• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieke Citroën combo gespot in Rotterdam

Auteur: robbie, gepost 11 november 2013 om 22:24 – 33 Reacties

Citroën klassiekers in Rotterdam


Dat is nog eens een aangename verrassing zo in het centrum van Rotterdam. Een goudgele Citroën SM en een two-tone DS Break.

Voor de Laurenskerk in regenachtig Rotterdam werd dit typische duo gespot door novo. Een Citroën DS Break is wellicht niet zo mooi als de reguliere DS, maar het is wel een zeer praktische auto.

De SM die er naast staat, met een motor van Maserati, is een stuk bijzonderder en al helemaal in deze typische kleur. Het is een soort geelachtig met een groene tint er doorheen. Perfect voor de periode waarin de SM op de markt was.

Alle foto’s van dit duo kan je bekijken op Autojunk.

Ook interessant!

  • Gespot - Überdikke AMG-combo
  • Gespot - Deze klassieke Ferrari mag gewoon naar buiten in de winter
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, combo, ds, Gespot, Klassiekers, sm

Vorig bericht: « Lekker trio Bugatti’s op de Dubai International Motor Show
Volgend bericht: Dromen over een BMW M2 Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. smartye36 zegt

    11 november 2013 om 22:28

    Ik hou wel van SM

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      11 november 2013 om 22:44

      @smartye36 = SM-hartje dus…
      Ik vroeg me al af wat die username betekende.

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    11 november 2013 om 22:34

    Heerlijke combo! Die SM laat zich wel vaak spotten zeg. Vond hem vaak tijdens het spotten. Ach ja, SM’en zijn gewoon prachtig! Net als DS’en!

    Login om te reageren
  3. mout zegt

    11 november 2013 om 22:38

    Wat een geweldige auto’s zijn dat toch!
    Ik heb ooit een SM meegekregen toen mijn auto voor een beurt naar de garage ging (vd Laan, Abbenes – je zou er je auto al brengen om er wat te kunnen rondstruinen). Ongelooflijk soepel, een space-age interieur, een prachtige roffel. Het is de Rivella onder de auto’s: een beetje vreemd, maar wel lekker. En totaal niet besteed aan jus-, pils- en cola-drinkers.

    Login om te reageren
  4. tupperware zegt

    11 november 2013 om 22:38

    Kijk, dan zijn nu eens leuke bijzondere spots, de SM is altijd een bijzonderheid geweest en die station DS-en zie je ook niet elke dag meer.
    Dit had nu een leuke spot geweest om @desjonnies eens voor een sappig verhaal te consulteren.

    Login om te reageren
    • rob68 zegt

      11 november 2013 om 22:48

      @tupperware: Of @citrofiel …

      Login om te reageren
  5. rob68 zegt

    11 november 2013 om 22:43

    Aaaah eindelijk iets over echte auto’s.

    Login om te reageren
  6. mgmgb zegt

    11 november 2013 om 22:55

    Prachtige auto’s. De DS Break haalt het bij verre niet bij de gewone DS maar mon dieu, die SM is prachtig!

    Login om te reageren
  7. bmwalpina zegt

    11 november 2013 om 23:14

    Geweldige spot! De DS van thuis staat wat mij betreft weer te lang stil. Dit fleurt het straatbeeld weer op tussen als die saaie muesli-hokken!

    Login om te reageren
  8. smoked zegt

    11 november 2013 om 23:35

    Iedere automonteur had/heb toch een pesthekel aan de SM omdat het een draak van een auto is om aan te sleutelen?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      12 november 2013 om 11:09

      @smoked:
      iedere monteur van vandaag de dag mocht wensen dat iedere moderne auto zo makkelijk is om aan te sleutelen als een SM.
      Andere tijden, andere auto’s.

      Login om te reageren
  9. mk1racer zegt

    11 november 2013 om 23:42

    Bijzondere auto zo’n SM. Heb al een keer achter het stuur mogen zitten van een SM in dezelfde kleur.
    Helaas stond die wel stil in een schuur omdat er wat technische probleempjes waren.

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      11 november 2013 om 23:56

      @mk1racer:
      Frans karakter en Italiaanse emotie. Dan krijg je dat. En een prachtige auto dus het maakt geen zak uit als ze weleens kapot zijn.

      Login om te reageren
  10. jensgib zegt

    11 november 2013 om 23:49

    Gave auto die Citroën SM, alleen aparte naam…

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    12 november 2013 om 00:26

    Ja vooruit, de Break is two-tone. Maar dat is elke Break (het bovenste deel is volgens mij maar in twee kleuren geleverd, waarin de koets weer niet geleverd is), dus om het nu specifiek te noemen… Verder lijkt hij wat ‘ge-Pallas-iseerd’ te zijn.

    Hoe dan ook, een DS is heerlijk toeren. Een SM zal daarvan nog een overtreffende trap zijn.

    Login om te reageren
    • Jansen zegt

      12 november 2013 om 08:06

      @Citrofiel: Sterker nog: de achterklep en de omlijsting van het achterste raam van de DS-break is altijd grijs. Eigenlijk is hij de three-tone….

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        12 november 2013 om 13:19

        @Jansen: Deze wel ja, maar volgens mij hoort het dak dezelfde kleur te zijn als de achterklep/raamomlijsting. Daar kan ik me echter in vergissen, ik ben geen expert zoals @Pallas .

        Login om te reageren
    • Pallas zegt

      12 november 2013 om 10:54

      @Citrofiel: Dak achterklep gris rosé of gris palombe, sommige vroege exemplaren hebben een zwart chassis (zichtbaar rond de ramen) tot pak em beet ’61.
      De sm is waarschijnlijk in de kleur beige tholonet of sable metalise wat haar bouwjaar ’75 of ’74 geeft.

      Login om te reageren
  12. solmatje zegt

    12 november 2013 om 07:05

    M’n opa had zo’n SM! Super vet

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 november 2013 om 08:14

      @solmatje:
      Dan had je opa wel smaak..

      Login om te reageren
      • solmatje zegt

        12 november 2013 om 14:44

        @tupperware: das gek.. Ik heb dezelfde smaak!

        Login om te reageren
  13. bmwe46csl zegt

    12 november 2013 om 07:20

    Not my cup of tea maar wel leuke wagens opzich.

    Login om te reageren
  14. toemaar zegt

    12 november 2013 om 08:35

    En natuurlijk de lievelings-auto van Johan Cruijff!! http://www.mannennieuws.nl/?p=2565

    Login om te reageren
    • willemseles zegt

      12 november 2013 om 09:29

      @toemaar:

      ja en daarna een Alfa gtv2000 bertone uit begin 70-er jaren.
      Stuk minder luxe en ruim, maar ook een topper in die tijd.

      Login om te reageren
  15. ds3thp zegt

    12 november 2013 om 09:24

    Ondanks dat ik nog niet al te oud ben ligt mijn hart wel al heel lang bij Citroën.

    Dit zijn dan ook wagens die ik erg gaaf vind om te zien! Zou er ook graag eens mee rijden, gewoon om de rij ervaring!!

    Login om te reageren
  16. yerrie zegt

    12 november 2013 om 09:49

    Jules Deelder is ooit voor Autovisie item op pad geweest met zo’n SM (denk eind 80’s begin 90’s) Mooi verhaal en kan me nog herinneren dat hij het had over spontaan uit elkaar pleurende deuren

    Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    12 november 2013 om 11:17

    Och een SM uit die tijd heeft heel veel weg van de gemiddelde auto die in Engeland bij Britsh Leyland destijds van de band liep :

    1 Jij was de testrijder voor de fabriek.
    2 je auto was gewoon vaak nog niet af.
    3 de auto was nog niet uit ontwikkeld.

    De SM is vaak verguisd als zijnde een gecompliceerd beest en dat is best wel waar.

    Vergeet immers niet dat het een Italiaanse V6 Maserati motor betrof die uit de Bora kwam en ipv achterin in het midden bij Citroën in het voor onder werd geplaatst.

    Vele van deze SM’s hadden vooral klachten over de nokkenas kettingen, dat systeem van die kettingen was gewoon niet in orde.
    Maar gelukkig hebben we een eiland vol met gekken, de Britten genaamd, geheel in de lijn der Britse traditie en cottage industrie, is er een Brit begonnen in een schuurtje met modificatie setjes voor de nokkenas kettingen.
    En ik durf te wedden dat 98% van de in bedrijf zijnde SM’s die man zijn systeem aan boord hebben.

    En het voordeel van een SM om aan te werken is gewoon dat je bij grote reparaties even de voorschermen verwijdert.

    Trouwens, Corgi Toys ( wie heeft er niet mee gespeeld) had een SM in deze kleur.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      12 november 2013 om 11:42

      @desjonnies: die van mij is geel.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        12 november 2013 om 12:37

        @Pallas:
        ik heb de eerste serie presidentiëlle van Norev.
        Uiteraard zitten Googelen voor prijzen van zo’n SM.
        Die vallen me alleszinds mee, 14 mille een hele mooie, tien mile eentje met gereviseerde en aangepaste motor en rond de 8 mille voor de doe het zelver.

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          12 november 2013 om 12:59

          @desjonnies: 8000 voor de héle handige doe-het-zelfer mischien haalbaar. Bezit zelf een rechtervoorscherm in de kleur vert tropique. Dichterbij het bezitten van een sm kom ik momenteel niet.

          Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          12 november 2013 om 13:16

          @desjonnies: Waar vind je dat soort prijzen?! Toegegeven, de SM is de laatste jaren volgens mij wat in prijs gezakt, maar rond de 20k zie ik ze meestal toch nog wel. Dan heb ik het over Nederland overigens, in Frankrijk zijn ze inderdaad goedkoper.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            12 november 2013 om 16:18

            @Citrofiel:
            Op marktplaats (of all places) staat een hele mooie met lederen interieur voor 13mille
            http://occasions.bigboystoys.nl/Citroen/SM/-1708175/1942/1/1/details.aspx?zoek=1

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              13 november 2013 om 18:46

              @desjonnies: Lekker uitgebreide beschrijving voor zo’n auto, perfect zal hij niet zijn voor die prijs. Of de aanbieder moet de markt echt niet onderzocht hebben…

              Even zoeken leert me dat deze advertentie ook op CiFo is besproken, bezwaren zijn de bekleding, de oude oliekoelerslangen (wat op meer achterstalligs kan duiden) en het gebrek aan airco. Grootste probleem lijkt mij echter dat er niets bij staat over de motor. Er schijnen weinig SM’s rond te rijden zonder bepaalde aanpassingen aan de motor, als die nog moeten gebeuren en je kunt het niet zelf doen, dan kan dat aardig wat kosten.

              Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North