• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klein maar fijn: Fiat Uno vs M3 en Skyline

Auteur: rotorhead, gepost 9 juli 2007 om 19:11 – 60 Reacties

M3 vs Uno

Heel fijn zelfs, als je het mij vraagt. Want wat is er nu leuker dan iemand het snot voor de ogen te rijden in een autootje waarvan niemand het verwacht?

Zie hieronder een tweetal leuke voorbeelden.

Een Fiat Uno Turbo, lekker sporten tegen een M3 en een Skyline GT-R.

Met dank aan Matthijs voor de tip!

Ook interessant!

  • Fiat Uno uit productie
    Ook deze Fiat uit productie zonder opvolger
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat, Racing, uno, Video

Vorig bericht: « Wat niet Kahn, is nooit gebeurd
Volgend bericht: Alternatief voor de sloophamer: Subaru Legacy »

Lees Interacties

Reacties

  1. jakob zegt

    9 juli 2007 om 19:12

    een vervelende vlieg op je voorruit :p

    Login om te reageren
  2. W1CK3D zegt

    9 juli 2007 om 19:13

    haha Unlucky! ,, zijn er specs van dat autotje ? iemand link?

    Login om te reageren
  3. sem zegt

    9 juli 2007 om 19:17

    hahah! daar sta je dan met je M3 of skyline! geweldig dit!

    Login om te reageren
  4. Mr Type-R zegt

    9 juli 2007 om 19:20

    zwaar stoer…..hehe……ben je dan even genaait…..

    Login om te reageren
  5. Rick zegt

    9 juli 2007 om 19:21

    Klein maar fijn.
    Licht gewicht.

    Login om te reageren
  6. Bruine zegt

    9 juli 2007 om 19:21

    Fantastisch! Zoiets heb ik ook gezien, twee jaar geleden op race wars op het circuit van zolder. Daar was het een Corvette die geklopt werd door een oud renault cliootje.

    Login om te reageren
  7. Djivy zegt

    9 juli 2007 om 19:26

    Hmmm… dat moet dan toch op z’n minst een vierwielaangedreven Uno zijn, toch?

    Anders zie ik die FIAT nog geen GT-R in eerste bijhouden.

    Login om te reageren
  8. Markus zegt

    9 juli 2007 om 19:29

    Suck hee, sta je dan met je dure bak, wordt je afgedroogd door zo’n klein pokke-Italiaantje.

    Login om te reageren
  9. Rick zegt

    9 juli 2007 om 19:29

    Nee geen 4WD kijk maar op het 2 de filmpje hij sleept de achterwielen zo mee, en wat voor een nlok ligt erin jo? een ferrari blok ofzo?

    Login om te reageren
  10. Coolguy zegt

    9 juli 2007 om 19:38

    Ik denk dat er met die Fiat gefoefeld is geweest. ;-)

    Login om te reageren
  11. vØlvØ frǽk zegt

    9 juli 2007 om 19:38

    HAha vet, das ook altijd leuk met de 850 T5 van mijn oom, daar verwacht ook niemand wat van… maar een GTI wordt er wel leuk mee deruit gereden..
    maar dit is echt stoer man! zeker omdat er optisch nix is gedaan aan de Uno! perfect gewoon :-)

    Login om te reageren
  12. rotorhead zegt

    9 juli 2007 om 19:40

    Voor zover ik heb kunnen achterhalen, geen Ferrari motor. Standaard blok met andere internals, intercooler en turbo. En gewicht besparende maatregelen natuurlijk.
    Djivy; tsjek je flickr ff ;)

    Login om te reageren
  13. voetsie zegt

    9 juli 2007 om 19:46

    haha super cool dit

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    9 juli 2007 om 19:51

    tja en je kunt zeggen wat je wil, maar een 11,98 is een erg snelle tijd op de 400meter met staande start. Een m6 is officieel geloof ik zelfs langzamer…..errug snelle Uno dus.

    Login om te reageren
  15. sebastiano zegt

    9 juli 2007 om 20:16

    de fiat is gewoon standaard, italiaanse klasse

    Login om te reageren
  16. Armada zegt

    9 juli 2007 om 20:17

    Heerlijk. Ik mag dat soort auto’s wel. Lekker onopvallend, afgezien van het geluid dan.

    Login om te reageren
  17. Lagonda zegt

    9 juli 2007 om 20:20

    Haha, gaaf ! Zo heb ik dit een keer een VW transporter zien doen op Zandvoort. Iedereen stond met zijn mond vol tanden :P

    Login om te reageren
  18. Kevski Style zegt

    9 juli 2007 om 20:30

    Tja, welcome to my world. Ik rij met iets meer dan 1000cc aan boord ook de auto’s met een motorinhoud van 2 x zo veel eruit. Verder rem ik veel later en ga ook nog eens harder door de bocht. En stop ik bij de pomp dan lach ik ze zelfs daar nog uit. En nog steeds wil iedereen een grotere auto….

    Login om te reageren
  19. Birger zegt

    9 juli 2007 om 20:32

    Hoor ik nog iemand zeuren over voorwielaandrijving? ;)

    Login om te reageren
  20. Onehp zegt

    9 juli 2007 om 20:35

    Kleine, lichte, goedkope wagens = erg leuk. Mijn diesel fiestatje zal zo rond 40000km/jaar doen, heel leuk in de bochtjes en aan het tankstation (5l/100km), maar jammer genoeg niet zo snel als deze tenseconds Fiesta :-D :

    http://www.youtube.com/watch?v=HsjCXaCZZ0U

    Login om te reageren
  21. Us zegt

    9 juli 2007 om 20:36

    Die Fiat, hahahaha lachuh..

    Volgens mij doet een van z’n achterlichten het ook niet hahahahaha!

    Login om te reageren
  22. rotorhead zegt

    9 juli 2007 om 20:43

    lol @ Birger :D

    Login om te reageren
  23. Robin zegt

    9 juli 2007 om 20:45

    @W1CK3D

    Dit zijn de 2e generatie uno turbo’s, hebben standaard ongeveer 120 pk uit een 1400cc. Standaard zijn ze al heel snel omdat ze zo licht zijn, ze zijn goed te tunen door o.a. de turbo druk te verhogen.

    Login om te reageren
  24. Susp1cious zegt

    9 juli 2007 om 20:46

    Op de dragstrip idd lachen. Als ik aan het eind van de dag in die M3 naar huis mag lach ik toch nog iets harder denk ik.

    Login om te reageren
  25. Lema zegt

    9 juli 2007 om 21:02

    Never underestimate the underdog. Erde

    Login om te reageren
  26. Tenck zegt

    9 juli 2007 om 21:47

    haha wat een koetsje!

    volgens mij moet er wel een sper opzitten, anders blijft die fiat gewoon op de lijn staan roken.

    Login om te reageren
  27. sebastiano zegt

    9 juli 2007 om 22:09

    @ susp!cious
    als jij eindelijk aan het eind van de dag thuis komt, begint de uno-man thuis aan zijn 4e biertje :-J

    Login om te reageren
  28. 500 zegt

    9 juli 2007 om 22:21

    HAHAHAHA é viva voorwielaandrijving.
    Dit is geweldig, ik zou graag die koppen zien toen ze eruit getrokken waren.

    Login om te reageren
  29. Realcar zegt

    9 juli 2007 om 22:26

    Heb ooit een dag over Duitse Autobahnen met een Uno Turbo gereden. Geweldig!!! Niemand verwacht dit, alleen als je moest afremmen dan had je een probleem, een zeer instabiele Uno welke de hele weg nodig heeft. Een van de auto’s welke in mijn geheugen gegrift staat.

    Login om te reageren
  30. Rick zegt

    9 juli 2007 om 22:28

    Nou wij werden gister ingehaald door een transporter T5! zag hem al staan bij het stoplicht! een dikke bumperset erom heen dikke velgen eronder! en wat stond er achter op? ABT en het was hobbellig en je zag hem echt op en neer stuiteren maar echt heel srijf dus niet door veren enzo!

    Login om te reageren
  31. phantom zegt

    9 juli 2007 om 22:33

    Tune die skyline maar eens, bye bye alles!

    Login om te reageren
  32. dude db zegt

    9 juli 2007 om 22:37

    geweldig!!;) dit is echt lol!! Lach allemaal maar die kleine auto’s van vroeger zijn zeer snel kijk naar renault 5 turbo, alpine of alpine turbo!! doe mij die maar!

    Login om te reageren
  33. W1CK3D zegt

    9 juli 2007 om 23:06

    achzo :) thx

    Login om te reageren
  34. Stefan Schuilenburg zegt

    9 juli 2007 om 23:26

    phantom snapt het niet helemaal geloof ik.

    Login om te reageren
  35. Capone zegt

    9 juli 2007 om 23:31

    Geen beemers vandaag??

    Login om te reageren
  36. Dennis Asselbergs zegt

    9 juli 2007 om 23:45

    @dude db
    M’n eerste auto was een Volvo 340, beetje driften en stuiteren. M’n tweede was een Renault 5 Alpine Turbo uit 1981. Lege uitlaat van voor naar achteren, alles een beetje “ruimer” gezet. Liep zo de teller uit. En dan keer op keer die koppen en goedkeurende blikken van mensen die zojuist het stront voor de ogen was gereden.

    God wat mis ik dat ding… (komt er ooit weer 1 !)
    http://www.clubrenaultsportives.nl/images/clubautos/ca_5alpineturbo.jpg

    Ps: De R5 AT was een van de eerste auto’s met schijfremmen rondom, hadden die Fransen toch goed bekeken….

    Login om te reageren
  37. Bol zegt

    10 juli 2007 om 00:09

    haha ja zo’n alpine blijft ook een gaaf karretje maar er is meer

    Er zijn Fiesta’s bekend waar Cosworth motoren in hangen met 600 pk en meer :)
    check
    http://www.youtube.com/watch?v=9O7FXz7Hoos

    Login om te reageren
  38. stefan zegt

    10 juli 2007 om 00:42

    Dat is geen skyline GTR maar een GT-T.

    Login om te reageren
  39. bartholomeo zegt

    10 juli 2007 om 03:29

    volledige standaard fiat, wordt aangedreven door het ego van de bestuurder :)

    Login om te reageren
  40. jack zegt

    10 juli 2007 om 08:46

    Zo was dit jaar op assen tijdens japanse auto festival een nissan sunny GTI-R….

    Dat ding trok menige supra, WRX sti, en EVO’s eruit.

    Heb toen specs van een ori sunny opgezocht hoe die standaard geleverd werden. En dat is standaards al behoorlijk.

    Details:

    MOTOR
    aantal cilinders 4, in lijn
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 1998 cm3
    boring x slag 86,0 x 86,0 mm
    compressieverh. 8,3:1
    max. vermogen 162 kW (220 pk)
    6400tpm
    max. koppel 267 Nm
    4800tpm
    brandstofsysteem multipoint injectie
    klepbediening dohc
    turbo ja
    katalysator geregeld

    ONDERSTEL
    aandrijving voor+achter
    wielophanging voor onafh., McPherson
    wielophanging achter multilink
    vering voor schroefveren
    vering achter schroefveren
    stabilisator voor ja
    stabilisator achter ja
    remmen voor gev. schijven
    remmen achter schijven
    bandenmaat 195/55VR14
    draaicirkel 11,2 m

    MATEN & GEWICHTEN
    lengte 3,98 m
    breedte 1,69 m
    hoogte 1,40 m
    wielbasis 2,43 m
    spoorbreedte voor 1,44 m
    spoorbreedte achter 1,42 m
    massa leeg 1220 kg
    max. toelaatbare massa 1650 kg
    laadvermogen 430 kg
    aanhanger geremd 1560 kg
    aanhanger ongeremd 610 kg
    kogeldruk – kg
    dakbelasting 75 kg
    inh. bagageruimte 280 l
    inh. brandstoftank 50 l

    PRESTATIES
    topsnelheid 223 km/h
    acceleratie 0-100 km/h 6,4 s
    verbruik binnen beb. kom –
    verbruik buiten beb. kom –
    verbruik gecombineerd 10,6 l/100km
    CO2 uitstoot – g/km

    Zeer netjes toch…..

    op video.google.com kun je filmpjes van die nissan op Assen vinden.

    Login om te reageren
  41. smoke zegt

    10 juli 2007 om 08:49

    @jack

    Kan je nagaan wat de Mazda 2 MPS gaat doen: 230 pk, nog iets korter en minder breed en een paar jaar technologische ontwikkeling er bij (helaas ook een paar kilo’s denk ik).

    Login om te reageren
  42. bosroamer zegt

    10 juli 2007 om 09:23

    Over kleine snelle wagentjes gesproken, hehehe, check dit filmpje maar eens op 4:55

    Login om te reageren
  43. Berlusconi zegt

    10 juli 2007 om 10:20

    Ciao Sebastiano,

    Inderdaad, Italiaanse klasse! Die Bmw en Skyline rijder zullen doodziek zijn geweest na zo`n vernedering! hihihi Viva la Fiat Uno!

    Login om te reageren
  44. Bisazza zegt

    10 juli 2007 om 10:52

    Tja…. leuk en grappig…. maar ik kies toch liever de M3 of Skyline…. de kans dat je zo’n Uno tegenkomt is 1 op 100000. En dan neem ik dat risico maar.

    Login om te reageren
  45. Citrofiel zegt

    10 juli 2007 om 11:02

    Bah, dat lijkt me nou zo vies, dat snot voor hun ogen…

    Login om te reageren
  46. Mr X zegt

    10 juli 2007 om 11:39

    Heeft die Fiat een V12 ofzo :s

    Login om te reageren
  47. bosroamer zegt

    10 juli 2007 om 12:10

    eh…

    deze link dus; http://www.youtube.com/v/DXXOihjDrjI

    Login om te reageren
  48. bmwF zegt

    10 juli 2007 om 12:50

    hehe, gewicht/pk verhouding zal wel niet ver van elkaar liggen. ik denk een 900 kg met 400 pk, dat is net geen halve pk per kilo. ja dan kan ik geloven dat ie ze naar de knoppen rijdt

    Login om te reageren
  49. CSL zegt

    10 juli 2007 om 14:02

    So, 11,98 is een mooie tijd voor een auto die in de sloop hoort te liggen.
    maarja welke auto kun je nou niet opvoeren he ;)

    Login om te reageren
  50. Michiel zegt

    10 juli 2007 om 14:42

    Dat er aan de fiat gesleuteld is is duidelijk. De topsnelheid is namalijk >200km/u, terwijl fiat zelf 200km/u opgeeft en diverse tests destijds opleverden dat hij de 200 net niet haalde. Overigens een superprestatie voor die auto. En met een tijd van 8,3sec om op de 100 te komen haal je geen kwart mijl in pak m beet 12 seconden.
    Maar, doet helemaal niets af aan het feit dat het gewoon te gek is om met zo’n wagentje al die dure wagens eruit te rijden. Ik heb ooit het voorrecht gehad om in een Opel Lotus omega mee te rijden. (v6, 270 km/u, 1987, rwd). De eigenaar had de lotus-badge vervangen door een 2.0i embleem. Spoilers konden er niet af (vanwege wegligging) en hij was ook duidelijk lager dan een gewone omega. Maar elke keer bij het stoplicht was lachen, want in die tijd reed je er alles mee zoek, ook de gemiddelde porsche.

    Login om te reageren
  51. Michiel zegt

    10 juli 2007 om 14:48

    rectificatie: de opel was uit 1991, had 377pk/568Nm en een top van 280 km/u zelfs (even gecheckt).

    Login om te reageren
  52. phantom zegt

    10 juli 2007 om 20:38

    @stefan schuilenburg, wat valt er niet aan te snappen?

    Login om te reageren
  53. Japie zegt

    11 juli 2007 om 10:51

    @ Phantom; dat het daar niet om gaat,..dat als je de nissan ook tuned deze sneller is,…het gaat er om dat een UNO hier verschillende sportwagens zoek rijdt,…ga nu maar weer naar school, hup!!!

    Login om te reageren
  54. sven zegt

    11 juli 2007 om 17:05

    had vroeger een r5 turbo en heb er ook is een porsche afgereden in het optrekken !

    Was een carrera 2 en tot 3 de versnelling bleef ie netjes achter mij ..

    Er kwam letterlijk stoom uit de chauffeur zijn oren , gelachen dat ik heb..

    Login om te reageren
  55. skylinener zegt

    11 juli 2007 om 21:14

    wtf?
    een 4WD getunede skyline?
    verliest van een belachelijk getuned fiatje?

    Login om te reageren
  56. Gr8 white zegt

    12 augustus 2007 om 08:45

    Hey all! The uno racing the M3 is mine. Great to see you guys watching it from there. Im in South Africa. My car makes 197kw and 349nm on the wheels. My best 400m time is 13.334.

    Check out more on:
    http://www.youtube.com/gr8whiteuno
    http://www.unoturbo.co.za

    Enjoy!!
    Mark

    Login om te reageren
  57. ArcticWolf zegt

    15 september 2007 om 15:59

    dat is geen GT-R, tis een GTT… ook leuk maar alleen RWD en 240pk std.

    Login om te reageren
  58. fiat uno zegt

    3 november 2007 om 09:25

    leuk dat deze uno hem eruit plankt.
    ik heb er nu zelf 1tje.
    hier voor had ik een bmw 316,520i,520i 24 klepper waardeloos die bmwtjes.
    Menssen zeiden tegen mij,weetje wat bmw betekent boeren mest wagen.

    maar ik heb veder gelezen op deze site .
    kwam dit tegen.

    wtf?
    een 4WD getunede skyline?
    verliest van een belachelijk getuned fiatje.

    dan lees ik dit ooknog
    Tune die skyline maar eens, bye bye alles.
    dan schrijf er 1
    dat is geen GT-R, tis een GTT… ook leuk maar alleen RWD en 240pk std.

    Hoe weet hij nou of die auto standard was

    Die gasten denken dat lompe groote auto’s alles zijn .
    hoe nieuwer de auto ,destemeer mankkemensten aan de electronica.
    Hoe zwaarder destemeer wegenbelasting en verzekering.
    En je rijd zuiniger met een uno je betaalt minder wegen belasting,minder voor de verzekering en je lacht iedreen uit met van alles.

    Login om te reageren
  59. Gr8 white zegt

    8 november 2007 om 20:40

    Update, my uno (the white one racing the m3) now makes 223kw and 414nm. Not bad for a 1372cc

    Login om te reageren
  60. wim zegt

    25 maart 2008 om 19:40

    Ik heb zelf zo n uno turbo i.e. die heb ik gekocht met een niet lopende motor
    er bleken wat onderdelen vanaf te zijn van de motor
    die heb ik erbij gehaald en de uno heb ik aan het lopen gemaakt ik ben ermee gaan rijden een paar keer .
    en ik weet niet wat het is maar zo n ding is echt supersnel echt respect voor die fiat. een vriend van mij heeft een renault gt5 turbo en die kan hem niet bijhouden .het is echt niet normaal zo snel dat zo n italiaans autootje is
    alleen het remsysteem had wat beter gekund .!!!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North