• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koos wil harder rijden in 80km zone

Auteur: autoblogger, gepost 3 oktober 2006 om 09:40 – 18 Reacties

" align=

Koos Spee lijkt genoeg te hebben van al die negativiteit rond zijn persoontje en is bezig met een offensief. Vandaag laat hij in het AD weten dat automobilisten best wat harder mogen rijden, anders komt het verkeer namelijk onnodig vast te staan… Spee: ,,Veel mensen zijn bang dat de trajectcontrole hen meteen op de bon slingert. Maar een bon heb je pas als je teller op het hele stuk gemiddeld op 90 staat.’’

Tussen het afschaffen van de zone en de bewuste 80km zit dus nog een tussenstap, we kunnen allemaal 90 gaan rijden! Jaja, af en toe een tikkeltje te hard rijden kan juist goed zijn voor de doorstroming, zo stelt struikrover Spee…

Met dank aan Jorn voor de tip!

Ook interessant!

  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'
  • Drukste spits ooit
    Drukste spits ooit sinds corona, files en ongelukken
  • Video: Opletten is een kunst
  • Hoppetee
    Klaar met files? Probeer dan deze vliegende Renault 4

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

files, flitsen, koos-spee, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Autobezitters steeds minder trouw aan één automerk
Volgend bericht: Extreme TV: Gumball 3000 2006 – deel 6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    3 oktober 2006 om 10:04

    @Koos de Struikroofdoos
    Ik denk dat je niet door hebt waarom er langere files ontstaan.
    Ff nel dan; Men rijdt 100km/u (soms wel meer) men remt bij 80 km zone, het domino effect volgt et voila langere files. Waarom stel je die trajectcontroles niet in op 100 km/u? Dan is het tenminste geen weggegooid geld geweest. Jij kan uit je dak gaan en wij zijn ietsjes blijer!

    @iedereen
    Enig idee op welke partij ik moet stemmen om hem weg te krijgen?! :)

    Login om te reageren
  2. Fons zegt

    3 oktober 2006 om 10:12

    Toch leuk om te weten.

    Ik zou overigens toch proberen om wat onder de 90 te blijven…

    Login om te reageren
  3. JLJ zegt

    3 oktober 2006 om 10:16

    (/quote) Extra gas geven om iemand in te halen, hoeft dan ook geen probleem te zijn, aldus Spee. ,,Integendeel. Zeker als je daarna weer wat zachter rijdt, is er niks aan de hand.’’ (/einde quote)

    Volgens mij krijg ik dan grote ruzie met degene die ik net ingehaald heb!!!

    Login om te reageren
  4. Summer Sky zegt

    3 oktober 2006 om 10:22

    Hmmm…klinkt als larie. Getuige de 3 trajectcontrole-bonnen die ik de afgelopen maand binnen heb gekregen. Allemaal 14 euro-bonnen, voor fokking a 7 km te hard.
    Mag ik nou mijn geld terug Koos?

    Login om te reageren
  5. JANUS zegt

    3 oktober 2006 om 11:26

    @ Rick dos. Ik heb nog geen idee maar ik ga het zeker uitzoeken !

    @ JLJ. Jij klinkt een stuk slimmer dan die Spee. Volgens mij komt het de doorstroming inderdaad niet ten goede als diegene die jij net ingehaald hebt jou weer in moet gaan halen omdat jij op je gemiddelde moet letten.

    @ Summer Sky. Ik weet hoe je je voelt. Heb er ook al 2 voor een gemiddelde onder de 90 !

    @ Koos Spee. Schaf die hele bende toch af man. Er is vastgesteld dat het file veroorzaakt in plaats van oplost. Geef toe dat je fout bent en ga door met je leven.

    Login om te reageren
  6. westy zegt

    3 oktober 2006 om 12:10

    Is Koos misschien politiek actief en probeert hij zo in de media te komen of is deze struikrover misschien bang voor andere baas….

    Komt er misschien te weinig snelheidsbelasting binnen om nog op je plaats te blijven zitten Koos?

    PS: snelheid gevaarlijk? http://www.safespeed.org.uk/

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    3 oktober 2006 om 13:26

    @JANUS
    Mocht je er achterkomen laat het me dan ajb weten! ;)

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    3 oktober 2006 om 14:10

    als nou voor de snelweg een min. van 100kmu komt… en je in de 60 km zones ook gwn weer 80 mag dan lijkt me de doorstroming ook sterk verbeteren…

    de verkeers situatie wordt al helemaal beter als verdekt opgestelde controles verboden worden waardoor iedereen niet panisch en gefrustreerd 10 km onder de max gaat rijden.

    please! als je net als in engeland de camera’s zou voorzien van een snelheidssticker en als die krengen gewoon zichbaar opgesteld worden heb je denk ik een veel beter resultaat!
    maarja… dan komt zalm in de problemen, de staatskas moet wel gespekt worden natuurlijk!

    Login om te reageren
  9. JANUS zegt

    3 oktober 2006 om 14:54

    @ Rick dos
    Heb iemand gevonden die er (op het eerste oog) voor zou zorgen dat Koos wel opzout. Ik citeer uit het verkiezingsprogramma.:”Waar en wanneer het mogelijk is geldt geen maximumsnelheid zolang er tussen weggebruikers geen grote snelheidsverschillen zijn. Constante kruissnelheid verplichten.” De rest van het programma is echter zo eng dat ik nog effe voor je door zoek ! (Check http://rustema.nl/verkiezingsprogramma.html)

    Login om te reageren
  10. LPH zegt

    3 oktober 2006 om 17:26

    Bij ons in Sint-Niklaas is iemand geflitst geweest omdat ie 51 per uur reed op een weg waar je 50 mocht, de persoon in kwestie heeft de boete ook echt moeten betalen.

    Login om te reageren
  11. Jan zegt

    3 oktober 2006 om 18:28

    Waarom maken ze er dan geen 90km/u zone van ipv 80?

    Login om te reageren
  12. firefly zegt

    3 oktober 2006 om 19:05

    Het probleem is volgens mij niet de 80km maar de trajectcontrole waardoor de dynamiek uit het verkeer is gehaald. Iedereen rijdt net geen 80 en erg dicht op elkaar. Er tussen komen is bijna onmogelijk. De linkerbaan blijft ook nog eens grotendeels leeg.

    En als je even harder hebt gereden dan de maximumsnelheid heb je geen idee meer wat je gemiddelde is, dus ga je voor de zekerheid weer wat langzamer rijden. En daarmee hou je de rest weer op. Iets te hard is 100% zeker een bon op zo’n stuk. In tegenstelling tot mobiele flitsers die er meestal niet staan, waarvoor je kan afremmen wanneer je ze op tijd ziet en waarbij het anders 1x pech is maar de volgende dag waarschijnlijk niet.

    Login om te reageren
  13. Dennis zegt

    4 oktober 2006 om 08:15

    Op het RTL-nieuws hadden ze het er over dat je pas een bon krijgt bij een gemiddelde snelheid van 87 km/u in plaats van de genoemde 90 km/u.

    Login om te reageren
  14. Johannes zegt

    4 oktober 2006 om 21:32

    Ik weet niet wat het is met die man. Is het een principieel braaf burgervadertje die angstvallig iedereen in het keurslijf wil persen vanwege een in zijn jeugd opgelopen frustratie of zo?
    Hij is zo ongelooflijk principieel dat er ook geen ruimte blijkt te zijn voor andere argumenten. Dat “regel is regel” adagium klinkt wel erg als een gegeven waar je vervolgens niet meer over na mag denken.
    Hoe komt zo’n man op zo”n postitie eigenlijk?

    Login om te reageren
  15. Wimpie zegt

    25 oktober 2006 om 17:40

    Heb er net 1 binnen van 87 km (gemeten) te hard en wordt dus na correctie beboet voor 84 km :-( Die 90 van Koos klopt dus NIET

    Login om te reageren
  16. slk55 amg zegt

    25 oktober 2006 om 17:50

    @ wimpie

    Ik neem aan 7 km/h te hard? en niet 87 km/h te hard ;)

    Login om te reageren
  17. Marc zegt

    27 februari 2007 om 19:07

    als jullie zulke (ervaring)experts zijn op het gebied van boetes, dan had je deze moeten weten.

    Bij de trajectcontrole wordt er een correctie toegepast van 3 km/h. Dus jullie reden 90 km/w, daar gaat 3 km/h correctie vanaf… hoeveel hou je dan over?

    Login om te reageren
  18. steef zegt

    9 maart 2007 om 18:06

    ja dat klopt bij mij was hij van 86 km bij de trajectcontrole dus 89

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North