Een ritje in dit monster en je riekt gegarandeerd drie dagen naar peut.
Jup, dit kan dus gewoon. Een Japans racemonster dat 29 jaar geleden zijn rondjes op het Circuit de la Sarthe deed op de kop tikken. Waarom je dat zou willen? Omdat ‘ie een ‘STRASSENZULASSUNG’ heeft, natuurlijk. Oftewel, hij is straatlegaal gemaakt en op (Duits) kenteken gezet. Met dit apparaat kun je dus gewoon forenzen, op zaterdagochtend boodschappen doen met de vrouw, af en toe een McDrive’je pakken, etc. We zeggen niet dat het praktisch is. Integendeel. Maar het kán wel.
Volgens de aanbieder, het Duitse Fine-Cars-Bodensee, ligt er tegenwoordig een 5.0 V8 van GM in, aangevuld met een supercharger van Paxton waarmee het vermogen op 700 pk uitkomt. Oh, en er staan 5.000 kilometers op de teller, wat ons doet vermoeden dat dit geen auto is voor de lange (straat)afstanden. Maar dat geeft niet, want het is een freakin’ Le Mans Grou C-racer! Kopen kan voor €169.000.
Jammer dat de originele motor er niet meer in licht, maar dit is wel wat goedkoper om er dagelijks mee te rijden.
Daarnaast zal niemand je meer lastig vallen dat hun RS5/M3/911/458 of andere semi snelle auto een ‘race auto voor op de weg’ is…
@gtwillem: Ja dan was die inderdaad lichter.
Dít! Veel liever dan een moderne soepercar. Weet alleen niet of ik mans genoeg voor ben. Ik heb geen baard en ik eet geen biefstuk. X’D
@AutomotiveDesigner: ik beide wel, maar mis nog ballen zo groot als skippyballen en ze zijn niet van staal…
@awesome: ik heb gelukkig alles, dus beter geven ze die auto aan mij. Iedereen mag rondjes meerijden, heb ik weer een goede reden om er nóg een rondje mee te doen.
Oude foto’s dan? Want op de foto ligt er een 1600CC 4A-GE Toyota motor in.
Ik had (opgesneden) slicks verwacht, maar dat valt gelukkig mee. Wat zou de bandenmaat achter zijn?
Leuk! Maar dan toch liever met een Supra-motorblok o.i.d.
@benzinehoofd: 2jz is altijd baas
Koopie als je het mij vraagt
@jeppie: Dat vind ik ook!
toch wel heel erg gaaf!
Die prijs klinkt in deze context alleszins redelijk, gaaf!
Gezien de gelijkenis met de Porsche 956/962 lijkt me dat dit wel wat ouder is dan 19 jaar.
Dat de groep C in 1996 al terziele was doet mij vermoeden dat er hier iets niet klopt.
Als het nu een straat legale TS010 (1993) zou betreffen dan zou ik wel geïnteresseerd zijn.
@jrk68: hij is van ’86, het staat onjuist in het artikel.
Mijn eerste ingeving was: “’19 jaar geleden’ Dat is 1986 toch?” Totdat ik er achter kwam dat dat alweer 29 jaar is. Verdomme, ik word oud. Aangepast!
Ze zouden zo een porsche 906 ook straatlegaal moeten krijgen … dan heb je echt de mooiste supercar met een verleden.
@Hupke:
Alsjeblieft, hij kan nog wat TLC gebruiken en staat bij jouw in België.
http://www.carandclassic.co.uk/car/C488069
Een kenteken moet je zelf even regelen.
@jrk68:
Ik weet hem staan. In principe quasi een echte 906. Ik zou het chassis wel liever zelf maken eerlijk gezegd. Bouwplannen van zo’n ding staan spijtig genoeg niet gewoon online, die van een 904 wel, maar dat chassis gebruikt dan weer grp als dragend deel wat het ook weer complexer maakt.
@jrk68: Net even op de website van hun gekeken. Wat word je daar hebberig van zeg. Staan een paar pareltjes tussen.
Hebben jullie over het stukje gelezen dat de originele motor er niet meer in ligt? Dit is net zoiets als een Rolex met Quartz uurwerk.
Vind de prijs nog wel meevallen zelfs!
Wouw stoer! Zal de koppeling files aan kunnen?