankt wordt zij tegengewerkt door een kleine groep extreme moslims. Die gasten blowen zich waarschijnlijk kapot in coffeshops en daarna gaan ze de heilige uithangen. Ook nog eens triest en zielig om iemand te bedreigen op social media, tegenwoordig is iedereen een superman achter zijn of haar pc.
              Ook mooi om te zien dat Burgemeester Aboutaleb haar een hart onder de riem heeft gestoken.

              Dit zijn voorbeelden die laten zien dat criminaliteit niks met etnische afkomst heeft te maken.

              Login om te reageren
              • bayernmunchen zegt

                24 februari 2014 om 12:24

                @agera: Mijn insteek over mensen met blauwe ogen niet over een kam scheren,was cynisch.Ogenschijnlijk neemt het merendeels dit al te serieus,ook jij.Ik blaat niet op dit blog over Oostblokkers dit en dat.Wel heb ik gezegd,gooi die grenzen dicht,en deze vorm van criminaliteit zal afnemen.Daarmee zeg ik niet dat ik alles over een kam scheer.En toevallig heb ik blauwe ogen,vandaar ook die cynische opmerking.Had ik een andere kleur,had ik niks gezegd.Zo direct denken ze nog dat ik ‘ in de hennep ‘ zit,omdat ik blauwe ogen heb.

              • bayernmunchen zegt

                24 februari 2014 om 12:38

                @agera: En over dat wat er in Haren is gebeurd,weet ik ook wel dat het NL-ers waren.Dat haal jij aan,waar ik niks over gezegd heb.Dus ga mij er nou niet van betichten dat ik de ‘ aanjager ‘ ben over deze nutteloze discussie over of het wel of niet zijnde Oost Europese vrienden.Tip:lees dit hele topic goed door,-en niet wat jij zo graag wilt zien-,en de bron van dit alles,begint al vrij vroeg in dit topic,met veel -duimpjes-.

              • agera zegt

                24 februari 2014 om 13:09

                @bayernmunchen: Neem mij niet kwalijk als je reactie cynisch was, je hoeft je niet aangevallen te voelen. Ik noem jou geen aanjager van de discussie, dat waren anderen zoals jij ook aangeeft die bovenaan staan met “veel duimpjes”. Mijn reactie was in het algemeen en zette hem onder jou reactie.
                Mijn reactie was deels op het punt die jij aankaartte m.b.t. het sluiten van de grens, ik weet niet of je daar veel mee oplost. Daarom noemde ik een aantal punten op, zoals Haren, examenfraude op de Ibn-Ghaldoun school en de wijnwinkel in Rdam. CBS zal een duidelijk overzicht hebben over statistieken over criminaliteit dat landelijk en grensoverschrijdend is, ik ben er wel benieuwd naar.

              • bayernmunchen zegt

                24 februari 2014 om 13:45

                @agera: Excuses aanvaard,ook van mijn kant uit.

      • moveyourmind zegt

        23 februari 2014 om 14:55

        @mashell: Je hebt gelijk, autodiefstal zal waarschijnlijk niet afnemen en vrije doorgang aan de grens is in het belang van onze economie. Hoop iig voor deze BMW-rijder dat deze jongens opgepakt kunnen worden.

        Login om te reageren
  15. quispmaster zegt

    23 februari 2014 om 12:57

    Ey die ken ik, dat is Boris Boefski!

    Login om te reageren
  16. frietjemet zegt

    23 februari 2014 om 13:05

    Zelfs op de parkeerplaats van snowworld landgraaf is je auto niet veilig. Een tijd geleden hebben ze geprobeerd mijn vaders auto mee te nemen die ik toen mee had, nog wel een escort estate van 16 jaar oud. Portier rechtsvoor was rijp voor de sloop, rond de stuurkolom was een en ander gemolesteerd. Wordt ook behoorlijk wat materiaal gejat, een vriend van me heeft een dader op heterdaad betrapt. Hij heeft die persoon toen tegen de grond gewerkt en hem daar gehouden tot de politie ter plaatse was.

    Login om te reageren
  17. Rick-dos zegt

    23 februari 2014 om 13:06

    Als je werkelijk denkt dat het sluiten van de grenzen dit tegenhoudt dan ben je nogal naïef. Die gasten zijn slimmer dan je denkt en bedenken trucjes om die controles makkelijk te omzeilen.

    Het probleem is groot maar ik denk dat de oplossing wel wat moeilijker ligt dan het sluiten van de grenzen.

    Login om te reageren
    • coenijn zegt

      23 februari 2014 om 15:45

      @Rick-dos: los daarvan is het economische zelfmoord om je grenzen te sluiten als je bij de EU zit.

      Login om te reageren
  18. VeniVidiVici zegt

    23 februari 2014 om 13:16

    Jammer Bart, maar die smerige Oost-europeanen vindt je niet! Politie doet er namelijk ook niet veel meer aan!
    Er is op de markt wel een top systeem om zulke hufters te laten afdruipen… http://www.bearlock.nl/

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    23 februari 2014 om 13:30

    Zou BMW niet heel eenvoudig de mogelijkheid tot het aanleren van sleutels met een software update kunnen uitzetten? De berijders van oudere BMWs moeten dan goed op hun sleutels letten maar lopen een veel kleiner diefstal risico.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      23 februari 2014 om 15:08

      @mashell: Jawel. Het aanpassen van software kunnen ze best.
      Echter: Dat duurt tot de volgende kraak. Het werkt in dat opzicht niet veel anders dan een PC. Als je graag je auto houdt, moet je niet kiezen voor een beter, maar voor een onbekender / extra systeem.
      De bear-lock die hierboven genoemd wordt.
      Of, zoals in een afgetrapte BX die ik had, een ’tweede’ mistlicht-schakelaar in het dashboard, die de brandstofpomp uitschakelt.
      Of, zoals een familielid doet bij een youngtimer, een zekering monteren in het 12V systeem, en die eruit trekken.
      Allemaal makkelijk te kraken – maar stuk voor stuk voldoende om dit type diefstallen te stoppen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 februari 2014 om 16:47

        @mout: nou het kan gewoon zijn dat de mogelijkheid van het aanleren van sleutels via ODB de weakspot van de BMWs is. Doet BMW daar wat aan dan wisselt het boevengilde weer naar een ander merk. De BMW rijders zijn daar wel mee geholpen.
        Ik ben van mening dat je sowieso niet met 3rd party oplossingen (of het nou met audio, beveiliging of comfort van doen heeft) moet gaan klooien, daar komt alleen maar ellende van.

        Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      23 februari 2014 om 16:25

      @mashell: Het enige dat je doen kunt om dit te voorkomen is het onklaar maken van je OBDII connector.
      Kabeltje naar pootje 11 van de connector (voeding) onderbreken en ergens een verborgen schakelaartje maken, en de hele truc is niet meer uit te voeren.
      Maar ja, wie doet dat…

      Login om te reageren
      • dafmaf zegt

        23 februari 2014 om 23:12

        @n54coupe: Ik kende iemand die een startonderbreking in zijn Daf 55 cabrio had gefabriekt met een ongebruikte schakelaar op een onopvallende plaats. Alleen met die schakelaar ingedrukt startte zijn auto.

        Login om te reageren
  20. marcow zegt

    23 februari 2014 om 13:32

    Zo’n 3 Serie moet in Nederland van de verzekering een alarm hebben. Er tegenaan rijden zou in dat geval geloei opgeleverd hebben, dus in ieder geval een vertraging in hun procedure. Je ziet ook mensen langs lopen dus dan valt het teveel op als je bij de te stelen auto gaat rommelen. Maar goed, in the end hebben ze ook voor het alarm wel een trucje…

    Login om te reageren
  21. fit4fun zegt

    23 februari 2014 om 14:04

    Zulke misdaad is erg lonend in Nederland: de pakkans is zeer laag, en de “beloning” voor een uurtje “werk” hoog: duizenden euro’s. En stel dat deze polen/russen/bulgaren gepakt worden, dan mogen ze in een comfortabele cel lekker uitrusten, beetje sporten, wat porno kijken, goed eten, zodat ze 3 dagen later alweer fit en energiek aan de volgende diefstal kunnen beginnen.

    Binnenkort trouwens verkiezingen in Nederland……

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    23 februari 2014 om 15:23

    Waarom zouden ze ertegenaan gereden hebben?

    Is dat een technisch trucje om iets van de beveiliging te omzeilen?

    Of is dat een practisch trucje om te zien of de eigenaar in de buurt is oid?

    Login om te reageren
    • siemi zegt

      23 februari 2014 om 16:11

      @Hupke: om te kijken of er een alarm op zit. Die zou bij zo’n tikje nl af moeten gaan.

      Login om te reageren
      • danmar zegt

        23 februari 2014 om 16:43

        @siemi: Of om te kijken of de eigenaar in de buurt is en reageert.

        Login om te reageren
  23. r32t zegt

    23 februari 2014 om 16:11

    Blijkt maar wat al dat Oostblok volk tuig is.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      23 februari 2014 om 23:50

      @r32t: Ow ja joh het waren zeker ook Oost-Europanen die in Haren aan het plunderen en rellen waren in 2012.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        24 februari 2014 om 09:32

        @agera:
        Zie de link niet helemaal?
        Had hij op facebook gezet dat de auto daar zou staan en gratis mee was te nemen?

        Het is gewoon oostbloktuig!

        Login om te reageren
        • agera zegt

          24 februari 2014 om 10:43

          @Hubert: Ik bedoel niet iedereen over een kam scheren, criminaliteit kent geen identiteit, ras of geloof. Gewoon niet generaliseren daar los je niks mee op.

          Login om te reageren
  24. c-ad zegt

    23 februari 2014 om 16:26

    Hufters!

    Login om te reageren
  25. fconderkantlat zegt

    23 februari 2014 om 16:29

    ik weet niet wat bart precies ondernomen heeft, maar als ie met zijn vriendin was had ie tegen zijn vriendin kunnen zeggen om het inderdaad met zijn telelens de boel op film te zetten terwijl bart zelf misschien een sprintje kon inzetten richting zijn auto in plaats van op afstand fotos blijven maken. Daarnaast kon zijn vriendin meteen 112 bellen tijdens het vastleggen van plaatjes?

    Niet dat de actie rechtmatigt, en ik weet niet wat de verdere situatie was, maar als dit mogelijk was, leek mij dit de meest voor hand liggende mogelijkheden om zelf actie te kunnen ondernemen om eventueel te voorkomen dat ze met je auto er alsnog vandoor gingen

    Login om te reageren
  26. st33fie zegt

    23 februari 2014 om 16:31

    Je moet zowiezo een papiertje over je vin nr leggen Bij je raam
    Je kan aan de hand van vin nr namelijk sleutelcodes ophalen bij sommige figuren

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      23 februari 2014 om 19:04

      @st33fie:

      Vin is bij mij enkel van buitenaf toegankelijk dus zou al een permanente sticker moeten zijn, is dat overigens niet iets dat altijd zichtbaar moet zijn voor de politie?

      Login om te reageren
      • st33fie zegt

        23 februari 2014 om 21:56

        @Hupke: het vin nr staat ook in je motorcompartiment geslagen bij de wielkast
        maar als het goed is kan je aan het eind van je dashboard er een papiertje voor schuiven
        anders even via de dealer naar een oplossing vragen maar een sticker kan ook en zie je nauwelijks

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          23 februari 2014 om 23:16

          @st33fie:

          VIN nummer zit bij mij al voorbij het dashbord, kan je dus enkel langst de buitenkant aan. (uiteraard dat het in het chasis enzo ook staat)
          Ik dacht dat je het (die bij voorruit/dashboard) zichtbaar moest laten (voor bij controles van je papieren), maar ik kan er eigenlijk nergens iets over terug vinden.

          Login om te reageren
  27. desjonnies zegt

    23 februari 2014 om 16:39

    probleem is eigenlijk zo op te lossen.
    Parkeer daar zo’n nieuw primijum voertuig met wat semtex onder de stoel gemonteerd.

    Da’s trouwens werkelijk eens gebeurd in Frankrijk, in Parijs was een explosieven-expert het na de diefstal van zijn zoveelste auto radio het zo zat, dat hij explosieven monteerde in zijn auto radio, die geactiveerd werden als je hem aanzette.
    En die boefjes probeerden of zijn auto radio het deed………..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      23 februari 2014 om 19:00

      @desjonnies:

      Geniaal idee, moest ik 100% zeker zijn dat ik de enige zou zijn die met m’n wagen reed…
      dat er nooit eens een vriend bob zou spelen, m’n vriendin/moeder/vader/… wel eens vergeetachtig zou kunnen zijn (ikzelf gebruik nooit de radio).

      Het spijtige is dat stel dat het werkt dan vlieg je voor x-aantal jaar de bak in wegens moord met voorbedachte rade. En aangezien ik geen slechte jeugd gehad heb en ik niet echt getrained ben in me te schikken naar de grillen van een gevangenisbewaker, zielig doen/ geen connecties heb in het crimineel milieu betwijfel ik dat ik na 1/3 van de straf al zou vrijkomen.

      Login om te reageren
  28. slk55amg zegt

    23 februari 2014 om 17:42

    Een bearlock zoals hierboven genoemd is, heeft voor mij niet gewerkt. Mijn auto is gewoon meegenomen met verse (1 week oude) bearlock. Mijn mening is dat niets kan voorkomen dat je auto gejat wordt. Als ze de auto willen hebben, dan vinden ze wel een manier. Desnoods door connecties bij de garage waar de bearlock wordt ingebouwd. Je kan beter een hele goede verzekering afsluiten en hopen dat als je auto wordt gejat, dit gebeurt rond het tweede of derde jaar. Dan krijg je een hele nieuwe auto van de verzekering (let op de nieuwprijs clausule in de voorwaarden). Tip van een ervaringsdeskundige: verspil je geld niet aan allerlei systemen, maar geef een tientje per maand meer uit aan een goede verzekering.

    Login om te reageren
  29. diabhal zegt

    23 februari 2014 om 21:12

    Dit is al jaren mogelijk. Ze breken de auto open via klopsleutel, polensleutel of simpelweg de achterdeur en hebben vervolgens 30s voor het alarm afgaat om het OBD kastje aan te sluiten om het alarm uit te schakelen. Daarna programmeren ze een nieuwe sleutel (BMW, Mercedes, etc) of schakelen ze simpelweg de startonderbreking uit (VW, Audi, Seat, etc). Verspil je geld niet aan alarmsystemen van €800 die eenvoudig uit te schakelen zijn, stuursloten of versnellingsbaksloten. Laat simpelweg je autoramen graveren (inclusief NL voor je kenteken!) voor €30 en meneer dief moet alle ramen vervangen waardoor hij meestal al een andere auto zal kiezen. Op louche plekken haal je de OBD en brandstofpomp zekering uit je auto, dieven hebben geen tijd om uit te zoeken waarom je auto niet wil starten. Ik ken mensen waarvan hun Golf GTI met bearlock en SCM klasse 3 alarm is gestolen. De auto is gewoon weggesleept door een andere gestolen auto.

    Kortom: Goed verzekeren, ramen graveren en zekeringen eruit halen.

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      23 februari 2014 om 22:56

      @diabhal: met zekering eruit halen bedoel je, als je uit de auto stapt gewoon een zekering eruit halen?

      Login om te reageren
      • diabhal zegt

        23 februari 2014 om 23:31

        @MAB: Ja, de meeste auto’s hebben een aparte zekering voor de OBD stekker, deze zit dan in je zekeringkastje onder je stuur (verschilt per auto). Vervang deze door een nepzekering en meneer autodief zal eerst de wegenwacht moeten bellen voordat hij de auto van z’n plek krijgt. De zekering voor je brandstofpomp zit onder de motorkap en is wat lastiger te verwijderen, maar als je je auto ergens lang neerzet is dat de moeite wel waard.

        Je moet het zo zien, je moet de auto niet aantrekkelijk maken (=kenteken graveren) en de toegang tot de brakke software (=OBD) blokkeren, dan verklein je de kans aanzienlijk dat je auto ongewenst van eigenaar wisselt.

        Login om te reageren
        • MAB zegt

          23 februari 2014 om 23:38

          @diabhal: Ik begrijp het, had hier al eerder over na gedacht, maar dat was voordat dieven onze auto minimaal 1 keer permaand probeerde te stelen. Nu word er niet meer mee gereden helaas om enkel deze reden. Maar bedankt.

          Login om te reageren
    • Hubert zegt

      24 februari 2014 om 09:31

      @diabhal:
      Graveren????
      Yep, dat maakt indruk als de auto binnen 24 uur lekker in Roemenië rondrijdt.

      Login om te reageren
      • diabhal zegt

        24 februari 2014 om 09:50

        @Hubert: Ja dat maakt indruk. Het overgrote merendeel van de auto’s wordt voor doorverkoop gejat en dat is een stuk lastiger als het originele als gestolen geregistreerde kenteken in de ruiten gegraveerd staat. Hierom moet je er NL voor laten zetten.

        Login om te reageren
  30. slickrick zegt

    24 februari 2014 om 00:15

    Wat een hufters zeg, ongeacht welke bevolkingsgroep dit is. Beetje simpel om Oost Europeanen gelijk de schuld te geven.

    Trucje is wel bekend, doen ze bij VAG modellen net zo makkelijk.

    TIP: je obd stekker los halen, en de stroom kabeltejs verwisslen, zodat elk apparaat wat aangesloten wordt gelijk kortsluiting krijgt

    Login om te reageren
  31. endofline zegt

    24 februari 2014 om 10:18

    Zelf heb ik voor een 80 euro een GPS tracker in de wagen gezet. Prepay sim erin en je kan via de website altijd zien waar je wagen is. Hoe complex de beveiliging ook is die mannen specialiseren zich in 1 merk en kraken alles.

    Login om te reageren
  32. Hubert zegt

    24 februari 2014 om 10:59

    Vraag me trouwens af of het slim is om deze foto’s openbaar te maken.
    Die gasten weten waar je woont (er liggen vast wel papieren in de auto met een adres erop).

    Misschien komen ze wel eventjes langs om af te rekenen i.v.m. porttretrechten…

    Login om te reageren
  33. dutchneon zegt

    24 februari 2014 om 11:00

    Moet ook niet allemaal zo’n populaire auto rijden…. is toch niks aan!
    Koop eens wat anders dan de meute, laten ze je auto ook met rust.

    Login om te reageren
  34. joejojo2012 zegt

    24 februari 2014 om 11:00

    @Ongelukkige:

    Ik zal a.s. zaterdag eens op de automarkt kijken in Floresti, nabij Cluj-Napoca in Roemenie.
    Mocht ik een gelijkende wagen te koop zien staan, noteer ik het chassisnummer wel en kan ik het je toesturen. Maar ik ben bang dat je ‘em nooit meer terug ziet.

    Login om te reageren
  35. Svda zegt

    24 februari 2014 om 20:55

    Een BMW is makkelijker om te stelen dan een Vw of Audi tegenwoordig. Binnen 30 seconden is alles gepiept

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North