• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Wind – compacte coupe-roadster voor de zomer

Auteur: Wouter, gepost 2 februari 2010 om 08:32 – 71 Reacties

Renault Wind
De speelgoedversie lekte al uit, maar Renault heeft het nu bevestigd: op 2 maart 2010 gaat de Renault Wind coupé-roadster officieel in première.

Heel veel personalia van deze op de Twingo gebaseerde 207 CC killer geeft Renault nog niet. De lengte van 383 cm is in geval geen geheim en de Franse marketiers vonden het interessant om alvast te melden dat het openen en sluiten van het dak slechts 12 seconden duurt. Met de dakconstructie zijn weer bonuspunten te verdienen, deze vouwt namelijk niet op de standaard manier op, maar klapt als geheel naar achteren weg. Inderdaad net als bij de Ferrari 575M Superamerica, maar ja dat is een oud, excessieve hoeveelheden C02 uitstotende, brandstofslurpend monster.

Vermeldingswaardig is bovendien dat het in- of uitklappen van het dak geen invloed heeft op de grootte van de bagageruimte. Ongeacht de positie van het dak blijft de ruimte voor koffers en beautycases 270dm3 en dat is bij alle concurrenten zeker niet het geval. Over motoren, prijzen en andere aardse zaken rept Renault nog met geen woord, maar dat komt vast wel in een persberichtje of tig voordat het geweld van Genève losbarst.

UPDATE: een korte video van de Wind stata op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • durste Renault Laguna Coupé
    De duurste Renault Laguna Coupé is een topaanbieding
  • Achterzijde
    Renault Arkana is een coupé-SUV, maar dan betaalbaar
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, geneve-2010, Renault, wind

Vorig bericht: « Komt BMW met 2 modellen onder de 1 Serie?
Volgend bericht: Top 12 redenen waarom de Saab-Spyker deal briljant of oerdom is. »

Lees Interacties

Reacties

  1. Forza! zegt

    2 februari 2010 om 08:36

    En de award voor compacte auto met de grootste dode hoek gaat naar…
    Wel een leuk ding, mooie eenvoudige dakconstructie.

    Login om te reageren
  2. jee-oekeloeres zegt

    2 februari 2010 om 08:37

    en met stip op nummer 1 in de categorie heaumeau-eauteau van het jaar!

    Login om te reageren
    • Oli4k zegt

      2 februari 2010 om 08:42

      Leuk in een RS versie :-)

      Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      2 februari 2010 om 08:53

      @jee-oekeloeres:

      ik gok inderdaad dat het publiek voor deze auto hoofdzakelijk vrouwlijk zal zijn..

      Login om te reageren
  3. mrtn zegt

    2 februari 2010 om 08:43

    Ze hadden het bij een speelgoedauto’tje moeten laten.

    Login om te reageren
  4. Dr156 zegt

    2 februari 2010 om 08:45

    Wauw ! Eindelijk weer eens een mooie Renault. Een RS versie hiervan kan in de buurt van een nieuwe A110 komen.

    Login om te reageren
  5. Merry zegt

    2 februari 2010 om 08:57

    Deze dingen zie ik ook altijd bij de supermarkt maar dan staan ze in een rij in elkaar geschoven.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    2 februari 2010 om 09:07

    schattig karretje ..
    voor ECHTE mannen .. want die hebben nix te bewijzen ..

    Login om te reageren
  7. AMG Powerrr zegt

    2 februari 2010 om 09:17

    Tja, qua concept doet het mij ook wel een beetje denken aan de Honda CRX Del Sol Vtec-E (met dat elektrische dak). Alleen heb ik de Honda veel liever (die Vtec he :D). Maarja, ’t ziet er voor een Renault niet verkeerd uit.

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    2 februari 2010 om 09:19

    dit ziet er beter uit als de toy versie. leuk… voor je vriendin. velgen van een fiat 500 trouwens? wel leuk:)

    Login om te reageren
  9. reaguurder zegt

    2 februari 2010 om 09:22

    Ik vind hem mooi. Serieus.

    Login om te reageren
  10. Jipp zegt

    2 februari 2010 om 09:50

    hij ziet er gewoon goed uit, denk ook dat veel mannen dit ding wel zullen kopen.

    Login om te reageren
  11. maferick74 zegt

    2 februari 2010 om 10:01

    Ik hoeft mijn mannelijkheid ook niks te bewijzen, vind het een erg leuk autootje. Kom maar op zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  12. AlfaAlex zegt

    2 februari 2010 om 10:10

    @ lincoln
    Leuk ja…voor meiden en kappers ;-) Zelfs al heb je niets te bewijzen, denk toch dat je je een beetje opgelaten voelt als je er als vent in rijdt!

    Login om te reageren
  13. zlinx zegt

    2 februari 2010 om 10:10

    ik vind hem nog best stoer voor zo’n klein karretje! misschien in het matwit met antracietkleurige velgen.. zou alleen wel dat ‘WIND’ van de achterkant laten verwijderen, beetje vreemd in NL.

    Login om te reageren
  14. Activa zegt

    2 februari 2010 om 10:13

    Leuk en complexloos, laat maar komen en dan liefst met toch iet of wat motortje (Twingo Rs?);

    Login om te reageren
  15. BART! zegt

    2 februari 2010 om 10:40

    Ziet er geinig uit, wordt nog geiniger als er ook een RS (Gordini) versie van komt.
    Maar ben bang dat dan de prijs zo fors wordt dat je er ook een leuke tweedehandse Lotus Elise van kan kopen.
    En persoonlijk ga ik dan voor de Elise.

    Login om te reageren
  16. olivier zegt

    2 februari 2010 om 10:45

    Een beetje flauw hoor, telkens als er een kleine roadster of coupé verschijnt roept men “homoauto” of “vrouwenauto”. Uiteraard is een Aston Martin Volante of Doge Viper veel stoerder, maar niet iedereen kan die betalen.

    Ik vind hem – behalve de naam dan – best geslaagd. Ik zie er zelfs wat trekjes van een Lotus Elise in als je hem in zijaanzicht bekijkt.

    Login om te reageren
  17. bengelke zegt

    2 februari 2010 om 10:50

    nu, wel een sjiek bakske. En al die manne wa zo hard roepe, da da een vrouweauto is, wel, als ze de prijs gaan zien, denk ik dat der mannen gaan zien, die zich gaan late ombouwen……

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    2 februari 2010 om 10:55

    Het is wennen aan de verhouding, maar de voorkant is stoer, en de achterkant is erg geslaagd met die geïntegreerde spoiler, a la Lotus Evora. Leuk bakkie.

    Login om te reageren
  19. BasRS zegt

    2 februari 2010 om 11:05

    Erg leuk wagentje,

    al die opmerkingen over vrouwenwagen vind ik onterecht.

    Dat dit voor de meeste mensen niet de auto is waarin ze zich elke dag willen verplaatsen zou kunnen, maar om hem meteen af te schrijven…

    Petje af voor renault!

    Login om te reageren
  20. P1m zegt

    2 februari 2010 om 11:09

    Wat een ongeloofelijk debiel ding.

    Login om te reageren
  21. F612S zegt

    2 februari 2010 om 11:13

    Kan mooi met de Street Ka concurreren! Deze is wel een stuk leuker!

    Login om te reageren
  22. Jeanmarie zegt

    2 februari 2010 om 11:13

    Leuke trapauto! Wanneer staat dat ding bij de Intertoys in de schappen?

    Login om te reageren
  23. Scooperdepoep zegt

    2 februari 2010 om 11:36

    Gaaf. Eindelijk een auto met klapdak die de hoge achterkant goed heeft geintegreerd in het design.
    Een vrouwenauto… moet eerlijk zeggen dat ik het
    meer een speelgoedauto voor mannen vind. Hij is
    wel stoer. Waarom ook niet.

    Login om te reageren
  24. Nick_G zegt

    2 februari 2010 om 11:37

    Misschien moet er nog eens nagedacht worden over de naam…

    Login om te reageren
  25. Janus zegt

    2 februari 2010 om 11:39

    Net een gefacelifte opel tigra

    Login om te reageren
  26. Ahura zegt

    2 februari 2010 om 12:07

    Voorkant is geslaagd maar zeker in dichte toestand ziet het er maar raar uit. Achterkant is ook te plomp. Doe dan maar een echte cabrio als de MX-5

    Login om te reageren
  27. Sciurida zegt

    2 februari 2010 om 12:45

    Zie er in het zwart nog geen hordes vrouwen in rond rijden hoor, ik vind hem (zeker voor een Renault) heel erg gaaf, niet per definitie homo als je er maar goede velgen en een leuk motortje in besteld. En dan aub geen eco-zooi motor, want in zo’n wagen in langer dan 9 seconde naar de 100 is wel homo

    Login om te reageren
  28. 8C_Competizione zegt

    2 februari 2010 om 12:46

    Net zo’n metroseksuele auto als de Opel tigra, Peugeot 207CC, Mitsubishi Colt CZC etc. Ik vind kraken!
    Zou mij er in schamen als man!
    Verhoudingen kloppen gewoon niet, zijn niet praktisch en niet sportief wat ze er wel mee willen uitstralen…

    Login om te reageren
  29. slappehap zegt

    2 februari 2010 om 12:51

    -edit: dank u, is toegevoegd aan het artikel-

    Login om te reageren
  30. Jan Rap zegt

    2 februari 2010 om 12:57

    Bij het woord wind moet ik automatisch lachen.

    Login om te reageren
  31. Alex zegt

    2 februari 2010 om 12:58

    Oef, verwachtte even dat ze dit als muzikale ondersteuning gingen nemen: http://www.youtube.com/watch?v=z7-12iJ8xTM

    Wel een kek autootje eigenlijk

    Login om te reageren
  32. John zegt

    2 februari 2010 om 13:01

    Aan het filmpje te zien duurt het sluiten van het dak langer, anders hadden ze dat ook wel vermeld… Wel een gave constructie
    Geinig auto’tje helaas nu al rijp voor de gay-car of the year award..

    Login om te reageren
  33. EnRiCo zegt

    2 februari 2010 om 13:01

    lekker bakkie, maar je kan er geen snelle RS van maken, omdat een automatisch klapdak gwn te zwaar is. En waarom zou er vrdmme geen man in kunnen rijden?? neem m dan int zwart of zo :)

    Login om te reageren
  34. CSL zegt

    2 februari 2010 om 13:25

    Sinds 1992:
    En niet te vergeten: 1.6 160pk (max +- 9000tp/m)

    http://www.youtube.com/watch?v=JNchO9Qf-Qw&NR=1

    Login om te reageren
  35. Osprey zegt

    2 februari 2010 om 13:25

    Ik vind hem stiekem wel leuk. Weer een opfrissing van al dat saaie grijs op de Nederlandse wegen…

    Login om te reageren
  36. killioq zegt

    2 februari 2010 om 13:39

    ik dat als die klep omhoog zou staan waarneer het dak erop zou zitten me het meer zou aanspreken, want dan krijg je een beetje coupe idee.

    als de afdekkap omhoog zou komen en als een coupe zou blijven staan is hij perfect. is er ook een rs??

    Login om te reageren
  37. willemseles zegt

    2 februari 2010 om 13:39

    Best leuk en zal ook best goed verkocht gaan worden.
    Maar vind het meer een targa dan cabrio. Geheel uit de wind.
    Een ouderwets vinyl of stoffen cabriodakkie heb je ook in 12 sec. dicht en heb je niet die kans op dure pech met elekromotertjes na enkele jaren.Hoe dan ook; Renault is goed vernieuwend bezig.

    gr.

    Login om te reageren
  38. Dimglor zegt

    2 februari 2010 om 13:42

    Ik vind deze totaal niet mis…
    En waarom al die reacties van ziet er goed uit.. voor een Renault…..
    Ik vind dat Renault wel mooie auto’s maakt in tegenstelling tot velen blijkbaar….

    Login om te reageren
  39. Something zegt

    2 februari 2010 om 14:06

    Leuke auto, ik zou er wel in rijden:)

    Login om te reageren
  40. floryn zegt

    2 februari 2010 om 14:08

    leuk autootje maar de originele wind concept van Renault vind ik toch nog steeds cooler

    Login om te reageren
  41. AMG Powerrr zegt

    2 februari 2010 om 14:14

    @CSL,

    ik zei het toch al :D Liever die dan die Renault!

    Login om te reageren
  42. autoblogger zegt

    2 februari 2010 om 15:05

    Video: http://www.autojunk.nl/2010/02/renault-wind

    Login om te reageren
  43. Kuukske zegt

    2 februari 2010 om 15:19

    Ik vind hem een beetje Maza achtig… maar ziet er goed uit!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      2 februari 2010 om 16:00

      @Kuukske: die twee oplopende zijlijnen kennen we van Mazda ja. Verder zie ik er gelukkig geen Mazda in. Toch jammer dat kleine auto per definitie er zo hoog uit moeten zien. Verhoudingen zijn totaal zoek

      Login om te reageren
  44. prop zegt

    2 februari 2010 om 15:47

    de naam moet iig een grap zijn

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      2 februari 2010 om 16:02

      @prop: wind is ook in het nederlands ook gewoon wind. Zelfde betekenis. Dat sommigen dan direct moeten denken aan een scheet ligt meer aan diegene dan..

      Login om te reageren
  45. prop zegt

    2 februari 2010 om 16:31

    Dus wind is ook dat geluid wat ik buiten hoor waaien? Bedankt voor de verlichting maar het verandert helaas nog niet mijn kijk hierop, namelijk wat een ontzettend gare goedkope naam.

    Login om te reageren
  46. PyroZnype zegt

    2 februari 2010 om 16:36

    Van voren zeker wel een leuk wagentje, alleen als je kijkt naar de achterkant lijkt het wat uit verhouding.

    Login om te reageren
  47. midasracer zegt

    2 februari 2010 om 16:46

    Renault zet tegenwoordig weer mooie auto’s op de weg. De nieuwe Megane lijn is mooi en deze ziet er ook weer kek uit. Ik ben benieuwd of de betrouwbaarheid ook is verbeterd. Traditioneel eindigen Franse merken onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken en dat is eigenlijk wel jammer.

    Login om te reageren
  48. Danny zegt

    2 februari 2010 om 17:11

    De AW zat er wel dicht in de buurt

    P.S echt een lelijke naam Wind

    Login om te reageren
  49. FeRaRi zegt

    2 februari 2010 om 17:51

    ik vind het wel een grappig autootje maar niet super mooi want de verhoudingen kloppen niet echt.

    Login om te reageren
  50. FeRaRi zegt

    2 februari 2010 om 17:52

    trouwens renault gaat nieuw leven blazen in de naam grodini.

    Login om te reageren
  51. Cantago zegt

    2 februari 2010 om 18:09

    Toch wel erg leuk bedacht! Als het lekker rijdt en niet de normale Renault nadelen heeft, dan hebben we een leuke auto denk ik:D

    Login om te reageren
  52. getl4id zegt

    2 februari 2010 om 18:47

    het plaatje ziet er zeker leuk uit heeft wel iets weg van de clio. toen ik op het plaatje van t speelgoedautotje klikte… schrok k me dood. hij ziet er daar te groot uit. hij is te hoog er zit te veel vlak metaal aan zijn zijkanten?? hoe kan k t anders uitleggen… is dit echt zo??? is de tekening het echte model of is het speelgoedautotje meer richting de werkelijkheid??

    Login om te reageren
  53. Imom zegt

    2 februari 2010 om 18:51

    Dat kunnen ze daar toch niet serieus menen bij Renault.

    Login om te reageren
  54. Y. zegt

    2 februari 2010 om 20:37

    Wat een scheetje van een auto!

    En inderdaad: een echte kerel hoeft zich niet te bewijzen, dus rijdt gewoon in zo’n auto. Desnoods een roze.

    Login om te reageren
  55. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 februari 2010 om 21:23

    Beter goed gejat…

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/18/saab-9-x-air-concept

    Login om te reageren
  56. WolfKrad zegt

    2 februari 2010 om 21:26

    Op zich een geinig karretje, maar dat dak…

    Stel je voor, het is een mooie zomerdag en je bent lekker met open dak aan het rijden. Plots begint het hard te plenzen. Prima, dan doe je het dak dicht. Maar terwijl het dak aan het sluiten is vangt het nog lekker wat water op, om dat vervolgens netjes voorin te deponeren.

    Voor die Ferrari geldt uiteraard precies hetzelfde, maar dat is een supercar, dus die mag onpraktisch zijn. Een kleine Renault niet ;)

    Login om te reageren
  57. binkie zegt

    2 februari 2010 om 21:27

    Wat een tof ding.. ik vind ‘m echt geslaagd :)

    Login om te reageren
  58. Jochempie zegt

    2 februari 2010 om 22:01

    Zicht schuin naar achteren??

    Login om te reageren
  59. pizzakoerier zegt

    2 februari 2010 om 22:19

    echt een tof autootje!

    Login om te reageren
  60. prop zegt

    2 februari 2010 om 23:06

    Y.

    Serieus … ik mag aannemen dat jij een vrouw bent anders ben je echt van het pad af

    Login om te reageren
  61. BaRa zegt

    3 februari 2010 om 07:26

    @Svenska: het is niet de lijn van de 9-X Air die hem zo anders maakt dan andere auto’s, wel de dakconstructie. En die constructie heeft Saab nog altijd niet gedemonsteerd. Dus om het nu over “goed gejat” te hebben, tja, that’s pushing it. Er zijn voldoende auto’s in de geschiedenis te vinden met een gelijkaardig profiel als de Wind. Als ze ergens gejat hebben, dan is het bij Ferrari.

    Login om te reageren
  62. Bobbie zegt

    3 februari 2010 om 11:54

    Ziet er leuk uit, maar het is en blijft een renault

    Login om te reageren
  63. Thijsj zegt

    3 februari 2010 om 17:37

    leuk, dikke motor erin en goan :P

    Login om te reageren
  64. karm zegt

    5 februari 2010 om 19:01

    Aan midasracer.
    Traditioneel etc…lees nou eens de ADAC statistieken van de laatste jaren!!! en kom tot de een verrassende conclusie. Laguna eindigt vòòr Avensys.
    Tijden veranderen!!!

    Login om te reageren
  65. OJ zegt

    5 februari 2010 om 19:40

    Op die foto bovenaan heeft ie wel wat weg van een Aygo. Koplampen en die rondingen er omheen evenals de achterlichten. (alleen vanuit deze hoek dan)

    Met een beetje sportieve onderstelafstemming kan het nog best leuk worden.

    Login om te reageren
  66. Olga zegt

    20 februari 2010 om 22:58

    Wat een gave auto!
    Precies wat ik zoek!
    Komt die 2010 nog uit? Als de motorkeuze, het gewicht, verbruik etc goed zijn, dan ga ik hier echt voor!

    Login om te reageren
  67. Olga zegt

    20 februari 2010 om 23:05

    PS: mij boeit het geen meter wat mannen zeggen over auto’s.
    Of het dure of goedkope merken zijn…
    Als de auto MIJ aanstaat en voldoet aan mijn selectief opgestelde eisen, dan is dit voor mij de perfecte auto.
    Zou ook belachelijk saai zijn als we allemaal in diezelfde Ferrari (die ik trouwens allemaal lelijk vind op een na) zouden rond rijden… Zoveel mensen zoveel meningen zoveel variatie… HIEPHOI.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North