• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komt BMW met 2 modellen onder de 1 Serie?

Auteur: robbie, gepost 1 februari 2010 om 22:59 – 44 Reacties

BMW Isetta blauw

Aangezien aartsrivaal Audi op het stunt staat om de ieniemienie A1 te introduceren zou BMW overwegen om in 2014 met maar liefst 2 nieuwe kleine modellen op de proppen te komen. Een paar steekwoorden? Voorwielaandrijving, driecilinders, hybride, elektrisch. Kijk jij er ook al naar uit?

Het is al langer bekend dat BMW als onderdeel van Project i werkt aan range kleine modellen onder de noemer Megacity. Dit moet een elektrische stadsauto worden gebaseerd op de techniek die momenteel getest wordt in de MINI E en BMW ActiveE Concept.

Daarnaast zou BMW ook een tweede kleine model op de markt willen brengen. Deze “0 Serie” zou voorzien zijn van voorwielaandrijving en het platform zou afkomstig kunnen zijn van MINI of BMW betrekt het van een andere fabrikant. Onder de motorkap zullen we motoren vinden waarvan het vermogen uiteenloopt van 90 pk tot 170 pk. Alle modellen zullen voorzien zijn van start-stop techniek en uiteraard staat er ook een hybridevariant in de planning. (via: auto-motor-und-sport.de)

Ook interessant!

  • Video: idioot in BMW 5 Serie rijdt Mini en bomen aan
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

0-serie, BMW, Elektrisch, Hybride, isetta, megacity, premium

Vorig bericht: « Chinese Bentley: Huatai B11
Volgend bericht: Renault Wind – compacte coupe-roadster voor de zomer »

Lees Interacties

Reacties

  1. sven2 zegt

    1 februari 2010 om 23:07

    Uitkijken, nee niet echt…

    Login om te reageren
  2. ErikkNL zegt

    1 februari 2010 om 23:08

    Het was te verwachten dat BMW van haar geloof zou vallen met achterwielaandrijver, want anders kun je echt niet meekomen in het micro-segment. Maar toch is het een keerpunt. Als ze de 1,3 en 5 maar lekker aandrijving op de achterwielen laten dan vind ik het allang best. En BMW moet wel de gaatjes opvullen dus dat gaat met deze modellen wel lukken

    Login om te reageren
  3. HDM zegt

    1 februari 2010 om 23:24

    En dan beweren dat er niet wordt uitgemolken.

    Wanneer krijgen we BMW rollatoren met handvaten die schuin aflopen a la 5GT?

    Login om te reageren
    • zdev zegt

      2 februari 2010 om 19:30

      @HDM: Cool, een BMW rollator met M pakket ;)

      Login om te reageren
  4. alwien tulner zegt

    1 februari 2010 om 23:38

    waanzinnig model..lijkt op mijn fiat 500 babyblauw.
    heel benieuwd hoe het straatbeeld er dan uit gaat zien!
    alwien

    Login om te reageren
  5. Cantago zegt

    1 februari 2010 om 23:41

    Een BMW met voorwielaandrijving? Wat een onzin zeg… dat is echt slecht! Plak er dan de Mini-badge op ofzo!

    Login om te reageren
  6. JohanCelica zegt

    1 februari 2010 om 23:43

    Zijn inmiddels ook gek geworden

    Login om te reageren
  7. York zegt

    1 februari 2010 om 23:59

    2 modellen => lees: een 3-en 5-deurs. Niets bijzonders dus.
    Logisch dat BMW onder eigen naam een wagen gaat bouwen op het platform van de Mini. Voor mensen die niet met klein geassocieerd willen worden.

    Login om te reageren
  8. Kyanite zegt

    2 februari 2010 om 00:05

    Kopen ze toch bij GM een platform in, doen ze met de automatische versnellingsbakken ook :D

    Login om te reageren
  9. Ahura zegt

    2 februari 2010 om 00:12

    Ik vind dat luxemerken niet lager moeten gaan dan een C-segment auto.. jammer dit..

    Login om te reageren
  10. P1m zegt

    2 februari 2010 om 00:30

    Pfft, zelfs onze 1958 BMW 600 heeft achterwielaandrijving. En de Isetta die afgebeeld wordt ook. Is dit dan de eerste Bimmer aller-tijden met voorwielaandrijving?

    Login om te reageren
  11. bleegh zegt

    2 februari 2010 om 00:52

    ga er maar vanuit dat de nieuwe 1 serie ook voorwielaandrijving krijgt

    Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    2 februari 2010 om 07:03

    BMW kijkt gewoon vooruit. Je kan het marketing noemen, maar imo is het inspelen op de markt van morgen als het gaat om mobiliteit. Meer gebruiksvoorwerp, minder standaard Freude am Fahren.

    Ik zeg goed bezig, heren en dames van BMW.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      2 februari 2010 om 12:09

      @bozewolf: ik snap die hele downsizing van modellen niet. Je kan toch helemaal niks met zo’n iQ bv?? Van A naar B in de stad maar hebben ze daar geen fiets voor ontwikkeld? Ten tijde van de 307 was het hip om een halve ruimteauto te kopen. Die tijd is ook alweer voorbij. Ik hoop dat deze trend ook snel weg is..

      Login om te reageren
  13. Geert Schoots zegt

    2 februari 2010 om 08:19

    De Isetta is zonder twijfel de grappigste auto ooit, ik zag een tijdje geleden in een mini expo nog een Isetta met bijpassende caravan (precies even groot als een matras).

    Login om te reageren
  14. robert--123 zegt

    2 februari 2010 om 08:20

    1e regel: stunt zal wel punt moeten zijn??

    Login om te reageren
  15. Brokkenpiloot zegt

    2 februari 2010 om 08:20

    Op het stunt staat of op het punt staat?

    Login om te reageren
  16. Raptor zegt

    2 februari 2010 om 08:35

    Met dit weer vervloek ik mijn achterwiel aandrijving. Ik heb al zo vaak vast gezeten in 2cm sneeuw MET winterbanden. Terwijl de Fiesta’s en de Bravo’s me voorbij zoeven!

    Login om te reageren
    • Saab_Spyker_Automobiles zegt

      2 februari 2010 om 09:00

      @Raptor:
      Dan kan jij niet rijden. Heb hier een Mercedes Sprinter met open laadbak. Ik denk dat er weinig auto’s zijn sie sneller slippen. Maar ook op zomerbanden kom ik nog prima door de sneeuw…..

      Login om te reageren
  17. AMG Powerrr zegt

    2 februari 2010 om 09:18

    Dan zal de 1 serie de kleinste echte BMW blijven.

    Login om te reageren
  18. tja zegt

    2 februari 2010 om 09:25

    Duidelijk voorbeeld van een premium merk dat zoekende is naar een nieuwe identiteit.

    Login om te reageren
  19. Timmie zegt

    2 februari 2010 om 09:27

    Dit is een oud gerucht dat nieuw leven ingeblazen wordt om de wind wat uit de zilen van de A1 te halen. En mocht dit al waar zijn, is de kans klein dat de naam BMW gebruikt gaat worden!

    Login om te reageren
  20. 35i zegt

    2 februari 2010 om 10:20

    De 1 serie is al een plastic prulletje… Nog een serie modellen eronder? :?

    Login om te reageren
  21. JH zegt

    2 februari 2010 om 10:22

    in een woord: E-Setta…100% electrisch

    Login om te reageren
  22. paulusrx7 zegt

    2 februari 2010 om 10:32

    en we noemen het de bmw -1??

    Login om te reageren
  23. bassaal zegt

    2 februari 2010 om 12:12

    die BMW Isetta is echt wel premium…

    Login om te reageren
  24. tt zegt

    2 februari 2010 om 12:20

    ik geloof wel in klien stadsautos met een mooi design en ruimte voor max 2 personen en een beetje bagage.. Als deze wagens dan ook nog eens 150 to 200 km kunnen rijden zonder opladen, en mee kunnen in gewoon verkeer dan zou ik mezelf zelfs zoiets durven kopen in sportversie voor tijdens de zomer.. als het in de prijsklasse van de motor valt zeker niet mis.. ben benieuwd…

    Login om te reageren
  25. Sciurida zegt

    2 februari 2010 om 12:41

    Als BMW slim is noemen ze de huidige 1 serie voortaan de 2-serie, en de kleinere variant de 1 serie, ik bedoel anders krijg je een 0-serie, en die zou alleen al om de naam het imago van BMW om zeep helpen.
    Ik vind dat merken best nog betaalbare auto’s mogen produceren om ook studenten zoals ik een betaalbaar alternatief voor de schijt trein te gunnen. BMW met ‘goedkopere’ auto (lees: waarschijnlijk rond de 20.000) betekend meer concurentie -> Audi’s goedkoper -> Citroëns ook goedkoper omdat Audi’s betaalbaarder zijn geworden? Wie weet, ik hoop het

    Login om te reageren
    • RRRobert zegt

      2 februari 2010 om 14:58

      @Sciurida:

      Ik denk eerder dat BMW voor dit soort ‘dwergautootjes’ de oude modelnaam “Isetta” weer van stal haalt.

      Login om te reageren
      • JH zegt

        2 februari 2010 om 16:30

        @RRRobert: nope…E-Setta moet het gaan worden

        Login om te reageren
      • Mavada zegt

        2 februari 2010 om 16:36

        @RRRobert: Grappig, de Isetta, dat schattige ding van de foto, daar moest ik inderdaad aan denken. Dwergauto’s is de ‘officiële’ aanduiding. Is zelfs een club van. Ik heb er eens een artikeltje over geschreven: http://www.autogekken.nl/?p=381

        @JH: mooie vondst: E-setta!

        Login om te reageren
        • JH zegt

          2 februari 2010 om 17:32

          @Mavada: is helaas niet van mij ;) maar van BMW…

          Login om te reageren
  26. fconderkantlat zegt

    2 februari 2010 om 13:29

    alleen een fiets en 3wieler kan ik me voorstellen als modellen lager dan de 1 serie…

    Login om te reageren
  27. M-lover zegt

    2 februari 2010 om 15:32

    Als ze kleine auto’s gaan maken is het spijtig genoeg voorwielaandrijving all the way… Maar aangezien BMW met de mini ook geen slechte prestatie heeft neergezet, zal het kleine autotje toch wel leuk blijven, al zal ik er nooit een kopen, al is er zeker een grote markt voor in de toekomst

    Login om te reageren
  28. Ikke zegt

    2 februari 2010 om 15:40

    Hoe gaan ze die dan noemen ? de 0.25 en 0.50 series ???

    Login om te reageren
  29. Simpson zegt

    2 februari 2010 om 16:39

    als er maar verwarmde handvaten opzitten. :mrgreen:

    Login om te reageren
  30. killioq zegt

    2 februari 2010 om 18:31

    zie mijn nieuwe bmw 016i H klinkt ook niet echt lekker. zolang niet maar goedkoop is en heel goed rijd zal het wel verkopen. anders niet, want ik toch liever 135i op mijn bumper staan.

    Login om te reageren
  31. getl4id zegt

    2 februari 2010 om 18:49

    neeee….. .toch geen voorwiel aandrijving??? zijn ze gek geworden??

    Login om te reageren
  32. Tostitje zegt

    2 februari 2010 om 18:50

    heb een leuke voor ze, maak de kleinste productie auto zelfs kleiner dan de peel p50:P

    Login om te reageren
  33. Valleyman zegt

    2 februari 2010 om 18:59

    Dan kunnen binnekort alle nullen van de maastschappij met een bijpassende 0-serie gaan rondknotsen :-)

    Login om te reageren
  34. zdev zegt

    2 februari 2010 om 19:25

    Die zijn er toch al? $240 op Amazon:

    Login om te reageren
  35. zdev zegt

    2 februari 2010 om 19:26

    En deze:

    Login om te reageren
  36. pizzakoerier zegt

    2 februari 2010 om 22:23

    ze zijn het helemaal kwijt daar in beieren…kunnen ze dan niet een modelletje a la oude 316i maken?

    Login om te reageren
  37. Martijn zegt

    3 februari 2010 om 23:05

    ja met de 0,5 serie en de 0 serie!

    Wat het ook wordt, qua concurrentie maakt het alml niet zoveel..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North